FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04.09.2017, 20:20
LT-1's Avatar
LT-1 LT-1 is offline
H-kaavio rules
 
Join Date: Feb 2004
Location: Porometsä
Posts: 1,551
LT-1 on oikealla tiellä
Jarrut päivitys

Palat lopussa ja levyt näyttää uraisilta. Talvella tarkoitus vaihtaa levyt ja palat. Seuraavia levyjä joutuu kattelemaan näillä kilsoilla hautaan asti, joten paremman suorituskyvyn lisäksi levyt täytyy olla myös paremman näköiset, eli vähintään reikäiset. Ecklers, Midamerica, Corvettecentral luetteloita selailin ja vaihtoehtoja näyttää olevan useitakin. Onko kellään sharkkilaisella esimerkkiä. Ja saiskohan Suomesta ?
Reply With Quote
  #2  
Old 04.09.2017, 21:46
IsoDee's Avatar
IsoDee IsoDee is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: May 2012
Posts: 367
IsoDee on oikealla tiellä
Itse tein C5 jarrupäivityksen ja en ole katunut yhtään. C4 vakiojarrut oli aivan surkeet verrattuna uusiin C5 jarruihin, toki omat on vielä urilla ja reillä.
Poljintuntuma muuttui niin, että pieni hipaisu jarrua niin pysähtyy jo ja isompaa monoa kun antaa niin hyvä ettei turvavyöt lähe irti...
__________________
Corvette C4 -85 TPI L98 Automaatti
Reply With Quote
  #3  
Old 04.09.2017, 22:20
Juke's Avatar
Juke Juke is offline
Konkari
 
Join Date: Aug 2009
Location: Ilmajoki, Finland
Posts: 3,887
Juke on oikealla tiellä
Mulla on koko kierros C5 jarruja ylimääräisenä, reijitetyillä levyillä. Paloissa vielä pintaa, vajaa 5mm taisi olla huonoimmassa. Levyissä paksuutta reilusti jäljellä, n. 32mm. Punaiset satulat ja jarrulevyjen keskiöt. Letkut ja satuloiden kiinnityspultitkin löytyy.
Tarjota saa privalla...
__________________
Juke

Corvette C3 Coupe -71 427 "Widebody Race-Edition"
Corvette C5 Coupe -97
Audi A5 Coupe 3,0 Tdi Quattro -08
Mitsubishi Outlander 2,2 Hdi -09
Opel Manta 2,4 Cih "400 Replica"
Opel Manta 2,1 gr.F , Rally Car
Opel Manta 2,7 gr.SS , long project
Opel Manta 400 -81 street , parts FOR SALE !
Volvo PV 544 -62 , waiting project
Reply With Quote
  #4  
Old 04.09.2017, 22:31
kipi79's Avatar
kipi79 kipi79 is offline
White Dwarf
 
Join Date: Sep 2009
Location: FTT Racing Garage
Posts: 2,251
kipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääkipi79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
95:ssa on kai j55 jarrut edessä joten c5 päivitys ei tuone ihan niin dramaattista muutosta.

Yorcilla taitaa olla kokemuksia noista reiällisistä levyistä.
__________________
Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D '09, 136hv/310Nm, 1-3-4-2
Suzuki Alto 1.0 '10, 68hv/90Nm, 1-3-2
Reply With Quote
  #5  
Old 04.09.2017, 23:25
Juke's Avatar
Juke Juke is offline
Konkari
 
Join Date: Aug 2009
Location: Ilmajoki, Finland
Posts: 3,887
Juke on oikealla tiellä
Reiällisten ja reiättömien levyjen paremmuudesta on ollut vääntöä niin pitkään kuin reiällisiä on ollut...
Kaiken saa rikki ja tuotteissakin on laatueroa valmistajasta riippuen. Tai jopa saman valmistajan eri tasoisissa tuotesarjoissa.
Omat kokemukset ei ole ollenkaan huonoja reiällisistä levyistä
__________________
Juke

Corvette C3 Coupe -71 427 "Widebody Race-Edition"
Corvette C5 Coupe -97
Audi A5 Coupe 3,0 Tdi Quattro -08
Mitsubishi Outlander 2,2 Hdi -09
Opel Manta 2,4 Cih "400 Replica"
Opel Manta 2,1 gr.F , Rally Car
Opel Manta 2,7 gr.SS , long project
Opel Manta 400 -81 street , parts FOR SALE !
Volvo PV 544 -62 , waiting project
Reply With Quote
  #6  
Old 05.09.2017, 06:48
CC-5's Avatar
CC-5 CC-5 is offline
Konkari
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,359
CC-5 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Juke
Reiällisten ja reiättömien levyjen paremmuudesta on ollut vääntöä niin pitkään kuin reiällisiä on ollut...
Kaiken saa rikki ja tuotteissakin on laatueroa valmistajasta riippuen. Tai jopa saman valmistajan eri tasoisissa tuotesarjoissa.
Omat kokemukset ei ole ollenkaan huonoja reiällisistä levyistä
Ajoin tuolla Haran entisellä c femmalla tänä kesänä ja siinä oli reijitetyt /poikittais uraset uudet levyt,,muistaakseni takanakin. Jarrut oli yllättävän tehokkaat verrattuna omiin vakio kiekkoihin.Jarrut oli hommattu Finnveteltä.
Reply With Quote
  #7  
Old 05.09.2017, 10:06
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,476
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Mä pistin omaani Stillen Sport Rotorsit.

Olivat tosin siihen maailman aikaan kullanväriset. Paloina Stillenin Metal Matrixit ympäriinsä.



Jos nyt pitäis laittaa jotku millä mennään ihan hautaan asti niin hommaisin varmaan jotku alumiinihattuiset levyt. Niitä saa esim. Wilwoodilta ja rallipajoilta eri kokoisina ja eri offseteillä.

Ja vaikka mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa C5-jarruista, päinvastoin, niin ehkä nyt (sama hautaan asti-klausuuli) valkkaisin jonkun täyspaketin vaikka sitten Wilwoodilta eteen. Taakse jättäisin edelleen vakiosatulat mutta mätsäävillä levyillä. Toki kantsii muistaa, että jarruja upgreidatessa voi joutua myös vanteita jumppaamaan. Nämä ehkä menisi vakiovanteisiin? Ja ehkä jarrutasapainollekin tekemään jotain, mä laitoin DRM:n bias jousen varmuuden välttämiseksi.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #8  
Old 05.09.2017, 12:23
pikku-eetu's Avatar
pikku-eetu pikku-eetu is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 251
pikku-eetu tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
tuossa jotain;

http://lukeskaff.com/projects/car/th...-measurements/

pikku-eetu
Reply With Quote
  #9  
Old 05.09.2017, 12:38
Paccanini's Avatar
Paccanini Paccanini is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Dec 2006
Location: Lahti
Posts: 94
Paccanini on oikealla tiellä
Onko sulla Toni kuvaa adaptereistasi tai siitä, kun pelkkä adapteri on paikoillaan? Mä yritin vähän aikaa takaperin laittaa '90:eeni C5:n etujarruja, mutta adapterit eivät käykään suoraan, vaikka nuo pitäisi olla 88-96 adapterit. Ilmeisesti 91:stä lähtien olka-akseli muuttui ja mun adapteri sopisi 91->96...
__________________
Corvette 1990 TPI
Reply With Quote
  #10  
Old 05.09.2017, 15:33
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,476
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Ei taida olla pelkästään siitä kuvaa.

EDIT: eikäku olihan tuolla jarrukansiossa tämmönen. Tää lienee valmistajan kuva. Valitettavasti isompaa ei ole.

__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 15:57.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2016 FinnShark.com. All rights reserved.