FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982) > C3 Projekti Kertomukset
User Name
Password

C3 Projekti Kertomukset Lukuisat Sharkkilaisten C3 projekti taltioinnit ovat kerätty tähän osioon.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06.10.2009, 09:56
Pantse's Avatar
Pantse Pantse is offline
Amatööri
 
Join Date: Oct 2006
Location: Kotka
Posts: 1,227
Pantse on oikealla tiellä
Erään -76:n tarina

Sain tuossa vähän aikaa sitten kipinän aloittaa Veten historian selvittely. En käytännössä tiedä mitään auton aikaisemmista vaiheista ja ainoat vinkit ovat kaksi korjaamokuittia ja muutama muu paperi. Muutaman vuoden yhteiselon jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että Vetellä on ollut varsin värikäs historia. Olen ollut tyytyväinen moneen asiaan mutta myös kironnut vähintään samaa määrää.

Ässänä hihassa on kuitenkin edellisen omistajan nimi ja osoite. Yritin aluksi itse selvittää muutaman nettisivuston kautta hänen puhelinnumeroaan mutta se ei tuottanut tulosta. Sitten satuin törmäämään tällaiseen firmaan kuin Auto Ancestry, joka selvittää asiakkaiden puolesta heidän ajoneuvojensa historiaa. Joillekin teistä firma saattaa olla tuttu jos olette jenkkifoorumeita lueskelleet. Tuumailin asiaa jonkin aikaa ja päätin sitten ottaa yhteyttä narikkaan kun etsimisen kustannukset tuntuivat kuitenkin kohtuullisilta ja firman toiminta muutenkin suoraselkäiseltä. Monia ei varmaan oman auton historia kiinnosta mutta itse aioin sen selvittää niin pitkälle kuin mahdollista.

Sain tuossa jokin aika sitten vihdoin vastauksen firmasta. Herra nimeltä Bill Gould otti minuun yhteyttä ja kertoili, että olin hänen ensimmäinen asiakkaansa Suomesta ja uskoi, että mahdollisuudet auton historian selvittelyyn olivat hyvät. Hän aloittaisi selvitystyön ja kirjoittelisi minulle sähköpostia aina sitä mukaa kun uusia asioita selviäisi. Samalla hän kuitenkin muistutti, että ei välttämättä löydä mitään.

En siis tiedä kostunko mitään tästä mutta yritän ainakin. Kirjoittelen raporttia tänne sitä mukaa kun asiat selviävät – ovat ne sitten hyviä tai huonoja. Ehkä tästä on myös apua jollekin kuka suunnittelee samaa.
Reply With Quote
  #2  
Old 06.10.2009, 10:00
Pappatunturi's Avatar
Pappatunturi Pappatunturi is offline
Laihian metalli since1950
 
Join Date: Apr 2005
Location: Pöllönummi
Posts: 8,499
Pappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääPappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Pantse
En siis tiedä kostunko mitään tästä mutta yritän ainakin. Kirjoittelen raporttia tänne sitä mukaa kun asiat selviävät – ovat ne sitten hyviä tai huonoja. Ehkä tästä on myös apua jollekin kuka suunnittelee samaa.


Hei kiitos! Mä taidan olla sitten se toinen asiakas suomesta
__________________
..it's not how you drive, it's how you arrive.

Reply With Quote
  #3  
Old 06.10.2009, 10:12
Former67er's Avatar
Former67er Former67er is offline
smooth ride
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 2,175
Former67er on oikealla tiellä
Erittäin mielenkiintoista
Laita raporttia kun saat tietää jotain.
Auton historia on aina mielenkiintoista tietää, itse olin salapoliisina oman 67 kanssa ja pääsin vuoteen 1968
Lukusiia soittoja jenkkeihin, silloin ei ollut nettiä
__________________
Chevrolet Chevelle Malibu sport coupe 1969
Former 1967 427 L-68, M-21, tripower, Marlboro maroon, Saddle tan, coupe owner
Former 1969 572 Tremec TKO-600, Monaco orange "The Wounded Warrior" owner
Reply With Quote
  #4  
Old 06.10.2009, 10:46
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Hemmetin mielenkiintoinen homma, mulla on 79:n, 65:n ja 56:n historiat täysin tiedossa. 63:n jenkki puolen historiasta ei oo mitään hajua, pitääpi laittaa utelua! Oliko veloitus millätavalla? Löytyneiden asioiden vai etsimiseen käytettyjen tuntien perusteella?
Reply With Quote
  #5  
Old 06.10.2009, 11:08
Pantse's Avatar
Pantse Pantse is offline
Amatööri
 
Join Date: Oct 2006
Location: Kotka
Posts: 1,227
Pantse on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by groovyjay
Hemmetin mielenkiintoinen homma, mulla on 79:n, 65:n ja 56:n historiat täysin tiedossa. 63:n jenkki puolen historiasta ei oo mitään hajua, pitääpi laittaa utelua! Oliko veloitus millätavalla? Löytyneiden asioiden vai etsimiseen käytettyjen tuntien perusteella?

Kyseessä on ns. könttäsumma ja Bill arvioi, että käyttää aikaa n. 2-4 viikkoa asiaan ja menee niin pitkälle taaksepäin kuin pystyy. Summasta en rupea tässä huutelemaan mutta YV:llä voin laittaa.
Reply With Quote
  #6  
Old 07.10.2009, 10:31
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by Pantse
Kyseessä on ns. könttäsumma ja Bill arvioi, että käyttää aikaa n. 2-4 viikkoa asiaan ja menee niin pitkälle taaksepäin kuin pystyy. Summasta en rupea tässä huutelemaan mutta YV:llä voin laittaa.

Jos ei liikaa vaivaa, niin tökkää yyveenä!
Reply With Quote
  #7  
Old 07.10.2009, 10:46
Pantse's Avatar
Pantse Pantse is offline
Amatööri
 
Join Date: Oct 2006
Location: Kotka
Posts: 1,227
Pantse on oikealla tiellä
Pientä päivitystä: auton entinen omistaja on kuulemma muuttanut pois siitä osoitteesta joka minulla oli tiedossa. Bill on kuitenkin onnistunut jäljittämään hänet ja aikoo soittaa hänelle tänä iltana.
Reply With Quote
  #8  
Old 07.10.2009, 10:56
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by Pantse
Pientä päivitystä: auton entinen omistaja on kuulemma muuttanut pois siitä osoitteesta joka minulla oli tiedossa. Bill on kuitenkin onnistunut jäljittämään hänet ja aikoo soittaa hänelle tänä iltana.
Bill taitaa olla kunnon private eye.
Reply With Quote
  #9  
Old 07.10.2009, 11:41
Nipa's Avatar
Nipa Nipa is offline
Konkari
 
Join Date: Apr 2004
Location: Tyrvää
Posts: 2,955
Nipa on oikealla tiellä
Send a message via MSN to Nipa
Kertoiles ihmeessä lisää kun jotain selviää.. Kiinnostaa kans tuon -71n historia
__________________
- 69 Corvette Coupe 427, ?/? 4 spd.
- 71 Corvette Coupe, white/black 4 spd.
- 95 Corvette Convertible, yellow/beige



EX: - 99 Corvette Convertible, white/black
EX: - 88 Corvette Coupe, black/black
Reply With Quote
  #10  
Old 08.10.2009, 15:12
Pantse's Avatar
Pantse Pantse is offline
Amatööri
 
Join Date: Oct 2006
Location: Kotka
Posts: 1,227
Pantse on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Nipa
Kertoiles ihmeessä lisää kun jotain selviää.. Kiinnostaa kans tuon -71n historia

Mielelläni, sillä hyvin on asiat selvinny

Aloitetaan nykyhetkestä.

Minähän siis ostin auton vuonna 2007 tälläisestä firmasta kuin Rays Automotive, joka on varmaan monelle tuttu. Auton edellinen varsinainen omistaja (kutsutaan häntä nyt vaikka Bobiksi) oli kuollut vuonna 2004 ja hänen vaimonsa oli sitten myynyt auton eteenpäin Ramille vuonna 2006. Bob oli omistanut auton vuosien 1995-2006 aikana ja entisöinyt sitä 2 vuotta. Vaimon kertoman mukaan Bobin ostaessa auton se oli ollut erittäin huonossa kunnossa.

Bob taasen oli ostanut auton herralta nimeltä Jim, jonka hallussa se oli ollut vuosien 1985-1995 aikana. Jim ei käyttänyt autoa juurikaan. Tuohon aikaan se oli väriltään valkoinen (Bob maalautti sen sitten vuonna 1995 nykyisen väriseksi)

Jim taas oli ostanut auton herralta nimeltä John, jolla auto oli ollut vuosien 1977-1985 aikana. Jimin kertoman mukaan John oli auton kanssa vuonna 1980 onnettomuudessa, jonka seurauksena siihen vaihdettiin "California-keula" (mikä se sitten onkaan) korkea hoodi ja levikkeet.

Toivottavasti saitte jotain tolkkua tuosta sepustuksesta. Auton historia on siis nyt tiedossa aina vuoteen 1977 asti ja lisää Billin kertoman mukaan vielä tulossa. Lisäksi aiemmat omistajat lupasivat lähettää hänelle vanhoja papereita ja valokuvia Mikäli Bill tavoittaa "Johnin", on mahdollista, että saamme myös selville alkuperäisen omistajan ja ehkä jopa diilerin, keneltä auto on alunperin ostettu.

Enpä olisi uskonut että tämä lähtee näin hyvin liikkeelle.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:10.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.