FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > Yleistä keskustelua
User Name
Password

Yleistä keskustelua Kaikki harrastukseen yleisesti liittyvät löpinät tänne.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07.07.2004, 12:53
KiRu's Avatar
KiRu KiRu is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2004
Location: Turku
Posts: 306
KiRu on oikealla tiellä
Onko corvette muka lasikuitua??

Tällainen kysymys on esitetty kahdessa eri yhteydessä minulle jutellessani
auton koritöiden asiantuntioiden kanssa (kyseessä ammattimainen autojen entisöijä ja automaalari).
ko. henkilöt ovat niin avarakatseisia että eivät ryhtyneet väittelemään asiasta, mutta kun keskustelussa oli juuri sivuttu mm. entisöinnin surkeaa tasoa käyttäen lasikuitua... niin kulmakarvat olivat kyllä koholla

Aikaisemmin minulle on heitetty mm. kysymys että "onko se kuitenkaan aito corvette" kun olen kertonut korin olevan lasikuitua -- taitaa olla yllätys monelle?

No, onko teille tullut vastaan ammattipiireissä tietämättömyys corveten korin materiaalista? Enkä nyt tarkoita saivartelua että "ei se ole lasikuitua vaan lasikuitusidosteista xzy muovia joka painettu muotoon kaksipuoleisella muotilla prässissä.. )

Tästä aasinsillalla.. eikös se nyt vaan vaadi tietämystä lasikuituhommista kun esim. korin pohjatöitä tehdään, ja maalausta

Eli kuka on TOSI hyvä näissä: 1) korityöt vetteen 2) pohjatyöt/maalaus vetteen
Reply With Quote
  #2  
Old 07.07.2004, 14:39
speedy's Avatar
speedy speedy is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Apr 2004
Location: Keski-Pohojammaa
Posts: 293
speedy on oikealla tiellä
Monille ollut yllätys kun oon kertonut et kuituahan tämä.. siten oletettu et vette myöskin kevyt..
Reply With Quote
  #3  
Old 07.07.2004, 16:59
Anonymous's Avatar
Anonymous
 
Posts: n/a
Paras ammattitaito löytyy veneenrakentajilta. Oman veneeni lasikuitutyöt
hoiti ammattitaidolla Marine Palvelu Hirvensalossa.
Reply With Quote
  #4  
Old 07.07.2004, 19:06
MikkoM's Avatar
MikkoM MikkoM is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Location: Keski-pohjanmaa
Posts: 6,421
MikkoM on oikealla tiellä
Send a message via MSN to MikkoM
Tuntuu tosian monelle olevan uutta että vette on kuitua
Kaveri oli ollut paikallisessa VW liikkeesssä säädättämässä pyöränkulmia vetteen, kun yksi hieman negatiivisesti jenkkiautoihin suhtautuva asentaja
oli vähän aikaa katsonut ovea sanonut että taitaa olla kolaroitu kun maali peilaa, johon kaveri oli vastannut että saattaa ollakin, mutta sitten ovi on ainakin vaihdettu koska on kuitua
Asentaja oli paljastanut tietämättömyytensä ja poistunut sanomatta mitään
__________________
1985 Corvette
Reply With Quote
  #5  
Old 07.07.2004, 20:20
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Mullakin on toi sama homma tullut vastaan useammin kuin pari kertaa. Osan huomatessa, että auto on kuitua toteaan, että muistaa kuinka ne oikein vanhat Corvettet olivat vielä peltiä ja toiset taas väittävät kiven kovaan, näiden uudempien Corvettejen olevan peltiä. No ei se kysyvä tieltä eksy. Ei itsellänikään ole mitään hajua esim. Lancian historiasta

Sitten vastaus toiseen kysymykseen. Mulla kuitu hommat tekee yks kaveri, itse olen niitä kokeillut myös ja todennut, että en pysty olemaan yhtään kosketuksissa kyseiseen materiaaliin, käsiä särkee niin hemmetisti, vaikka käytänkin suojakäsineitä.

Paras vinkki noiden vene seppien lisäksi (jotka yleensä osaavat hommansa todella hyvin), on että unohda Bilteman halpis hartsi paketit ja hanki kunnon kamaa just tolloselta vene sepältä, maksaa vähän enemmän, mutta on jälkikin parempaa (itsestä tietysti myös kiinni!). Ohutta mattoa. Ja täyttö mahdollisuuksien mukaan sisäpuolelle, niin aaltoilu maalipinnassa jää mahdollisimman vähiin!
Reply With Quote
  #6  
Old 07.07.2004, 22:15
Harri -76's Avatar
Harri -76 Harri -76 is offline
Laiska viimeaikoina
 
Join Date: Feb 2004
Location: Mikkelissä taas
Posts: 2,300
Harri -76 on oikealla tiellä
Hieman otsikkoa sivuten... lasikuitukorinkorjaus tapahtuu avaamalla kunnola vaurio... imeyttämällä pelkkää hartisia ensin... mattua(ohutta9 niin ettei kuituja tule yli lopullisen maalipinnan eli pitää tehdä niin syvä ura että se matto häviää sinne pinnan alle... halkeamissa se uran tulee olla noin 4-6cm... maton suikale asetetaan jo valmiiksi märäksi kasteltuna luhkeaman päälle ja avot hävää tulee... malttia mukaan
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:11.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.