FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982) > C3 Projekti Kertomukset
User Name
Password

C3 Projekti Kertomukset Lukuisat Sharkkilaisten C3 projekti taltioinnit ovat kerätty tähän osioon.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03.10.2014, 18:43
Puman's Avatar
Puman Puman is online now
Konkari
 
Join Date: May 2008
Posts: 1,073
Puman on oikealla tiellä
Valoa tunnelin päässä. 69 entisöinti.

Laitetaas tähän alkuun hieman kuvia ennen projektin aloitusta.

Eli 1969 mallin Corvette löytyi Sveitsinmaalta keväällä 2013. Maaliskuun lopun 1969 tuotantoa. Moottori alkuperäinen mätsin number 350hp/350cu.in. L46. Vaihteisto niin ikään orkkis M21. Päällisin puolin ihan ok kunnossa. Autoa ei kuintenkaan oltu frame off-entisöity ja se on nyt projektin tarkoitus.









Hauska yksityiskohta on orkkistyylinen kilometrimittari.



Pitkä matka kohti pohjoista alkaa.



Auto kotona tarralapuissa juuri maahantuontikatsastuksen jälkeen 2.10.2013 ja päivää ennen tämän projektin aloitusta.


Nyt on sitten alusta valmis. Ainoa varmasti alkuperäinen aikalaisosa on itse runko. Kaikki muu aina laakereista pienempienkin ruuvien muttereihin uusittiin. Peltivalteiden alkuperäisyydestä en ole varma.

Runko oli erittäin hyväkuntoinen ja oli pelkän pintaruoseen peitossa. Runko hiekkapuhallettu ja ruiskutettu pohjamaali. Päälle musta pintamaali.


























































Last edited by Puman : 05.05.2016 at 19:48.
Reply With Quote
  #2  
Old 03.10.2014, 18:59
minnipossi's Avatar
minnipossi minnipossi is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2012
Location: Tuusula
Posts: 731
minnipossi on oikealla tiellä
Jep jep, hyvältä näyttää, tuosta on hyvä jatkaa.
__________________
Voihan Vette!
Nykyisin teipillä kasassa.
Reply With Quote
  #3  
Old 03.10.2014, 19:32
ET 427's Avatar
ET 427 ET 427 is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Apr 2011
Location: Pohjois Karjala, Lieksa
Posts: 390
ET 427 on oikealla tiellä
Takapaan trailing armsin pultit

Noita kuvia katellessa pysahdyin ja katsoin uudelleen, mielestani pultti milla trailing armsit on rungossa kiinni (pitka pultti ja siella rungon ja armsin valissa on niita shimmeja), mielestani se kannatta kylla kaantaa niin etta mutteri on ulospain rungosta, en muista miksi mutta siihen pitas kylla olla syy.
Mulla ittellani oli noin ko vaihe noin 1v sitten.

Naytta kylla loistavalta taa projekti, ja tuosta on hyva jatkaa, tsemppia hommaan.
Reply With Quote
  #4  
Old 03.10.2014, 19:39
Puman's Avatar
Puman Puman is online now
Konkari
 
Join Date: May 2008
Posts: 1,073
Puman on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by ET 427
Noita kuvia katellessa pysahdyin ja katsoin uudelleen, mielestani pultti milla trailing armsit on rungossa kiinni (pitka pultti ja siella rungon ja armsin valissa on niita shimmeja), mielestani se kannatta kylla kaantaa niin etta mutteri on ulospain rungosta, en muista miksi mutta siihen pitas kylla olla syy.
,

Siis toi?

[quote=LaTino]

Last edited by Puman : 04.10.2014 at 11:56.
Reply With Quote
  #5  
Old 03.10.2014, 19:46
LaTino's Avatar
LaTino LaTino is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 130
LaTino on oikealla tiellä


Minä jouduin 90-luvun alussa toteamaan saman huomion, kun tuli katsastukseen uusittua trailing armsien puslat. Toi pultti ei tule tuolta enää kori päällä pois, vaan sen joutuu väkivalloin poikkasemaan.

Näyttää muuten oikein siistiltä. Varo vaan, ettei virolaiset varasta tota kupariputkea.

Tinö
__________________
Who is the Author of Authority?
Reply With Quote
  #6  
Old 03.10.2014, 19:50
T72's Avatar
T72 T72 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Tuusula
Posts: 2,819
T72 on oikealla tiellä
Yes, hyvältä näyttää

Quote:
Originally Posted by ET 427
Noita kuvia katellessa pysahdyin ja katsoin uudelleen, mielestani pultti milla trailing armsit on rungossa kiinni (pitka pultti ja siella rungon ja armsin valissa on niita shimmeja), mielestani se kannatta kylla kaantaa niin etta mutteri on ulospain rungosta, en muista miksi mutta siihen pitas kylla olla syy.

Varmaan siksi, että sen pystyy myöhemmin -kun se on jämähtänyt paikoilleen- vielä hakkaamaan irti. Jos mutteripuoli on sisällä niin sinne ei mahdu mikään vasara väliin että pultin saisi hakattua ulos.
__________________
-72 Coupe
Reply With Quote
  #7  
Old 03.10.2014, 19:54
Puman's Avatar
Puman Puman is online now
Konkari
 
Join Date: May 2008
Posts: 1,073
Puman on oikealla tiellä
Nuo hitsaussaumat ovat ulkonäöltään aivan järkyttävät. Näkyy jopa puikkojen sytytysraapaisut ja kaikki roiskeet. Oliko Mig-hitsaus keksitty vuonna 1969? Tämä runko on ainakin hitsattu puikolla.

Laitettiin taakse C4:n pultit, jotta riittää varaa laskea alustaa. Voi olla, että joudutaan lopulta lyhentämään, kun nyt jo lähes viistävät maata.

Last edited by Puman : 03.10.2014 at 20:01.
Reply With Quote
  #8  
Old 03.10.2014, 19:59
ET 427's Avatar
ET 427 ET 427 is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Apr 2011
Location: Pohjois Karjala, Lieksa
Posts: 390
ET 427 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Puman
Nuo hitsaussaumat ovat ulkonäöltään aivan järkyttävät. Näkyy jopa puikkojen sytytysraapaisut ja kaikki roiskeet. Tosin eihän tässä näkyvästä osasta ole kyse, mutta...

Tassahan tuli pian vastauksia noihin trailing arms pultteihin, hyva niin.
Muuten meinaatko tehda museoajoneuvon vai aivan jotain muuta.
Reply With Quote
  #9  
Old 03.10.2014, 20:15
Puman's Avatar
Puman Puman is online now
Konkari
 
Join Date: May 2008
Posts: 1,073
Puman on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by ET 427
Muuten meinaatko tehda museoajoneuvon vai aivan jotain muuta.

Tämä on jo museoajoneuvo. Viime syksynä museoin ennen projektin aloittamista. Eli alkuperäisen kaltaisessa on pysyttävä.

Seuraavaksi entisöidään moottori ja vaihdelaatikko. Kummassakin kaikki liikkuvat osat uusitaan. Moottorista jää alkuperäistä vain lohko ja vaihdelaatikosta kuoret.

Halvemmaksi tulisi kokonaan uusi mosa, mutta kun tuli maksettua matching numberista, niin orkkislohko jää. Sitä joudutaan kuitenkin hieman koneistamaan uusille männille. Alukannet tulee ja orkkismikkikannet kirjahyllyn koristeeksi. Vaihdelaatikkokin paljastui tämän auton alkuperäiseksi M21:si, eli sekin on kuorien osalta säilytettävä. Kun kerran tuli tälle tielle lähdettyä, niin en viitsi jättää mitään puolitiehen. Saa nähdä saako kevääksi valmiiksi.

Last edited by Puman : 03.10.2014 at 20:32.
Reply With Quote
  #10  
Old 03.10.2014, 20:25
Corvette63's Avatar
Corvette63 Corvette63 is offline
__________
 
Join Date: Aug 2004
Location:
Posts: 11,634
Corvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Hyvältä näyttää! Jos ihan alkuperäisiä viimeistelyjä yms. kaipaa, niin NCRS-manuaali on kätevä opas siihen hommaan. Ei ole museotarkastajalla sitten mitään mistä valittaa... Kannattaa hankkia, jos sellaista ei vielä omista!

Muista päivitellä projektin etenemistä kuvien kera tänne foorumille, näitä on mielenkiintoista seurata.
__________________
_
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 20:22.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2016 FinnShark.com. All rights reserved.