#1
|
||||
|
||||
Jarruta!
Tästä jarrupaketteja:
MOV'IT brake setup for Chevrolet Corvette 88-96. Front brakes 322x32 kit with 4s3 piston calipers cost 2300 EUR net 322x32 kit with 4m5 piston calipers cost 2150 EUR net 330x34 kit with 4m6 piston calipers cost 2500 EUR net 342x34 kit with 6m3 piston calipers cost 3050 EUR net 350x34 kit with 4m6 piston calipers cost 3100 EUR net 350x34 kit with 6m1 piston calipers cost 4250 EUR net 380x32 kit with 4m6 piston calipers cost 4100 EUR net 380x32 kit with 4s4 piston calipers cost 4100 EUR net Rear brakes 299x24 kit with 4m1 piston calipers cost 2300 EUR net 322x32 kit with 4m2 piston calipers cost 2950 EUR net The kit includes: Rotors with cast holes and ventilation slots, aluminum hats, calipers, brake pads, brackets, steel braided brake lines and more. Jos on kokemuksia muista paketeista, mm. Brembo/ZR-1/C5 conversion, kerro. Vette.se-sivustoilla on myynnissä mielenkiintoisia extreme/performance C5 jarrupaketteja. Kokemuksilla tarkoitan perstuntumaa jarrutuksessa ja asennusta. Mielestäni jarrut on tärkeät! |
#2
|
||||
|
||||
Mov´It on varmasti hyvä..
Mutta jarrut eteen ja taakse 7000e .. Kyllä tuo vakioillakin pysähtyy.. Rata-ajossa varmasti eri juttu.. .. Mites onko kokemusta erilaisista jarrupaloista ?? |
#3
|
||||
|
||||
Mulla on C5-konversio edessä. Takana C4 jarrut päivitettynä.
Takajarruja ei kannata juuri upgradata ellei rakenna puhdasta rata-autoa. Takajarrut vastaavat kokonaisjarrutehosta ehkä 15-20%:sta eikä niiden parantaminen järkihintaan onnistu siten, että se tuntuisi tai näkyisi merkittävästi missään. Pointtini siis: 2000e etujarruihin=12% parannus, sama summa taakse=2% parannus (arvot vedetty hatusta mutta ymmärrätte pointin?). BTW: C4 ja C5 takajarrujen teho on sama mutta C5:n käsijarrun teho asennettuna C4:een on huonompi C5:sta pienemmän mahdollisen liikkeen takia. Pistimme autooni siis seuraavaa: Eteen: - C5 satulat asennus-sarjoineen - Stillen Sport Rotor C5-levyt - Stillen Metal Matrix -jarrupalat - Earl's metallipunosletkut Taakse: - alkup. satuloiden huolto - uudet asennus-sarjat - PowerStop levyt - Stillen Metal Matrix -jarrupalat - Earl's metallipunosletkut Kaikenkaikkiaan olen tyytyväinen, jarruteho parani huimasti vrt vanhoihin 12" vakiojarruihin. C4 ja C5 jarrupalojen pinta-alaero on kuulemma 40% ja levyt ovat melkein tuplasti paksummat ja luonnollisesti vajaan tuuman isommat halkaisijaltaankin. Nämä saan kuivalla asfaltilla lukkoon aika helposti, vanhoja en oikein millään. Tossa on pari kuvaa satseista paikallaan: http://finnshark.com/jxv-98.html Ja vakiolevyjen ja C5 etulevyjen vertailu: http://tinyurl.com/yqw48 ja http://tinyurl.com/2fmlr Jos kaipaa katuautoon parannusta, harvoin tarvii ruveta isoihin projekteihin. Huoltamalla vakiokamat saa homman pelaamaan taas hyvin. Vaihtamalla purevammat palat saa vielä vakiokokoiset jarrutkin helposti tehokkaammiksi. Rata-ajoon sitten eri kamat ja vaatimukset. Brembo, Movit jne. myy mielellään uusia 600e/kpl levyjä joka ratapäivän jälkeen EDIT: yritetty selventää kapulakieltä
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0 |
#4
|
||||
|
||||
En kyllä laittaisi enää ZR-1 jarrupakettia autooni, kun on tarjolla C5:seen pohjautuvaa tekniikkaa, siis pienen budjetin piirissä (1000-2000 e). Sanonpa, että kiinnostus jarruihin näyttää olevan kovin rajoittunutta verrattuna esim. moottorin viriosiin, mikä on surullista
|
#5
|
||||
|
||||
En kyllä laittaisi enää ZR-1 jarrupakettia autooni, kun on tarjolla C5:seen pohjautuvaa tekniikkaa, siis pienen budjetin piirissä (1000-2000 e). Sanonpa, että kiinnostus jarruihin näyttää olevan kovin rajoittunutta verrattuna esim. moottorin viriosiin, mikä on surullista
|
#6
|
||||
|
||||
Itse sovittelin Alconin jarruja autooni. Satsi +6000€.
Toni, C4:ssa kannattaa muuttaa jarrujen painotusta takajarruille enemmän. Tossa kuva parista kokeilemastani satulasta. Huom vertaa kokoa tuoliin.
__________________
Laiskuus vei tukan ja lihat. Turha muuta syyttää. |
#7
|
||||
|
||||
Komeat satulat! Mites kävi, saitko istumaan?
|
#8
|
||||
|
||||
Ikävä kyllä noi isoimmat (F-type) ei mahu millään, mutta "pienellä" modifikaatiolla nuo kaksi menevät kyllä.
Tai mahtuu jos ostaa paljon isommat vanteet ja siirtää jarrulevyä radikaalisti sisäänpäin. Saatan silti ottaa hiukan pienemmät autooni, niin ei tartte sorvailla ja jyrsiä niin paljoa. 13.5" jarrulevy mahtuu hyvin eteen, kunhan sorvaa pienen viisteen pois ulkokehältä :o) Kalle Sarlin (myy näitä jarruja) sanoi että kun Vette pysähtyy noin 1G:tä omilla jarruilla, niin noilla tulee vaikka koko päivän radalla melkein 2G:tä. Sen oman kilpurin hidastuvuus on kuulemma noin 2,5G:tä...
__________________
Laiskuus vei tukan ja lihat. Turha muuta syyttää. |
#9
|
||||
|
||||
Asiallista, taitaa Sarlinin auto olla vähän kevyempi kuin nämä meidän katupelit jotta saa tommoset G:t aikaiseksi
Onko Vettesi ratapeli vai onko myös katuajossa? EDIT: okei, katsoin sivultasi, katulaitteeltahan se näyttää. Tuleeko paljon sahattua rataa? |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, miksi C4:ssa pitäisi jarru balanssia muuttaa enemmän takapainoiseksi? Omat ajo kokemukseni kovasta rata ajosta C4:lla antoivat oikein hyvän vaikutelman jarruista ja niiden balanssista? Sitten itse kysymykseen... Itselläni on jarrut vielä tekemättä, joten ens talven aikan siihen tulee muutos. Eteen tulee 15" kaksiosainen levy, jossa on teräs laikka ja billet alumiininen keskiö. Jarrusatulat eteen 6 mäntäisetm jotkut Mov'it monoblock tyyppiset, mutta ei kuitenkaan Mov'itit... Taakse 13.25" versio samasta levystä kuin edessä ja satulat samaa kamaa kuin edessä, mutta 4 mäntäisinä. Toisaalta Brembolta on nyt tullut myös katukäyttöön soveltuva 12 mäntäinen satula (tarpeeksi tiivistetty katukäyttöön), ja se tavallaan himoittais aika lailla. Kokeilin jo tota Mov'itia, mutta 8kk toimitus aika sai mut toisiin ajatuksiin. Luultavasti tulen tilaamaan satulat joukosta Brembo, Alcon ja APracing. Vette brakes myy tarvittavat keskiöt levyille ja Colemann toimittaa laikat mittatilaustyönä. |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links |
|