FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C7 (vuosimallit 2014-2019)
User Name
Password

C7 (vuosimallit 2014-2019) Corvette C7 & Z06 & ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #11  
Old 10.02.2013, 10:23
pirre's Avatar
pirre pirre is offline
Ajettasko kilpaa?
 
Join Date: Aug 2004
Location: Lahti
Posts: 6,773
pirre tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääpirre tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Send a message via MSN to pirre
Eli ei ees tartte hakee sitä työpaikkaa. Vau. Millähän tuota 72 päivää valvotaan esim jos liikkuu EU alueen sisällä (ei tule leimoja passiin).
__________________
Hurley Andersson 74cid '55 (+ few else)
Ducati 749R factory race bike
Flat track racer Harley 74cid
Corvette C3 FIA racer 454cid


Vette Racing
Kilpa-ajot pitää nähdä, kuulla ja haistaa


Reply With Quote
  #12  
Old 10.02.2013, 10:37
klovnikala's Avatar
klovnikala klovnikala is offline
113dB @Ahvenisto
 
Join Date: Apr 2008
Location: CFC
Posts: 1,383
klovnikala on oikealla tiellä
Suomessa kun ollaan, niin ainakin naapurit sitä valvoo
__________________
klovnikala@cfc.fi

Oh Yes, It is The Corsa Extreme Performance Exhaust!
Reply With Quote
  #13  
Old 10.02.2013, 11:14
Toxic Flame's Avatar
Toxic Flame Toxic Flame is offline
Oppositional defiant DO
 
Join Date: Sep 2007
Location: Vastaranta 1
Posts: 3,149
Toxic Flame on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by pirre
Eli ei ees tartte hakee sitä työpaikkaa. Vau. Millähän tuota 72 päivää valvotaan esim jos liikkuu EU alueen sisällä (ei tule leimoja passiin).

Olet itse todistusvelvolinen jos tullimies vaatii nähdä dokumentit. Ei riitä että avaa pankkitilin ulkomaille ja nostelee rahaa automaatista ulkomailla, kuulemma. Kannattaa kysyä tarkat yksityiskohdat tullista ennenkuin ottaa hatkat.
__________________
The eyes are useless when the mind is blind...
Reply With Quote
  #14  
Old 10.02.2013, 11:18
Cam69's Avatar
Cam69 Cam69 is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Dec 2006
Location: Tänään kotona
Posts: 458
Cam69 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by pirre
Eli ei ees tartte hakee sitä työpaikkaa. Vau. Millähän tuota 72 päivää valvotaan esim jos liikkuu EU alueen sisällä (ei tule leimoja passiin).

Veroasioissa näyttövelvollisuus on verovelvollisella...
Matkalipuilla, luottokorttiostoksilla yms. kai tuo kiistatapauksissa pitää osoittaa.
Eli kirjoilla pitää olla jossakin tuon vuoden ajan ja auto pitää olla käytössä (=vakuutuksessa) kohdemaassa 6 kk. Kelaan pitää (kannattaa) kanssa ilmoittaa asuinpaikka, muuten putoaa sairasvakuutuksen (?) piiristä pois.
Reply With Quote
  #15  
Old 10.02.2013, 14:40
Simorna's Avatar
Simorna Simorna is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Sep 2007
Location: Kouvola
Posts: 430
Simorna on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Cam69
Veroasioissa näyttövelvollisuus on verovelvollisella...
Matkalipuilla, luottokorttiostoksilla yms. kai tuo kiistatapauksissa pitää osoittaa.
Eli kirjoilla pitää olla jossakin tuon vuoden ajan ja auto pitää olla käytössä (=vakuutuksessa) kohdemaassa 6 kk. Kelaan pitää (kannattaa) kanssa ilmoittaa asuinpaikka, muuten putoaa sairasvakuutuksen (?) piiristä pois.

Työnantajan todistus työskentelystä ja Suomi lomista riittää.

Kela onkin siiten ihan oma juttunsa. En suosittele antamaan kelakorttia pois, vaikka kela sen haluaisi. Takaisin saanti on aika vaikeaa. Itse jouduin toimittamaan kaikenlaisia todistuksia ja lappuja kelalle, eikä meinannu siltikään uskoa, että olen syntyperältäni suomalainen.

Tulli arpoo sitten omat lappunsa, mulla meni 0 vero päätökssä 2 kk ja toin alle 40 k€ auton. Projektipäällikkö toi suomihinnaltaan 70 k€ auton ja nolla verolla tuli sekin. Molemmat autot olivat uutena ostettu ja alle 30tkm ajettuja verotettaessa.

Verot on noussu, mutta tuo 13450 € verovähennys ei ole kasvanut.

Rohkeesti vaan C7 pykälään kun kotiin olet tulossa.
__________________
2007 Coupe


Ex. -95 Coupe
Reply With Quote
  #16  
Old 10.02.2013, 16:34
janiv's Avatar
janiv janiv is offline
Konkari
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 5,866
janiv tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Simorna
Itse jouduin toimittamaan kaikenlaisia todistuksia ja lappuja kelalle, eikä meinannu siltikään uskoa, että olen syntyperältäni suomalainen.
Mie olin joskus pari kuukautta vaihto-opiskelussa ja puol vuotta sen jälkeen tuli KELAlta selvityspyyntö, että millon oon muuttanu Suomeen, minkä maan kansalainen oon, miten pitkään oon asunu Suomessa jne.

Olin vähän ällikällä lyöty, mut vastasin, että oon syntyny Suomessa, oon aina ollu Suomen kansalainen. Isäni ja äitini ovat syntyperäisiä suomen kansalaisia ja ihme kyllä ne usko ilman muita todistuksia, että näin on. Eipä käyny mielessäkään, että parin kuukauden "lomareissun" takia pitäs vaihtaa jonkun toisen maan kansalaiseks tjsp.

Ja miksköhän Suomen Rahatiedon muka vaan alle 40 000 ¤:n hintasen auton tuominen kannattaa? Saahan sen saman 13 000 verovähennystä vaikka tois 80 000 ¤:n arvosen auton, jos sellasen nimenomaan haluaa.
Reply With Quote
  #17  
Old 10.02.2013, 16:37
vma's Avatar
vma vma is offline
Aktivisti
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 614
vma tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Uusi malli maahan vaan. Kannattaa kuitenkin varautua muutaman kymppitonnin autoveroon.
Reply With Quote
  #18  
Old 10.02.2013, 17:24
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Madrid
Posts: 4,906
Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
Tärkeimmät faktat taisivat jo tullakin. Oma kokemus Kelasta Suomesta pois muutettaessa on melkeinpä ironinen. Kun ilmoitin osoitteen ulkomaille ei mennyt kuin vajaa kaksi viikkoa niin oli Kanadassa postiluukussa Kelan kirje siitä että en kuulu enää Kelan etuisuuksien piiriin. Vajaa kaksi viikkoa on siinä mielessä hauska juttu että postin tulo tänne kestää joskus yli kaksi viikkoa. Eli kirje oli lähtenyt Kelasta eteenpäin kohti Kanadaa ennenkuin olin itse ehtinyt astua lentokoneeseen... No, ainakin joku asia Kelassa toimii nopeasti, kunhan ei yritä sieltä saada rahaa takaisinpäin...

Tuo veroalennuksen määrä alkaa olemaan jo jonkinlainen vitsi myöskin. Paljoahan ei näillä muuttoautoilla Suomen autokantaa muuteta, mutta jälleen kerran yksi lisä siihen että eivät nämä muuttoautotkaan pääse vahingossakaan vaikuttamaan siihen että Suomen autokanta uudistuisi...
__________________
1975 coupe 350cid ("L48") + 4sp
Project Blue flame / Bittersweet / Sweet and sour...

Ex 1999 FRC Z51, 6sp
Ex 2006 Coupe Z51, 6sp

Reply With Quote
  #19  
Old 10.02.2013, 17:32
Simorna's Avatar
Simorna Simorna is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Sep 2007
Location: Kouvola
Posts: 430
Simorna on oikealla tiellä
Ennen tuossa autossa ei ollut mitää hintarajaa, sei joku kateellinen keksi, että tuollahan voi tienata. Verovapaaksi auton hinnaksi määriteltiin 200 000 mk. Perusteena, ettei tavallinen kansalainen tarvitse parempaa autoa. Hinta ei ole tuosta muutunut juurikaan. Täällä pitää olla kaikilla yhtä tylsää, jos valtiojohdolta kysytään.
__________________
2007 Coupe


Ex. -95 Coupe
Reply With Quote
  #20  
Old 10.02.2013, 17:51
Wormie's Avatar
Wormie Wormie is offline
Römpötipötipötipöts
 
Join Date: Jul 2008
Location: tSadissa taas
Posts: 1,599
Wormie on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Simorna
Ennen tuossa autossa ei ollut mitää hintarajaa, sei joku kateellinen keksi, että tuollahan voi tienata. Verovapaaksi auton hinnaksi määriteltiin 200 000 mk. Perusteena, ettei tavallinen kansalainen tarvitse parempaa autoa. Hinta ei ole tuosta muutunut juurikaan. Täällä pitää olla kaikilla yhtä tylsää, jos valtiojohdolta kysytään.
Ainakin -84 oli rajana 70% ulkomailla tienatusta palkasta, eli piti ns. "olla rahaa myöskin elämiseen ulkomailla". Mm. palkkatodistus tarkastettiin autoa tullattaessa.
__________________
Corvette Coupe -69, 383 + 700R4 (TCI Streetfighter), ent. Wounded Warrior
Ex-Tipi the Banana Cruizer -73 conv., 350 Fuel Injection, TH-400, Coil-overs front+rear
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:36.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.