FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23.06.2004, 14:29
Sway-bar's Avatar
Sway-bar Sway-bar is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 214
Sway-bar on oikealla tiellä
Jarruta!

Tästä jarrupaketteja:

MOV'IT brake setup for Chevrolet Corvette 88-96.

Front brakes
322x32 kit with 4s3 piston calipers cost 2300 EUR net
322x32 kit with 4m5 piston calipers cost 2150 EUR net
330x34 kit with 4m6 piston calipers cost 2500 EUR net
342x34 kit with 6m3 piston calipers cost 3050 EUR net
350x34 kit with 4m6 piston calipers cost 3100 EUR net
350x34 kit with 6m1 piston calipers cost 4250 EUR net
380x32 kit with 4m6 piston calipers cost 4100 EUR net
380x32 kit with 4s4 piston calipers cost 4100 EUR net

Rear brakes
299x24 kit with 4m1 piston calipers cost 2300 EUR net
322x32 kit with 4m2 piston calipers cost 2950 EUR net

The kit includes:
Rotors with cast holes and ventilation slots, aluminum hats, calipers,
brake pads, brackets, steel braided brake lines and more.

Jos on kokemuksia muista paketeista, mm. Brembo/ZR-1/C5 conversion, kerro. Vette.se-sivustoilla on myynnissä mielenkiintoisia extreme/performance C5 jarrupaketteja. Kokemuksilla tarkoitan perstuntumaa jarrutuksessa ja asennusta.

Mielestäni jarrut on tärkeät!
Reply With Quote
  #2  
Old 23.06.2004, 14:34
ZR1's Avatar
ZR1 ZR1 is offline
Konkari
 
Join Date: May 2004
Posts: 1,088
ZR1 on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Mov´It on varmasti hyvä..

Mutta jarrut eteen ja taakse 7000e ..

Kyllä tuo vakioillakin pysähtyy.. Rata-ajossa varmasti eri juttu..

..

Mites onko kokemusta erilaisista jarrupaloista ??
Reply With Quote
  #3  
Old 23.06.2004, 15:09
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Mulla on C5-konversio edessä. Takana C4 jarrut päivitettynä.

Takajarruja ei kannata juuri upgradata ellei rakenna puhdasta rata-autoa. Takajarrut vastaavat kokonaisjarrutehosta ehkä 15-20%:sta eikä niiden parantaminen järkihintaan onnistu siten, että se tuntuisi tai näkyisi merkittävästi missään. Pointtini siis: 2000e etujarruihin=12% parannus, sama summa taakse=2% parannus (arvot vedetty hatusta mutta ymmärrätte pointin?).

BTW: C4 ja C5 takajarrujen teho on sama mutta C5:n käsijarrun teho asennettuna C4:een on huonompi C5:sta pienemmän mahdollisen liikkeen takia.

Pistimme autooni siis seuraavaa:

Eteen:
- C5 satulat asennus-sarjoineen
- Stillen Sport Rotor C5-levyt
- Stillen Metal Matrix -jarrupalat
- Earl's metallipunosletkut

Taakse:
- alkup. satuloiden huolto
- uudet asennus-sarjat
- PowerStop levyt
- Stillen Metal Matrix -jarrupalat
- Earl's metallipunosletkut

Kaikenkaikkiaan olen tyytyväinen, jarruteho parani huimasti vrt vanhoihin 12" vakiojarruihin. C4 ja C5 jarrupalojen pinta-alaero on kuulemma 40% ja levyt ovat melkein tuplasti paksummat ja luonnollisesti vajaan tuuman isommat halkaisijaltaankin. Nämä saan kuivalla asfaltilla lukkoon aika helposti, vanhoja en oikein millään.

Tossa on pari kuvaa satseista paikallaan: http://finnshark.com/jxv-98.html
Ja vakiolevyjen ja C5 etulevyjen vertailu: http://tinyurl.com/yqw48 ja http://tinyurl.com/2fmlr

Jos kaipaa katuautoon parannusta, harvoin tarvii ruveta isoihin projekteihin. Huoltamalla vakiokamat saa homman pelaamaan taas hyvin. Vaihtamalla purevammat palat saa vielä vakiokokoiset jarrutkin helposti tehokkaammiksi.

Rata-ajoon sitten eri kamat ja vaatimukset. Brembo, Movit jne. myy mielellään uusia 600e/kpl levyjä joka ratapäivän jälkeen

EDIT: yritetty selventää kapulakieltä
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #4  
Old 23.06.2004, 21:15
Sway-bar's Avatar
Sway-bar Sway-bar is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 214
Sway-bar on oikealla tiellä
En kyllä laittaisi enää ZR-1 jarrupakettia autooni, kun on tarjolla C5:seen pohjautuvaa tekniikkaa, siis pienen budjetin piirissä (1000-2000 e). Sanonpa, että kiinnostus jarruihin näyttää olevan kovin rajoittunutta verrattuna esim. moottorin viriosiin, mikä on surullista
Reply With Quote
  #5  
Old 23.06.2004, 21:16
Sway-bar's Avatar
Sway-bar Sway-bar is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 214
Sway-bar on oikealla tiellä
En kyllä laittaisi enää ZR-1 jarrupakettia autooni, kun on tarjolla C5:seen pohjautuvaa tekniikkaa, siis pienen budjetin piirissä (1000-2000 e). Sanonpa, että kiinnostus jarruihin näyttää olevan kovin rajoittunutta verrattuna esim. moottorin viriosiin, mikä on surullista
Reply With Quote
  #6  
Old 24.06.2004, 00:36
Rokka's Avatar
Rokka Rokka is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2004
Location: Hyvinkää
Posts: 544
Rokka on oikealla tiellä
Itse sovittelin Alconin jarruja autooni. Satsi +6000€.
Toni, C4:ssa kannattaa muuttaa jarrujen painotusta takajarruille enemmän.

Tossa kuva parista kokeilemastani satulasta. Huom vertaa kokoa tuoliin.

__________________
Laiskuus vei tukan ja lihat. Turha muuta syyttää.
Reply With Quote
  #7  
Old 24.06.2004, 09:00
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Komeat satulat! Mites kävi, saitko istumaan?
Reply With Quote
  #8  
Old 24.06.2004, 11:38
Rokka's Avatar
Rokka Rokka is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2004
Location: Hyvinkää
Posts: 544
Rokka on oikealla tiellä
Ikävä kyllä noi isoimmat (F-type) ei mahu millään, mutta "pienellä" modifikaatiolla nuo kaksi menevät kyllä.
Tai mahtuu jos ostaa paljon isommat vanteet ja siirtää jarrulevyä radikaalisti sisäänpäin.

Saatan silti ottaa hiukan pienemmät autooni, niin ei tartte sorvailla ja jyrsiä niin paljoa. 13.5" jarrulevy mahtuu hyvin eteen, kunhan sorvaa pienen viisteen pois ulkokehältä :o)

Kalle Sarlin (myy näitä jarruja) sanoi että kun Vette pysähtyy noin 1G:tä omilla jarruilla, niin noilla tulee vaikka koko päivän radalla melkein 2G:tä.

Sen oman kilpurin hidastuvuus on kuulemma noin 2,5G:tä...
__________________
Laiskuus vei tukan ja lihat. Turha muuta syyttää.
Reply With Quote
  #9  
Old 24.06.2004, 12:54
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Asiallista, taitaa Sarlinin auto olla vähän kevyempi kuin nämä meidän katupelit jotta saa tommoset G:t aikaiseksi

Onko Vettesi ratapeli vai onko myös katuajossa? EDIT: okei, katsoin sivultasi, katulaitteeltahan se näyttää. Tuleeko paljon sahattua rataa?
Reply With Quote
  #10  
Old 24.06.2004, 18:30
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by Rokka
Itse sovittelin Alconin jarruja autooni. Satsi +6000€.
Toni, C4:ssa kannattaa muuttaa jarrujen painotusta takajarruille enemmän.

Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, miksi C4:ssa pitäisi jarru balanssia muuttaa enemmän takapainoiseksi? Omat ajo kokemukseni kovasta rata ajosta C4:lla antoivat oikein hyvän vaikutelman jarruista ja niiden balanssista?

Sitten itse kysymykseen...

Itselläni on jarrut vielä tekemättä, joten ens talven aikan siihen tulee muutos. Eteen tulee 15" kaksiosainen levy, jossa on teräs laikka ja billet alumiininen keskiö. Jarrusatulat eteen 6 mäntäisetm jotkut Mov'it monoblock tyyppiset, mutta ei kuitenkaan Mov'itit... Taakse 13.25" versio samasta levystä kuin edessä ja satulat samaa kamaa kuin edessä, mutta 4 mäntäisinä. Toisaalta Brembolta on nyt tullut myös katukäyttöön soveltuva 12 mäntäinen satula (tarpeeksi tiivistetty katukäyttöön), ja se tavallaan himoittais aika lailla.

Kokeilin jo tota Mov'itia, mutta 8kk toimitus aika sai mut toisiin ajatuksiin. Luultavasti tulen tilaamaan satulat joukosta Brembo, Alcon ja APracing. Vette brakes myy tarvittavat keskiöt levyille ja Colemann toimittaa laikat mittatilaustyönä.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 02:50.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.