#1
|
||||
|
||||
putkisto
aattelin korvata alkuperäiset pre -catit ja catin uusilla (tuntuu olevan vähän tukos), mut tarjontaa on. täs yks esimerkki
http://www.madvet.com/shop?frame=1.36.928 tietysti totahan ei voi katsastaa mutta vaikuttaaks tää koneen käyntiin mitenkään negatiivisestikaan |
#2
|
||||
|
||||
Suosittelisin, että prekatit hittoon ja korvaat vain pääkatin uudella. Menee läpi saastemittauksista edelleen. MADiltä löytyykin semmonen prekatiton etuputki joka hoitaa homman näppärästi. Ajattelin hommata ittelleni myös moisen.
Eli tommonen: http://www.madvet.com/shop?frame=1.36.971 Tuplaputkisto ilman katteja: ei kai ne mitenkään negatiivisesti vaikuta, alavääntö voi vähän kärsiä mutta tulee sitten ylhäällä takas. Minkäs vuotinen toi sun auto on? Jos L98 niin sitten ei välttämättä kannattais (L98:n vahvuus alavääntö) mutta jos LT-1 niin mikä ettei. Mulla putos alavääntö tuntuvasti pelkästään cat-backin vaihdolla. Mutta eihän se ole pelkästään huono juttu: sitten pitää kompensoida tota menetystä lisämodeilla
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0 |
#3
|
||||
|
||||
Re: putkisto
Quote:
Eiks se perussääntö ole et pitäis pyrkiä muutokset tekemään niin et ne vastais alkuperäistä tilannetta... ja mielellähän ne päästöt aais pysyä kuris sun tapauksessa Niinkuin ToniH sanoi niin varmaan voi ne esicatit jättää pois ja viel menee läpi... en ainakaan usko et ois niin rajalla, mut senhän sä saat selville konttorilta kun kipaset kysäsee Ovat olleet mulle ainakin harvinaisen palveluhenkisiä kun olen käynyt selvittämässä asioita
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
|
#4
|
||||
|
||||
Noin precatittomat etuputket ovat jenkeissä CARB-laillisia eli sielläkin saa vaihtaa. Harrastavat vielä visuaalistakin checkiä eli läpäisee senkin. Vetten 3 katalysaattorin systeemi on päästöjen kannalta kuin ampuisi hyttystä tykillä. Se pääkatti riittää päästörajoihin ihan kirkkaasti.
Ei senpuoleen, kertaakaan ei katsastusmies ole pystynyt mittaamaan mun päästöjä menestyksellä - kun on 4 putkenpäätä niin aina jostain falskaa ilmaa ja mittarit näyttää mitä sattuu - ei auta kuin päästää läpi oletuksella, että "matalapäästöinenhän se on".
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0 |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Toivossa on hyvä elää
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
|
#6
|
||||
|
||||
Ei se mitään toiveilua ole vaan faktaa. 1 toimivalla pääkatilla menee läpi ja kats. mies ei tosiaan pysty sitä mittaamaan luotettavasti vaikka haluaisikin (ainakaan siinä ajassa jossa katsastukset suoritetaan). Arvot heittää liiallisen hapen takia. Mittaus-systeemi on suunniteltu vähän erimalliselle putkistolle kuin Vetteissä. Vaatisi 3 putkenpään täydellisen tukkimisen mittaustilanteessa - kuka viitsii ruveta moiseen auton kohdalla jossa on saastelaitteet paikallaan? BTW tällä mittausongelmalla ei ole mitään tekemistä läpipääsyn kanssa ellei sitten ukko rupea piruilemaan mutta moiseen en ole vielä törmännyt (4 eri katsastusasemaa takana) ja vaikeaa olisikin piruilla oman laitteiston vajavaisuuden takia
Rekisteriotteessa lukee "3-tiekatalysaattori" - ei 3 katalysaattoria. Tuo viittaa siihen pääkatin toimintatapaan. TPIS:n peltipakosarjat olisivat sikahienot mutta niissä sitten on se vaara etteivät läpäise Suomessa visuaalista tarkistusta eli katsastaja rupeaa epäilemään sikavirittämistä ja sitten onkin dynokeikat ja tehojen todistelut edessä.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0 |
#7
|
||||
|
||||
Eikös nuo pre-katit ole sitä varten että lämpiävät nopeammin kuin pääkatti ja puhdistavat siis jo aikaisemmin? Näin ainakin nykyautoissa kun katti on oikeastaan heti lyhyen pakosarjan perässä ja käytännössä melkein moottorin lohkossa kiinni? Eli ei niillä oikeasti tarkoitus lämpimänä (katsastustilanteessa) oikeastaan mitään puhdistaakaan. Vai olenko aivan väärässä?
|
#8
|
||||
|
||||
Ihan oikeassa olet. Auto pitääkin katsastaa kuumana joka tilanteessa koska kylmän auton (ihan minkä vaan ruiskuauton) päästöt ovat katossa kun ollaan vielä open loopissa (lambda ei vielä mukana) ja kone käy rikkaalla.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0 |
#9
|
||||
|
||||
Re: putkisto
Quote:
Kaverilla on juuri tuo sama systeemi MADilta tilattuna omassa -89 corvetessaan. Mufflereinä sitten nämä http://www.madvet.com/shop?frame=1.119.991 Käy muuten aika julmetun kovalla |
#10
|
||||
|
||||
Re: putkisto
Quote:
Eli ei siis minkäänlaista äänenvaimennusta? Mitähän katsatusukko tykkää.... Hakuninmaan kidutus... anteeksi katsatusasemalla mittasivat omaani oikein mittarilla ohiajettaessa... inssi pyysi tekemään kiihdytyksen kaasu pohjassa jostain 30-40km/h alkaen ja hän olisi sitten mitannut vierestä sitä melua...ilmaisin eriävän mielipiteeni testistä kun en halunnut ukosta ruumista kuitenkaan... inssi tyytyi "kunnon kiihdytykseen" ...tein sen 1/5 kaasulla ja inssi totesi että "tarkasti kaasutettu...meni tasan rajaan!" Ja tämä oli tupla 3" röörit +B&B:n 2x3" keskivaimentimella ja päädyissä mehupilli Thrust 2,5" "turbo vaimennin". Onko siihen -89 tehty mitään muita muutoksia kuin tuo äänenkovennus? Jussi
__________________
Counting all the assholes in the room...I'm definitely not alone. |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links | |||||
|