C3 Projekti Kertomukset Lukuisat Sharkkilaisten C3 projekti taltioinnit ovat kerätty tähän osioon. |
|
Thread Tools | Search this Thread |
#1
|
||||
|
||||
Pahakala 2.0
Tervehdys sharkkilaiset!
Päätin viimein aloittaa oman rakentelu ja muistelu threadin, toivottavasti löytyy jatkossa aikaa tännekin päivitellä. Oma 73 on ollut työn alla jo kymmenisen vuotta (mutta joka kesä ajossa) ja onhan näitä foorumeitakin selattu varmaan melkein yhtä kauan. Hitaasti mutta varmasti auto on tullut luotettavammaksi ja paremmaksi ajaa. Paljon on tänä aikana löytynyt apuja ja mukavia heppuja ja ehkä omista kokemuksista on jollekin henkistä tukea tai ainakin hupia. Corveten omistamisen ihanuus, osa 1: Kun auton ensimmäisen kerran näin niin olihan se upea peli. Tässä täytyy todeta että korvettia hankkiessa kannattaa vähän selvittää etukäteen mitä hakee ja paljonko siitä kannattaa maksaa, koska suurella todennäköisyydellä tulee hankittua se ensimmäinen yksilö mitä käy katsomassa. Tulee myös vähän sääliksi niitä kuskeja, joille autoilu on paikasta A paikkaan B siirtymistä. Tuolla omalla kun on aina saanut hieman jännittää jääkö matkalle, ja jos auton on saanut kerran liikkeelle niin kannattaahan sitä samalla istumalla ajaa hieman pidempi lenkki. Vielä kun sen saisi kulkemaan suoraan, niin ajaminen olisi suorastaan nautinnollista. Alussa oli erinäisiä sähköongelmia. Auto jätti useamman kerran starttaamatta, mm heti kotimatkalla kun piti ensimmäisen kerran pysähtyöä tankkaamaan. Myyjä oli tosin ohjeistanut että näin saattaisi käydä ja mukana tuli pitkä ruuvari jolla sai hyppyvirtaa startille. No solenoidi vaihtoon ja kyllähän se hetken pelasikin, mutta ei luotettavasti. Jos moottorin meni sammuttamaan lämpöisenä päivänä (raja oli ehkä noin 22 astetta, tosin aina aurinkoisena päivänä kannatti välttää parkkipaikkoja missä ei ollut varjoa) se vaati yleensä (mutta ei johdonmukaisesti) tunnin jäähdyttelyn ennen kuin suostui vaivalla käynnistymään. Ikävämpi homma yhdistettynä siihen että sähkömörkö söi parissa päivässä akun tyhjäksi, joten kauaa mottia ei edes ehtinyt veivata. Muutaman kerran tuli harkittua käsiveiviä ja/tai manaajaa, mutta lopulta oli pakko repiä lisää vanhaa osaa irti ja siinä vaiheessa tuli selväksi että museoautoa tästä ei tule. Auto söi tehoakkuja melkein nopeammpin kuin bensaa. Uusi lyijyakku piti hankkia noin kerran vuodessa, varsinkin jos meni unohtamaan talvella akunkengän kiinni. Lopulta akuksi vaihtui yellow toppi ja sitä ei olekaan enää tarvinnut vaihtaa. Pienellä pohtimisella kävi myös ilmi, että käynnistysvaikeudet eivät johtuneetkaan demoneista eikä saunatontuista vaan siitä, että alkuperäinen startti otti itseensä peltisarjojen kuumetessa. Taas lensi osaa irti ja ministartti meni tilalle. Sähköjohtojen (ja moottorin mutta se on jo eri tarina) läpikäynnin jälkeen ei sitten olekaan tullut enää jäätyä tien päälle. Paitsi kun laturin piuha sattui tärinässä irtoamaan, mutta se on pientä. Anyway, edelleen kaikista vastoinkäymisistä huolimatta (tai osaltaan niiden takia, vaikea sanoa) C3:lla kruisailu antaa edelleen samat kiksit kuin alussakin ja tuolla matkanteko on lopulta aina tärkeämpää kuin päämäärä. Joo joo niitä kuviakin tulee kyllä... |
#2
|
||||
|
||||
ei ole pakko laittaa kuvia, riittää kun tulee livenä tikkurilan suoraparkkiin tai vaihtoehtoisesti paippisten sekapaikoitusalueelle
__________________
kohta -75 avo racerin kimppuun |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
***
GM LS-moottorien ahdinasennukset, vapariviritykset, säädöt sekä dynomittaukset Myös vianetsinnät sekä huollot C5/C6 Corveteille Soita 0400 358 238 www.autokorjaamovirta.fi *** |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
__________________
***
GM LS-moottorien ahdinasennukset, vapariviritykset, säädöt sekä dynomittaukset Myös vianetsinnät sekä huollot C5/C6 Corveteille Soita 0400 358 238 www.autokorjaamovirta.fi *** |
#5
|
||||
|
||||
Nää on aina kivoja ketjuja. Anna palaa vaan! Eikä tarvii olla kohtakohdalta 1-2-2b-3 asennusohjeita ja dokumentaatiota empiirisine analyyseineen vaan anti länkyttää vaan mitä mieleen juolahtaa oman pelin rakentelusta ja kokemuksista.
Ei tuolla munkaan jutussa mitään kurssia vedetä vaan kunhan kerrotaan mitä milloinkin on mielessä ja koettuna niinkin low end tasolla kuin "ostin pussin ruuveja ja kohta on osan x joka reiässä samankantaiset ruuvit! - wow".
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0 |
#6
|
||||
|
||||
Lisää tarinaa vaan ja niitä kuviakin odotellaan!
__________________
1975 coupe 350cid ("L48") + 4sp |
#7
|
||||
|
||||
Parasta lauantai aamun lukemista! Osa2:sta vaan rinkiin!
|
#8
|
||||
|
||||
Nyt on vihdoin uudet vanteet alla. Kokoa edessä 17x8" (255/45) ja takana 18x10" (285/40). Hieman voi vielä koppaa pudottaa. Takajousta on suoristettu noin 5cm, tuuma lisää ja olisi mennyt aika tarkkaan kohdalleen. Jäykkyyttäkin on lisätty yhden lehden verran. Last edited by pahakala : 04.08.2009 at 15:28. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Mitäpä tuohon muuta sanoa |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Corvette Coupe -69, 383 + 700R4 (TCI Streetfighter), ent. Wounded Warrior Ex-Tipi the Banana Cruizer -73 conv., 350 Fuel Injection, TH-400, Coil-overs front+rear |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links | |||||
|