FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   Yleistä keskustelua (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   veten tankkaus 120 egee = 700 mk (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=10449)

Pekka Berkeles 08.07.2008 19:52

Jokos täällä muuten keskusteltiin siitä, että eihän bensa ole sen kalliimpaa täällä Suomessa kuin se on esimerkiksi Yhdysvalloissakaan. Ainoa ero lienee - poislukien jotkut logistiikka ja muutpikkujutskat - se, että täällä bensaa verotetaan aika rankasti. Ja kun se vero tulee kuitenkin takaisin meille kaikille suomalaisille, niin mitäs se haittaa. Olennaista on se, mitä bensa maksaa verottomana, eikös?

Niin vai poistettaisiinko bensavero? Ja lapsilisät? Ja opintotuki? Joo ei, antaa sen veron vaan olla...huoh...onpahan jostakin valtion kassaan mistä maksaa nämäkin. :-)

Macho 08.07.2008 21:46

Eikä saa unohtaa puliveivareiden yksiöitä keskustassa ja sossun viinatukiaisia. ;)

Vai olikos tää se politiikkakeskustelu?

pirre 10.07.2008 08:46

Quote:

Originally Posted by Macho
Eikä saa unohtaa puliveivareiden yksiöitä keskustassa ja sossun viinatukiaisia. ;)

jonain päivänä mä vielä...

Vet 10.07.2008 12:40

Quote:

Originally Posted by Macho

Onko Tampereella noin? Joskus suoritin siellä Hämeenkadun approbaturin ja toiminta oli kosteaa jo tuolloin.

Mickey 10.07.2008 13:22

Quote:

Originally Posted by Pekka Berkeles
Jokos täällä muuten keskusteltiin siitä, että eihän bensa ole sen kalliimpaa täällä Suomessa kuin se on esimerkiksi Yhdysvalloissakaan. Ainoa ero lienee - poislukien jotkut logistiikka ja muutpikkujutskat - se, että täällä bensaa verotetaan aika rankasti. Ja kun se vero tulee kuitenkin takaisin meille kaikille suomalaisille, niin mitäs se haittaa. Olennaista on se, mitä bensa maksaa verottomana, eikös?

Niin vai poistettaisiinko bensavero? Ja lapsilisät? Ja opintotuki? Joo ei, antaa sen veron vaan olla...huoh...onpahan jostakin valtion kassaan mistä maksaa nämäkin. :-)

Logistiikka problemmat??

Hetkinen meille tulee tavara junalla raiteita pitkin maitse ja osa laivalla mutta jenkeillä pääasiassa toiselta puolen maapalloa.... silti hinta on halvempi kuluttajalle.
Ei mua kiinnosta "tuleekos" se vero takaisin kansalle jossain muodossa vaan se että Mä en voi itse vaikuttaa mihin mä sen rahan laitan....
Nyt se menee veroihin asioista jotka on pakollisia kun ne vois olla verotuloja esim hupijutuista/ harrastuksista jolloin se sama verokertymä kantautuisi kassaan kumminkin.

Esimerkkinä olkoot että jotta suomessa voi harrastaa täyspainoisesti esim moottorinrakentamista niin pitää perustaa firma ja olla yrittäjä....

No mä EN HALUA olla SUOMESSA yrittäjä ( enkä paljon muuallakaan) vaan dynottaja/konevelho omalla mestalla omaksi huvikseni.
Muut hoitakoon sen yrityksen markkinointi yms puolen jos näkee siinä jotain hauskuutta.

All times are GMT +3. The time now is 15:47.