FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11.06.2004, 08:02
Sway-bar's Avatar
Sway-bar Sway-bar is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 214
Sway-bar on oikealla tiellä
Pakokaasusoinnin optimointi

Olen yrittänyt löytää vaimentimia, jotka kuulostaisivat todella rajuilta, lain suomin rajoin. Taannoin matkallani tapasin C4 Vetten, jossa oli mufflers eliminatorit, ja auto oli muutenkin pitkälle viritetty. Pakokaasutuotosten tehokasta poistoa ajatellen ratkaisu oli varmasti erinomainen, mutta Vetten ääni oli pettymys, kovin tavanomainen. Vette, jossa oli Flowmasterit, kuulostaa mielestäni muhkeammalta etenkin käyntiääneltään ja alle 2000 rpm:n alueella. Pitäisikö mun ostaa PowerEffectit, chambered exhaust system tai sellaiset universal-tyyppiset rosteriset/titaaniset moottoripyörän vaimentimen oloiset härvelit . PowerEffectit olisivat säädettävät: aukinaisina lapset itkisivät hiekkalaatikolla, kun setä saapuu töistä kotiin ; suljettuna katsastussetä kuuntelisi, että onpa kesy kyyti . Chambered exhaust systeemi on kuulemma erittäin vaikuttavan sointuinen, mutta harhaäänet kertovat tehohäviöistä. Lukuisat japanilaiset high-tech tuning-laitteet – viittaan nyt urheiluautoihin, mm. NSX etc. – luottavat noihin rosterisiin, hiilarisiin ja titaanisiin pönttöihin. Pelkään, että Vetten mylly huutaa tuolloin jo liian lujaa katsastussedän korvaan . Uusia vaihtoehtoja on Borlan Stinger-systeem. Joka tapauksessa, yritän löytää laillisen pakokaasusysteemin, jonka soundin oppii tuntemaan koko kortteli .

Teillä on kokemuksia omista ja muiden Vetteistä, joten kertokaa, minkälainen soundi on ollut vakuuttavaa.
Reply With Quote
  #2  
Old 11.06.2004, 08:36
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,719
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Joku voisi myös sivistää tyhmempiä esim sen asian kanssa, että miksi C5 after market -putkilla kuulostaa 1000% rajummalta kuin yksikään C4 minkäänmoisilla putkilla? Mikä tekee tuon valtavan eron ääneen? Miksi C4 kuulostaa puukylkifarmarilta ja C5 65% Ferrarilta?? Onko tätä ominaisuutta mahdollista replikoida C4:een jollain sound tuningilla?

Tähänhän threadiin voisi olla avuksi jos porukka voisi äänittää oman autonsa kaasuttelua ja postata linkit meidän kuultavaksi. Sillä saataisi vähän fiilistä siitä, että miltä mikäkin putkisto kuulostaa Jaa, milläs sen helpoiten äänittää ja siirtää koneelle?
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #3  
Old 11.06.2004, 08:43
juzzi's Avatar
juzzi juzzi is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Turku
Posts: 1,340
juzzi on oikealla tiellä
Varmaankin pääsyy C5:n ja C4:n "äänieroille" on muutettu sytytysjärjestys... sitä on vähän paha muuttaa.

Kyllä "vanhaankin" sbc koneeseen saa hyvät soundit...mutta silloin pitää vaan pelleillä erillaisilla kokoonpanoilla.

Ne power efectivet on ihan sika kalliita...kuka haluaa maksaa lähelle $1500 vaimentimista?. saman voi tehdä osistakin esim flowtechin race cut out vaimentimet ja päätyyn sähköläpät... näin tein itse ja säästin tosta hinnasta yli puolet...

Jussi
__________________
Counting all the assholes in the room...I'm definitely not alone.
Reply With Quote
  #4  
Old 11.06.2004, 08:44
TCC's Avatar
TCC TCC is offline
<
 
Join Date: Jan 2004
Location: Espoo
Posts: 1,466
TCC on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by ToniH
Joku voisi myös sivistää tyhmempiä esim sen asian kanssa, että miksi C5 after market -putkilla kuulostaa 1000% rajummalta kuin yksikään C4 minkäänmoisilla putkilla? Mikä tekee tuon valtavan eron ääneen? Miksi C4 kuulostaa puukylkifarmarilta ja C5 65% Ferrarilta?? Onko tätä ominaisuutta mahdollista replikoida C4:een jollain sound tuningilla?

Tähänhän threadiin voisi olla avuksi jos porukka voisi äänittää oman autonsa kaasuttelua ja postata linkit meidän kuultavaksi. Sillä saataisi vähän fiilistä siitä, että miltä mikäkin putkisto kuulostaa Jaa, milläs sen helpoiten äänittää ja siirtää koneelle?

Ketään loukkaamatta ja vain oma mielipide: Corvetten pitää kuulostaa Corvettelta, eikä Ferrarilta. Ferrarin äänet liian korkea ja naukuvat.
Reply With Quote
  #5  
Old 11.06.2004, 09:28
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Madrid
Posts: 4,925
Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
Quote:
Originally Posted by avo68
Ketään loukkaamatta ja vain oma mielipide: Corvetten pitää kuulostaa Corvettelta, eikä Ferrarilta. Ferrarin äänet liian korkea ja naukuvat.

MYös oma mielipide ketään loukkaamatta... Te ketkä olette kuulleet VP:n -70 pikkulohkon karjaisevan. Miltä kuulosti? Omasta mielestäni todella hyvältä! Vajaa kuusilitraa tilavuutta V8:ssa ja punaraja 8000rpm:ssä on huima yhdistelmä...
Reply With Quote
  #6  
Old 11.06.2004, 10:07
VetteMan's Avatar
VetteMan VetteMan is offline
President
 
Join Date: Jan 2004
Location: Jämsä
Posts: 4,610
VetteMan tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Tuo VP:n pikkulohko pitää kyllä varsin "race" ääntä Sen olen huomannut että ne C4:set joissa on täysin erillinen tuplaputkisto pitää todella matalaa murinaa ja kuulostaa ettei ne kierrä juuri mitään johtuen tuosta tuplaputkistosta. Ratapäivillä on aina hyvä kuunnella erilaisia putkistoja
__________________
Corvette 2006 Convertible projekti, Corvette 1993 Convertible LT1, Corvette 1984 Coupe L83,
Corvette 1978 L-82 projekti, Corvette 1972 SBC Coupe, Corvette 1971 LS5 454

Reply With Quote
  #7  
Old 11.06.2004, 10:11
TCC's Avatar
TCC TCC is offline
<
 
Join Date: Jan 2004
Location: Espoo
Posts: 1,466
TCC on oikealla tiellä
siis näin
http://o4proteam.com/vette/bigfun2.avi (514kt)
Tarvittava codec http://www.o4proteam.com/vette/XviD_Install.exe (424kt) eace:
Reply With Quote
  #8  
Old 11.06.2004, 10:15
Sway-bar's Avatar
Sway-bar Sway-bar is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 214
Sway-bar on oikealla tiellä
Se on vain hieman ikävää, kun on todella upea kärry täydellisellä voimanlähteellä, mutta käynti kuulostaa pierulta tyynyn läpi - hieman karrikoiden. Odotin, että tuo viritetty Vette kuulostaisi todella rajulta, mutta koin pahan pettymyksen. Hetkittäin törmää 200 sx:ään, jonka käyntiääni on todella matala ja kumiseva, vaikka moottorina on vain sähkövispilän sydän. Tuollaisessa autossa istuessani minua nolottaisi , mutta ei Vettessä. Käyttämällä tuon kaltaisia vaimentimia ääntä saataisiin kenties erillaiseksi, mutta pelkään, että ääni on liian voimakas katulailliseksi. Rosterin metallinen soundi on myös mieleeni .

Ferrarin ääni on kevarimainen, enkä kaipaa tuonkaltaista saundia.
Reply With Quote
  #9  
Old 11.06.2004, 12:21
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,719
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Jos nyt ette kuitenkaan takertuisi siihen Ferrariin, tarkoitin "kisamaista" ääntä joka noista C5:sta irtoaa after market -putkilla. Sitä tuskin monikaan voi haukkua kehnoksi? Gen I pikkulohkot tuntuvat kuulostavan suunnilleen samalta oli putki mikä vain - vähän äänen mataluus muuttuu mutta jotain uupuu.

Ehkä imuäänenvoimakkuuteen vaikuttavat modit toisivat kaivattua täytettä äänimaailmaan?

Omassani oli vakioputkisto + Monzat ostaessani sen. Kuulosti ihan ok:lta mutta vaisulta. Sitten vaihdoin Dynomax Ultra Flow SS:t ja uuden Y-putken, äänet madaltuivat ainakin oktaavin ja ovat selvästi kovemmat. Pienillä vaihteilla kierrättäen saa jonkinmoisen race-fiiliksen mutta vielä kaipais jotain lisää - ei ehkä äänenvoimakkuutta mutta jotain

Juzzi: onko sulla kuvia tosta sun setistä irtona tai paikallaan?
Reply With Quote
  #10  
Old 11.06.2004, 12:24
TCC's Avatar
TCC TCC is offline
<
 
Join Date: Jan 2004
Location: Espoo
Posts: 1,466
TCC on oikealla tiellä
Ok, ymmärretty
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:00.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.