FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28.07.2004, 13:24
Nipa's Avatar
Nipa Nipa is offline
Konkari
 
Join Date: Apr 2004
Location: Tyrvää
Posts: 2,822
Nipa on oikealla tiellä
Send a message via MSN to Nipa
-88 napsuu

Eli kun kaasua painaa vähä reilummin kuskinpuolen takarenkaan suunnalta kuuluu naksahdus. Ja samantien kun nostaa jalan kaasulta niin sama naksahdus. Tosin tätäkään ei joka kerta tapahdu. Netistä löysin tuollaisen ehdotuksen viaksi, mutta jos jollain olisi tarkempia kokemuksia;

"Snapping noise from rear of car: Universal joint problem, half shaft problem, rear end wear problem."
Reply With Quote
  #2  
Old 28.07.2004, 13:54
MikkoM's Avatar
MikkoM MikkoM is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Location: Keski-pohjanmaa
Posts: 6,421
MikkoM on oikealla tiellä
Send a message via MSN to MikkoM
Mulla teki ihan samaa, ääni muuttui natinaksi!
ja sisempi ristikkohan sieltä oli mennyt, oli aivan kuiva
Kannattaa nostaa perä ylös ja tutkia, ei mene kauan kun laukeaa totaalisesti!
__________________
1985 Corvette
Reply With Quote
  #3  
Old 28.07.2004, 17:27
VetteMan's Avatar
VetteMan VetteMan is offline
President
 
Join Date: Jan 2004
Location: Jämsä
Posts: 4,522
VetteMan tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Todennäköisesti ristikko siellä napsuu, omassani samaa vikaa. 3 kesää takana nykyisillä ristikoilla ja taas paukkuu. Kun ristikot vaihtaa niin kannattaa vaihtaa kunnolliset, eikä mitään halpisristikoita. Omassani myös vetoakseli kilahtaa erikoisesti, päästää sellasen metallisen äänen. Mutta on se jo 4 vuotta ajoa kestänyt eikä ole siitä mihinkään muuttunut.
__________________
Corvette 2006 Convertible projekti, Corvette 1993 Convertible LT1, Corvette 1984 Coupe L83,
Corvette 1978 L-82 projekti, Corvette 1972 SBC Coupe, Corvette 1971 LS5 454

Reply With Quote
  #4  
Old 28.07.2004, 18:05
Moppe90's Avatar
Moppe90 Moppe90 is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jun 2004
Location: Lempäälän perämettä
Posts: 298
Moppe90 on oikealla tiellä
Jep, samanlaisia kokemuksia myös ristikoista. Kandee vaihdaa ennenkuin hajoaa ja sit sellaiset rasvanipalliset tietty...
__________________
...pienet hevosvoimalisäykset piristää aina.......
Reply With Quote
  #5  
Old 28.07.2004, 19:30
Nipa's Avatar
Nipa Nipa is offline
Konkari
 
Join Date: Apr 2004
Location: Tyrvää
Posts: 2,822
Nipa on oikealla tiellä
Send a message via MSN to Nipa
Pitää ottaa työn alle heti kun ehtii..
Reply With Quote
  #6  
Old 28.07.2004, 20:59
LT-1's Avatar
LT-1 LT-1 is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,762
LT-1 on oikealla tiellä
Alussa ihmettelin minäkin että mikä se napsuu aina lähdettäessä, sitten selvisi että näin pitääkin tehdä. ABS säätelee paineita.
Reply With Quote
  #7  
Old 08.08.2004, 23:27
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Ristikoita lähtisin kanssa veikkaamaan, tossa palaneessa oli maailman kuluneimmat ristikot, onneks ei lähtenyt vetarit jatkamaan lentorataansa ennen kuin vika huomattiin...
Reply With Quote
  #8  
Old 01.08.2007, 20:35
MikkoM's Avatar
MikkoM MikkoM is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Location: Keski-pohjanmaa
Posts: 6,421
MikkoM on oikealla tiellä
Send a message via MSN to MikkoM
Kardaanin ristikot?

Laitetaampa jatkoks tänne vanhaan keskusteluun!

Osaako kukaan sanoa "tähän hätään" kardaanin ristikkonivelten mittoja?
1985een tarvis(ei omaan)!
__________________
1985 Corvette
Reply With Quote
  #9  
Old 01.08.2007, 21:24
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Noi ristikot ovat muuten heikkoa kamaa Veteissä. Niissä on se ongelma, että ne kuivuvat ja alkavat sitten kulua pikavauhtia. Ne joissa on rasvanipat ovat periaatteessa hyvä idea mutta toisaalta ne ovat heikompia juuri sen rasvanipan reiän takia.

Kun ostin auton kaikki ristikot olivat aivan lepo. Vaihdatin heti uusiksi kaikki. Sitten joku 2-3 vuotta myöhemmin vaihdoin toisen takalaakerin ja otin ristikot auki siltä puolelta. Olivat aikaslailla jumissa eli pistin taas uusiksi.

Pitäis jostain löytää jotain tinaanisia tai timanteista tehtyjä josko alkais pelaamaan. CF:ssä ovat joskus puhuneet, että Spicer-merkkiset olisivat vähän paremmasta päästä.

Ps. mulla oli C3:ssa kulunut yksi vetarin ristikko niin, että jouduttiin uusimaan koko vetari samalla kun ristikko oli jämähdettyään syönyt vetarin lenkin rikki.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #10  
Old 01.08.2007, 21:30
VetteMan's Avatar
VetteMan VetteMan is offline
President
 
Join Date: Jan 2004
Location: Jämsä
Posts: 4,522
VetteMan tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Eipä tahdo kestää noi vetarin ristikot. Kesä ja ristikot vaihtoon. 3 kesänä peräkkäin tehnyt. Pitänee hommata nuo alkuperäset spicerit. Tosin laatikkokin on vähän terävillä vaihdoilla
__________________
Corvette 2006 Convertible projekti, Corvette 1993 Convertible LT1, Corvette 1984 Coupe L83,
Corvette 1978 L-82 projekti, Corvette 1972 SBC Coupe, Corvette 1971 LS5 454

Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 11:03.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.