View Full Version : Kupeen säteilysuojaus Loviisalaisittain
tuplakoo
05.03.2012, 12:43
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3445502.jpg
oon nyt liimannu 8 neliötä äänieristelevyjä sisustaan,
ja vielä on toinen ovi eristämättä???
Kuvittelin aluksi,
että 4:n neliön pakkaus eristelevyjä olisi riittänyt pikkuauton sisustan vuoraukseen, mutta vatut, ei edes tupla määrä riitä yhteen kerrokseen eristystä :confused:
Vielä täytyy yks 4:n neliön pakkaus hakea,
jotta saa koko kopin jotenkuten eristettyä.
Aattelin laittaa tuplakerroksen eristettä kriittisiin paikkoihin, kuten tuliseinään kardaanitunneliin, pyöräkoteloihin ja oviin.
Mitäs raati on mieltä,
kannattaisko oviin laittaa toinen kerros verhoilua vasten tulevaan pintaan vaiko tuonne pintakuidun sisäpuolelle, mihin jo kerroksen olen liimannut?
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3445505.jpg
Mikäs tuon Silent Coat:in paksuus on - 2 mm?
Lähinnä ajattelin ettei vaan alkaisi ahdistamaan paneelien takaisinasennusvaiheessa, mutta kaippa näissä toleranssit riittää tekipä kummin päin tahansa.
Sama homma menossa omassa talllissa. Tosin sillä maailman kalleimmalla tuotteella, joten yksi kerros saa luvan riittää :p
Former67er
06.03.2012, 07:11
Hienolta ja hiljaiselta näyttää :)
Mulla sama homma edessä jossain vaiheessa!
En tiedä miten se vaikuttaa jos on pahvin alla myös mattoa ja tosiaan kannattaa katsoa että saat pahvin takas mutta kai olet senkin jo funtsinu!
Porukka ei varmaan osaa kommentoida koska tällä foorumilla käytetään ainoastaan Dynamattia vain ja ainoastaan ;) :D
tuplakoo
06.03.2012, 09:02
Porukka ei varmaan osaa kommentoida koska tällä foorumilla käytetään ainoastaan Dynamattia vain ja ainoastaan ;) :D
Ööö, avaa vähän,
oonks mä taas astunu jonkun varpaille älyämättäni???
Käsittääkseni toi SC on hyvää kamaa hinta/laatusuhteeltaan,
DM on tuplahintasta, muttei ainakaan niin paljon parempaa,
jos ylipäätään on yhtään parempaa vaimennukseltaan,
käsiteltävyydeltään se on varmaan hiukan helpompi, kun se on veltompaa ja tuntuu ohuemmalle.
Helvetisti sitä joka tapauksessa tonne koppiin uppoo,
laitto sit kumpaa tahansa :rock:
progress
06.03.2012, 10:35
Eilen katselin tuon sun postauksen jälkeen netistä ja en oikein löytänyt selkeetä vertailua SC:n ja DM:n väliltä. Ilmeisesti hyvinkin samankaltainen tuote, mutta kai sen vaimennusmäärän voi empiirisesti testata? Eli jos tuntuu, ettei yksi kerros riitä, niin sitten vasta lisää toisen?
DM:ää jengi taitaa käyttää lähinnä siksi, että se on monta kertaa hyväksi havaittu. Käsittääkseni SC on hieman jälkeenpäin lanseerattu lähes samanlainen tuote kuin DM? Tämän SC:n hinta on kyllä sen verran houkutteleva, että ymmärrän miksi siihen olet päätynyt. Olisko mahdollista joku päivä tulla kattelemaan miltä tuo SC näyttää in action? :)
tuplakoo
06.03.2012, 10:50
Olisko mahdollista joku päivä tulla kattelemaan miltä tuo SC näyttää in action? :)
Moi,
tule toki, täällä tallissa/himassa mä luuhaan kaiket päivät :rock:
Lähipäivinä alan eristeitä tosin piilottamaan mattojen alle,
soita ja tuu käymään ennen sitä.
Eilen katselin tuon sun postauksen jälkeen netistä ja en oikein löytänyt selkeetä vertailua SC:n ja DM:n väliltä.
En myöskään löytänyt mitään mittaus tietoa, paitsi painon. Dynamat Xtreme 2.3kg/m2, Silent coat 3.3kg/m2.
tuplakoo
06.03.2012, 16:20
Tein koputus testin ensin eristämättömään oveen,
sitten eristettyyn (1 kerros) ja takas eristämättömään.
http://youtu.be/1B3WdCm7YfY
Kyllä toi eristekama jotenkin tuota ääntä tappaa/vaimentaa.
Pappatunturi
06.03.2012, 16:46
Ööö, avaa vähän,
oonks mä taas astunu jonkun varpaille älyämättäni???
käsiteltävyydeltään se on varmaan hiukan helpompi, kun se on veltompaa ja tuntuu ohuemmalle.
En minäkään ymmärrä missä kohti sitä astutaan jonkun varpaille vaikka sinne liimailisi vessapaperia.
Kamaro levytettiin dynamatti&tepolla kun ei yksinkertaisesti muusta ollut tietoa. Nythän vastaavaa kamaa kuulemma löytyy bilhelvetestä kolmasosa hintaan. Mulle ois kelvannyt kyllä jos oisin tiennyt.
Maton alle harva näkee tai edes kuulee:D
Moi, itse vetelin Dynamattia kerroksen verran maton alle ja matto sujahti paikoilleen kuin itsestään... varmaankin sinne olisi vielä toinenkin kerros mahtunut... mutta ei tässä nyt mitään hissunkissun kärryä olla tekemässä, kunhan nyt turhat narinat vähenee ja joka kivenropina ei sisälle kuulu...
terv.
Sami
tuplakoo
07.03.2012, 20:51
Minkälaisella liimalla kannattaa mattoa tartuttaa tuon folion päälle,
niin että sen saisi kohtuu helposti irti tarvittaessa?
Mä käytin liimauksissa autotarvikeliikkeestä löytämääni spray-kontaktiliimaa.
Molemppiin pintoihin kun suhauttelee reilun kerroksen niin ottaa kiinni, mutta saa myös irti tarvittaessa. Liiman merkkiä en nyt muista :(
Jos on tarpeen, voin kyllä kurkata tallin kaapista merkin. Laita vaikka privaa jos pitää katsoa.
Moi, itsekin kokeilin näitä spray purkkeja, mutta tulos oli kyllä todella pettymys... tartuntavoima ei riittänyt ja spray sotki joka paikan sisätiloissa... palasin perinteiseen kontaktiliimaan, tiksotrooppisella vetelin molemmat puolet, ja olen tarvittaessa saanut irtikin matot, näyttäisivät nämä uudet matot muovitaustallaan olevan todella muotonsapitävät (no homejutuista en tiedä sitten...) ja kestävät irroituksen kontaktiliiman kanssakin...
terv.
sami
Kiilto Tixo on halpaa ja hyvää, sillä siitä ei tule niitä venyviä "hiuksia".
Ohut kerros kumpaankin materiaaliin kun pinta kuivahtaa niin kiinni. Sitä saa rautakaupoista kiloittain. leveällä pensselillä voi levittää, halpaa kuin makkara, sillä laitoin omaan autoon matot kiinni.
http://www.kiilto.com/fi/rakentaminen/tuotteet/tuotteet/?prod=133
Kiillolla oli myös ammattitasoista liimaa auton sisustan tekstiilien ja nahan liimamiseen, jossa työskentelyaika oli huiman pitkä, nimeä en muista, mutta varmaankin turhan ammattitasoista.
vBulletin v3.5.0 Release Candidate 3, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.