FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C2 (vuosimallit 1963-1967)
User Name
Password

C2 (vuosimallit 1963-1967) Corvette C2 - Sting Ray

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23.06.2004, 09:53
KiRu's Avatar
KiRu KiRu is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2004
Location: Turku
Posts: 307
KiRu on oikealla tiellä
sivuputket 64:ssa tehtaalta?

Tuollaista ihmettä ei taida historia tuntea, mutta ainakin Nolan Adams kertoo tuollaisen RPO:n olleen vuonna -64 olemassa (muistaakseni F14..tai jotain)
No katsoin myös assembly manuaalista ja totta kyllä siellä oli ohjeet sivuputkille päivättynä 5/5 1964

Elikkä ilmeisesti tuo tilaus mahdolliseksi vasta kesällä/syksyllä -64 joten ensmäiset oli -65 autoissa vaikka nuo kirjat ilmoittavat mahdollisuuden olleen myös -64 autoihin?? (-63 ei ollut tuota sivuputki RPO:ta Adams:in mukaan..)

Toinen asia joka jäi mietityttämään että Adams ilmoittaa myöskin option (vaikkapa X57 -- en muista nyt..) joka on "warranty booklet" , mikä tää juttu on?? Joo, mä ymmärrän että jos on suoraan kilpavehkeeksi tarkoitettu normaali takuu ei oo voimassa mut... mitä toi valinta oikein tarkoittaa
Kirjassa tais olla merkintä että export autot oli ilman warranty booklettiä..
mut ei kai se nyt voinu olla niin että ostajan oli ruksattava "takuu" optiona
Reply With Quote
  #2  
Old 23.06.2004, 10:57
KTM's Avatar
KTM KTM is offline
Jo vain vihertää!
 
Join Date: Jan 2004
Location: Pohjois-Pohjanmaa
Posts: 2,313
KTM on oikealla tiellä
Manuaaleista löytyy milloin mitäkin, mutta ei sittenkään tuotantoon ehtinyttä. 64:n kirjassa on tosiaan kuva sivuputkista, mutta muistakseni putkien toimittaja ei onnistunut tekemään tavaraa vuoden 1964 tuotantoon. Sivuputket tuotiin markkinoille vasta 1965 autoihin. Kerran lappu on päivätty toukokuussa 1964, niin se ehti todella vasta ihan tuotantovuoden loppuun. 1965 tuotanto alkoi syyskuussa 1964.

Vastaavia esimerkkejä on K/O-vanteet 1963 koko vuosi ja 1964 alkuvuosi. Alumiinivanteet vuodesta 1973- eteenpäin. Eikös tehtaan alumiinivanteet saanut vasta 1975 vaikka ne roikku ihan optiolistalla vuodesta 1973?

Warranty booklet on tietääkseni lähinnä huoltokirjaa vastaava teos. E-baysta ei löytynyt nyt kunnon kuvaa GM:n kirjasta, mutta ohessa Fordin teos.

__________________
  • Midyear keisari (2008->)
  • Oulun oraakkeli (2023->)
Reply With Quote
  #3  
Old 23.06.2004, 12:16
KiRu's Avatar
KiRu KiRu is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2004
Location: Turku
Posts: 307
KiRu on oikealla tiellä
joo toi warranty book on tosiaan lähinnä huoltokirja.. mut miksi se on ilmoitettu optiona onko sen muka voinu jättää poiskin -- jos ei Adams kirjoitellu omiaan...

Oisko mahdollista että se on joku tehtaan "sisäinen" optio kuten mainittiin nopeusmittarin rattaasta (laatikossa), tuota ratasta ei todellakaan asiakas ole saanut valita.. (tyyliin "haluan että nopeusmittarini näyttää väärin 35%" olis kai liioiteltua yksilöllisyyttä jo ameriikoissakin.. )
Reply With Quote
  #4  
Old 14.07.2004, 17:23
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Madrid
Posts: 4,925
Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
Ruotsissa oli esillä yksi -64 coupe Fuelie sivuputkilla! Omistaja sanoi auton olevan täysin alkuperäinen... Tarkempaa tietoa ei minullakaan siitä ole. Palaan asialle kuvan kera myöhemmin.

PS. Ne tehtaan aluvanteet sai vuodesta -76 lähtien! Vaikkakin jo -73 on todistettavasti ainakin lehdistön testiautoissa ollut noita vanteita...
Reply With Quote
  #5  
Old 27.07.2004, 20:08
KiRu's Avatar
KiRu KiRu is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2004
Location: Turku
Posts: 307
KiRu on oikealla tiellä
no nyt kun on kesällä ollut aikaa lueskella alan kirjoja niin: Nolan Adams kirjassaan the compl. corvette ..... vol 2 sanoopi:
N14 (side-mounted exhaust) oli (suunniteltu) optio mallivuodelle -64 mutta tekninen toteutus valmistui liian myöhään jotta yhtään olisi tehtaalla ehditty mallivuoden -64 aikana asentaa.

Hänen tiedot perustuvat "production records":heihin, mikähän olisi sopiva käännös -- tuotanto tilastot.. ?
No, esipuheessa kaveri avautuu kuinka pitkään hän on niitä homeisia vanhoja mappeja jne. tonkinut, ja ompa tehnyt aika laajan kyselynkin kirjaansa varten -- joten

sama juttu myös -64 N32:n (puuratti) kanssa -- suunniteltu oli, ja optiolistalla mut ei yhtään asennettu, taas noiden tilastojen mukaan.

Kyllä tuollaiset mökäputket olis kyllä asiaa... samaisessa kirjassa on myös kuva -67 L88 avosta (kirjoittajakin on laittanut huutomerkin kuvatekstiin, ilmeisesti ei kisa-auto?)-- väittää mies että jos L88 N14 optiolla niin se on kirjan kuvan mukainen. On kyllä sit mökäputkien mökäputki --> peltisarjat ja sit hirmunen musta ränni (ja ovaali/litistetty etupyörän edestä)
Vanhaa tuttua tarinaa mutta hauskaa silti: (tekstiä lyhennetty ja muokattu suom. huom.)
Hän kertoo siinä että sen aikaiset testaajat arvioivat ko. koneen hp määräksi 560-620 --- tehdas pisti tehoarvot (paperilla) pienemmäksi hämätäkseen "hevosvoimahulluja" ostajat "ohjattiin" ostamaan mopompi (=435 hp ) kone kun eivät halunneet liian kovia laitteita kadulle.
( näin tais käydä 427cid yenko novalle kans? muistaakseni pojat mr yenko huomas tehtyään tuon 427 novan myyntiin: ei helv... nyt tuli tehtyä liian tehokas auto -- mähän joudun oikeuteen kun ostajat tappavat itsensä näillä..)

no joo, pienemmilläkin tehoilla saa ylitettyä itsensä, eiks ensmäisestä audi tt:n vuosikerrasta menny paljon romuksi.. tehdas oli pakotettu kutsumaan autot takaisin ja niihin asennettiin esp. Pyrkivät suojelemaan kuskeja itseltään -- tuskimpa audi tt:n ajo-ominaisuuksissa sellaista vikaa on että väkisin riistäytyy ojaan
Reply With Quote
  #6  
Old 28.07.2004, 09:12
KTM's Avatar
KTM KTM is offline
Jo vain vihertää!
 
Join Date: Jan 2004
Location: Pohjois-Pohjanmaa
Posts: 2,313
KTM on oikealla tiellä
Tuossa Adamsin kirjassa kuvattu ´67 L88 peltisarjoilla ja 5" viemäriputkesta tehdyillä rujoilla sivuputkilla on härski. En ole nähnyt yhtään NCRS Top Flight tai Bloomington Gold L88 auto kyseisillä putkilla. Aina nämä sivistyneemän näköiset kuorelliset sivuputket. Yllättäen jollain palstalla oli kuvia vastaavasta systeemistä ja vanhat starat muistelivat GM:n tilausnumeroita pakosarjoille ja putkille. Tuon keskustelun perusteella näitä systeemejä sai dealer optiona 60- ja 70- luvuilla. Kamat tuli GM:n paketissa, mutta ne tavarat olivat jonkin oikeasti laadukkaan valmistajan (ei Hooker) tuotteita.
__________________
  • Midyear keisari (2008->)
  • Oulun oraakkeli (2023->)
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 03:53.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.