FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09.02.2004, 14:02
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Mieluisin C3?

Ihan vaan esteettinen kysymys, mika C3 malli miellyttaa eniten silmaa ja miksi? Ma pidan eniten 78-79 mallista, iso takalasi ja sulavat puskurit iskevat mulle eniten. 78PC ja kaikki 79:t oli varutettu jo uudemmilla penkeille, mitka ovat edelleenkin ihan jees. Tehoa ei ollut juuri nimeksikaan tohon aikaan oikein missaan autossa, eika Vette tehnyt poikkeusta. Mutta 78-79 oli mun mielesta hienosti jalostunut alkuperaisesta 68 mallista.

Reply With Quote
  #2  
Old 09.02.2004, 15:03
TCC's Avatar
TCC TCC is offline
<
 
Join Date: Jan 2004
Location: Espoo
Posts: 1,466
TCC on oikealla tiellä
täysin objektiivisesti tarkasteltuna 68-72 ja mielellään avo :
Reply With Quote
  #3  
Old 09.02.2004, 15:10
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by avo68
täysin objektiivisesti tarkasteltuna 68-72 ja mielellään avo :

Ehka kuitenkin se 68 avo kaikkein mieluisin? Siis nain taysin objektiivisesti tarkasteltuna
Reply With Quote
  #4  
Old 09.02.2004, 15:49
T72's Avatar
T72 T72 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Tuusula
Posts: 2,885
T72 on oikealla tiellä
Aikoinaan autottomana Vette-lehtiä kuolatessa suosikki oli -69 coupe sivuputkilla, mutta kun auton hankinta myöhemmin alkoi olla ajankohtainen tykästyin 70-72 malleihin enemmän. Isot suorakaiteenmuotoiset pakoputken päät on hyvännäköiset, samoin etumaskit tulee vähän enemmän framille kuin 68-69:ssä. Sivuritilät ei ehkä ole ihan yhtä makeat kuin hainkidus malliset mutta sopivat yhteen noiden em etumaskien kanssa. Ja mulla se oikea korimalli on coupe. Vaikka C3 on avona kaunis, niin avot ei vaan ole koskaan kiinnostanut mua, ei edes sen jälkeen kun kaveri lainasi -70 avoa helteisenä kesäpäivänä...

Kromipuskuriautoissa on pienemmät korinylitykset kuin kumikeulaisissa ja se tekee niistä mun mielestä vähän paremman näköisiä. Silti mun toinen suosikki on 78 PC...
Reply With Quote
  #5  
Old 10.02.2004, 08:46
ZL1's Avatar
ZL1 ZL1 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Finland, Espoo
Posts: 4,989
ZL1 on oikealla tiellä
Siis puolueeton fakta on 73 - takapää klassinen ja etupää modernimpi. 74 ja tuoreemmat ei koskaan ole kolahtaneet perän muotojen takia. Toki 68-72 kaikki on myös hyviä ja jos arvostus on historic niin hetkittäin parempia kuin 73->.
Reply With Quote
  #6  
Old 10.02.2004, 09:01
coupe74's Avatar
coupe74 coupe74 is offline
Kielletään kaikki!
 
Join Date: Jan 2004
Location: Hankasalmi
Posts: 1,545
coupe74 on oikealla tiellä
kyllähän se näin on et kromipuskimilla on c3 hienoimman näköinen, näin minun mielestä oke:
Reply With Quote
  #7  
Old 10.02.2004, 10:05
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Madrid
Posts: 4,925
Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
-68-72 paras, yksittäisenä ehkä -69... Ja avona... Sivuputkilla... Ja isolohkolla... Siis noin teoreettisesti... Sen jälkeen -80-82 ja erityisesti -82CE. Sitten -73 ja seuraavana -74-77. Viimeisenä Groovyn mainostama -78-79, jostain syystä silmään vain nappaa paremmin tuo pysty takalasi...
Reply With Quote
  #8  
Old 10.02.2004, 12:19
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by Vesa
Siis puolueeton fakta on 73 - takapää klassinen ja etupää modernimpi. 74 ja tuoreemmat ei koskaan ole kolahtaneet perän muotojen takia. Toki 68-72 kaikki on myös hyviä ja jos arvostus on historic niin hetkittäin parempia kuin 73->.

Toi 73 taitaa olla aika monen Corvette harrastajan top 10 listalla, varmaan johtuu siita etta oli vain yhden vuoden. hieno se on sita ei voi kieltaa!
Reply With Quote
  #9  
Old 10.02.2004, 12:25
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by T72
Aikoinaan autottomana Vette-lehtiä kuolatessa suosikki oli -69 coupe sivuputkilla, mutta kun auton hankinta myöhemmin alkoi olla ajankohtainen tykästyin 70-72 malleihin enemmän. Isot suorakaiteenmuotoiset pakoputken päät on hyvännäköiset, samoin etumaskit tulee vähän enemmän framille kuin 68-69:ssä. Sivuritilät ei ehkä ole ihan yhtä makeat kuin hainkidus malliset mutta sopivat yhteen noiden em etumaskien kanssa. Ja mulla se oikea korimalli on coupe. Vaikka C3 on avona kaunis, niin avot ei vaan ole koskaan kiinnostanut mua, ei edes sen jälkeen kun kaveri lainasi -70 avoa helteisenä kesäpäivänä...

Kromipuskuriautoissa on pienemmät korinylitykset kuin kumikeulaisissa ja se tekee niistä mun mielestä vähän paremman näköisiä. Silti mun toinen suosikki on 78 PC...

Ma oon sun kaa samoilla linjoilla noiden avojen suhteen, hienoja ovat mut ei nyt taysin kolahda kuitenkaan. Silti taytyy mun sanoa, etta kaunein avo auto mita koskaan on valmistettu on toi 74-75 avo vette! Toi etu ja taka ylitys juttu on ollu mun mielessa monta kertaa ja oon vertaillu autoja paljon, must tossa 74-79 on todella hyvat sopusuhtaiset mittasuhteet, nayttaa ehka viela linjakkaammalta kuin 68-72. PC on kylla mun yks all time favourite!
Reply With Quote
  #10  
Old 10.02.2004, 12:30
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by coupe74
kyllähän se näin on et kromipuskimilla on c3 hienoimman näköinen, näin minun mielestä oke:

Sita se on monella, muutamalla jenkki foorumilla on ollu vastaavanlainen kysely ja yleensa vastaukset on jotain 80% 69-72 ja 10% 73-77 ja 10% 78-82.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 02:18.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.