#1
|
||||
|
||||
Kiihdyttelyjä
Kävin ekan kerran kiskasemassa C5:lla varttimailin.
Tulokset oli aikasta surkeat: 60ft=2,5 1/4mile=14,3 Loppunopeus=171 Kun tehdas lupailee jotain 13,4 aikaa niin lähes sekunti on kateissa... Pitoja ei toki ollut kovin hyvin, mutta silti....Kuskissakin toki vikaa mutta olisi kiva kuulla mitä aikoja muut ovat saaneet? Onkohan tuo tehtaan aika ilmoitettu manuaaliaskille ja slickseille? Eli kiinnostais kovasti vakiorenkailla ja automaatilla saadut ajat.. Kyllä kait tuon pitäis 13 alkuinen olla ainaskin?? Lähdin 3:lla ja bout 1500rpm pohjilla ja sitte vaan lämä tiskiin... Tuli mieleen että olisko 2:lla lähtö parempi niin ei ehkä heittäisi sutaa niin raakasti.Toi lootahan pitää ymmärtääkseni kakkosen päällä eikä heitä ykköstä ollenkaan.Toki yksi kiskaisu vaan mutta potuttaa.
__________________
-99 C5, Silver Metallic OO OO 420RWHP/593Nm * West Coast Corvettes Finland * |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
Kyllä se 13 sekuntiluvulle pitää mennä. Minkäslainen vaihteisto< noissa on? nelilovinen automaattiko? Jos on niin voiko vetää kuten vanhalla TH400lla eli lähtö 1llä ja kun kierrokset tapissa niin päästää 2lle ja niin edelleen pykälä kerralla lisää. Toki vaatii harjaantumista sutimisrajan etsinnän ja tunnustelun suhteen varmaan ykkösellä ja kakkosella mutta olen lähes pomminvarma että kun tuntuma on kohdillaan niin noin mennään parhaiten. katukumeilla itse taisin saada parhaan ajan niin että lähtökiekat oli noin 1000 rpm tai karvan yli - ja sekin täytyy hakea että löytää autolle ja radalle optimilähtöjiekat. Ei ne tehtaan arvot slikseillä ole - muutoin toki optimoolosuhteet ja radat varmaan...
__________________
-73 ZL1 matalaviritteinen museovanhus ET 11.14s / 201,23kmh http://www.youtube.com/watch?v=FUejD8TqEjw Stingray & Sea Ray |
#3
|
||||
|
||||
tosiaan pienimmällä vaihteella liikkeelle mieluummin sutimatta, suht nopeesti pitäis alkaa lähdön jälkeen pitoa löytymään ellet millään 10kilon paineilla varustetuilla saippua renkailla ole liikenteessä.
Tosiaan sitte kun pito riittää niin talla lattiassa kokoajan ja aina punarajalle tullessa uusi siima vetämään, eikä todellakaan saa helpottaa sitä vauhti poljinta jos aikoo kunnon ajan saada. Lievä rengas paineiden lasku antaa kivasti lisää pitoa viivalle vaikka olis hiukka kovemmatkin nakit alla, jos ko toimen pide ei tuo toivottua lisäpitoa niin sitten vaan Mickey Thompsonii ETstreet RADIAALIT alle, niillä on ajettu kuiten ainakin kasin aikoja
__________________
kohta -75 avo racerin kimppuun |
#4
|
||||
|
||||
Missä ajoit? Monta lähtöä? Miten tasaisia aikoja?
|
#5
|
||||
|
||||
Pitänee koittaa tota "pakkovaihtamista"....
Yhen lähön vaan kun oli vähän kiire. Paikka oli Kauhajoen lentökenttä missä yksi kerho (Route 67 CC) järjestää kiihdutyskekkereitä.Hinta 10¤ ja saa ottaa niin monta lähtöö kun ehtii.Seuraavat kekkerit 2 viikon päästä. Paikalla oli myös yhen tutun tekemä Skoda 120L, varustettuna V8:lla ja remmiahtimella.12 päälle pikkasen pääsi, ei skoda raukka tienny ku tehtaalta lähti että mihin joutuu
__________________
-99 C5, Silver Metallic OO OO 420RWHP/593Nm * West Coast Corvettes Finland * |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Jahas, Skoda on saatu liikkeelle! Hienoa! Varmasti erikoinen ja hauska peli tuo Skoda... Mutkaradalla voisi olla aika vinkeä ajettava kun painonjakauma on vähän mitä on...
__________________
1975 coupe 350cid ("L48") + 4sp |
#7
|
||||
|
||||
Onko toi skodillakki se, mikä oli ACS:ssa näytillä? Aika perverssin näköinen laite, eikä varmaan tuollainen riisuttu ohutpeltilaatikko paina mahdottomia...
__________________
Vantaanlaakson Racing ja Remonttikerho
* '75 L-82 * |
#8
|
||||
|
||||
Viikonloppuna kuulin huhua että skodillakissa olis sama tekniikka kuin Spinneri lehdessä esitellyssä Escort "vanissa,(koppa paalattu jo).
Eräs toimittajan puolikas vois vahvistaa asian? |
#9
|
||||
|
||||
Juu..Ford Expressin kori ilmeisesti venyi liikaa
Tekniikka on siirretty Skodaan...lisänä on vielä ilmeisesti ilokaasut, mutta mielestäni niitä ei vielä kokeiltu.
__________________
-99 C5, Silver Metallic OO OO 420RWHP/593Nm * West Coast Corvettes Finland * |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Hui saakeli, elekää kokeilkokkaan :eek: saattaa kuolo korjata satoa. Voi skoda parkaa mihin on joutunut |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links |
|