FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C6 (vuosimallit 2005-2013)
User Name
Password

C6 (vuosimallit 2005-2013) Corvette C6 & Z06 & ZR1 tarinat

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20.11.2007, 17:56
Pekka Berkeles's Avatar
Pekka Berkeles Pekka Berkeles is offline
Kauhavan ruma vallesmanni
 
Join Date: Apr 2006
Location: Kauhava, Etelä-Pohojammaa
Posts: 7,159
Pekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura about
Mitäs jos C6 Z06:n sylinterinkansia...

...vähän viilataan, laitetaan uusi nokka tilalle, ja tietty peltisarjat (ilman katteja, köh köh), niin lisääntyykö se teho?

No kait se lisääntyy. Vaan ämerican hepat on helposti vilkkaan keskustelun aihe tällä palstalla. Onneksi sentään vertailukohta vakion dynotukseen on tarjolla.

- vakion C6 Z06:n takapyörähepat: 445 hv
- viritetyn C6 Z06:n takapyörähepat: 595 hv


The mods are
Qm600 camshaft
West Coast ported heads
Kooks 1 7/8 LT catless
Magnaflow catback
Our ported intake and TB
Vararam
__________________
***

GM LS-moottorien ahdinasennukset, vapariviritykset, säädöt sekä dynomittaukset

Myös vianetsinnät sekä huollot C5/C6 Corveteille

Soita 0400 358 238

www.autokorjaamovirta.fi

***
Reply With Quote
  #2  
Old 20.11.2007, 18:05
Corvette63's Avatar
Corvette63 Corvette63 is offline
Konkari
 
Join Date: Aug 2004
Location:
Posts: 11,248
Corvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääCorvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Lukemat näyttää niin hyvältä, että tuon täytyy olla oranssin värinen Z06!
__________________
-
Reply With Quote
  #3  
Old 20.11.2007, 18:12
Ceevitonen's Avatar
Ceevitonen Ceevitonen is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 139
Ceevitonen on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by corvette63
Lukemat näyttää niin hyvältä, että tuon täytyy olla oranssin värinen Z06!


Mustapas!!!
Reply With Quote
  #4  
Old 20.11.2007, 18:18
vette-91's Avatar
vette-91 vette-91 is offline
Irwinismi
 
Join Date: Mar 2006
Location: millo missäkin
Posts: 770
vette-91 on oikealla tiellä
Aikas helpolla tuntus voimaa saavan ihan hyvin lisää..
__________________
Avonainen -91
Reply With Quote
  #5  
Old 20.11.2007, 18:21
MikkoM's Avatar
MikkoM MikkoM is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Location: Keski-pohjanmaa
Posts: 6,421
MikkoM on oikealla tiellä
Send a message via MSN to MikkoM
Quote:
Originally Posted by Ceevitonen
Mustapas!!!
No siinähän Pekka anto sulle sopivasti viitettä mitä tulevan pitää
__________________
1985 Corvette
Reply With Quote
  #6  
Old 20.11.2007, 18:29
Ceevitonen's Avatar
Ceevitonen Ceevitonen is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 139
Ceevitonen on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by MikkoM
No siinähän Pekka anto sulle sopivasti viitettä mitä tulevan pitää


Joo, yllättävän paljon tehon lisäystä noin pienin muutoksin. Hmmm .
Reply With Quote
  #7  
Old 20.11.2007, 18:33
Pekka Berkeles's Avatar
Pekka Berkeles Pekka Berkeles is offline
Kauhavan ruma vallesmanni
 
Join Date: Apr 2006
Location: Kauhava, Etelä-Pohojammaa
Posts: 7,159
Pekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura about
Quote:
Originally Posted by vette-91
Aikas helpolla tuntus voimaa saavan ihan hyvin lisää..
Hold your horses, eli saattaapa olla aika kireä nokka. Tosin maksimitehon alue nousi vakion n. 6300 kierroksesta jonnekin tuonne 6700 paikkeille. Joten ei ehkä sittenkään ole ihan sikakireä...

Olennaista tässä on ehkä se, että kun C6 Z06:n moottori on niin jumalattoman iso eli seittemänlitrainen, niin ei ihme että tehoakin irtoaa paljon. Vajaat sata heppaa litralta tekee yli 600 kaakkia...
__________________
***

GM LS-moottorien ahdinasennukset, vapariviritykset, säädöt sekä dynomittaukset

Myös vianetsinnät sekä huollot C5/C6 Corveteille

Soita 0400 358 238

www.autokorjaamovirta.fi

***
Reply With Quote
  #8  
Old 20.11.2007, 18:37
Pekka Berkeles's Avatar
Pekka Berkeles Pekka Berkeles is offline
Kauhavan ruma vallesmanni
 
Join Date: Apr 2006
Location: Kauhava, Etelä-Pohojammaa
Posts: 7,159
Pekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura aboutPekka Berkeles has a spectacular aura about
Quote:
Originally Posted by Ceevitonen
Joo, yllättävän paljon tehon lisäystä noin pienin muutoksin. Hmmm .
No pienin ja pienin....onhan tuossa kuitenkin purettu koko yläkerta, kannet viety viilattavaksi, samoin imusarja, nokka on vaihdettu ja niin edelleen...

Ai mutta joo, teillä veljeksillä taitaa ollakin jo kokemusta just tällaisista projekteista!
__________________
***

GM LS-moottorien ahdinasennukset, vapariviritykset, säädöt sekä dynomittaukset

Myös vianetsinnät sekä huollot C5/C6 Corveteille

Soita 0400 358 238

www.autokorjaamovirta.fi

***
Reply With Quote
  #9  
Old 20.11.2007, 19:25
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Madrid
Posts: 4,906
Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
Quote:
Originally Posted by Pekka Berkeles
Hold your horses, eli saattaapa olla aika kireä nokka. Tosin maksimitehon alue nousi vakion n. 6300 kierroksesta jonnekin tuonne 6700 paikkeille. Joten ei ehkä sittenkään ole ihan sikakireä...

Olennaista tässä on ehkä se, että kun C6 Z06:n moottori on niin jumalattoman iso eli seittemänlitrainen, niin ei ihme että tehoakin irtoaa paljon. Vajaat sata heppaa litralta tekee yli 600 kaakkia...

Mun harjaantumattomaan silmään nuo käppyrät näyttää ihan kivoilta. Jos yrittää käyriä jatkaa niin voisi veikata että jostain 3000rpm ylöspäin (ainakin) vääntö ja teho ovat kummatkin kovemmat kuin vakiossa. Tosiaan, noin 86hp/l olisi 600hp! Kyllähän tuollaisiin litratehoihin luulisi kohtuudella pääsevän. Tosin nuo olivat takapyöräheppoja, ilmeisesti.
__________________
1975 coupe 350cid ("L48") + 4sp
Project Blue flame / Bittersweet / Sweet and sour...

Ex 1999 FRC Z51, 6sp
Ex 2006 Coupe Z51, 6sp

Reply With Quote
  #10  
Old 20.11.2007, 19:47
CC-5's Avatar
CC-5 CC-5 is offline
Konkari
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,486
CC-5 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Pekka Berkeles
Hold your horses, eli saattaapa olla aika kireä nokka. Tosin maksimitehon alue nousi vakion n. 6300 kierroksesta jonnekin tuonne 6700 paikkeille. Joten ei ehkä sittenkään ole ihan sikakireä...

Olennaista tässä on ehkä se, että kun C6 Z06:n moottori on niin jumalattoman iso eli seittemänlitrainen, niin ei ihme että tehoakin irtoaa paljon. Vajaat sata heppaa litralta tekee yli 600 kaakkia...
Olen ollut koko ajan vakuuttunut uuden zetan moottorin Reserveistä! Varsininkin pers tuntuma viikko sitten Munchen -Rostok ,,,,,,,,Hmmmmm olikos se moottori jotain 12800 taalaa? Hmmmm ja kevyesti ahdettuna vois olla mielenkiintoinen projekti. Saikos sen kampuran ajoitus pyörän erikseen varaosana ettei tarvis purkaa omasta,kuivasumppu oljysäiliö sarjat c femmaan kiinnostaa myös.Ei muuta kun linkkejä tulee!
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 03:02.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.