FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > Yleistä keskustelua
User Name
Password

Yleistä keskustelua Kaikki harrastukseen yleisesti liittyvät löpinät tänne.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21.06.2004, 21:46
Sway-bar's Avatar
Sway-bar Sway-bar is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 214
Sway-bar on oikealla tiellä
Classic Sports Car Concours, Turku

Kävin Classic Sports Car Concours -tapahtumassa Turun Kakskerrassa eilen 20.06 aamupäivällä. Tapahtuma oli mieleeni useammastakin syystä: golf-kerhon hoidetut tilukset,
orkesteri soittamassa,
Ferrareita (308, 328 F355, 400 GT) ,
Maserateja (Royale, Quattroporte, Merak jne.) ,
pari Aston Martinia (mm. V8, DB7) ,
Catterham ,
Porscheja (Boxtereita ja pari rumaa "kuplaa" sekä muuta tylsää) ,
(urheilu-)mersuja (SLK, SL, CLK Cabrio jne.) ,
muutama BMW (M3 convertible, M5 jne.) ,
tyylikkäitä kansalaisia ja leppoisa tunnelma .

Valitettavasti en nähnyt yhtään Vetteä näytteillä - yhden avo C5:sen näin vain kääntyvän parkkipaikalla . Paikalle olisi sopinut verrattomasti hoidettu Vette. Ai, miksi en itse vienyt Kultaani sinne - vanteeni ovat jalostettavana, joten auto on tovin pukeilla .

Matkalla pois törmäsin shampanjanväriseen Lexus SC 430 Convertibleen, jolla oli kullattu L keulassa ja kullanväriset vanteet - tosi pimp .
Reply With Quote
  #2  
Old 21.06.2004, 22:41
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Re: Classic Sports Car Concours, Turku

Quote:
Originally Posted by Sway-bar
Kävin Classic Sports Car Concours -tapahtumassa Turun Kakskerrassa eilen 20.06 aamupäivällä. Tapahtuma oli mieleeni useammastakin syystä: golf-kerhon hoidetut tilukset,
orkesteri soittamassa,
Ferrareita (308, 328 F355, 400 GT) ,
Maserateja (Royale, Quattroporte, Merak jne.) ,
pari Aston Martinia (mm. V8, DB7) ,
Catterham ,
Porscheja (Boxtereita ja pari rumaa "kuplaa" sekä muuta tylsää) ,
(urheilu-)mersuja (SLK, SL, CLK Cabrio jne.) ,
muutama BMW (M3 convertible, M5 jne.) ,
tyylikkäitä kansalaisia ja leppoisa tunnelma .

Valitettavasti en nähnyt yhtään Vetteä näytteillä - yhden avo C5:sen näin vain kääntyvän parkkipaikalla . Paikalle olisi sopinut verrattomasti hoidettu Vette. Ai, miksi en itse vienyt Kultaani sinne - vanteeni ovat jalostettavana, joten auto on tovin pukeilla .

Matkalla pois törmäsin shampanjanväriseen Lexus SC 430 Convertibleen, jolla oli kullattu L keulassa ja kullanväriset vanteet - tosi pimp .

Kuulostaa aikas maukkaalta kalustolta! En oo ennen tapahtumasta kuullutkaan!
Reply With Quote
  #3  
Old 21.06.2004, 23:06
Pilot's Avatar
Pilot Pilot is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: May 2004
Location: Turku
Posts: 262
Pilot on oikealla tiellä
Kävin iltapäivällä samassa paikassa. Vastaan tuli ruskea C3 ja näytillä
Ferrareiden keskellä oli vanhempi punainen C4 orkkis kuosissa.
Paikalla oli edellä mainittujen sporttien lisäksi isolohko Mustang
Mach 1, joka oli erittäin hienossa kunnossa.
Reply With Quote
  #4  
Old 21.06.2004, 23:15
Pilot's Avatar
Pilot Pilot is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: May 2004
Location: Turku
Posts: 262
Pilot on oikealla tiellä
Tässä vielä osoite www.klassikot.net/concours/ jossa myös kuvia
aikaisemmista tapahtumista.
Reply With Quote
  #5  
Old 22.06.2004, 06:06
vet77's Avatar
vet77 vet77 is offline
roadster
 
Join Date: Feb 2004
Location: Huittinen
Posts: 571
vet77 on oikealla tiellä
Poikkesin Turussa lauantaina, oli siellä autoja paikalla jo silloinkin.
Oli kuulemma vain joku rastiajo menossa. Ajeltiin ympäri turkua ja
käytiin Ruissalossakin. Siellä nähtiin suomenoloihin harvinainen kolari.
Joku tila-auto oli kolhinut Ferrarin takakulmaa. Tai kolari oli jo sattunut
aiemmin, asiaa siinä silloin selviteltiin, kun ohi ajoimme.
Puskurin päätypala oli pudonnut tielle, saattaa vakuutusyhtiölle
tulla hieman kuluja...
Reply With Quote
  #6  
Old 22.06.2004, 09:18
tapio's Avatar
tapio tapio is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2004
Location: Helsinki
Posts: 378
tapio on oikealla tiellä
Heitänpä pienen provokaation tähän kohtaan:

Mielestäni Corvette-klubin tulisi olla mukana tässä tapahtumassa pienellä edustusjoukkueella, jolloin Corvette-imago nousisi pikku hiljaa muiden autoharrastajien silmissä.

Minua on nimittäin häirinnyt koko ajan Corvette-harrastuksen kestäessä amerikan autoihin (ja niiden harrastajiin) liittynyt hiukan nuhruinen kuva, joka voisi olla parempikin. Ränttätänttä rokkenroll, suavet tukassa ja pussikaljat messissä kruisingissa ei ole tavoiteltava imago, jos tiedätte mitä tarkoitan

Ehkä Corvette-imagolle sopisi paremmin Turun kaltaiset tapahtumat ja omalta osaltamme voisimme ottaa tavoitteeksi osallistua ensi vuoden Concoursiin. Ilmeisesti kerho ei ollut saanut kutsua tämän vuoden tapahtumaan, joten meidän lienee parasta itse olla aktiivisia.

Kommentteja?
Reply With Quote
  #7  
Old 22.06.2004, 10:21
Vonsaku's Avatar
Vonsaku Vonsaku is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2004
Location: Bronx city
Posts: 713
Vonsaku on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by tapio
Minua on nimittäin häirinnyt koko ajan Corvette-harrastuksen kestäessä amerikan autoihin (ja niiden harrastajiin) liittynyt hiukan nuhruinen kuva, joka voisi olla parempikin. Ränttätänttä rokkenroll, suavet tukassa ja pussikaljat messissä kruisingissa ei ole tavoiteltava imago, jos tiedätte mitä tarkoitan
Kommentteja?

Niin tuohan viittaa täysin mun harrastus tyyliin, enempi mua kyllä kyrsii jos urheilu autoja hankitaan vaan niiden "imagon" eikä käyttö tarkoituksen takia...
Sanoisin että jälleen toinen tykkää tyttärestä toinen äidistä.

En rupeaisi tuomitsemaan minkään tyylilajin harrastajia, kukin tyylillään jne...
Reply With Quote
  #8  
Old 22.06.2004, 10:34
Pilot's Avatar
Pilot Pilot is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: May 2004
Location: Turku
Posts: 262
Pilot on oikealla tiellä
Ehkä Corvette-imagolle sopisi paremmin Turun kaltaiset tapahtumat ja omalta osaltamme voisimme ottaa tavoitteeksi osallistua ensi vuoden Concoursiin. Ilmeisesti kerho ei ollut saanut kutsua tämän vuoden tapahtumaan, joten meidän lienee parasta itse olla aktiivisia.

Kommentteja?[/quote]

Kyseinen tapahtuma on ollut erittäin pitkään Clubin
tapahtumakalenterissa sekä myös yleistä palstalla
siitä on kyselty, joten kyllä kerholla on tieto ollut asiasta.
Reply With Quote
  #9  
Old 22.06.2004, 12:05
tapio's Avatar
tapio tapio is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2004
Location: Helsinki
Posts: 378
tapio on oikealla tiellä
OK, hyvä näin. Täytyy käydä ensi vuoden kokoontumisessa, jos aikataulu vain sen sallii.

Autoja voi hankkia sekä niiden imagon ja käyttöluonteen vuoksi, Corvetessa nämä yhdistyvät mukavasti. Kuten sanottu, vierastan rähjäistä kruising-meininkiä ja arvostan enemmän tyylikkäitä kokoontumisia arvokkaissa puitteissa, keski-ikäinen gubbe kun olen.

Edit: Siellähän se tapahtuma tosiaan olikin kerhon kalenterissa, tämä jäi huomaamatta minulta.
Reply With Quote
  #10  
Old 22.06.2004, 12:44
Sway-bar's Avatar
Sway-bar Sway-bar is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 214
Sway-bar on oikealla tiellä
Kommentoin TAPIOn teesejä seuraavassa:

"Mielestäni Corvette-klubin tulisi olla mukana tässä tapahtumassa pienellä edustusjoukkueella, jolloin Corvette-imago nousisi pikku hiljaa muiden autoharrastajien silmissä."

Olen täysin samaa mieltä. Corvette on todella urheiluautoklassikko, jolla on sekä esteettisesti että teknillisesti paljon annettavaa tuolle yhteisölle. Miettikääpä esim. GJ:n upeaa '79:ä tai Malan '91:stä Porschejen ja Ferrarien seassa - Vettet erottuisivat omaten munaa ja poweria, kuitenkin hovikelpoisesti.

"Minua on nimittäin häirinnyt koko ajan Corvette-harrastuksen kestäessä amerikan autoihin (ja niiden harrastajiin) liittynyt hiukan nuhruinen kuva, joka voisi olla parempikin. Ränttätänttä rokkenroll, suavet tukassa ja pussikaljat messissä kruisingissa ei ole tavoiteltava imago, jos tiedätte mitä tarkoitan "

Veit sanat suustani; nimittäin, olen täysin samoilla linjoilla. Itse en koe olevani lainkaan amerikkalaisten autojen harrastaja vaan puhdas Vette-enthusiasti. Amerikkaliseen autoharrastukseen liittyvä mikrokulttuuri on varmasti rikasta ja antoisaa, mutta, sitä väheksymättä, minä suorine housuineni ja Vetteineni en todellakaan ole osa sitä. Siis, Vetten harrastajat eivät ole niin yhtenäinen yhteisö kuin voisi kuvitella.

"Ehkä Corvette-imagolle sopisi paremmin Turun kaltaiset tapahtumat ja omalta osaltamme voisimme ottaa tavoitteeksi osallistua ensi vuoden Concoursiin. Ilmeisesti kerho ei ollut saanut kutsua tämän vuoden tapahtumaan, joten meidän lienee parasta itse olla aktiivisia."

Itse en käy mielelläni tuning- tai amerikkalaisille autoille suuntuissa tapahtumissa, mutta Concours-tapahtumassa olin kuin kotonani. Aktiivinen osallistuminen tämänkaltaisiin tapahtumiin vankistavat varmasti Corvetten tarunhohtaista imagoa ja myös rahallista arvostusta. Ylempään keskiluokaan lukeutuvat urheiluautoilijat oivaltavat nopeasti, että joku Porsche on tosi tossu ja boring verrattuna eksoottiseen Vetteen, puhumattakaan Mersuista tai Bemuista, jotka ovat kuin kaurapuuroa, terveellistä mutta tappotylsää.

Huomiota saataisiin varmasti parhaiten, kun Vettet olisivat viimeisteltyjä, eli näyttäviä. Joku rapakuntoinen C3-4 tai villasukan harmaa, kiilloton C5 ei kyllä erottuisi edukseen tuossa joukossa.

Nautimme kaikki Corvetten omistukseen liittyvästä statuksesta, ja väitän sen vaikuttaneen autojemme hankintaan joko kognitiivisesti tai tiedostetusti. Nautin Corvetten imagosta ja substanssista.

Minä en ole vielä keski-ikäinen gubbe. Hienoa huomata, että joku on samoilla linjoilla.

Ei se saa olla halveksittava asia, että käy golfaamassa Vettellä .
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:59.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.