View Full Version : Monikö käynyt Bowling Greenissä?
Tuli tuosta pyhiinvaellusketjusta mieleen, että monko foorumin käyttäjä on käynyt Bowling Greenissä Kentuckyssä Corvette-museossa tai jopa tehtaalla?
Itse tuli siellä käytyä esihistoriallisella 1900-luvulla vuonna 1996 ja tuli moisesta reissusta tehtyä sen ajan tyylinen nettisivukin, joka taisi olla yksi ensimmäisistä tuolloin... ainakaan en muita tuohon aikaan juuri löytänyt. Siellä ottamani kuvatkin julkaistiin aikoinaan jopa Australialaisen Corvette-kerhon lehdessä.
Se on muuten yhä netissä... www.iki.fi/ata/corvette.html osoitteen takana.
Olin itse tuolloin töissä USA:ssa Dallasin seudulla josta oli aika pitkä matka ajaa Kentuckyyn, mutta ihan hieno museohan siellä oli.
Harri -76
28.10.2008, 19:22
2001 tuli piipahdettua heti oman Corveten oston jälkeen. Se oli puhdas sattuma, kun satuin olemaan ohimenomatkalla ja tuli nuo museon kyltit niin pitihän sitä pysähtyä. Tuolloin en sen enempää ollut tietoinen kyseisestä paikasta.
Sikäli oli henkeäsalpaavaa käydä tutustumassa kyseiseen paikkaan, kun ei oltu minuakaan silloin vielä iällä pilattu. Nuorena Jaksoi!
Finnshark
28.10.2008, 19:31
Lisäsi pollin tähän keskusteluun! ;)
En ole vielä niiden onnellisten joukossa jotka Corvette Museossa ovat päässeet käymään, mutta kyllä minä sinne vielä joskus menen vierailulle! :cool:
Kiitos tuosta linkistä ata! Muistan joskus nähneeni nuo kuvat!
Pekka Berkeles
28.10.2008, 19:39
Tuli tuosta pyhiinvaellusketjusta mieleen, että monko foorumin käyttäjä on käynyt Bowling Greenissä Kentuckyssä Corvette-museossa tai jopa tehtaalla?
Se on muuten yhä netissä... www.iki.fi/ata/corvette.html osoitteen takana.
Museossa en ole käynyt mutta noilla sun sivuilla olen...tais olla "nyysseissä" sun lähettämä linkki joskus noin sata vuotta sitten...
kovasti on jengiä ko ei ole pyhätössä piipahtanu, en itsekkään :(
Museossa en ole käynyt mutta noilla sun sivuilla olen...tais olla "nyysseissä" sun lähettämä linkki joskus noin sata vuotta sitten...
Joo, siellähän sitä tuli paljon pyörittyä tuohon aikaan ja sinne postattua. Onhan siitäkin jo tosiaan 12 vuotta kun tuo sivu on tehty ja viimeisestä päivityksestkin jo 10 vuotta... en ollut itsekään sitä katsonut vuosiin, kunnes tuli mieleen tuosta "pyhiinvaellusketjusta". Nykyään nyyssejä tulee seurattua ihan liian vähän, kun meni pääsy news-servereillekin työpaikan vaihtumisen takia työkoneelta käsin... ja sieltähän on tullut luettua myös sun kirjoittamia juttuja paljon aikoinaan...
En mäkään käynyt, mutta täytyy kait siellä joskus piipahtaa. :(
Corvette63
28.10.2008, 21:09
Lisäsi pollin tähän keskusteluun! ;)
En ole vielä niiden onnellisten joukossa jotka Corvette Museossa ovat päässeet käymään, mutta kyllä minä sinne vielä joskus menen vierailulle! :cool:
Kiitos tuosta linkistä ata! Muistan joskus nähneeni nuo kuvat!
Eikös nuo olleet Veekasissakin? Vai muistankohan ihan väärin? :-k
Menossa ollaan, mutta kun tietäis et millon. Aina kun suunnittelee matkaa siihen suuntaan niin sitten tuleekin taas joku muu juttu eteen ja taas lykätään vuodella reissua.
Sama juttu!
Pitkäänhän (melkeen puoltoista vuotta) se oli haaveena päästä tonne museoon ja sit vuos oman veten oston jälkeen tulikin lähettyä amerikkaan ihan varta vasten, että museoon ja tehtaalle pääsis. Siis puoltoista vuotta sitten. Oli oikeen mukava reissu. Suosittelen lämpimästi.
Voikun ois nettisivut vielä tommosia niinku ennen 2000-lukua. Selkeitä ja yksinkertasia ilman turhia kilkkeitä. Olipa näköjään jotain samoja autoja kuvissa ku vieläki museossa.
VetteMan
28.10.2008, 21:57
Eipä ole tullut käytyä. Tarkoitus kyllä jonain päivänä käydä.
Sitten kun lakkaa köyhtymästä ;)
groovyjay
28.10.2008, 22:29
2kertaa jo kerinnyt... Suosittelen. :cool:
2kertaa jo kerinnyt... Suosittelen. :cool:
Samoin. Ja 2 kertaa tehdaskin. Aina yhtä ihana reissu :)
Vette78SA
09.11.2008, 13:37
Tervehdys. Olin töissä USA:ssa 1995-96 yhteensä 1,5 vuotta. Kesällä 95 ostin 78 mallisen Silver Anniversary maalatun vetteni (joka nyt on ansaitulla talvilevolla tallissa). Syksyllä 95 kävimme paremman puoliskon kanssa Vette-museossa ja tehtaalla. Museoa on hieno paikka, hyvä kattaus Veten historiasta. Tehdaskierros oli myös hieno kokemus, meikäläisen ensimmäinen kerta autotehtaalla ja viela katsomassa Veten kokoonpanoa. Suosittelen :)
groovyjay
09.11.2008, 20:11
Tervehdys. Olin töissä USA:ssa 1995-96 yhteensä 1,5 vuotta. Kesällä 95 ostin 78 mallisen Silver Anniversary maalatun vetteni (joka nyt on ansaitulla talvilevolla tallissa). Syksyllä 95 kävimme paremman puoliskon kanssa Vette-museossa ja tehtaalla. Museoa on hieno paikka, hyvä kattaus Veten historiasta. Tehdaskierros oli myös hieno kokemus, meikäläisen ensimmäinen kerta autotehtaalla ja viela katsomassa Veten kokoonpanoa. Suosittelen :)
Kävittekö omalla vettellä? :cool:
ZR1Mikko
10.11.2008, 07:19
En tieda onko sinne asti viela tieto kiirinyt, mutta niille jotka eivat ole viela kayneet on tiedossa hyvia uutisia...
Tossa kuukausi sitten meilla kavi paikallisen kerhon tapaamisessa museon tyontekija kertomassa vahan uutisia.
Eli museo on aloittanut laajennuksen rakentamisen joka tekee museosta ilmeisesti puolet suuremman! Itse museo pinta ala ei ilmeisesti laajene hirveasti, mutta niilla on suunniteilla muita palveluja uuteen osioon kuten conferenssi huonetta jne, jne.
Ja toisena suunnitelmana niilla on rakentaa oma rata "puisto" kavely matkan paahan museosta. Ja se tulee olemaan tarkoitettu ainoastaa corvette harrastajille:D
wilailak
08.12.2008, 08:08
Tänään 7.12.08 tuli museolla käytyä. paljon oli hienoa kalustoa näkösällä. Uusi laajennusosa ei vielä ollut valmis, mutta näkyi olevan korjaamolaitteet asennuksessa. Uusi ZR1 näytti myös siltä, että jostain täytyisi keksiä ylimääräistä rahaa, että saisi moisen pikaisesti hankittua.
Corvette63
08.12.2008, 08:25
Kuviahan saa laittaa reissusta tänne matkakertomukset osioon! :thumrigh:
1969#5561
18.07.2009, 22:21
Vierailtu tehtaalla maaliskuussa -95 ja samalla tietenkin museon puolella. Seinältä löytyi jo Corvette-klubin logo, joku oli jo ehtinyt käydä. Suosittelen paikkaa kaikille kiinnostuneille. Silloin omistin vain tavallista filmiä syövää kameran, ei digikuvia tarjolla...:(
vBulletin v3.5.0 Release Candidate 3, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.