Ulkonäkökysymys: early vs. late, ilmeisesti jokatapauksessa late-malli, koska vaihtoehtoina on late-base, ZR-1 ja GS. Early-malleissa löytää helpommin ei-vähäpäästöisen mallin.
Suorituskykykysymys: Haluatko virittää perusseenelkkua? Ilmeisesti, koska ZR-1 ja GS kiinnostavat. Jos meinaat virittää ja haluat late-mallin, niin "helpoin" vaihtoehto on löytää '91 ilman katti- tai vähäpäästöisyysrasitteita. 92 ja siitä eteenpäin ovat aina automaattisesti vähäpäästöisiä, joka tekee virittämisestä haasteellisempaa (=kalliimpaa). No, ei se virittäminen oikeasti mitään halpaa ole, halvin vaihtoehto olisi ostaa suoraan sellainen auto, jossa on tarpeeksi voimaa. Sellaiset 300 hp riittää yhden kesän. Siihen 50-100 hp lisää ei tunnu kovin paljoa juuri missään. Sen huomaa (just ja just), mutta ei se 'kesää tee'. Katuautossa n. 500 hp on varmaan suurinpiirtein se raja, minkä pystyy siirtämään asfalttiin 'liikennevalolähdöissä'. Lisäteholla sutii sitten kovemmissa nopeuksissa, mutta auto ei kiihdy 0-100 juurikaan nopeammin. Rengastus vaikuttaa enemmän.
Automaatti vs. manuaali? Itse olen ajanut n. 30 000 km automaatilla ja reilut 70 000 km tuolla nykyisella manuaalilla. Jos ajat paljon kaupungissa, niin automaatti on nnn kertaa mukavampi kuin manuaali. Maantieajossa ei ole ihmeemmin eroa. Talvella et meinannut ajaa, talviajoon olisin ehdottomasti manuaalin kannalla. Radalla on hauskempaa riivata manuaalia, mutta kyllä automaatillakin on lystiä.
Itse ottaisin
noista kolmesta vaihtoehdoista ZR-1:n. GS ei sytytä henkilökohtaisesti laisinkaan värimaailmansa takia ja ZR-1 on kuitenkin suorituskyvyltään jo sillä tasolla, että vakiokin menisi käyttiksenä... no, ainakin jonkin aikaa

Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams