FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20.10.2014, 18:18
Maukka's Avatar
Maukka Maukka is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Apr 2013
Location: Janakkala
Posts: 202
Maukka on oikealla tiellä
Rautamoottori centrifugal ahtimella

Tämmöinen ketju tekisi mieli perustaa,yhtenä syynä ainakin se koska mieli tekisi tulevaisuudessa laittaa centrifugal ahdin tuohon C3:seen.Kaikki tieto kiinnostaisi,miten on aikaisemmin toteutettu,millaisiin moottoreihin laitettu,millainen kone olisi hyvä jos oikein rakentaisi tuota ahtamista silmälläpitäen,eli millä osilla ym.
Millainen kone,millaisilla osilla,mikä puristussuhde,ruiskulla vai kaasarilla ym.ym.
Itsellä olisi kuitenkin ajatus että Ls koneisiin ei niinkään tässä ketjussa kajottaisi vaan pysyttäisiin rauta moottoreissa.
Nyt kaikki kirjoittamaan
Reply With Quote
  #2  
Old 20.10.2014, 19:21
Maukka's Avatar
Maukka Maukka is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Apr 2013
Location: Janakkala
Posts: 202
Maukka on oikealla tiellä
Miten esimerkiksi tähän zz383,olisiko ihan hullua lähteä tekemään tämmöisestä,

ZZ383 TECH SPECS
Part Number:
19154775


Engine Type:
Chevy Small-Block V-8
Displacement (cu. in.):
383
Bore x Stroke (in.):
4.000 x 3.800
Block (P/N 88962516):
Cast-iron with four-bolt main caps
Crankshaft (P/N 12489436):
4340 forged steel
Connecting Rods (P/N 12497624):
Heavy-duty PM steel
Pistons (P/N 12499103):
Hypereutectic aluminum
Camshaft Type (P/N 19210723):
Hydraulic roller
Camshaft Lift (in.):
.509 intake / .528 exhaust
Camshaft Duration (@.050 in.):
222° intake / 230° exhaust


Cylinder Heads (P/N 12464298
Fast Burn aluminum; 62-cc chambers


Valve Size (in.):
2.000 intake / 1.550 exhaust
Compression Ratio:
9.6:1
Rocker Arms (P/N 12367345):
Aluminum roller style
Rocker Arm Ratio:
1.5:1
Recommended Fuel:
92 octane
Ignition Timing:
Base 10° BTDC, 32° Total
Maximum Recommended rpm:
6000
Balanced:
External
Reply With Quote
  #3  
Old 20.10.2014, 19:30
ramdac's Avatar
ramdac ramdac is offline
Aktivisti
 
Join Date: Feb 2013
Location: turku/oulu
Posts: 593
ramdac on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Lsx kestää 3500 heppasena yhden lähdön... sbc kestää useamman.
Ls konetta on myös rautalohkosena...
Reply With Quote
  #4  
Old 20.10.2014, 19:34
Maukka's Avatar
Maukka Maukka is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Apr 2013
Location: Janakkala
Posts: 202
Maukka on oikealla tiellä
No juu,eniten kiinnostaa nyt ne SBC tai BBC.
Reply With Quote
  #5  
Old 20.10.2014, 19:43
ramdac's Avatar
ramdac ramdac is offline
Aktivisti
 
Join Date: Feb 2013
Location: turku/oulu
Posts: 593
ramdac on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Jos tuo kone tulee ameriikasta, se pitää purkaa osiin ensiksi.
Mitata välykset laakereista ja männänrenkaista päittäisvälykset.
Varmaan joudut kasvattaan niitä...

sit paljonko tehoa pitää lähtä?

Billetti runkopukit ja pinnapultit...
Veivit uudet jos ei oo takoveivit.
Männät paksumpilakiset turbomännät.
Nokka-akseli..
Kampiakseli voi kestää tai ei... varmaankin ei...
Sit lohko, paljonko vahvuutta sylinteriseinämissä... vaihtoon...
Kannet toimii, paineella kun pannaan kama sisään.

Jäikö mitään jäljelle?
Reply With Quote
  #6  
Old 20.10.2014, 20:16
Maukka's Avatar
Maukka Maukka is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Apr 2013
Location: Janakkala
Posts: 202
Maukka on oikealla tiellä
No ei jäänyt hirveesti jäljelle,mulla on tuo zz tällähetkellä nokalla.
Miten lähtisit rakentaan koneen,millä osilla?Jos miettis niin et ei käytä tuota
zz ollenkaan?
Reply With Quote
  #7  
Old 20.10.2014, 20:21
Maukka's Avatar
Maukka Maukka is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Apr 2013
Location: Janakkala
Posts: 202
Maukka on oikealla tiellä
Tai jos vielä tuota zz ajattelee niin kai sekin jollain paineilla kestäisi,vai?
Reply With Quote
  #8  
Old 20.10.2014, 20:34
ramdac's Avatar
ramdac ramdac is offline
Aktivisti
 
Join Date: Feb 2013
Location: turku/oulu
Posts: 593
ramdac on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Niin...

Mulla on motown lohko ja se kestää valurautapukeilla 720hp
Tai suositellaan ylitettäessä billetti pukkeja.
Kai ne kaikki lohkot tuon kestää arp pulteilla...
Reply With Quote
  #9  
Old 20.10.2014, 21:14
Tapio.L.'s Avatar
Tapio.L. Tapio.L. is offline
Got boost?
 
Join Date: May 2007
Location: FTT Racing garage
Posts: 1,488
Tapio.L. on oikealla tiellä
Send a message via MSN to Tapio.L.
Itsellä on ylipaineprojekti vielä suunnittelupöydällä, mutta parasta bang for a buck alustaa etsiessä olen päätynyt seuraavaan:
-kuuslitranen Vortec lq4 moottori ameriikoista, perjaatteessa niinkuin LS-moottori mutta rautalohkolla.
-Ahdinkäyttöön tehty Speed Inc TU2 nenä ja muut hilut
-lakrut, tiivarit ja ARP pultit/studit joka koloon
-takomännät jos ihan hurjaks heittäydytään.
+1000hp/1000nm/10k¤
__________________
http://tabio.1g.fi/kuvat/
77 L48 + TH350
96 LT4 + 6speed
Reply With Quote
  #10  
Old 20.10.2014, 21:17
Maukka's Avatar
Maukka Maukka is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Apr 2013
Location: Janakkala
Posts: 202
Maukka on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by ramdac
Niin...

Mulla on motown lohko ja se kestää valurautapukeilla 720hp
Tai suositellaan ylitettäessä billetti pukkeja.
Kai ne kaikki lohkot tuon kestää arp pulteilla...



Mikä lohko sulla on,084010?
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:16.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.