FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #11  
Old 31.03.2004, 14:15
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,719
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
> KARMEEN hintanen paketti!!

Joo kun ottaa huomioon mitä sillä saa: muovinen koristekehikko, puoli metriä kangasputkea ja uusi ilmanputsarin kansi. Varmasti toimiva raitisilma-intake -ratkaisu mutta hinnoiteltu hävyttömästi.

Pitäis kehitellä joku tee-se-itse -systeemi samaan käyttöön. Kaikki muu helppoa (putsarin kansi + kangasletku) mutta ilmanoton paikan sijoittaminen on hankalaa. On jonkun verran ahdasta C4 konepellin alla ja keulakin on senverran matala, että hyviä paikkoja on harvassa.
Reply With Quote
  #12  
Old 31.03.2004, 14:39
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,719
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
> Viimekesänä kun tultiin sielt Himokselta niin mul keitti kone heti kotipihassa kun jätin sen tyhjäkäynnille... ongelman ratkasin niin et porasin reijän termarin lippaan 8mm poranterällä ja näin loppu lämpöjen pomppiminen

Tota olen kuullut muutaman kerran mutta ite funtsin semmosta, että tonhan pitäis vaikuttaa vain silloin kun kone on viileä? Kun se on kuuma niin termishän on täysin auki. Tästä kun johtaa eteenpäin niin toihan myös hidastaa koneen lämpenemistä. Tämä nyt on vain teoriaa mutta kuulostaa loogiselta. Mitä olette mieltä? Onko tosta hyötyä vai ei?

Asiasta kuudenteen: Alumiinikansi-miehille muuten vinkki: älkää antako auton ylikuumeta tai varsinkaan keittää koskaan! Vääntää kannet ja remonttia edessä. Ittellä meinasi käydä köpelöt 3 talvea sitten kun olin antanut huollolle hommaksi vaihtaa jäähd.nesteet mutta jättivät tekemättä. Sitten -20C pakkasella nesteet hyytyivät ja aivan vahingossa huomasin ajaessa kun lämpömittari nousi hurjaa vauhtia. Kurvasin bensikselle ja luukku auki ja pakkasta konehuoneeseen. Ei ehtinyt keittää onneksi. Matka jatkui hinausautolla. Ei onneksi ilmennyt mitään jatko-ongelmia - no, keväällä meni kannentiiviste mutta en tiedä liittyikö em. tapaukseen. Nykyään vaihdan jäähd. nesteet itse....kele...
Reply With Quote
  #13  
Old 31.03.2004, 14:43
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by ToniH
> Viimekesänä kun tultiin sielt Himokselta niin mul keitti kone heti kotipihassa kun jätin sen tyhjäkäynnille... ongelman ratkasin niin et porasin reijän termarin lippaan 8mm poranterällä ja näin loppu lämpöjen pomppiminen

Tota olen kuullut muutaman kerran mutta ite funtsin semmosta, että tonhan pitäis vaikuttaa vain silloin kun kone on viileä? Kun se on kuuma niin termishän on täysin auki. Tästä kun johtaa eteenpäin niin toihan myös hidastaa koneen lämpenemistä. Tämä nyt on vain teoriaa mutta kuulostaa loogiselta. Mitä olette mieltä? Onko tosta hyötyä vai ei?

Asiasta kuudenteen: Alumiinikansi-miehille muuten vinkki: älkää antako auton ylikuumeta tai varsinkaan keittää koskaan! Vääntää kannet ja remonttia edessä. Ittellä meinasi käydä köpelöt 3 talvea sitten kun olin antanut huollolle hommaksi vaihtaa jäähd.nesteet mutta jättivät tekemättä. Sitten -20C pakkasella nesteet hyytyivät ja aivan vahingossa huomasin ajaessa kun lämpömittari nousi hurjaa vauhtia. Kurvasin bensikselle ja luukku auki ja pakkasta konehuoneeseen. Ei ehtinyt keittää onneksi. Matka jatkui hinausautolla. Ei onneksi ilmennyt mitään jatko-ongelmia - no, keväällä meni kannentiiviste mutta en tiedä liittyikö em. tapaukseen. Nykyään vaihdan jäähd. nesteet itse....kele...

Sen on huomannu, että kun itse tekee niin ainakin tietää mitä on oikeasti tehty ja mitä on jätetty tekemättä! Mäkin vähän jännitän noita alukansia, kun heinäkuun helteet saapuu
Reply With Quote
  #14  
Old 31.03.2004, 15:47
VetteMan's Avatar
VetteMan VetteMan is offline
President
 
Join Date: Jan 2004
Location: Jämsä
Posts: 4,610
VetteMan tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Omassani ei juuri lämpöongelmia ole ilmennyt, paitsi viime syksynä kun flektin anturista oli liitin murtunut irti ja tampereella cruisingissa ajelin letkassa niin lämmöt pomppas 125 asteeseen piti ajaa kadunvarteen ja vetää piuhalla suoraan maihin että pyöri kokoajan. Onneks ei rautakantisissa tule kovin helpolla vaurioita Normaalisti lämmöt pysyy n. 110 paikkeilla, flekti lähtee pyörimään n. 108 asteessa ja lämmöt putoaa siitä aika nopeasti alle 100 asteen.
__________________
Corvette 2006 Convertible projekti, Corvette 1993 Convertible LT1, Corvette 1984 Coupe L83,
Corvette 1978 L-82 projekti, Corvette 1972 SBC Coupe, Corvette 1971 LS5 454

Reply With Quote
  #15  
Old 31.03.2004, 15:58
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,719
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Hemmetin korkeissa lämpötiloissa C4:sten flektit lähtee mukaan (>100C). Sehän on saastetekninen juttu, mitä kuumempana käy sitä puhtaampaa vuoristoilmaa tulee putkesta (ja sitä vähemmän tehoa ja helpommin keittää). Noita jenkkien saastemummojen lahjoja Vette-harrastajille
Reply With Quote
  #16  
Old 31.03.2004, 17:14
Mala's Avatar
Mala Mala is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2004
Location: Tuusula
Posts: 377
Mala on oikealla tiellä
joo kyl se vaan nin on et noi lämmöt on aina katossa se ahistaaa
Reply With Quote
  #17  
Old 31.03.2004, 21:18
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by Mala
joo kyl se vaan nin on et noi lämmöt on aina katossa se ahistaaa

Eli oo yksin meidän vanhojen raatojen omistajien riesa
Reply With Quote
  #18  
Old 31.03.2004, 22:03
MikkoM's Avatar
MikkoM MikkoM is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Location: Keski-pohjanmaa
Posts: 6,503
MikkoM on oikealla tiellä
Send a message via MSN to MikkoM
Juu, en tiiä missä vaiheessa pitäis olla huolissaan
__________________
1985 Corvette
Reply With Quote
  #19  
Old 31.03.2004, 22:21
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,719
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Kaikkihan nämä ovat jo vanhoja raatoja. Munkin '91 on jo vuoden vanhempi kuin mun C3 oli kun ostin sen vuonna '89! Jessus kun aika menee! Ja kaiken päälle se C3 tuntui vanhalta jo silloin mutta C4 tuntuu ihan "uudelta" vieläkin! Varmaan joku mielikuvajuttu kun C3:t oli niitä joita katsellen ja haaveillen mä kasvoin 70-80 -luvulla ja C4:t oli "se uuskoppanen"?

Mut hei, löytyykö keneltäkään mitään idiksiä millä kätevästi laskea konehuoneen lämpötilaa? Siellä on varmaan semmonen 100C kesäkelillä.
Reply With Quote
  #20  
Old 31.03.2004, 22:28
VetteMan's Avatar
VetteMan VetteMan is offline
President
 
Join Date: Jan 2004
Location: Jämsä
Posts: 4,610
VetteMan tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by ToniH
Kaikkihan nämä ovat jo vanhoja raatoja. Munkin '91 on jo vuoden vanhempi kuin mun C3 oli kun ostin sen vuonna '89! Jessus kun aika menee! Ja kaiken päälle se C3 tuntui vanhalta jo silloin mutta C4 tuntuu ihan "uudelta" vieläkin! Varmaan joku mielikuvajuttu kun C3:t oli niitä joita katsellen ja haaveillen mä kasvoin 70-80 -luvulla ja C4:t oli "se uuskoppanen"?

Mut hei, löytyykö keneltäkään mitään idiksiä millä kätevästi laskea konehuoneen lämpötilaa? Siellä on varmaan semmonen 100C kesäkelillä.
Paremmat lämpösuojat pakosarjoihin saattaisi auttaa asiaa, tosin ei ole omakohtaista kokemusta, ainakaan vielä. Onneks -84 on vähän kestävämpi laturi kun uudemmissa
__________________
Corvette 2006 Convertible projekti, Corvette 1993 Convertible LT1, Corvette 1984 Coupe L83,
Corvette 1978 L-82 projekti, Corvette 1972 SBC Coupe, Corvette 1971 LS5 454

Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 11:51.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.