#1
|
||||
|
||||
-88 napsuu
Eli kun kaasua painaa vähä reilummin kuskinpuolen takarenkaan suunnalta kuuluu naksahdus. Ja samantien kun nostaa jalan kaasulta niin sama naksahdus. Tosin tätäkään ei joka kerta tapahdu. Netistä löysin tuollaisen ehdotuksen viaksi, mutta jos jollain olisi tarkempia kokemuksia;
"Snapping noise from rear of car: Universal joint problem, half shaft problem, rear end wear problem." |
#2
|
||||
|
||||
Mulla teki ihan samaa, ääni muuttui natinaksi!
ja sisempi ristikkohan sieltä oli mennyt, oli aivan kuiva Kannattaa nostaa perä ylös ja tutkia, ei mene kauan kun laukeaa totaalisesti!
__________________
1985 Corvette |
#3
|
||||
|
||||
Todennäköisesti ristikko siellä napsuu, omassani samaa vikaa. 3 kesää takana nykyisillä ristikoilla ja taas paukkuu. Kun ristikot vaihtaa niin kannattaa vaihtaa kunnolliset, eikä mitään halpisristikoita. Omassani myös vetoakseli kilahtaa erikoisesti, päästää sellasen metallisen äänen. Mutta on se jo 4 vuotta ajoa kestänyt eikä ole siitä mihinkään muuttunut.
__________________
Corvette 2006 Convertible projekti, Corvette 1993 Convertible LT1, Corvette 1984 Coupe L83,
Corvette 1978 L-82 projekti, Corvette 1972 SBC Coupe, Corvette 1971 LS5 454 |
#4
|
||||
|
||||
Jep, samanlaisia kokemuksia myös ristikoista. Kandee vaihdaa ennenkuin hajoaa ja sit sellaiset rasvanipalliset tietty...
__________________
...pienet hevosvoimalisäykset piristää aina....... |
#5
|
||||
|
||||
Pitää ottaa työn alle heti kun ehtii..
|
#6
|
||||
|
||||
Alussa ihmettelin minäkin että mikä se napsuu aina lähdettäessä, sitten selvisi että näin pitääkin tehdä. ABS säätelee paineita.
|
#7
|
||||
|
||||
Ristikoita lähtisin kanssa veikkaamaan, tossa palaneessa oli maailman kuluneimmat ristikot, onneks ei lähtenyt vetarit jatkamaan lentorataansa ennen kuin vika huomattiin...
|
#8
|
||||
|
||||
Kardaanin ristikot?
Laitetaampa jatkoks tänne vanhaan keskusteluun!
Osaako kukaan sanoa "tähän hätään" kardaanin ristikkonivelten mittoja? 1985een tarvis(ei omaan)!
__________________
1985 Corvette |
#9
|
||||
|
||||
Noi ristikot ovat muuten heikkoa kamaa Veteissä. Niissä on se ongelma, että ne kuivuvat ja alkavat sitten kulua pikavauhtia. Ne joissa on rasvanipat ovat periaatteessa hyvä idea mutta toisaalta ne ovat heikompia juuri sen rasvanipan reiän takia.
Kun ostin auton kaikki ristikot olivat aivan lepo. Vaihdatin heti uusiksi kaikki. Sitten joku 2-3 vuotta myöhemmin vaihdoin toisen takalaakerin ja otin ristikot auki siltä puolelta. Olivat aikaslailla jumissa eli pistin taas uusiksi. Pitäis jostain löytää jotain tinaanisia tai timanteista tehtyjä josko alkais pelaamaan. CF:ssä ovat joskus puhuneet, että Spicer-merkkiset olisivat vähän paremmasta päästä. Ps. mulla oli C3:ssa kulunut yksi vetarin ristikko niin, että jouduttiin uusimaan koko vetari samalla kun ristikko oli jämähdettyään syönyt vetarin lenkin rikki.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0 |
#10
|
||||
|
||||
Eipä tahdo kestää noi vetarin ristikot. Kesä ja ristikot vaihtoon. 3 kesänä peräkkäin tehnyt. Pitänee hommata nuo alkuperäset spicerit. Tosin laatikkokin on vähän terävillä vaihdoilla
__________________
Corvette 2006 Convertible projekti, Corvette 1993 Convertible LT1, Corvette 1984 Coupe L83,
Corvette 1978 L-82 projekti, Corvette 1972 SBC Coupe, Corvette 1971 LS5 454 |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links |
|