FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C5 (vuosimallit 1997-2004)
User Name
Password

C5 (vuosimallit 1997-2004) Corvette C5 & Z06

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03.03.2013, 16:34
Rami.l's Avatar
Rami.l Rami.l is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 83
Rami.l on oikealla tiellä
Mistä ja millaiset jarrulevyt?

Omassa c5:ssa tuntuu olevan kieronlaiset levyt edessä, vaikka kilometrejä vasta 60tkm. Mutta tuntuu olevan muillakin samaa vikaa alkuperäisten levyjen kanssa. Liekö huonoa laatua?
Elikkäs.. mistäs hyvät ja laadukkaat levyt kyseiseen pirssiin kannattaisi hankkia?
Reply With Quote
  #2  
Old 03.03.2013, 16:45
myky's Avatar
myky myky is offline
Konkari
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 1,310
myky on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Rami.l
Omassa c5:ssa tuntuu olevan kieronlaiset levyt edessä, vaikka kilometrejä vasta 60tkm. Mutta tuntuu olevan muillakin samaa vikaa alkuperäisten levyjen kanssa. Liekö huonoa laatua?
Elikkäs.. mistäs hyvät ja laadukkaat levyt kyseiseen pirssiin kannattaisi hankkia?

Itse olen toista mieltä alkup. kiekoista. Omassa oli jotku tuninki levyt ennen ja ne halkesi ja väpätti mutta nyt ollut originellit levyt pari vuotta ilman mitään ongelmia.
__________________
"Kaveripiirissä vaan corvettien kesken"
Reply With Quote
  #3  
Old 03.03.2013, 17:59
Juke's Avatar
Juke Juke is offline
Konkari
 
Join Date: Aug 2009
Location: Ilmajoki, Finland
Posts: 4,400
Juke tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Mulla taas oli alkuperäisiltä vaikuttavat levyt ihan kierossa auton mulle tullessa kolme vuotta sitten. Kilsoja oli silloin mittarissa hiukan alle 80tkm.

Jotkut eBay;stä tilatut poratut ja uritetut levyt on nyt ollut tuon kolme vuotta ja Ahvenistolla saivat edelliskesänä lämpöäkin niin että savu nousi, mutta eivät haljenneet eivätkä menneet kieroon. Eroja näissä näyttää olevan.
Näissä levyissä on auton väriin maalatut keskiöt, joista oli muistaakseni joku takuukin, että väri pysyy. Mutta ei se pysy...
__________________
Juke

Corvette C3 Coupe -71 427 "Widebody Race-Edition"
Corvette C5 Coupe -97 " Widebody"
Audi A5 Coupe Sport 3,0 Tdi Quattro -17
Volvo V70 AWD Momentum -15
Audi Quattro -85 UrQuattro
Opel Manta 2,4 Cih "400 Replica"
Opel Manta 2,1 gr.F , Rally Car
Opel Manta 2,7 gr.SS , long project
Opel Manta 400 -81 street , parts FOR SALE !
Volvo PV 544 -62 , waiting project
Reply With Quote
  #4  
Old 03.03.2013, 21:18
kaj's Avatar
kaj kaj is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Jul 2009
Location: helsinki
Posts: 72
kaj on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Rami.l
Omassa c5:ssa tuntuu olevan kieronlaiset levyt edessä, vaikka kilometrejä vasta 60tkm. Mutta tuntuu olevan muillakin samaa vikaa alkuperäisten levyjen kanssa. Liekö huonoa laatua?
Elikkäs.. mistäs hyvät ja laadukkaat levyt kyseiseen pirssiin kannattaisi hankkia?

Sorvauta siivu veks ja tärinät häipyy.
Jos et radalle mene, niin pärjäät alkup. ihan hyvin
Reply With Quote
  #5  
Old 04.03.2013, 07:43
Rami.l's Avatar
Rami.l Rami.l is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 83
Rami.l on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by kaj
Sorvauta siivu veks ja tärinät häipyy.
Jos et radalle mene, niin pärjäät alkup. ihan hyvin

Onhan se tuokin "remppa"mahdollinen. Mutta tiedä sitten.
Reply With Quote
  #6  
Old 04.03.2013, 10:04
CC-5's Avatar
CC-5 CC-5 is offline
Konkari
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,486
CC-5 on oikealla tiellä
c-femmaan voi parannella etulevyjen jäähdytystä ,,Armatilla ja Juha- Teellä on kokemusta ja jotakin lämpötila ero mittaus tuloksiakin,,varmaan edullisin tapa pärjätä radalla orkkis jarruilla on rakentaa jäähdytys putkisto etulevyille.Gm on aloittanut ja jättänyt puolitiehen homman .
Reply With Quote
  #7  
Old 04.03.2013, 14:52
myky's Avatar
myky myky is offline
Konkari
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 1,310
myky on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by CC-5
c-femmaan voi parannella etulevyjen jäähdytystä ,,Armatilla ja Juha- Teellä on kokemusta ja jotakin lämpötila ero mittaus tuloksiakin,,varmaan edullisin tapa pärjätä radalla orkkis jarruilla on rakentaa jäähdytys putkisto etulevyille.Gm on aloittanut ja jättänyt puolitiehen homman .

totta. ero on yllättävän huima sillä systeemillä. sitä suosittelen ja pitäis itsellekki se väsätä.
__________________
"Kaveripiirissä vaan corvettien kesken"
Reply With Quote
  #8  
Old 04.03.2013, 17:46
V-P's Avatar
V-P V-P is offline
Konkari
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 2,422
V-P on oikealla tiellä
Minäkin olen suunnitellut ja vähän mallaillutkin ilmanohjausputkea levyn keskustaan.
Mullakin ainakin toinen jarrulevy tuntuisi olevan jotenkin lenkottava, koska nytkyttää jarruttaessa ihan pyörän pyörimisen tahtiin. Tarvisin siis suorat vakiolevyt C-5:een.
Toi niin rata-ajossa tavallinen jarrujen -ensin pehmiäminen- ja sitten häipyminen on liiallisen lämpenemisen syytä. Voisi hyvinkin kuvitella, että kunnollinen puhallus levyihin parantaisi tilannetta.
__________________
Nobody is perfect, except captain.
Reply With Quote
  #9  
Old 04.03.2013, 18:23
Jarmo79's Avatar
Jarmo79 Jarmo79 is offline
Aloittelija
 
Join Date: Aug 2006
Location: Orivesj
Posts: 2,663
Jarmo79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by V-P
Minäkin olen suunnitellut ja vähän mallaillutkin ilmanohjausputkea levyn keskustaan.
Mullakin ainakin toinen jarrulevy tuntuisi olevan jotenkin lenkottava, koska nytkyttää jarruttaessa ihan pyörän pyörimisen tahtiin. Tarvisin siis suorat vakiolevyt C-5:een.
Toi niin rata-ajossa tavallinen jarrujen -ensin pehmiäminen- ja sitten häipyminen on liiallisen lämpenemisen syytä. Voisi hyvinkin kuvitella, että kunnollinen puhallus levyihin parantaisi tilannetta.
Tuo tuli lämpeneminen huomattua ratapäivillä ihan ajossa parin nopean kierroksen jälkeen ja mm. siten, että mun auto jäi ratakierrosten jälkeen parkkiin ja hyppäsin Yorkkin kyytiin, jonka jälkeenkin minun autojen jarrut tuntuivat hohkavan vielä vähintään yhtä kuumana kuin Yorkkilla heti ajon jälkeen, joten varmasti joku ohjuri auttaisi tuota jäähtymistä. Jotkuthan on Porschen jarrujakin noihin asennelleet.

Jarmo

EDIT. Tai sit mä vaan painelin liikaa jarrua siellä radalla
__________________
C6 LS2 -06 coupe, manuaali
Land Rover Discovery 2.5 -99, automaatti (ex)
Porsche 944 2.5 -82, museoauto (ex)
Audi A8 4.2 -95, automaatti (ex)
C3 454 -71 coupe automaatti, museoauto (ex)
C4 350 -87 coupe manuaali (ex)
C5 350 -98 coupe manuaali (ex)
C3 350 -76 coupe automaatti, museoauto (ex)
Reply With Quote
  #10  
Old 04.03.2013, 18:40
V-P's Avatar
V-P V-P is offline
Konkari
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 2,422
V-P on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Jarmo79
Tuo tuli lämpeneminen huomattua ratapäivillä ihan ajossa parin nopean kierroksen jälkeen ja mm. siten, että mun auto jäi ratakierrosten jälkeen parkkiin ja hyppäsin Yorkkin kyytiin, jonka jälkeenkin minun autojen jarrut tuntuivat hohkavan vielä vähintään yhtä kuumana kuin Yorkkilla heti ajon jälkeen, joten varmasti joku ohjuri auttaisi tuota jäähtymistä. Jotkuthan on Porschen jarrujakin noihin asennelleet.

Jarmo

EDIT. Tai sit mä vaan painelin liikaa jarrua siellä radalla

Joo... Mä laitan siihen uudet levyt, paremmat jarrunesteet ja jäähdytyksen. Ei se noilla vielä miksikään endurance ratatykiksi muutu, mutta paranee varmasti paljon.
__________________
Nobody is perfect, except captain.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:05.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.