FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C5 (vuosimallit 1997-2004)
User Name
Password

C5 (vuosimallit 1997-2004) Corvette C5 & Z06

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13.04.2007, 07:48
LS1's Avatar
LS1 LS1 is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 274
LS1 on oikealla tiellä
SLP Veteistä tietoa?

Juhan hienosti onnistuneesta talviprojektista ja tulevasta kesästä muutenkin sisuuntuneena on tekninen kiinto omaa pulkkaa kohtaan kasvanut. Dynoonkin olisi tarkoitus se viedä kun varmistuu vähän ajankohtia ensin.

Mutta ensin vähän alkukartoitusta silmälläpitäen mahdollisesti joskus tulevaa omaa talvirojektinkaltaista(kiitos vielä Juhalle hienosti kaikkine kuvineen kaikkineen toteutetusta omasta moddauksesta).

Tietääkö kukaan mitä näille SLP C5:lle (Tuned by Metro jo maahantuodessa,siispaitsi että automaatti löytynee ainakin,ainakin omasta löytyy ) on oikein oikeasti tehty? Pariltakin Finnsharkilaisella tälläinen C5 löytyy mutta kukaan ei oikein tunnu varmasti tietävän mitä niille on alunperin tosiasiassa tehty(tai että olisi käytetty dynossa). Silmämääräisestihän pystyy bongaamaan ainakin Blackwingin suodattimet,peltisarjat ja putket osaksi tätä settiä, mutta kuuluiko siihen jotain muutakin(koneen avaamista mahdollisesti?)? Entä löytyisikö kuitenkin joku anonyyiksi jäänyt SLP Vetteläinen jolla olisi dynosheettejä takataskussa asian tiimoilta,nekin voisivat vähän antaa ohjetta mihin keskittyä jo tässä kartoitusvaiheessa?

Metrollakin vaikuttaa että ovat aika kuutamolla(liekö Skodiin ja Opelikseihin erikoistumista viimevuosina vai mitä ) tehdyistä hommista aikanaan.

Mutta tietty lähtökohta on ajattaa oma auto testeriin, silti olisi kiva tietää edes vähän mitä palikkaa sinne oikeesti on survottu jo alunperinkin
__________________
"The Legend lives"
Reply With Quote
  #2  
Old 13.04.2007, 08:18
heimo huima's Avatar
heimo huima heimo huima is offline
Konkari
 
Join Date: Jun 2004
Location: Lahti
Posts: 2,672
heimo huima on oikealla tiellä
Oot varmaan käynyt jo slp:n kotisivuilla kattomassa performance pakien sisällön?
Reply With Quote
  #3  
Old 13.04.2007, 11:26
LS1's Avatar
LS1 LS1 is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 274
LS1 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by heimo huima
Oot varmaan käynyt jo slp:n kotisivuilla kattomassa performance pakien sisällön?

Oon mutta sielläkin on sen verran montaa eri pakettia saatavilla aina " at least 421 hp only with bolt-on parts" packagea myöten että ei niistä oikein osaa sen enempää sanoa. Joidenkin pakettien mukana tulee pelkkä ilmanputsari+kromiset putkien ulostulot ja toisissa on sitten jo aika kasa palikoita rocker armseja ja MAF-sensoreita myöten.

Ja onko kyseessä ollut joku yksittäinen paketti mitä ne on noihin asennellu,vai eri paketteja ehkä asenneltu jo Metrolla,vai yksittäisistä SLP palikoista koottu Suomi-malli(tehot pudonneet -20% ) tai vai..
__________________
"The Legend lives"
Reply With Quote
  #4  
Old 13.04.2007, 12:23
heimo huima's Avatar
heimo huima heimo huima is offline
Konkari
 
Join Date: Jun 2004
Location: Lahti
Posts: 2,672
heimo huima on oikealla tiellä
Pessimistinä en voi kuvitella, että metro on paljoakaan tutkimustyötä ton eteen tehny vaan ottanut jonkun valmiin paketin ja laittanut hintaan +50% metrolisää.
Reply With Quote
  #5  
Old 13.04.2007, 14:57
Corvette63's Avatar
Corvette63 Corvette63 is offline
Konkari
 
Join Date: Aug 2004
Location:
Posts: 11,248
Corvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääCorvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
http://www.sportscarcenter.fi/vinfo....JFT12&yid=1986

Tuon Metroauto on rakentanut ihan uutena.. Ilmoituksen mukaan autossa on 431hv tehoa. Olen jututtanut Metroauton myyjää ko. laitteesta..
__________________
-
Reply With Quote
  #6  
Old 13.04.2007, 15:57
MS's Avatar
MS MS is offline
Projekti
 
Join Date: Sep 2004
Location: Rundilla
Posts: 1,797
MS on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by corvette63
http://www.sportscarcenter.fi/vinfo....JFT12&yid=1986

Tuon Metroauto on rakentanut ihan uutena.. Ilmoituksen mukaan autossa on 431hv tehoa. Olen jututtanut Metroauton myyjää ko. laitteesta..

Pari kesää sitten tuli kyseiseen autoon tutustuttua vähän tarkemmin.
Toi on tehty SPL palikoista ihan kokonaan. Tähän vehkeeseen on vaihdettu koko yläkerta kannet, nokka yms.
Ainakin metron yks työnjohtaja on ollut tekemisissä SPL tuotteiden kanssa enemmänkin.
__________________
Yes Corvette
Älä yritä väkisin . . .
hanki suurempi vasara
Reply With Quote
  #7  
Old 13.04.2007, 15:59
Corvette63's Avatar
Corvette63 Corvette63 is offline
Konkari
 
Join Date: Aug 2004
Location:
Posts: 11,248
Corvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääCorvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by MS
Pari kesää sitten tuli kyseiseen autoon tutustuttua vähän tarkemmin.
Toi on tehty SPL palikoista ihan kokonaan. Tähän vehkeeseen on vaihdettu koko yläkerta kannet, nokka yms.
Ainakin metron yks työnjohtaja on ollut tekemisissä SPL tuotteiden kanssa enemmänkin.

Se musta C5 avo oli tosiaan 431,4 HP:illa mitattu konetehoksi, ja vääntöä 600Nm.. (Koneen tilavuutta ei ole kuulemma nostettu?) Koneessa ei ole vakiosta jäljellä kuin alakerta, ja kaikki muu on tehty uusiks. Kansi, nokka, imusarja+ putket, moottorinohjaus, pakoputkisto, polttoaineen syöttö, jne...
__________________
-
Reply With Quote
  #8  
Old 13.04.2007, 16:13
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2005
Location: Järvenpää
Posts: 2,303
Juha on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by corvette63
Se musta C5 avo oli tosiaan 431,4 HP:illa mitattu konetehoksi, ja vääntöä 600Nm.. (Koneen tilavuutta ei ole kuulemma nostettu?) Koneessa ei ole vakiosta jäljellä kuin alakerta, ja kaikki muu on tehty uusiks. Kansi, nokka, imusarja+ putket, moottorinohjaus, pakoputkisto, polttoaineen syöttö, jne...

Näyttäis päällepäin ainakin tossa olevan vakio (Ls6) imusarja? Mitäköhän tohon on polttoaineen syötölle tehty, isommat suuttimet? Ei pitäis vielä tossa vaiheessa olla tarvetta isommille suuttimille? Mä oon koittanut kans saada tosta tarkkaa tietoa, mutta eipä ole tietoa löytynyt/tippunut. Ois ollut vaan kiva ennen omaa projektia saada vähän infoa, mutta ei onnistunut niin ei onnistunut.
__________________
C5 -99 (manuaali)
Reply With Quote
  #9  
Old 13.04.2007, 16:14
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2005
Location: Järvenpää
Posts: 2,303
Juha on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by corvette63
Se musta C5 avo oli tosiaan 431,4 HP:illa mitattu konetehoksi, ja vääntöä 600Nm.. (Koneen tilavuutta ei ole kuulemma nostettu?)

Reippaat on väännöt teholukemiin verrattuna!
__________________
C5 -99 (manuaali)
Reply With Quote
  #10  
Old 13.04.2007, 16:19
MS's Avatar
MS MS is offline
Projekti
 
Join Date: Sep 2004
Location: Rundilla
Posts: 1,797
MS on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Juha
Mä oon koittanut kans saada tosta tarkkaa tietoa, mutta eipä ole tietoa löytynyt/tippunut. Ois ollut vaan kiva ennen omaa projektia saada vähän infoa, mutta ei onnistunut niin ei onnistunut.

Eli heti kun auto ei ollut metrolla myytävänä, niin homma ei enää kiinnostanutkaan. Silloin kun mä olin sitä ostamassa niin tietoa tuli tuutin täydeltä. Kun vaan ei muista kaikkea mitä silloin puhuttiin.
On se kumma juttu et jos ei rahaa liiku (vähän enemmän) niin asiakaspalvelu ei enää kiinnostakaan.
__________________
Yes Corvette
Älä yritä väkisin . . .
hanki suurempi vasara
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 03:56.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.