#1
|
||||
|
||||
Verhoilusta
Tossa jo vähän ihmeteltiin mattojen maalausta, mutta;
Onko kukaan tehnyt verhoiluja/mattoja itse. Saumaamalla (esim. pusku) ja oikeita materiaaleja käyttämällä saa kyllä aika monenlaista muotoa, mutta onko kenelläkään kokemusta muotoonpainamisesta/venyttämisestä/huovittamisesta? entäpä "taustamassan" tai muun verhoilun vahvikkeen tekemisestä? Miten C4:n verhoilut eroavat toisistaan? vanhemmissa ainakin (84-87?) on koko ovikaaren mittaiset kynnyslistat, jotka tuoreemmissa (88->?) on toteutettu verhoilulla. Onko verhoilu tehty "kynnyslistan päälle" tms. jolloin se on irroitettavissa esim. ruuveilla, vai verhoiltu/liimattu suoraan kynnykseen. Kyseessä ilmeisesti on kuitenkin yksiosainen pala? Miten tarkka on alkuperäisten mattojen sovite? itselläni ne muutamat alkuperäiset matot mitkä jotka jäljellä ovat venyneitä ja väljiä kuin vanha nain.... Lato. Esim. tavaratilan kansia nostaessa sivumatot ottavat kiinni. Ilmeisesti matot tehtaalta tullessan istuvat kuin asianmukaisesti. Onko alkup. mattojen alla vielä jonkinlainen eristekerros. Itselläni on siellä täällä jäljellä tilkkuja noin 10mm paksusta kuitu/villa eristeestä. Tämän ilmeisesti kuuluisi mennä koko auton ympäri verhoilun alla. Millaisia kokemuksia on uusista tarvikematoista. Onko suurta eroa Massataustaisella verrattuna ei massataustaiseen. Onko kukaan laittanut esim. bitumimattoja äänieristeeksi/resonanssin tappajaksi, tai eristelevyjä (ilmeisesti vähentävät lämpöäkin)? Tästä topikin alkajaiseksi... nimim, -Sisustaa vailla.
__________________
- Life is for living... Live to win- |
#2
|
||||
|
||||
Sisusta kulahtaa siinä missä maalipintakin. Tosin autokin on perin vanha.
USA:sta saa tilaamalla tavaratilaan ja kenkätilaan mattosarjoja. Ostin jälkimmäiset logomatot ja ovat jotenkin ajaneet asiansa. Joku väitti niiden menneen paskaksi yhdessä kesässä. Ajatus on käynyt myös mielessä uusia koko hoito, mutta olen ymmärtänyt, että mattojen irroitus vaatii aika merkittävää urakointia.
__________________
Look Mom, no head! |
#3
|
||||
|
||||
Mun mielestä mattojen teettäminen ainakaan täällä Suomessa ei ole järin kannattavaa,sillä mitotukset eivät suurella mahdollisuudella onnistu ja matot/ sisusta yleensäkkin jää jostakin paikasta ryppyyn ja lerpattamaan.Sisustan teko ja koko matto sarjan vaihto kannattaa tehdä saman tien hyvin ja tilata vaikka valmiina kaiken puolin jenkeistä.
Jenkki matot on ihan hyvää laatua eikä mee yhessä kesässä paskaan kuntoon.....! |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Hyvän verhoilija kaverin kanssa oli just tästä juttua. Americassa tuotanto on jo pikkaisen eri luokkaa, hinnat ovat aikalailla kohdillaan, yksityinen verhoilija ei Suomessa helposti pysty kilpailemaan valmiiden sarjojen kanssa. Pelkät materiaalit maksavat tukkurillakin jo aika paljon, en ikinä tiennyt, että pelkkä vaahtomuovikin on kultaa kalliimpaa! Ja C1_58 tervetuloa mukaan! |
#5
|
||||
|
||||
Ja C1_58 tervetuloa mukaan![/quote]
kiitos |
#6
|
||||
|
||||
Ja C1_58 tervetuloa mukaan![/quote]
kiitos |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Totta virkat Itelläki on Jenkeistä tilatut matot ja on kestäny 10 vuotta ihan hyväkuntoisina, ei ole tarvinnut vaihtaa Muutenkin ei tule varmaankaan paljon kalliimmaksi tilata Jenkeistä uudet lisensoidut, oikeilla värikoodeilla varustetut tuotteet, kuin tehdä uudet Suomessa |
#8
|
||||
|
||||
Ei sisustan purku ole kummoinen urakka, tunti-pari tehokasta...
Penkit pois ja ristipääruuvari käteen niin ihan helposti lähtee. Itse suoritin koko verhoilulle juuriharja pesun keväällä ja kylläpä väri muuttui kummasti. Samalla laitoin jalkatilojen pohjiin äänieriste mattoa. Tuskin verhoiluja kannataa alkaa teettään kun kuitenkin kohtuudella saa valmiitakin paketteja... -Petsku-
__________________
Ford ei ole auto eikä piika ihminen, mutta hyvät kyydit ne kumpikin antaa... |
#9
|
||||
|
||||
Joo... teettäminen varmaankaan ei ole järkevää! Ajatus kiihottaa näppärää kaveria (ainakin omasta mielestäni) lähinnä harrastusmielessä. Ja olisihan sisusta siten helpompi muokata mieleisekseen... esim. hifien tai minkä ikinä tahansa kannalta.
Mitenkäs noi erot vuosimalleissa? voiko vanhemman C4:n upgradeta uudemalla mattosarjalla (kynnyslistat) ? ->PZQ: Vaikuttiko eristemattojen laitto miten? Laitoitko materiaalia muualle kuin pohjaan? voisi kuvitella että selusta on aikamoinen resonaattori. -Kromi
__________________
- Life is for living... Live to win- |
#10
|
||||
|
||||
Itsellä on juuri käynnissä vm. 90 mattojen uusinta, sisusta on purettu (n. 2-3 tunnin homma) ja uudet olis tarkoitus istuttaa lähipäivinä.
Otin jenkeistä massataustaisen sarjan sikäläisten harrastajien suosituksesta ja ainakin irrallaan näyttää hyvältä! Pistän infoa/kuvia tulemaan kunhan homma edistyy... |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links |
|