#1
|
||||
|
||||
Jakarillako ne pojat vääntelöö...
Tilasin paikallisen liikkeen kautta tuumaisia avaimia. Myyjä kertoi että kukaan muu ei ole näitä kysellyt. Tässä kaupungissa on yli 50 tuhatta ihmistä ja kymmeniä Jenkkirautoja. Ihmettelen millä ne pojat ruuvailee?? Mulla on sellainen tapa että jos esim. 3/8 pultti (9,525mm) tulee vastaan niin en väännä sitä 10 mm avaimella vaan ostan sen oikean ellei pakissa ole. Viime viikolla piti ostaa Torx E4.joka on noin nuppineulan pään kokoinen kärjestä. Mites muilla? Timo J.
|
#2
|
||||
|
||||
Pyrin kyllä käyttämään tuumasia mut joskus joutuu turvautmaan millisiin
|
#3
|
||||
|
||||
Tuumasilla väännellään.
__________________
avo C5 ----------------------------------- Ex- 72 avo 350 aut. Ex- 93 avo 350 aut. Ex- 68 coupe 509 & Tremec TKO600 Ex- 92 avo 350 aut. Ex- 68 avo 427 man. Ex- 86 avo 350 aut. Ex- 89 HG 883 Sportster Hugger Ex- 74 Pontiac FB 455 |
#4
|
||||
|
||||
Ei,ei jakarilla (maatilanyleissorvi )
Tuumasilla kyllä pyöritellään niin ei tarvii joka kerta uusia muttereita/pultteja laittaa Pakko kyllä myöntää että joskus kyllä houkutus suuri esim 1/2 (13mm) ja 9/16 (14mm) kokojen kohdalla |
#5
|
||||
|
||||
Kyllä pääasiassa tuumasilla, joskus saattaa käteen eksyä millinenkin
__________________
Corvette 2006 Convertible projekti, Corvette 1993 Convertible LT1, Corvette 1984 Coupe L83,
Corvette 1978 L-82 projekti, Corvette 1972 SBC Coupe, Corvette 1971 LS5 454 |
#6
|
||||
|
||||
Avaimia tarvitsee loppujen lopuksi harvemmin, hylsyillä ainakin minä yleensä vääntelen ja kuusikulmaisilla sellaisilla. Ja molempia tarvitsee, millisiä ja tuumakokoja..
- Haynes: Refitting is the reverse sequence to removal. - Translation: But you swear in different places.
__________________
can you count suckas? I say the future is ours, if you.. can count |
#7
|
||||
|
||||
Juu, tuumasilla sitä väännellään Corveten pultteja... Ei niitä ihan joka putiikista löytynyt täältäkään kun niitä etsiskelin. Nyt kuitenkin on paljon mukavampi väännellä kun on sopivat kalut joka paikkaan... Tosin joidenkin väljien tuumaisten pulttien kohdalla olen käyttänyt myös millisiä avaimia, jos tuntuu sopivan paremmin. En tiedä onko toleranssit ollut joskus hiukan väljiä pulttien kannoissa...
|
#8
|
||||
|
||||
C4:ssahan on jo aika lailla metrisiä ruuveja. Taitaa kuitenkin minunkin tallista löytyä enemmän tuumaisia kuin metrisiä työkaluja. Toisaalta niitä tarvitaan kun harrastepelinä on Vetten lisäksi 60-luvun brittiläinen maataloustraktori
|
#9
|
||||
|
||||
Joo mäkin vähän tässä ihmettelen tätä. Kun ostin C4:n niin vahingosta viisastuneena (C3 tappelin metrisillä) menin heti ostamaan tuumaisen hylsysarjan vain huomatakseni, että C4 on metrinen auto.
Vain yleiset osat joita käytetään muissakin autoissa ovat tuumaisia.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0 |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Tai siis väänneltiin kun oli 68, nyt ei oo vielä väännelty mitään muuta kun rattia tässä 92:ssa.
__________________
avo C5 ----------------------------------- Ex- 72 avo 350 aut. Ex- 93 avo 350 aut. Ex- 68 coupe 509 & Tremec TKO600 Ex- 92 avo 350 aut. Ex- 68 avo 427 man. Ex- 86 avo 350 aut. Ex- 89 HG 883 Sportster Hugger Ex- 74 Pontiac FB 455 |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links |
|