Yleistä keskustelua Kaikki harrastukseen yleisesti liittyvät löpinät tänne. |
|
Thread Tools | Search this Thread |
#1
|
||||
|
||||
Onko corvette muka lasikuitua??
Tällainen kysymys on esitetty kahdessa eri yhteydessä minulle jutellessani
auton koritöiden asiantuntioiden kanssa (kyseessä ammattimainen autojen entisöijä ja automaalari). ko. henkilöt ovat niin avarakatseisia että eivät ryhtyneet väittelemään asiasta, mutta kun keskustelussa oli juuri sivuttu mm. entisöinnin surkeaa tasoa käyttäen lasikuitua... niin kulmakarvat olivat kyllä koholla Aikaisemmin minulle on heitetty mm. kysymys että "onko se kuitenkaan aito corvette" kun olen kertonut korin olevan lasikuitua -- taitaa olla yllätys monelle? No, onko teille tullut vastaan ammattipiireissä tietämättömyys corveten korin materiaalista? Enkä nyt tarkoita saivartelua että "ei se ole lasikuitua vaan lasikuitusidosteista xzy muovia joka painettu muotoon kaksipuoleisella muotilla prässissä.. ) Tästä aasinsillalla.. eikös se nyt vaan vaadi tietämystä lasikuituhommista kun esim. korin pohjatöitä tehdään, ja maalausta Eli kuka on TOSI hyvä näissä: 1) korityöt vetteen 2) pohjatyöt/maalaus vetteen |
#2
|
||||
|
||||
Monille ollut yllätys kun oon kertonut et kuituahan tämä.. siten oletettu et vette myöskin kevyt..
|
#3
|
||||
|
||||
Paras ammattitaito löytyy veneenrakentajilta. Oman veneeni lasikuitutyöt
hoiti ammattitaidolla Marine Palvelu Hirvensalossa. |
#4
|
||||
|
||||
Tuntuu tosian monelle olevan uutta että vette on kuitua
Kaveri oli ollut paikallisessa VW liikkeesssä säädättämässä pyöränkulmia vetteen, kun yksi hieman negatiivisesti jenkkiautoihin suhtautuva asentaja oli vähän aikaa katsonut ovea sanonut että taitaa olla kolaroitu kun maali peilaa, johon kaveri oli vastannut että saattaa ollakin, mutta sitten ovi on ainakin vaihdettu koska on kuitua Asentaja oli paljastanut tietämättömyytensä ja poistunut sanomatta mitään
__________________
1985 Corvette |
#5
|
||||
|
||||
Mullakin on toi sama homma tullut vastaan useammin kuin pari kertaa. Osan huomatessa, että auto on kuitua toteaan, että muistaa kuinka ne oikein vanhat Corvettet olivat vielä peltiä ja toiset taas väittävät kiven kovaan, näiden uudempien Corvettejen olevan peltiä. No ei se kysyvä tieltä eksy. Ei itsellänikään ole mitään hajua esim. Lancian historiasta
Sitten vastaus toiseen kysymykseen. Mulla kuitu hommat tekee yks kaveri, itse olen niitä kokeillut myös ja todennut, että en pysty olemaan yhtään kosketuksissa kyseiseen materiaaliin, käsiä särkee niin hemmetisti, vaikka käytänkin suojakäsineitä. Paras vinkki noiden vene seppien lisäksi (jotka yleensä osaavat hommansa todella hyvin), on että unohda Bilteman halpis hartsi paketit ja hanki kunnon kamaa just tolloselta vene sepältä, maksaa vähän enemmän, mutta on jälkikin parempaa (itsestä tietysti myös kiinni!). Ohutta mattoa. Ja täyttö mahdollisuuksien mukaan sisäpuolelle, niin aaltoilu maalipinnassa jää mahdollisimman vähiin! |
#6
|
||||
|
||||
Hieman otsikkoa sivuten... lasikuitukorinkorjaus tapahtuu avaamalla kunnola vaurio... imeyttämällä pelkkää hartisia ensin... mattua(ohutta9 niin ettei kuituja tule yli lopullisen maalipinnan eli pitää tehdä niin syvä ura että se matto häviää sinne pinnan alle... halkeamissa se uran tulee olla noin 4-6cm... maton suikale asetetaan jo valmiiksi märäksi kasteltuna luhkeaman päälle ja avot hävää tulee... malttia mukaan
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
|
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links | |||||
|