FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #61  
Old 19.08.2018, 17:27
Rimfire's Avatar
Rimfire Rimfire is offline
Kelloseppä
 
Join Date: May 2013
Location: Kerava
Posts: 1,804
Rimfire on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Harri S
Täältä ääni Vetelle vuosimallin katsomatta.
Mikäs siitä krominaamasta niin haluttavan saatikka aidon Veten tekee?
Sama paska vanhemmissa kuorissa, vaiko jotakin wannabe c2 tms juttua, ts rentoa meininkiä?
Mulle ei oo koskaan oikeen avautunu tää automerkkien sisäinen kuppikuntaisuus. Tosin aika moni muukin juttu on aukeematta.
Kyllä noi vuosimallijutut on tärkeitä. Eikös sinullakin ole juuri tietyt vuosimallit mielitiettyjä Corvette genren ulkopuolella?

Minusta C3:ssa on selkeät erot 68-72, 73-77 ja 78-82 välillä. Näistä oma suosikkini on juuri 68-72.

Samoin vaikka Ford Mustang Fastback oli kauneimmillaan 67-68.

Nämä kaikki ovat makuasioita ja niistä voi aina kiistellä.
__________________
'Let's get ready to rumble'
https://www.facebook.com/TimeMachineCorvette
Reply With Quote
  #62  
Old 19.08.2018, 17:52
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,719
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Joillekin arvoasia varmaan on jonkinmoinen syy, minulle ei. Muokkaan autot itselleni ja se yleensä tarkoittaa arvonalennusta pussihousujen silmissä.

Minulle merkkaa ensisijaisesti se mitä itse pidän hienona. Kaikki Vettet eivät minun mielestäni ole hienoja - edes orkkiksena. Yllättäen kyse on siis usein myös makuasioista.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #63  
Old 19.08.2018, 20:24
Harri S's Avatar
Harri S Harri S is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2009
Location: Esbo
Posts: 798
Harri S tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Mulla noissa vuosimalliasiassa on tärkein kriteeri se, mikä auto mua sillä hetkellä kiinnostaa, ei se mitä muiden mielestä kenties pitäsi olla ja että inssi ei leimalla työntele mitään antureita auton pakoputkeen saatikka kojelaudan alle.
On kuitenkin melko väsynyttä läppää vedota aina näissä Vettekeskusteluissa samoihin argumentteihin, että late C3 ja kaikki C4 on jotakin Vetteilyn alakastia ja vähemmän Vettejä kuin muut tms. jenkkifoorumien Jenkkipaskaa.

Jos taas ostelee ja laittelee autoja mahdollinen arvonnousu mielessä, on mielestäni enemmänkin kyse sijoitustoiminnasta tai bisneksestä, ei niinkään autoharrasteesta.
Tai jopa brändin ympärillä pönöttämisestä, jonka takia itse lähdin lampsimaan kerran yhdestä merkkikerhosta, kun mua ei vaan kiinnosta höpistä joistakin viineistä.
__________________
Bluebird Meteor 27 litre 1925
Oldsmobile Toronado 1967
Austin Healey 1969
BLMC Mini 1000 1977
Little blue Camino 5.7d 1979
Nissan Leaf Ze1 40kWh
Reply With Quote
  #64  
Old 19.08.2018, 20:39
1969TurboFire's Avatar
1969TurboFire 1969TurboFire is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2013
Location: Oulu
Posts: 1,283
1969TurboFire on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Harri S
Täältä ääni Vetelle vuosimallin katsomatta.
Mikäs siitä krominaamasta niin haluttavan saatikka aidon Veten tekee?
Sama paska vanhemmissa kuorissa, vaiko jotakin wannabe c2 tms juttua, ts rentoa meininkiä?
Mulle ei oo koskaan oikeen avautunu tää automerkkien sisäinen kuppikuntaisuus. Tosin aika moni muukin juttu on aukeematta.

Itsellä ei ole merkki tai malliuskollisuutta mihinkään suuntaan.Mutta totuus on että kaikkien vanhojen jenkkien tehot ja ulkonäkö lähti jyrkkään laskuun siinä 70-71 paikkeilla ei vain corvetellla.Krominaama on aika kaunis auto ja ulkonäkö laimeni aikalailla mallisarjan loppua kohti.Kukaan tuskin ajaa c3 corvetella mahtavan ajettavuuden vuoksi.Toisaalta täällä on ollut joitakin todella hienoja uudempiakin C3sia.
__________________
1969 stingray convertible

1992 w124 MB 500 000km+
http://www.minunauto.com/auto/22674
Reply With Quote
  #65  
Old 19.08.2018, 21:51
kipi79's Avatar
kipi79 kipi79 is offline
White Dwarf
 
Join Date: Sep 2009
Location: Kotona
Posts: 2,829
kipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääkipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Harri S
...mua ei vaan kiinnosta höpistä joistakin viineistä.
Aina kannattaa tuoda oma mauste keskusteluun. Esim tuollaisessa keskustelussa voi mainita, että lankomiehen mukaan parasta viiniä on ilmainen punaviini. Kyllä ne jossain vaiheessa ymmärtää että paikka ja yleisö on väärä...
__________________
AC induction + PMSRM
Reply With Quote
  #66  
Old 19.08.2018, 23:26
janiv's Avatar
janiv janiv is offline
Konkari
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 6,046
janiv tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Harri S
Mikäs siitä krominaamasta niin haluttavan
En tiiä, en ymmärrä, enkä käsitä sitäkään, että miten joku vanha C3 krominaama voi maksaa yli kolmesataatuhatta dollaria huutokaupassa. Nettiautostahan saa C3sia alle kymppitonnilla, ostasivat sieltä eikä huutokaupasta

Joku käsittämätön tunnejuttuhan se on monien vanhojen autojen haluttavuudessa ja hinnassa.
Reply With Quote
  #67  
Old 20.08.2018, 09:58
progress's Avatar
progress progress is offline
Konkari
 
Join Date: Aug 2004
Location: Loviisa
Posts: 1,251
progress on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Rimfire
Topiikkiin totean (niin kuin aina), että kandee tarkaan sisäistää se fakta, että 73 tai tuoreempi Corvette ei muutu aidoksi krominaamaksi vaikka kuinka duunattaisiin. Tietyissä piireissä on aika iso arvostusero juuri 68-72 vs 73-> suhteen.
..Jatkuuko tämä tarina kenties vielä sillä, että kerrot siitä kun kerran oli pinkka kunnossa testarossaan, mutta et sitten ostanut sitä?

Aito = kielitoimiston sanakirjan mukaan "oikea, väärentämätön, autenttinen, todellinen, puhdas."

Ihan voisin kevyesti tulkita, että ei taida sinun krominaamasi olla aito, vaikka sitä olet kovasti duunannut. Tässä nyt yritän sanoa, että kaikki rakennetut autot on jossain mielessä pois siitä mitä on tehtaalta tullut. Jotkut tykkää rakentaa, toiset taas haluaa niin alkuperäistä, että auton kunnostuksessa halutaan palauttaa kaikki tehtaan osanumerokirjailutkin (ne keltaisella keltaisella maalilla tehdyt) paikoilleen. Jälkimmäisen harrastajan prikulleen alkuperäisenä pitämää 68-73 autoa voisi pitää "aitona" kromipuskurina.

Sanoisin ennemmin, että 78 corvetteen jos tuunaa kromipuskurit, niin siitä ei tule 68-72 vetteä.

__________________
C3 1982 CE, C3 1973 Stingray
ex: C3 1974 Stingray
Reply With Quote
  #68  
Old 20.08.2018, 11:13
Rimfire's Avatar
Rimfire Rimfire is offline
Kelloseppä
 
Join Date: May 2013
Location: Kerava
Posts: 1,804
Rimfire on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by progress
..Jatkuuko tämä tarina kenties vielä sillä, että kerrot siitä kun kerran oli pinkka kunnossa testarossaan, mutta et sitten ostanut sitä?

Aito = kielitoimiston sanakirjan mukaan "oikea, väärentämätön, autenttinen, todellinen, puhdas."

Ihan voisin kevyesti tulkita, että ei taida sinun krominaamasi olla aito, vaikka sitä olet kovasti duunannut. Tässä nyt yritän sanoa, että kaikki rakennetut autot on jossain mielessä pois siitä mitä on tehtaalta tullut. Jotkut tykkää rakentaa, toiset taas haluaa niin alkuperäistä, että auton kunnostuksessa halutaan palauttaa kaikki tehtaan osanumerokirjailutkin (ne keltaisella keltaisella maalilla tehdyt) paikoilleen. Jälkimmäisen harrastajan prikulleen alkuperäisenä pitämää 68-73 autoa voisi pitää "aitona" kromipuskurina.

Sanoisin ennemmin, että 78 corvetteen jos tuunaa kromipuskurit, niin siitä ei tule 68-72 vetteä.

Ööö, faktoista lienee turha vääntää kättä, ne ovat mitä ovat. Mielipiteistä taas on mielekkäämpää keskustella. Tämä on mielenkiintoinen topiikki ja ylläolevaan lienee turha kommentoisa muuta kuin:
  • pinkka ei ole kunnossa
  • minusta kuvan takapää näyttää oikein hyvältä mutta pitäisi nähdä luonnossa ja vähän sulatella mm. levityksien suhteen. Hitto, että mä tykkään C3:n kromipuskureista .

Itse topiikkin lisäyksenä, että ainakin minulla on itse auton ostohinta ollut aika mitätön verrattuna rakennuskuluihin.

P.S. Ei nyt aleta väittelemään tästä krominaama-aiheesta.
__________________
'Let's get ready to rumble'
https://www.facebook.com/TimeMachineCorvette

Last edited by Rimfire : 20.08.2018 at 11:21.
Reply With Quote
  #69  
Old 20.08.2018, 12:15
MJH's Avatar
MJH MJH is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: May 2008
Location: Helsinki
Posts: 120
MJH on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by progress
..Jatkuuko tämä tarina kenties vielä sillä, että kerrot siitä kun kerran oli pinkka kunnossa testarossaan, mutta et sitten ostanut sitä?

[/img]

Meniks tää nyt ihan oikeaan osoitteeseen?
Reply With Quote
  #70  
Old 20.08.2018, 12:54
Macho's Avatar
Macho Macho is offline
Dr. Crossfire
 
Join Date: Apr 2004
Location: insideDeepSouth
Posts: 8,173
Macho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Ennen mitään turvakaaria, katsoisin että autossa on hyvät jarrut ja renkaat sekä alustan osissa ei ole mitään väljyyttä. Silloin on ainakin itse kontrollissa vaikka jotain yllättävää sattuisikin. Ja kun vähän venataan, kohtahan Suomen teillä on max 60 yleisrajoitus kaikkialla, alkaa 50 luvun autojenkin turvallisuus oleen jo aivan riittävä.
Jo nyt liikenne kulkee todella hitaasti.
__________________
can you count suckas? I say the future is ours, if you.. can count
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:29.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.