#1
|
||||
|
||||
Rautamoottori centrifugal ahtimella
Tämmöinen ketju tekisi mieli perustaa,yhtenä syynä ainakin se koska mieli tekisi tulevaisuudessa laittaa centrifugal ahdin tuohon C3:seen.Kaikki tieto kiinnostaisi,miten on aikaisemmin toteutettu,millaisiin moottoreihin laitettu,millainen kone olisi hyvä jos oikein rakentaisi tuota ahtamista silmälläpitäen,eli millä osilla ym.
Millainen kone,millaisilla osilla,mikä puristussuhde,ruiskulla vai kaasarilla ym.ym. Itsellä olisi kuitenkin ajatus että Ls koneisiin ei niinkään tässä ketjussa kajottaisi vaan pysyttäisiin rauta moottoreissa. Nyt kaikki kirjoittamaan |
#2
|
||||
|
||||
Miten esimerkiksi tähän zz383,olisiko ihan hullua lähteä tekemään tämmöisestä,
ZZ383 TECH SPECS Part Number: 19154775 Engine Type: Chevy Small-Block V-8 Displacement (cu. in.): 383 Bore x Stroke (in.): 4.000 x 3.800 Block (P/N 88962516): Cast-iron with four-bolt main caps Crankshaft (P/N 12489436): 4340 forged steel Connecting Rods (P/N 12497624): Heavy-duty PM steel Pistons (P/N 12499103): Hypereutectic aluminum Camshaft Type (P/N 19210723): Hydraulic roller Camshaft Lift (in.): .509 intake / .528 exhaust Camshaft Duration (@.050 in.): 222° intake / 230° exhaust Cylinder Heads (P/N 12464298 Fast Burn aluminum; 62-cc chambers Valve Size (in.): 2.000 intake / 1.550 exhaust Compression Ratio: 9.6:1 Rocker Arms (P/N 12367345): Aluminum roller style Rocker Arm Ratio: 1.5:1 Recommended Fuel: 92 octane Ignition Timing: Base 10° BTDC, 32° Total Maximum Recommended rpm: 6000 Balanced: External |
#3
|
||||
|
||||
Lsx kestää 3500 heppasena yhden lähdön... sbc kestää useamman.
Ls konetta on myös rautalohkosena... |
#4
|
||||
|
||||
No juu,eniten kiinnostaa nyt ne SBC tai BBC.
|
#5
|
||||
|
||||
Jos tuo kone tulee ameriikasta, se pitää purkaa osiin ensiksi.
Mitata välykset laakereista ja männänrenkaista päittäisvälykset. Varmaan joudut kasvattaan niitä... sit paljonko tehoa pitää lähtä? Billetti runkopukit ja pinnapultit... Veivit uudet jos ei oo takoveivit. Männät paksumpilakiset turbomännät. Nokka-akseli.. Kampiakseli voi kestää tai ei... varmaankin ei... Sit lohko, paljonko vahvuutta sylinteriseinämissä... vaihtoon... Kannet toimii, paineella kun pannaan kama sisään. Jäikö mitään jäljelle? |
#6
|
||||
|
||||
No ei jäänyt hirveesti jäljelle,mulla on tuo zz tällähetkellä nokalla.
Miten lähtisit rakentaan koneen,millä osilla?Jos miettis niin et ei käytä tuota zz ollenkaan? |
#7
|
||||
|
||||
Tai jos vielä tuota zz ajattelee niin kai sekin jollain paineilla kestäisi,vai?
|
#8
|
||||
|
||||
Niin...
Mulla on motown lohko ja se kestää valurautapukeilla 720hp Tai suositellaan ylitettäessä billetti pukkeja. Kai ne kaikki lohkot tuon kestää arp pulteilla... |
#9
|
||||
|
||||
Itsellä on ylipaineprojekti vielä suunnittelupöydällä, mutta parasta bang for a buck alustaa etsiessä olen päätynyt seuraavaan:
-kuuslitranen Vortec lq4 moottori ameriikoista, perjaatteessa niinkuin LS-moottori mutta rautalohkolla. -Ahdinkäyttöön tehty Speed Inc TU2 nenä ja muut hilut -lakrut, tiivarit ja ARP pultit/studit joka koloon -takomännät jos ihan hurjaks heittäydytään. +1000hp/1000nm/10k¤ |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Mikä lohko sulla on,084010? |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links |
|