FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C6 (vuosimallit 2005-2013)
User Name
Password

C6 (vuosimallit 2005-2013) Corvette C6 & Z06 & ZR1 tarinat

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 30.10.2007, 18:47
Mäddi's Avatar
Mäddi Mäddi is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Vantaa
Posts: 153
Mäddi on oikealla tiellä
Takasumari

Mahtaskohan onnistua niin, että erillisestä kytkimestä toinen jarruvalo menee päälle...

Tota meinaan mulle ehdotti korjaamon reiska aikanaan (C4) kun kauhistelin sitä tarvike-Talmua mikä sinne viritettiin hätäpäissään. Laiskuuttani se on sinne jäänyt, tosin oon kääntänyt sen alaspäin niin ei hypi ihan 10:llä silmille.

Mäddi
__________________
Proper business will be taken care of, otherwise we'll be like Ellu's chicken.
Reply With Quote
  #22  
Old 30.10.2007, 18:54
Pekka Berkeles's Avatar
Pekka Berkeles Pekka Berkeles is offline
Kauhavan ruma vallesmanni
 
Join Date: Apr 2006
Location: Kauhava, Etelä-Pohojammaa
Posts: 7,182
Pekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura about
Quote:
Originally Posted by corvette63
Mä oon aina ihmetelly mikä tuo "patti" sun auton kyljessä on. Nyt siihen tuli sitten vastaus ja pitää kyllä sanoa, että aika kivan huomaamattomasti asennettu nuo sivuvilkut! En todellakaan älynnyt, luulin että sun auto on juuri yksi niistä, joista nuo puuttuu.
Niin, kyseessä lienee "RPO Z99", eli erittäin harvinainen lisävaruste. Tavataan vain Etelä-Pohjanmaalle toimitetuissa/loppusijoitetuissa Corveteissa...

*RPO = regular production option

http://home.fuse.net/corvette/rpo.htm
__________________
***

GM LS-moottorien ahdinasennukset, vapariviritykset, säädöt sekä dynomittaukset

Myös vianetsinnät sekä huollot C5/C6 Corveteille

Soita 0400 358 238

www.autokorjaamovirta.fi

***
Reply With Quote
  #23  
Old 30.10.2007, 18:55
Pekka Berkeles's Avatar
Pekka Berkeles Pekka Berkeles is offline
Kauhavan ruma vallesmanni
 
Join Date: Apr 2006
Location: Kauhava, Etelä-Pohojammaa
Posts: 7,182
Pekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura about
Quote:
Originally Posted by ippe73
Ahtminen siihen varmaan joutuu laitatuttamaan
Eherottomasti!
__________________
***

GM LS-moottorien ahdinasennukset, vapariviritykset, säädöt sekä dynomittaukset

Myös vianetsinnät sekä huollot C5/C6 Corveteille

Soita 0400 358 238

www.autokorjaamovirta.fi

***
Reply With Quote
  #24  
Old 30.10.2007, 19:21
J.J's Avatar
J.J J.J is offline
Aktivisti
 
Join Date: Jun 2006
Location: Tampere
Posts: 520
J.J on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by FL-C6
Kun kerran talla osastolla on ihan kuollutta ja kuitenkin seekutosiakin on jo niin paljon etta kokemusta pitaisi jo olla niin kysellaan.

Eli kavin juuri asken heittamassa oman pulkkani "Orvokin" huoltoon seuraavien vikojen tahden:

a)hiertava aani perasta hiljaisella nopeudella kun kaantaa "taydet" tai "lahes taydet"

b)paukahdus/kolahdus etupaasta(?) kun kaantaa "taydet" hiljaisessa nopeudessa oikealle. En tosin ole ihan varma tuleeko edesta, mutta mun mielesta ehka tulee ja vielapa sielta oikealta...

c)katto kitisee ******** arsyttavasti kun tie on epatasainen ja lampotila "riittava" eli Floridan leuto meri-ilmasto. Aamulla ei tietenkaan oireillut yhtaan kun on kylma (26C).

d)ilmastoinnin kondensio vedet tippuu suoraan pakoputken paalle.

Olen noista jo lukenutkin Corvette Forumin puolelta ja tuntuvat olevan ihan yleisia ja tunnustettuja vikoja. Ihme vaan etta niille ei tehty mitaan maaraaikaishuollossa.

a) & b) kohta kuulemma korjaantuu huoltoaijan mukaan peran huuhtelulla ja uusien litkujen vaihtamisella. Ehkapa se paukahduskin kuuluu sittenkin sielta? Ainakin oli niin tietavinaan.

Katosta mainittaessa kaveri meni heti vakavaksi ja kysyi etta kuuluuko sielta tuulen suhina? No ei kuulu mulla edes moottoritienopeuksissa, mutta forumin puolelta luin etta joillain oli koko katto irronnut ja lentanyt sinne kuuluisaan hevon paikkaan. Lukiessani forumia kuulosti uskomattomalta, mutta taitaa siina totuuden siemen sittenkin olla kun ukko niin pelastyi.

Onko siis muilla ollut vastaavia vikoja taikka jotain muuta? Toivottavasti saan tanaan auton takaisin, muuten se jaa sinne paivahoitoon moneksi viikoksi kun lahden reissuun.
Katto-ongelmasta on takaisinkutsukampanja,tossa alempana jotain tietoa.

Dear General Motors Customer:

This notice is sent to you in accordance with the requirements of the National Traffic and Motor Vehicle Safety Act.

General Motors has decided that a defect that relates to motor vehicle safety exists in certain 2005, 2006 and 2007 model year Chevrolet Corvette vehicles equipped with a body-color roof. As a result, GM is conducting a safety recall. We apologize for this inconvenience. However, we have taken this action for your safety and continued satisfaction with our products.

I M P O R T A N T

• Your vehicle is involved in safety recall 06041.

• Schedule an appointment with your GM dealer.

• This service will be performed for you at no charge.


Why is your vehicle being recalled?
Your vehicle may have a condition in which the adhesive between the roof panel and the frame may separate. If there is a partial separation, you may notice one or more symptoms, such as a snapping noise when driving over bumps, wind noise, poor roof panel fit, roof panel movement/bounce when a door or hatch is closed, or a water leak in the headliner. If there is a complete separation, the roof panel may detach from the vehicle. If this were to occur while the vehicle was being driven, it could strike a following vehicle and cause injury and property damage.

What will we do?
Your GM dealer will apply adhesive foam to ensure the proper adhesion, or, if signs of separation are found, your dealer will install a new design roof panel.

If you have already taken your vehicle to your GM dealer for this condition and the roof panel was replaced, we still need you to bring your vehicle in for an inspection.

This service will be performed for you at no charge . Because of service scheduling requirements, it is likely that your dealer will need your vehicle longer than the actual inspection and service correction time of approximately 25 minutes to 2½ hours, depending on the service required.

If your vehicle is within the New Vehicle Limited Warranty your dealer may provide you with shuttle service or some other form of courtesy transportation while your vehicle is at the dealership for this repair. Please refer to your Owner’s Manual and your dealer for details on courtesy transportation.

What should you do?
You should contact your GM dealer to arrange a service appointment as soon as possible. Bring the enclosed customer reply form with you when you visit your dealer. The form identifies the repairs required. If you no longer own this vehicle, please let us know by completing the form and mailing it back to us.

Do you have questions?
If you have questions or concerns that your dealer is unable to resolve, please contact the appropriate Customer Assistance Center at the number listed below. More information about this recall can be found at the Owner Center at MyGMLink, http://www.gm.com/recall
Reply With Quote
  #25  
Old 30.10.2007, 19:35
pete's Avatar
pete pete is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 201
pete on oikealla tiellä
väittäisin että c6 yleisin vika on pieni ja ehkä korjattattavissa. se on sama vika kuin kaikissa muissakin letukoissa...
eli ei sen vian tartte kovin iso olla kun se on korvien välissä.
ja tällä siis tarkoitan jo osto hetkeä....... vaikka oston harkintakin on jo aika paha.
__________________
My new job is Blowjob!![color="Silver"]
www.sipoonsoodapuhallus.fi
Reply With Quote
  #26  
Old 30.10.2007, 22:34
TorgueManagement's Avatar
TorgueManagement TorgueManagement is offline
Konkari
 
Join Date: May 2007
Posts: 1,246
TorgueManagement on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by FL-C6

Josta muuten tulikin mieleeni, etta mitas muutoksia C6 muuttoautoon on joutunut tekemaan? Meinaan vaan, etta voisi taalta puolelta viela hommailla tarvittavaa heebelia, esim. sivuvilkkuja etc. etc. Taidan aikanaan pistaa ihan oman topicin pystyyn ja udella siella tarkemmin. Kiirehan ei viela(kaan) ole.

Olen muutto C6:sen tänä syksynä katsastanu ja vaaditut muutokset oli seuraavat:

- Etuvilkut ei saa palaa DIRleinä
- Kirkkaat parkkihehkut pitää lisätä etu-umpioihin
- Sivuvilkut lisättävä
- Taakse sumari
__________________
Fix Or Repair Daily
Reply With Quote
  #27  
Old 30.10.2007, 22:49
TorgueManagement's Avatar
TorgueManagement TorgueManagement is offline
Konkari
 
Join Date: May 2007
Posts: 1,246
TorgueManagement on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by FL-C6
Kun kerran talla osastolla on ihan kuollutta ja kuitenkin seekutosiakin on jo niin paljon etta kokemusta pitaisi jo olla niin kysellaan.

Eli kavin juuri asken heittamassa oman pulkkani "Orvokin" huoltoon seuraavien vikojen tahden:

a)hiertava aani perasta hiljaisella nopeudella kun kaantaa "taydet" tai "lahes taydet"

b)paukahdus/kolahdus etupaasta(?) kun kaantaa "taydet" hiljaisessa nopeudessa oikealle. En tosin ole ihan varma tuleeko edesta, mutta mun mielesta ehka tulee ja vielapa sielta oikealta...

c)katto kitisee ******** arsyttavasti kun tie on epatasainen ja lampotila "riittava" eli Floridan leuto meri-ilmasto. Aamulla ei tietenkaan oireillut yhtaan kun on kylma (26C).

d)ilmastoinnin kondensio vedet tippuu suoraan pakoputken paalle.

Olen noista jo lukenutkin Corvette Forumin puolelta ja tuntuvat olevan ihan yleisia ja tunnustettuja vikoja. Ihme vaan etta niille ei tehty mitaan maaraaikaishuollossa.

a) & b) kohta kuulemma korjaantuu huoltoaijan mukaan peran huuhtelulla ja uusien litkujen vaihtamisella. Ehkapa se paukahduskin kuuluu sittenkin sielta? Ainakin oli niin tietavinaan.

Katosta mainittaessa kaveri meni heti vakavaksi ja kysyi etta kuuluuko sielta tuulen suhina? No ei kuulu mulla edes moottoritienopeuksissa, mutta forumin puolelta luin etta joillain oli koko katto irronnut ja lentanyt sinne kuuluisaan hevon paikkaan. Lukiessani forumia kuulosti uskomattomalta, mutta taitaa siina totuuden siemen sittenkin olla kun ukko niin pelastyi.

Onko siis muilla ollut vastaavia vikoja taikka jotain muuta? Toivottavasti saan tanaan auton takaisin, muuten se jaa sinne paivahoitoon moneksi viikoksi kun lahden reissuun.

Mulle vaihtovat recallissa katon takuuseen vaikkei siinä mitään vikaa vielä ollukkaan.

Noita peräongelmia on ollu aika paljon, omillakin kavereilla. Joskus tuo öljyjen + lukkoperäaineen vaihto auttaa ongelmaan vain hetkellisesti. Seuraavaksi vaihdetaan sitten lukon levypakkoja. Mulla ei peräongelmaa kuitenkaan ole ollu.

Muuten olen oikeastaan selvinny ilman huolia, jotain sähköpenkin johtoa oli irronnu ja muuta mitätöntä. KOP KOP puuta.

Sen kuitenkin sanon, että vaikka tuo katto vaihdetaan, niin ei C6 Vetestä täysin 'nitinätöntä' autoa tule.
__________________
Fix Or Repair Daily
Reply With Quote
  #28  
Old 31.10.2007, 01:09
FL-C6's Avatar
FL-C6 FL-C6 is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Dec 2006
Location: Sunshine state
Posts: 74
FL-C6 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by TorgueManagement
Olen muutto C6:sen tänä syksynä katsastanu ja vaaditut muutokset oli seuraavat:

- Etuvilkut ei saa palaa DIRleinä
- Kirkkaat parkkihehkut pitää lisätä etu-umpioihin
- Sivuvilkut lisättävä
- Taakse sumari
Mites toteutit ton taka sumarin? Sanon kylla etta koko helvatan saanto on perseesta konsanaan. Mita helvettia varten se pitaa laittaa kun sita ei koskaan saa kuitenkaan kayttaa? Mina vaan kysyn..
__________________
"Winning isn't everything--but wanting to win is."
Reply With Quote
  #29  
Old 31.10.2007, 01:19
FL-C6's Avatar
FL-C6 FL-C6 is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Dec 2006
Location: Sunshine state
Posts: 74
FL-C6 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by TorgueManagement
Noita peräongelmia on ollu aika paljon, omillakin kavereilla. Joskus tuo öljyjen + lukkoperäaineen vaihto auttaa ongelmaan vain hetkellisesti. Seuraavaksi vaihdetaan sitten lukon levypakkoja. Mulla ei peräongelmaa kuitenkaan ole ollu.
Nain juuri sanoivat myos mulle kun hain asken auton pois. 95%:een on kuulemma riittanyt huuhtelu ja oljyjen vaihto, lopuissa on ongelma hetken kuluttua uusiutunut jolloin on vaihdettu sitten sisuskaluja.

Kattopalan lukituskahvoja olivat saataneet, oli kuulemma saadot olleet ihan pielessa. Tieda sitten, ei se ainakaan himaan ajaessa nitissyt. Ja niinkuin sanoitkin niin eihan siita pienesta natinasta eroon taida paastakaan. Paaasia kuitenkin etta siita peraongelmasta paasisi eroon.

Nyt ei muutakuin kovaa ajoa taas - ai niin mutta mahan olen taas reissussa seuraavan kuukauden
__________________
"Winning isn't everything--but wanting to win is."
Reply With Quote
  #30  
Old 31.10.2007, 10:01
MrT's Avatar
MrT MrT is offline
Colaholist
 
Join Date: Jun 2006
Location: Cross stone hill 04300
Posts: 6,137
MrT tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by FL-C6
Mites toteutit ton taka sumarin? Sanon kylla etta koko helvatan saanto on perseesta konsanaan. Mita helvettia varten se pitaa laittaa kun sita ei koskaan saa kuitenkaan kayttaa? Mina vaan kysyn..
Niinpä
__________________
Nobody is perfect, except Colaholist
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:34.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.