#1
|
||||
|
||||
T56:n Corvetteen?
Olen tassa haikaillut 6-vaihteisen lodjun peraan (seuraava projekti) ja periaattessa ois kaks vaihtoehtoa, joko Richmondin 6-vaihteinen (yks ylivaihde) tai sitten toi Tremecin T56 (kaks ylivaihdetta, vois kayttaa vielakin tiheampaa valitysta). Richmond ois uutena halvempi ja enemman bolt on (en oo ostamassa Keislerin kit:ia T56:sta!!!), mutta kylla ton T56:nkin sais siella varmaan toimimaan. Ilmeisesti laatikon kiinnikkeen joutuu muotoilee uusiks, kardaanin lyhentamaan ja siihen tietty lisaks, kytkin, kytkinkoppa etc. Richmond taas toimis vanhalla kardaanilla ja siihen loytyis oikea kytkin koppa ja vivustot valmiiks. Mutta silti jotenkin toi T56 "modernilla" vaihtamisella houkuttelee jotenkin enemman. Ajattelin viela lisata pakettiin neste kytkimen. Onko kellaan hyvaa tietoa T56:n duunamisesta C2/C3 Vetten? Richmondin kohdalla homma on aika selva.
|
#2
|
||||
|
||||
Olisko Bowtie Racingin Joni asiasta perillä
|
#3
|
||||
|
||||
__________________
|
#4
|
||||
|
||||
Miks haluta kaks ylivaihdetta joil on eroa muistaakseni 0.2:1 Ennemmin yhdellä ylivaihteel ja silloin saa tiheemmän alapään Tai sit moderni 5-lovinen yhdel ylivaihteel... Noist kiinikkeiden tekemisest ite... voi olla helppo mitottaa... mut aina on vaara et vie hemmetisti hermoja et saa mitat kohdalleen... ei tietenkään ylitse pääsemätön ongelma... oishanse T56 kuitenkin ihan hemmetin hieno istuttaa omaan
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Muistaakseni molemmille kundeille tuli noi T56:set, pitaa Tompalta kysasta, ainakin Ruotsin meet:ssa pitais seuaavan kerran tormata. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
No perhana, oishan toi pitanyt muistaa! Toi on hemmetin hyva sivusto! Kiitos muistutuksesta! |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Kriteeri on nyt, etta 6 vaihdetta tai ei mitaan! Sen verran holmoahan koko touhu on, etta Powerglidella parjais varmaan ihan kivasti, mutta omat kuviot vaan kaatuu aina vaan kokeilemaan jotain "muuta" kuin jotain mika on jarkevaa. |
#8
|
||||
|
||||
Mihinköhän hintaan sais uuden t56 suomeen jekeist Rupes vaan kiinostaa kuitenkin jos toi hinta ei ole paha
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Toi Keislerin kit maksaa mukavat 4999$, siihen kuuluu kaikki mita muutokseen tarvii, joten ei mee aikaa ylimaaraisten osien metsastykseen. Itse ajattelin kuitenkin kierrella purkaamoita ja metsastaa camaro/TA laatikkoa tai sitten Viperin... |
#10
|
||||
|
||||
Juu ei mikään hirvee homma tuo T56 ainakin jos on manuaali alunperin niinkuin mulla. Tosin automaatissa olisi pulteilla kiinni tuo crossmember, mutta polkimet joutuis rakentaan. Koitan muistella jotain...
Joutuu rakentaan tai modifioimaan vaihteiston takapään kiinnityksen. Itse modifioin alkuperäisen crossmemberin leikkelemällä/hitsailemalla. Transmission mount on jostain 70-luvun Novasta ja TH350 yoke passaa F-bodyn T56 seen. Mun aski on v2000 SS Camarosta, välitykset 2.66 , 1.78 , 1.3 , 1 , 0.74 , 0.5 , (R)3.28 Kytkin on nestetoiminen Z06 vetestä (ostettu uutena), niinkuin on pää ja apu sylinteri ja vauhtipyörä. Tulipeltiin, siis muoviin, tein adapterin johon sai tuon sylinterin kiinni ja toinen pää alkuperäiseen kytkin polkimeen. Vähän ihmeellisiä kulmia joutui virittelemään tuohon adapteriin. Adapteri itsessään on putki johon on hitsattu laipat molempiin päihin sopiviin kulmiin. Oli kyllä viheliäinen asentaa... Kardaania pitää lyhentää. Jos aski on menossa SBCn tai BBCn perään joutunee tekemään kytkinkopalle adapterilevyn, mulla ei ollut tarvetta kun koneena on LS1. T56n Sifteri on keskellä joten sifterin reikää joutuu vähän veistelemään ja konsolia muokkaamaan jotta se istuu nätistä. Toivottavasti tästä saa jotain tolkkua... |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links |
|