FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982) > C3 Projekti Kertomukset
User Name
Password

C3 Projekti Kertomukset Lukuisat Sharkkilaisten C3 projekti taltioinnit ovat kerätty tähän osioon.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31.07.2009, 22:49
pahakala's Avatar
pahakala pahakala is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 104
pahakala on oikealla tiellä
Pahakala 2.0

Tervehdys sharkkilaiset!

Päätin viimein aloittaa oman rakentelu ja muistelu threadin, toivottavasti löytyy jatkossa aikaa tännekin päivitellä. Oma 73 on ollut työn alla jo kymmenisen vuotta (mutta joka kesä ajossa) ja onhan näitä foorumeitakin selattu varmaan melkein yhtä kauan. Hitaasti mutta varmasti auto on tullut luotettavammaksi ja paremmaksi ajaa. Paljon on tänä aikana löytynyt apuja ja mukavia heppuja ja ehkä omista kokemuksista on jollekin henkistä tukea tai ainakin hupia.

Corveten omistamisen ihanuus, osa 1:

Kun auton ensimmäisen kerran näin niin olihan se upea peli. Tässä täytyy todeta että korvettia hankkiessa kannattaa vähän selvittää etukäteen mitä hakee ja paljonko siitä kannattaa maksaa, koska suurella todennäköisyydellä tulee hankittua se ensimmäinen yksilö mitä käy katsomassa. Tulee myös vähän sääliksi niitä kuskeja, joille autoilu on paikasta A paikkaan B siirtymistä. Tuolla omalla kun on aina saanut hieman jännittää jääkö matkalle, ja jos auton on saanut kerran liikkeelle niin kannattaahan sitä samalla istumalla ajaa hieman pidempi lenkki. Vielä kun sen saisi kulkemaan suoraan, niin ajaminen olisi suorastaan nautinnollista.

Alussa oli erinäisiä sähköongelmia. Auto jätti useamman kerran starttaamatta, mm heti kotimatkalla kun piti ensimmäisen kerran pysähtyöä tankkaamaan. Myyjä oli tosin ohjeistanut että näin saattaisi käydä ja mukana tuli pitkä ruuvari jolla sai hyppyvirtaa startille. No solenoidi vaihtoon ja kyllähän se hetken pelasikin, mutta ei luotettavasti. Jos moottorin meni sammuttamaan lämpöisenä päivänä (raja oli ehkä noin 22 astetta, tosin aina aurinkoisena päivänä kannatti välttää parkkipaikkoja missä ei ollut varjoa) se vaati yleensä (mutta ei johdonmukaisesti) tunnin jäähdyttelyn ennen kuin suostui vaivalla käynnistymään. Ikävämpi homma yhdistettynä siihen että sähkömörkö söi parissa päivässä akun tyhjäksi, joten kauaa mottia ei edes ehtinyt veivata. Muutaman kerran tuli harkittua käsiveiviä ja/tai manaajaa, mutta lopulta oli pakko repiä lisää vanhaa osaa irti ja siinä vaiheessa tuli selväksi että museoautoa tästä ei tule.

Auto söi tehoakkuja melkein nopeammpin kuin bensaa. Uusi lyijyakku piti hankkia noin kerran vuodessa, varsinkin jos meni unohtamaan talvella akunkengän kiinni. Lopulta akuksi vaihtui yellow toppi ja sitä ei olekaan enää tarvinnut vaihtaa. Pienellä pohtimisella kävi myös ilmi, että käynnistysvaikeudet eivät johtuneetkaan demoneista eikä saunatontuista vaan siitä, että alkuperäinen startti otti itseensä peltisarjojen kuumetessa. Taas lensi osaa irti ja ministartti meni tilalle. Sähköjohtojen (ja moottorin mutta se on jo eri tarina) läpikäynnin jälkeen ei sitten olekaan tullut enää jäätyä tien päälle. Paitsi kun laturin piuha sattui tärinässä irtoamaan, mutta se on pientä.

Anyway, edelleen kaikista vastoinkäymisistä huolimatta (tai osaltaan niiden takia, vaikea sanoa) C3:lla kruisailu antaa edelleen samat kiksit kuin alussakin ja tuolla matkanteko on lopulta aina tärkeämpää kuin päämäärä.

Joo joo niitä kuviakin tulee kyllä...
Reply With Quote
  #2  
Old 01.08.2009, 00:04
poppamies's Avatar
poppamies poppamies is offline
Colaholist
 
Join Date: Jun 2005
Location: Tuussula
Posts: 5,699
poppamies on oikealla tiellä
ei ole pakko laittaa kuvia, riittää kun tulee livenä tikkurilan suoraparkkiin tai vaihtoehtoisesti paippisten sekapaikoitusalueelle
__________________
kohta -75 avo racerin kimppuun
Reply With Quote
  #3  
Old 01.08.2009, 00:25
Pekka Berkeles's Avatar
Pekka Berkeles Pekka Berkeles is offline
Kauhavan ruma vallesmanni
 
Join Date: Apr 2006
Location: Kauhava, Etelä-Pohojammaa
Posts: 7,160
Pekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura about
Quote:
Originally Posted by poppamies
ei ole pakko laittaa kuvia, riittää kun tulee livenä tikkurilan suoraparkkiin tai vaihtoehtoisesti paippisten sekapaikoitusalueelle
Mitäs noi on, ei täällä maalla ole kuultukaan moisista. Eli mars mars vaan kuvia kehiin!
__________________
***

GM LS-moottorien ahdinasennukset, vapariviritykset, säädöt sekä dynomittaukset

Myös vianetsinnät sekä huollot C5/C6 Corveteille

Soita 0400 358 238

www.autokorjaamovirta.fi

***
Reply With Quote
  #4  
Old 01.08.2009, 00:30
Pekka Berkeles's Avatar
Pekka Berkeles Pekka Berkeles is offline
Kauhavan ruma vallesmanni
 
Join Date: Apr 2006
Location: Kauhava, Etelä-Pohojammaa
Posts: 7,160
Pekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura about
Quote:
Originally Posted by pahakala
Tervehdys sharkkilaiset!

Päätin viimein aloittaa oman rakentelu ja muistelu threadin, toivottavasti löytyy jatkossa aikaa tännekin päivitellä.
No toivottavasti! Näitä on aina mukava lukea.

Quote:
Originally Posted by pahakala
Oma 73 on ollut työn alla jo kymmenisen vuotta (mutta joka kesä ajossa) ...
10 yhteistä vuotta Veten kanssa on sentään jo aika paljon - ilmeisesti suhde on hyvässä kunnossa ja jatkuu näillä näkymin hamaan tulevaisuuteen?
__________________
***

GM LS-moottorien ahdinasennukset, vapariviritykset, säädöt sekä dynomittaukset

Myös vianetsinnät sekä huollot C5/C6 Corveteille

Soita 0400 358 238

www.autokorjaamovirta.fi

***
Reply With Quote
  #5  
Old 01.08.2009, 00:30
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Nää on aina kivoja ketjuja. Anna palaa vaan! Eikä tarvii olla kohtakohdalta 1-2-2b-3 asennusohjeita ja dokumentaatiota empiirisine analyyseineen vaan anti länkyttää vaan mitä mieleen juolahtaa oman pelin rakentelusta ja kokemuksista.

Ei tuolla munkaan jutussa mitään kurssia vedetä vaan kunhan kerrotaan mitä milloinkin on mielessä ja koettuna niinkin low end tasolla kuin "ostin pussin ruuveja ja kohta on osan x joka reiässä samankantaiset ruuvit! - wow".
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #6  
Old 01.08.2009, 02:11
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Madrid
Posts: 4,906
Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
Lisää tarinaa vaan ja niitä kuviakin odotellaan!
__________________
1975 coupe 350cid ("L48") + 4sp
Project Blue flame / Bittersweet / Sweet and sour...

Ex 1999 FRC Z51, 6sp
Ex 2006 Coupe Z51, 6sp

Reply With Quote
  #7  
Old 01.08.2009, 11:42
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Parasta lauantai aamun lukemista! Osa2:sta vaan rinkiin!
Reply With Quote
  #8  
Old 02.08.2009, 03:33
pahakala's Avatar
pahakala pahakala is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 104
pahakala on oikealla tiellä

Nyt on vihdoin uudet vanteet alla. Kokoa edessä 17x8" (255/45) ja takana 18x10" (285/40).

Hieman voi vielä koppaa pudottaa. Takajousta on suoristettu noin 5cm, tuuma lisää ja olisi mennyt aika tarkkaan kohdalleen. Jäykkyyttäkin on lisätty yhden lehden verran.

Last edited by pahakala : 04.08.2009 at 15:28.
Reply With Quote
  #9  
Old 02.08.2009, 05:54
Remu's Avatar
Remu Remu is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2009
Location: Helsinki
Posts: 145
Remu on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by pahakala

Anyway, edelleen kaikista vastoinkäymisistä huolimatta (tai osaltaan niiden takia, vaikea sanoa) C3:lla kruisailu antaa edelleen samat kiksit kuin alussakin ja tuolla matkanteko on lopulta aina tärkeämpää kuin päämäärä.


Mitäpä tuohon muuta sanoa
Reply With Quote
  #10  
Old 02.08.2009, 07:46
Wormie's Avatar
Wormie Wormie is offline
Römpötipötipötipöts
 
Join Date: Jul 2008
Location: tSadissa taas
Posts: 1,599
Wormie on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Remu
Mitäpä tuohon muuta sanoa
Kompataan kovasti
__________________
Corvette Coupe -69, 383 + 700R4 (TCI Streetfighter), ent. Wounded Warrior
Ex-Tipi the Banana Cruizer -73 conv., 350 Fuel Injection, TH-400, Coil-overs front+rear
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 04:12.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.