FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982) > C3 Projekti Kertomukset
User Name
Password

C3 Projekti Kertomukset Lukuisat Sharkkilaisten C3 projekti taltioinnit ovat kerätty tähän osioon.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1121  
Old 19.06.2010, 11:54
heimo huima's Avatar
heimo huima heimo huima is offline
Konkari
 
Join Date: Jun 2004
Location: Lahti
Posts: 2,672
heimo huima on oikealla tiellä
Millainen se nykyinen pannu on muodoltaan? Mäkin oisin halunnut omaan
ton cantonin.



Mutta perkule, kun turbot on justiinsa tossa tiellä.
Reply With Quote
  #1122  
Old 19.06.2010, 22:23
V-P's Avatar
V-P V-P is offline
Konkari
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 2,422
V-P on oikealla tiellä
Se on Milodonin 31503 (5usq), eli kovin kesy laitos radalle.
Mä parannan sen roiskeiden keräilykykyä sekä loiskelevyjä rutkasti lisää.
Häpeä tunnustaa näin julkisesti, mutta öljyn määrän mittaamisessa mulla on ollut dramaattinen virhe!
Ajattelematta asiaa tarkemmin, mittasin Corvetten alkuperäisen "pitkän" mallin nestekorkeuden 4 litralla, ja merkkasin sen tikkuun. Ihan hyvä, mutta päin persettä! Toi milodonin pohja on syvältä kohdaltaan lyhyempi, mutta paljon syvempi, kun se Vetten alkuperäinen, joten tikun merkki on ollut aivan liian alhaalla, etenkin, kun tikku menee paikalleen työnnettynä hyvin vinoon öljypohjan toiseen laitaan, eikä mitenkään pysyysuoraan lisäten vielä virhettä. En paljasta virheen suuruutta, mutta voin vakuuttaa, että se on ollut ratkaiseva! Selvyyden vuoksi vielä se, että mittaan öljyn määrän koneesta työntämällä pienestä normaalisti tulpatusta reijästä osittain litistetyn hitsauslangan öljypohjan pohjaan kops, ja sitten katson pinnan korkeuden siitä merkistä.
Istuskelin tänään tallilla pitkään ja hartaasti ja mittailin, leikin ja läiskyttelin öljypohjilla vettä hölskytellen.
Hyvin opettavaista, ja hyviä ideoita antavaa aikaa.

Olen varma, että moni lukija hykertelee näistä mun töppäilyistä, ja se on ihan ok. mulle. Hähää, olkaa hyvät vaan.
Ei mun olisi ollenkaan pakko tunnustaa tai lörpötellä hölmöilyjäni täällä, mutta jos joku saa koneensa pysymään paremmin nipussa näitä virheitä tekemättä, niin se olisi minusta hyvä juttu. Siksi tänne tunnustan tekosiani.

Mä tiedän jo nyt, että öljyjärjestelmän puolesta kone tulee kestämään, eikä syö laakereita kuin leipää. Täältä tullaan vielä!
__________________
Nobody is perfect, except captain.
Reply With Quote
  #1123  
Old 19.06.2010, 22:29
Sörsselssön's Avatar
Sörsselssön Sörsselssön is offline
Konkari
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 1,659
Sörsselssön on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by V-P
Olen varma, että moni lukija hykertelee näistä mun töppäilyistä


Quote:
Originally Posted by V-P
Täältä tullaan vielä!
Näin se homma etenee.
__________________
1995 5.0 GT 5-speed
Reply With Quote
  #1124  
Old 19.06.2010, 23:06
Pekka Berkeles's Avatar
Pekka Berkeles Pekka Berkeles is offline
Kauhavan ruma vallesmanni
 
Join Date: Apr 2006
Location: Kauhava, Etelä-Pohojammaa
Posts: 7,159
Pekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura about
Quote:
Originally Posted by V-P
Olen varma, että moni lukija hykertelee näistä mun töppäilyistä, ja se on ihan ok. mulle. Hähää, olkaa hyvät vaan.
Ei mun olisi ollenkaan pakko tunnustaa tai lörpötellä hölmöilyjäni täällä, mutta jos joku saa koneensa pysymään paremmin nipussa näitä virheitä tekemättä, niin se olisi minusta hyvä juttu. Siksi tänne tunnustan tekosiani.
On asenne kohdallaan.

Sinänsä onhan niitä kliinisen täydellisiäkin tarinoita mukava lukea. Vähän tylsiä tosin ovat.

Pieni varoituksen sana lopuksi: ihmismielen normaalitoiminto on yleistäminen. Esimerkiksi jos jollain on haasteita kireän wanhan liiton pikkulohkon kanssa ja kertoo siitä julkisesti tällä palstalla, voi käydä niin, että asiaa aletaan pitämään jotenkin itsestäänselvyytenä. Siis että kaikissa kireissä pikkulohkoissa on haasteita. Ei se välttämättä niin mene. Älkää siis yleistäkö. Ihan sama muuten kliinisen täydellisissä projekteissa, tosin vice versa...
__________________
***

GM LS-moottorien ahdinasennukset, vapariviritykset, säädöt sekä dynomittaukset

Myös vianetsinnät sekä huollot C5/C6 Corveteille

Soita 0400 358 238

www.autokorjaamovirta.fi

***
Reply With Quote
  #1125  
Old 19.06.2010, 23:26
Macho's Avatar
Macho Macho is offline
Dr. Crossfire
 
Join Date: Apr 2004
Location: insideDeepSouth
Posts: 8,008
Macho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Sen virheen ei tarvine olla ollut paljoakaan että vahinkoa tulee. Esim. toissakesänä öljynpinta oli omassani laskenut vain aavistuksen alle alaviivan. Huomasin sen siitä että nopean lähdön jälkeen tyhjäkäynnillä paineet vajosivat selvästi. Jos sillä olisi lähtenyt radalle hurjastelemaan niin äkkiä olisi syönyt laakerit, viriä tai ei. Nykyään en enää päästäkään alle puolen välin ja kai se radalla ilman loiskelevyjä saisi olla ihan ylärajallakin.
Reply With Quote
  #1126  
Old 20.06.2010, 09:27
tuplakoo's Avatar
tuplakoo tuplakoo is offline
Tilapäinen hevosmies?
 
Join Date: Jun 2008
Location: Porvoo
Posts: 1,256
tuplakoo on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by V-P
Häpeä tunnustaa näin julkisesti, mutta öljyn määrän mittaamisessa mulla on ollut dramaattinen virhe!

Se se vasta on häpeällistä,
jos ei mies pysty mokaansa tunnustamaan!




Haluamatta kiertämättä enempää veistä,
eikö öljynpaineen merkkivalo/mitsku ilmoitellut mitään tuosta öljyn vajauksesta?
Reply With Quote
  #1127  
Old 20.06.2010, 21:07
V-P's Avatar
V-P V-P is offline
Konkari
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 2,422
V-P on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by tuplakoo
Se se vasta on häpeällistä,
jos ei mies pysty mokaansa tunnustamaan!




Haluamatta kiertämättä enempää veistä,
eikö öljynpaineen merkkivalo/mitsku ilmoitellut mitään tuosta öljyn vajauksesta?

Öljynpaineen varoitusvaloa ei ole. On vain mittari, joka näyttää pääöljykanavan paineen, tulkoon se paine sitten pumpulta tai painevaraajasta eli accusumpun sylinteriltä.
Kun viimeksi sammutin moottorin, oli järjestelmässä vielä painetta tosin ehkä vain 15 psi. Accusump oli antanut kaikkensa, eikä öljypumppu ollut saanut vielä otetta öljyyn.
Varoitusvalo olisi helppo kytkeä accusumpun säädettävästä painekytkimestä, jonka toimintaperiaate on ihan sama, kun öljykellossa joo. Silloin siitä näkisi oikeastaan sen, milloinka accusump on toiminnassa, ja mittarista vallitsevan paineen.
Olisihan sellainen valo hyvä olemassa. Pitänee rakentaa.
__________________
Nobody is perfect, except captain.
Reply With Quote
  #1128  
Old 21.06.2010, 07:36
juzzi's Avatar
juzzi juzzi is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Turku
Posts: 1,337
juzzi on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by V-P
Öljynpaineen varoitusvaloa ei ole. On vain mittari, joka näyttää pääöljykanavan paineen, tulkoon se paine sitten pumpulta tai painevaraajasta eli accusumpun sylinteriltä.
Kun viimeksi sammutin moottorin, oli järjestelmässä vielä painetta tosin ehkä vain 15 psi. Accusump oli antanut kaikkensa, eikä öljypumppu ollut saanut vielä otetta öljyyn.
Varoitusvalo olisi helppo kytkeä accusumpun säädettävästä painekytkimestä, jonka toimintaperiaate on ihan sama, kun öljykellossa joo. Silloin siitä näkisi oikeastaan sen, milloinka accusump on toiminnassa, ja mittarista vallitsevan paineen.
Olisihan sellainen valo hyvä olemassa. Pitänee rakentaa.

Jep...näin itsellä...painekytkin aktivoi niin venttiilin kuin varoitusvalon...
Hyvin vilkutteli viimeksi alastarolla (vilkuttelee siksi että avaa venttiilin jolloin hetkeksi paine palautuu-> venttiili sulkeutuu ja valo sammuu ja homma alkaa alusta. Näkyy käytännössä valon vilkkumisena)...mutta ei se kyllä damagea estänyt

Taitaa muuten nykyisin Autometeriltä saada mittareita joihin voi itse säätää "varoitustoiminto" eli muuttaa koko mittarin näytön punaiseksi jos itse asetettu ohjearvo alitetaan. Miten tuo nyt päivänvalossa ja kovempaa ajaessa näkyy on sitten toinen juttu.

Juza
__________________
Counting all the assholes in the room...I'm definitely not alone.
Reply With Quote
  #1129  
Old 21.06.2010, 08:43
Wormie's Avatar
Wormie Wormie is offline
Römpötipötipötipöts
 
Join Date: Jul 2008
Location: tSadissa taas
Posts: 1,599
Wormie on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by juzzi
Taitaa muuten nykyisin Autometeriltä saada mittareita joihin voi itse säätää "varoitustoiminto" eli muuttaa koko mittarin näytön punaiseksi jos itse asetettu ohjearvo alitetaan. Miten tuo nyt päivänvalossa ja kovempaa ajaessa näkyy on sitten toinen juttu.
"Ennenvanhaan" noissa kilpureissahan oli nyrkinkokoinen (vähintään) punainen varoitusvalo suht keskellä kuskin näkökenttää. Mutta sillon öljynpaine olikin yks tärkeimpiä asioita koneessa, nykyäänhän siellä on niin paljon kaikkea muuta
__________________
Corvette Coupe -69, 383 + 700R4 (TCI Streetfighter), ent. Wounded Warrior
Ex-Tipi the Banana Cruizer -73 conv., 350 Fuel Injection, TH-400, Coil-overs front+rear
Reply With Quote
  #1130  
Old 21.06.2010, 08:57
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Helsinki
Posts: 3,760
WBBC on oikealla tiellä
Jos tekisi öljypaineelle varoitusvalon vaihtovalosta? Ainakin on tarpeeksi kirkas.

http://www.eastcoastsupercharging.co...iftlights.html
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 08:01.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.