FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > Yleistä keskustelua
User Name
Password

Yleistä keskustelua Kaikki harrastukseen yleisesti liittyvät löpinät tänne.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19.06.2004, 18:32
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Hyvinkää Street Slide -kuvat ja raportit!



Kaiken tapahtuneen jälkeen, löysin itseni tänä aamuna Hyvikään lentokentältä hämmästelemästä maailman menoa. Lähdettiin aamulla oman perheen voimin kohti kisapaikkaa ajelemaan. Matka sujui hyvin nopeasti. Mukaan otettiin oikein huoltoauto mihin lyötiin tarvittavat työkalut ja tykötarpeet, sekä slicksit tota mun 79:sia varten.

Päästiin ihan hyvissä ajoin perille ja kaikki vielä hyvin. Sitten autoja katsastmaan ja kaikki vieläkin hyvin. Ei muuta kuin lajittetelemaan!

Eka lähtö, vieressä joku Audi merkkinen hiukkaskiihdytin. Eka kertaa kun koko autolla olin lähtenyt oikein kunnolla. Eli jengaa ja vihreän syttyessä kytkin jalkaa ylös ja hanaa. Heti huomasin pidon puuttuvan täysin, nostin pikkasen ja sit takas kaasulle. Kabiiniin tuli kunnon klygolin haju, ajattelin mitä nyt kävi ja jätin kakkosen vaihtamatta. Ympärille pikainen vilaisu, ei mitään ja mittaritkin näytti oikeita lukemia. No ei muuta kuin kakkonen tupaan ja karannutta Audia jahtaamaan. Saman tien poks ja hetkessä kabiini täynnä vesihöyryä. Lämppärille tuleva letku pamahti halki ja heitti kaikki vedet apparin jalkatilaan. Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! Kiva alku päivälle!

Sit alkoi karmea matto savotta ja liiat nesteet sisältä veks. Auto takaisin työnnön jälkeen todettiin, että mitäpä tässä ritari ässä ohitetaan vaan lämmpäri ja letku vaan suoraan pumpulta imusarjaan. Vettä koneeseen ja homma taas toimi. Aikaa kaikkeen tähän kuluin sikana ja ajo kerrat autolla jäivät hyvin vähään eli 4:n lähtöön.

Pitoa ei ollut 1:llä eikä 2:lla YHTÄÄN, aluks yli yritettyäni muutaman lähdön liian kovilla jengoilla, meni sutimiseks ja ajat sen mukaisia. 14.5-15 sec, sika nopee! Loppunopeudet kuitenkin kertoivat jo vähän valoisampaa tietoa, 180Kmh on ihan kelvollinen nopeus.

Vikalla kerralla koitin kundien vinkistä lähteä niin iisisti kuin mahdollista (800rpm) ja iisisti lisätä kaasua. 60ft kohdalla auto oli kuitenkin taas melkein poikittain ja kakkosen sisään kastettua perä vaan toiselle puolelle! Kolmosen sain hyvin kastettua sisään ja auton taas suoraan. Aika oli tasan 13.8 ja loppunopeus 183Km/h!

Oli tarkoitus koittaa autoa noilla slickseillä, mutta kun autoa pakattiin aamulla, unohdin vanteiden pultit himaan, joten jäi kokeilematta. Mutta pitäähän sitä jotain jäädä seuraavaan kertaan.

Autossa tuntuu olevan potentiaalia vielä ihan hyvin jäljellä, kunhan kuski vaan saadaan opettua auton tavoille

Tahvo neppas faijan 65 coupella ekana ja varikolle saavuttuaan sähköt hävisi täysin, hetken ihmettelyn jälkeen tuli karmea diagnoosi, akussa oli kananmunan kokoinen reikä sulanut, joku pielaveteläinen sähköinsinööri oli ilmeisesti antanut työnäytteen siinä kohtaa. Harmi vaan, että niitä ei päässyt aiemmin näkemään, koska ne kulkee siellä akun ja lokarin välissä, nyt alkaa autoon sähköremontti, huonot sähköt voi olla hengen vaarallisia. Onneksi tilanteesta selvittiin säikähdyksellä ja uuden akun lvaihdon jälkeen homma toimi taas. Auton paras aika oli 14.8, mikä on ihan ok vanhalle museo käikäleelle!

Mun vanhempi broidi lähti aamulla vastahakoisesti ajamaan tota faijan 63:sta, eikä oikein ollut kiinnostunut koko asiasta (ei autoilu miehiä oikein ). No joka tapauksessa saatiin sekin yllytettyä ajamaan ja heti ekan lähdön jälkeen mies oli myyty ja broidi ajelikin sitten koko päivän ilman mitään murheita. Paras aika oli myös 14.8, joten kivasti vanhat mid yearitkin kulkivat!

Noista muutamista ongelmista huolimatta oli HEMMETIN KIVAA ja sääkin oli hyvä. Parasta ajamisen lisäksi oli taas turista muiden vette kundien kanssa. Paljon oli tältäkin palstalta porukkaa mukana ja hienoja autoja oli pitkä rivi! Oli kiva jutella vanhojen tuttujen kanssa ja sit tavata kasvotusten näitä virtuaali kavereita vihdoin!

Koska iso osa päivästä meni ruuvatessa noita autoja, en oikein kerinnyt kunnolla kuvailemaan, esim yhtään videota en kerinnyt ottaa. Muutaman kuvan vaa.

Täältä löytyy kaikki mun ottamat kuvat:

http://finnshark.com/jani/hyv/

Jos jollain on lisää kuvia/videota, niin laitan niitä mielelläni täne muiden pällisteltäviksi!

Kiitokset kaikille paikalla olleille. Tavataan taas kesän aikan muissa karkeloissa!

GJ
Reply With Quote
  #2  
Old 19.06.2004, 19:22
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Jes, olipa kiva kokemus! Näin ensikertalaiselle kaikki oli uutta mutta porukka oli rentoa ja mukavaa ja sain hyviä vinkkejä pitkin päivää. Esim. Juvonen neuvoi burniksessa ja avot aika putosi melkein 3 kymmenystä! Tämä auttoi minut aika-ajon 8:nneksi ja kisaan mukaan. Toki pakkotilanne ko. rutistuksessa turbotettua Datsun 100A trailerqueenia vastaan saattoi myös auttaa, voitin onneksi. Yllättävä kisamenestys (4. sija) vielä kruunasi päivän, ei voisi paremmin alkaa. Tätä täytyy ehdottomasti kokeilla uudelleen!

Pitovaikeuksia oli pitkin päivää mutta muuten meni ihan ok. Ihan semmosiin lukemiin en päässyt mitä odotin mutta ei haittaa, kokemus oli hieno näinkin

Jännin kisani oli Vette-luokan eka karsintalähtö. Olimme H. Salon kanssa aika-ajon perusteella ihan tasaisia. Lähdössä tunaroin ja päästin auton sutimaan kunnolla. Salo kiitti ja painoi 1-2 autonmittaa karkuun. Suunnilleen puolessavälissä sain hänet kiinni ja painoin vajaan autonmitan ohi. Lapun mukaan voitin lopulta paremman reaktioajan takia (olin eka maalissa mutta ET oli huonompi, tätä en oikein tajunnut mutta ei se mitään) Muut Vette-luokan kisalähdöt olivatkin sitten kylmää kyytiä puolta tehokkaampien toimesta, kukaan ei edes säälistä ottanut punavaloa tai ajellut puolikaasulla vaikka melkein lupailivat

Videokameralla on incar ja käsikuvattuakin matskua, täytyy purkaa ja editoida niistä jotain katottavaa.


*********************************
Tässä jotain tulostietoa jota keräsin:

Tässä aika-ajotulokset:

1. Jani Virtanen Vette -75 ET:13,113 R:1,141 60ft: 2,148 Sp:171,35
2. Timo Juvonen Vette ZR-1 -90 ET:13,164 R:0,758 60ft: 2,236 Sp:178,57
3. Vesa Riihimäki Vette -73 ET:13,634 R:0,646 60ft: 2,223 Sp:169,73
4. Timo Halonen Vette -63 ET:14,101 R:0,629 60ft: 2,349 Sp:165,75
5. GJ Vette -79 ET:14,552 R:1,095 60ft: 2,638 Sp:179,82
6. Hannu Elo Vette -74 ET:14,588 R:0,769 60ft: 2,222 Sp:152,80
7. ISO-H Vette -63 ET:14,815 R:1,252 60ft: 2,380 Sp:152,54
8. Toni Hilakari Vette -91 ET:14,867 R:0,865 60ft: 2,473 Sp:154,04
9. Heikki Salo Vette-86 ET:14,885 R:1,185 60ft: 2,365 Sp:153,19
10. Timo ??? Vette-72 ET:14,893 R:1,352 60ft: 2,638 Sp:164,46
11. ISO-H Vette-65 ET:15,140 R:0,874 60ft: 2,552 Sp:155,51
12. ??? Ohminen Vette -79 ET:15,181 R:1,024 60ft: 2,166 Sp:144,35
13. Marko Oranen Vette-89 ET:15,361 R:0,775 60ft: 2,389 Sp:145,28
14. Timo Kujala Vette -84 ET:15,535 R:1,123 60ft: 2,376 Sp:141,96
15.Risto Hämäläinen Vette -72 ET:15,662 R:0,693 60ft: 2,512 Sp:149,69
16. Timo ??? Vette -71 ET:15,770 R:1,075 60ft: 2,563 Sp:142,01


Kaavio meni näin:

Kisa ajettiin 8 kaaviolla ja kisaan pääsivät aika-ajojen perusteella seuraavat:

Virtanen
Juvonen
Riihimäki
Halonen - ei osallistunut
GJ
Elo
ISO-H
Hilakari
Salo


1. karsinta:
Virtanen vs. GJ - voittaja Virtanen
Riihimäki vs. ISO--H - voittaja Riihimäki
Juvonen vs. Elo - voittaja Juvonen
Hilakari vs. Salo - voittaja Hilakari

2. karsinta
Virtanen vs. Riihimäki - voittaja Riihimäki
Juvonen vs. Hilakari - voittaja Juvonen

Kultafinaali:
Riihimäki vs. Juvonen - voittaja Riihimäki

Pronssifinaali:
Virtanen vs. Hilakari - voittaja Virtanen

Valitettavasti en onnistunut keräämään itse kisalähtöjen aikatuloksia mutta jokainen voinee kertoa ne itse.

Itse ajoin 3 kisalähtöäni näin:
ET: 14,943 R: 0,826 60ft: 2,642 Sp: 156,39
ET: 14,905 R: 0,636 60ft: 2,560 Sp: 155,17
ET: 14,998 R: 1,317 60ft: 2,628 Sp: 152,67 (ai nukuinko?)
*********************************

Jaah, siellä taisi sittenkin paistaa aurinko, iho tuntuu nyt pari numeroa liian pieneltä. Argh, jotain pöperöä pintaan ja äkkiä!

Ps. Vesa Riihimäen kanssa oli juttua, että kisasta tullee klubin sivuille ihan kunnon juttu eli jos on jotain asiaan liittyvää annettavaa niin häneen yhteyttä.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #3  
Old 20.06.2004, 02:42
Danne's Avatar
Danne Danne is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2004
Location: Törky
Posts: 184
Danne on oikealla tiellä
Send a message via MSN to Danne
Kyllä harmittaa ettei voinut osallistua muutta valtion hommissa kun on niin ...
Tuskinpa olisin parantanut Alastaron aikaa (12,9), näköjään teillä oli aika liukasta mutta olisihan se ollut mahtavaa nähdä teitä ja heittää vähän läppää. No ensi vuonna sitten paremalla onnella.
Hyvää meinikiä kumminkin eace:
Reply With Quote
  #4  
Old 20.06.2004, 11:44
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by ToniH
Jes, olipa kiva kokemus! Näin ensikertalaiselle kaikki oli uutta mutta porukka oli rentoa ja mukavaa ja sain hyviä vinkkejä pitkin päivää. Esim. Juvonen neuvoi burniksessa ja avot aika putosi melkein 3 kymmenystä! Tämä auttoi minut aika-ajon 8:nneksi ja kisaan mukaan. Toki pakkotilanne ko. rutistuksessa turbotettua Datsun 100A trailerqueenia vastaan saattoi myös auttaa, voitin onneksi. Yllättävä kisamenestys (4. sija) vielä kruunasi päivän, ei voisi paremmin alkaa. Tätä täytyy ehdottomasti kokeilla uudelleen!

Pitovaikeuksia oli pitkin päivää mutta muuten meni ihan ok. Ihan semmosiin lukemiin en päässyt mitä odotin mutta ei haittaa, kokemus oli hieno näinkin

Jännin kisani oli Vette-luokan eka karsintalähtö. Olimme H. Salon kanssa aika-ajon perusteella ihan tasaisia. Lähdössä tunaroin ja päästin auton sutimaan kunnolla. Salo kiitti ja painoi 1-2 autonmittaa karkuun. Suunnilleen puolessavälissä sain hänet kiinni ja painoin vajaan autonmitan ohi. Lapun mukaan voitin lopulta paremman reaktioajan takia (olin eka maalissa mutta ET oli huonompi, tätä en oikein tajunnut mutta ei se mitään) Muut Vette-luokan kisalähdöt olivatkin sitten kylmää kyytiä puolta tehokkaampien toimesta, kukaan ei edes säälistä ottanut punavaloa tai ajellut puolikaasulla vaikka melkein lupailivat

Videokameralla on incar ja käsikuvattuakin matskua, täytyy purkaa ja editoida niistä jotain katottavaa.


*********************************
Tässä jotain tulostietoa jota keräsin:

Tässä aika-ajotulokset:

1. Jani Virtanen Vette -75 ET:13,113 R:1,141 60ft: 2,148 Sp:171,35
2. Timo Juvonen Vette ZR-1 -90 ET:13,164 R:0,758 60ft: 2,236 Sp:178,57
3. Vesa Riihimäki Vette -73 ET:13,634 R:0,646 60ft: 2,223 Sp:169,73
4. Timo Halonen Vette -63 ET:14,101 R:0,629 60ft: 2,349 Sp:165,75
5. GJ Vette -79 ET:14,552 R:1,095 60ft: 2,638 Sp:179,82
6. Hannu Elo Vette -74 ET:14,588 R:0,769 60ft: 2,222 Sp:152,80
7. ISO-H Vette -63 ET:14,815 R:1,252 60ft: 2,380 Sp:152,54
8. Toni Hilakari Vette -91 ET:14,867 R:0,865 60ft: 2,473 Sp:154,04
9. Heikki Salo Vette-86 ET:14,885 R:1,185 60ft: 2,365 Sp:153,19
10. Timo ??? Vette-72 ET:14,893 R:1,352 60ft: 2,638 Sp:164,46
11. ISO-H Vette-65 ET:15,140 R:0,874 60ft: 2,552 Sp:155,51
12. ??? Ohminen Vette -79 ET:15,181 R:1,024 60ft: 2,166 Sp:144,35
13. Marko Oranen Vette-89 ET:15,361 R:0,775 60ft: 2,389 Sp:145,28
14. Timo Kujala Vette -84 ET:15,535 R:1,123 60ft: 2,376 Sp:141,96
15.Risto Hämäläinen Vette -72 ET:15,662 R:0,693 60ft: 2,512 Sp:149,69
16. Timo ??? Vette -71 ET:15,770 R:1,075 60ft: 2,563 Sp:142,01


Kaavio meni näin:

Kisa ajettiin 8 kaaviolla ja kisaan pääsivät aika-ajojen perusteella seuraavat:

Virtanen
Juvonen
Riihimäki
Halonen - ei osallistunut
GJ
Elo
ISO-H
Hilakari
Salo


1. karsinta:
Virtanen vs. GJ - voittaja Virtanen
Riihimäki vs. ISO-H - voittaja Riihimäki
Juvonen vs. Elo - voittaja Juvonen
Hilakari vs. Salo - voittaja Hilakari

2. karsinta
Virtanen vs. Riihimäki - voittaja Riihimäki
Juvonen vs. Hilakari - voittaja Juvonen

Kultafinaali:
Riihimäki vs. Juvonen - voittaja Riihimäki

Pronssifinaali:
Virtanen vs. Hilakari - voittaja Virtanen

Valitettavasti en onnistunut keräämään itse kisalähtöjen aikatuloksia mutta jokainen voinee kertoa ne itse.

Itse ajoin 3 kisalähtöäni näin:
ET: 14,943 R: 0,826 60ft: 2,642 Sp: 156,39
ET: 14,905 R: 0,636 60ft: 2,560 Sp: 155,17
ET: 14,998 R: 1,317 60ft: 2,628 Sp: 152,67 (ai nukuinko?)
*********************************

Jaah, siellä taisi sittenkin paistaa aurinko, iho tuntuu nyt pari numeroa liian pieneltä. Argh, jotain pöperöä pintaan ja äkkiä!

Ps. Vesa Riihimäen kanssa oli juttua, että kisasta tullee klubin sivuille ihan kunnon juttu eli jos on jotain asiaan liittyvää annettavaa niin häneen yhteyttä.

Kiitos Toni ajoista, itsellä meni muiden suoritukset aika lahjakkaasti ohi, koska suurin osa ajasta meni "huoltopisteellä". Sullakin ajat meni koko ajan parempaan suuntaan. Totakaan lajia ei oikein opi muuten kuin harjoittelemalla ja harjoittelemalla sikana lisää! Ehkä eilinen rata oli hiukan normaalia liukkaampi, mutta kivaa se oli silti.
Reply With Quote
  #5  
Old 20.06.2004, 11:45
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by Danne
Kyllä harmittaa ettei voinut osallistua muutta valtion hommissa kun on niin ...
Tuskinpa olisin parantanut Alastaron aikaa (12,9), näköjään teillä oli aika liukasta mutta olisihan se ollut mahtavaa nähdä teitä ja heittää vähän läppää. No ensi vuonna sitten paremalla onnella.
Hyvää meinikiä kumminkin eace:

Ei välttämättä tarvitse odotella ensi vuoteen, eikös Alastarossa ole vielä tänä kesänä jotain katu atuo kiihdyttelyjä? eace:
Reply With Quote
  #6  
Old 20.06.2004, 12:48
Vonsaku's Avatar
Vonsaku Vonsaku is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2004
Location: Bronx city
Posts: 713
Vonsaku on oikealla tiellä
Kalustoa oli paikalla tosi hyvin, ja kivä nähä luonnossakin näitä virtuaali hemmoja.
Harmi että pito on onneton noilla lentokenttä radoilla.

Tojotakin suti... (tais poijat vähän yllättyä )
Niin että tässä vähän lisää tästä jos sitä ZR1 tyypiä kiinnostaa että mikä ihme....(väri vaihtunut "luonnollisen vihreäksi")
http://celt.blackmetal.fi/misc/tspor...corolla/50.jpg
http://celt.blackmetal.fi/misc/tspor...corolla/91.jpg
Reply With Quote
  #7  
Old 20.06.2004, 22:56
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by Vonsaku
Kalustoa oli paikalla tosi hyvin, ja kivä nähä luonnossakin näitä virtuaali hemmoja.
Harmi että pito on onneton noilla lentokenttä radoilla.

Tojotakin suti... (tais poijat vähän yllättyä )
Niin että tässä vähän lisää tästä jos sitä ZR1 tyypiä kiinnostaa että mikä ihme....(väri vaihtunut "luonnollisen vihreäksi")
http://celt.blackmetal.fi/misc/tspor...corolla/50.jpg
http://celt.blackmetal.fi/misc/tspor...corolla/91.jpg

Hurja oli toi Corollakin, eli siis autossa yli 700hv eikä 600? Kiva päänahka juvoselle! Mitenköhän tossa Corollassa on laskettu toi tehon ylitys? Tehokkaimmassa tehdas Corollassa on ollut on varmaan tona vuonna ollut tehoa 40hv? Jos autoon on duunattu 700hv, niin mun laskejen mukaan se menee nippa nappa ton +20% yli
Ei vaan, kiva nähdä kun muitakin autoja on rakennettu oikeasti nopeiks!
Reply With Quote
  #8  
Old 21.06.2004, 20:19
Danne's Avatar
Danne Danne is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2004
Location: Törky
Posts: 184
Danne on oikealla tiellä
Send a message via MSN to Danne
Quote:
Originally Posted by groovyjay
Quote:
Originally Posted by Danne
Kyllä harmittaa ettei voinut osallistua muutta valtion hommissa kun on niin ...
Tuskinpa olisin parantanut Alastaron aikaa (12,9), näköjään teillä oli aika liukasta mutta olisihan se ollut mahtavaa nähdä teitä ja heittää vähän läppää. No ensi vuonna sitten paremalla onnella.
Hyvää meinikiä kumminkin eace:

Ei välttämättä tarvitse odotella ensi vuoteen, eikös Alastarossa ole vielä tänä kesänä jotain katu atuo kiihdyttelyjä? eace:

Heinäkuun lopussa pääsee Alastarolle vedättämään.......
http://www.x-treme.fi/challenge.html
Reply With Quote
  #9  
Old 21.06.2004, 20:31
Vonsaku's Avatar
Vonsaku Vonsaku is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2004
Location: Bronx city
Posts: 713
Vonsaku on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by groovyjay
Ei vaan, kiva nähdä kun muitakin autoja on rakennettu oikeasti nopeiks!
Täytyy kattoo mitä tulee kun rupee samoilla resepteillä ahtamaan pikkulohkoa...
Ja oli kiva nähdä että porukka arvostaa muitakin rakentelijoita, ainaskin itteä kiinnostaa suunnattomasti aina kun ruvetaan puhumaan tehoista.
Reply With Quote
  #10  
Old 22.06.2004, 12:34
ZL1's Avatar
ZL1 ZL1 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Finland, Espoo
Posts: 4,980
ZL1 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by groovyjay
Quote:
Originally Posted by Danne
Kyllä harmittaa ettei voinut osallistua muutta valtion hommissa kun on niin ...
Tuskinpa olisin parantanut Alastaron aikaa (12,9), näköjään teillä oli aika liukasta mutta olisihan se ollut mahtavaa nähdä teitä ja heittää vähän läppää. No ensi vuonna sitten paremalla onnella.
Hyvää meinikiä kumminkin eace:

Ei välttämättä tarvitse odotella ensi vuoteen, eikös Alastarossa ole vielä tänä kesänä jotain katu atuo kiihdyttelyjä? eace:

Joo kyllähän noita piisaa:
http://www.riversidecruisers.fi/ eli Burnout Party elokuussa...
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:53.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.