FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07.04.2004, 08:50
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Madrid
Posts: 4,906
Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
Hiilikuitupanelia ja ilmastointi / lämppäri säätimen remppaa

Hyllyssä sattui olemaan ylimääräinen hiilikuitulevy, joten olihan sille käyttö keksittävä. Keskikonsolin paneli oli sopivan kokoinen, joten siihenhän kuitua sitten tyrkätään... Samalla kun keskikonsoli oli auki niin oli hyvä putsata ja maalata ilmastointi / lämppärin ohjain systeemi.

Tässä tuo ilmastointi / lämppäri systeemi purettuna. Näytön viisarin ohjailemiseen käytetty lanka oli toiselta puolelta poikki ja toiselta melkein poikki, joten ne oli helppo uusia samalla...


Näytön päällä olevaa levyä yritin ensin maalin poiston ja putsauksen jälkeen maalata spraylla, mutta ilmeisesti sisustan siistimisessä on joskus käytetty silikonia ja maali kupruili pahasti. Lopulta maalasin levyn pienoismallimaalilla ja pensselillä. Nyt onnistui paremmin... Tässä systeemi kasattuna:


Keskikonsolin levy on helppo toteuttaa itse, koska se on pohjaltaan täysin suora! Ei muuta kuin alkuperäisestä malline ja hiilikuitua leikkaamaan... Parin rautasahan terän ja kymmenen lehtisahan terän jälkeen levy oli valmis asennukseen...


Normaalin moottoridatalevyn paikalle liimasin kaverilta saamani rosterisen chevy merkin. Merkki on kontaqktiliimalla kiinni, joten sen saa tarvittaessa poiskin ilman hiilikuidun tuhoamista... Ja lopuksi siis levyn asennus paikoilleen!


Shifterin koloon pitää vielä jotain keksiä, nyt shifterin mekaaniset osat paistavat ikävästi isosta leikkauksesta, varsinkin kun shifteri on P-asennossa...
Reply With Quote
  #2  
Old 07.04.2004, 09:25
ZL1's Avatar
ZL1 ZL1 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Finland, Espoo
Posts: 4,980
ZL1 on oikealla tiellä
Eikös tuo lämppärin säädin saa voimansa alipaineesta, tulee varmaan siitä samasta alipaineen otosta siintä imusarjan takaa mistö ajovalohässäkkäkin ottaa imun. Ja kysymys oikeastaan kuuluu että siinä on imusarjasta lähdön jälkeen sellainen muovinen suodatin ja myös sellainen pieni rautainen 1 sisään 2 ulos jakopala ilmeisesti sen takia että se estää alipaineen karkaamisen takaisin imusarjaan - niin - onkohan sen toiminta itsenäinen kummallekin linjalle eli jos olisi vuoto tuolla lämmppärin säätimen suunnalla niin haittaisiko se myös ajovalojen alipainepuolen toimintaa vai ei...
Reply With Quote
  #3  
Old 07.04.2004, 09:27
ZL1's Avatar
ZL1 ZL1 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Finland, Espoo
Posts: 4,980
ZL1 on oikealla tiellä
...niin ja kuinka monen tunnin rupeama tuon säätimen irrotus ja takaisin laitto oli? ilman maalausjuttuja. Ja onnistuuko se siitä päältä suoraan ettei konsolin sivuja tms tarvii purkaa? :chainsaw:
Reply With Quote
  #4  
Old 07.04.2004, 09:54
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Madrid
Posts: 4,906
Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
Lämppärin säätimen irroitus kesti noin 1/2 tuntia ja takaisinlaitto saman verran. Säätime paloitteluun meni arviolta pari tuntia ja kasaukseen tunti. Eniten aikaa veivät maalinpoisto, maalaus ja putsaus. Lykkäsinpä samalla liikkuviin osiin uudet rasvatkin...

Konsolin sivuja ei tarvitse purkaa. Tuo konsolin päällislevyn poisto riittää.

Tuohon en osaa vastata että vaikuttaako säätimen vuoto lamppujen nousemiseen. Jos säädin vuotaa niin sen kyllä varmasti kuulee sisäänkin, joten se ei varmasti ole kovin paha ongelma...
Reply With Quote
  #5  
Old 07.04.2004, 10:04
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Helsinki
Posts: 3,760
WBBC on oikealla tiellä
"Shifterin koloon pitää vielä jotain keksiä, nyt shifterin mekaaniset osat paistavat ikävästi isosta leikkauksesta, varsinkin kun shifteri on P-asennossa..."


hmm. tulee mieleen sellainen karvalista niinkuin joissain autoissa on vastaavassa paikassa. ja myös sivuikkunoiden alaosassa.

tai ohut alumiinilevy, mutta mahtuukohan liikkumaan kepin mukana?

Ehkä paras olisi ommella mustasta nahasta samanlainen "shift boot"
kuin manuaalivehkeissä.

Tomppa
Reply With Quote
  #6  
Old 07.04.2004, 10:49
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Madrid
Posts: 4,906
Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
Tuota "karvalistaa" tai jonkinlaisia "harjaksia" olen itse miettinyt. Kepin liike on kuitnekin kohtuullisen pitkä ja vain yhteen suntaan, eli shift boot ei välttämättä toimi. Alumiini lista tai muukaan vastaava ei mahdu liikkumaan riittävän pitkää matkaa. Tai sitten pitäisi tehdä alkuperäistä vastaava limittäin liukuva systeemi, joka on kohtuullisen monimutkainen. Lienee helpointa etsiä jostakin harjakset...
Reply With Quote
  #7  
Old 07.04.2004, 11:41
coupe74's Avatar
coupe74 coupe74 is offline
Kielletään kaikki!
 
Join Date: Jan 2004
Location: Hankasalmi
Posts: 1,533
coupe74 on oikealla tiellä
tyylikästä :rockon:

itsellä vielä harkinnassa otetaanko alumiini vai hiilikuitu

molemmat miellyttää silmää kun siististi tehty
Reply With Quote
  #8  
Old 07.04.2004, 11:47
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Helsinki
Posts: 3,760
WBBC on oikealla tiellä
Alumiinin ainoa huono puoli on että se naarmuuntuu helposti,
rosteri voisi olla kestävämpi?
Reply With Quote
  #9  
Old 07.04.2004, 12:04
coupe74's Avatar
coupe74 coupe74 is offline
Kielletään kaikki!
 
Join Date: Jan 2004
Location: Hankasalmi
Posts: 1,533
coupe74 on oikealla tiellä
ehkä ne naarmut antais sellasta sopivaa race henkeä voishan sen hioa mataksi ihan tarkotuksellakin..hmm :confused2:

miksi ei rosteri,niin voishan sitäkin harkita
Reply With Quote
  #10  
Old 07.04.2004, 12:18
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Helsinki
Posts: 3,760
WBBC on oikealla tiellä
muista että rosterin leikkaaminen on sitten aivan eri kuin alumiinin.
ei onnistu siististi kotikonstein
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 21:59.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.