PDA

View Full Version : Bilsteinit Z06:een?

Raitzi
20.03.2013, 10:41
Moi,

En löytänyt sopivaa ketjua asiaan, joten tein uuden.
Miten arvelette saisiko DRM:n bilstein iskarit Suomessa katsastuksesta läpi?
http://dougrippie.com/products/c6-corvette/drm-valved-bilstein-shocks-for-c6z/

Coil-overeiden kanssa lienee ainakin haasteellista vai?

Lähinnä tässä olen puntaroinut C6 Z06 mallia vaihtoehdoksi autosta, mutta alustassa voisi olla noissa malleissa ilman kehuttua "magneetti-jousitusta" hieman parantamisen varaa, jotta renkulat pysyy paremmin maassa. Grand sport toki kelpaisi myös f55 alustalla, mutta hinnat menee selvästi z06:en ohi ainakin toistaiseksi, jos vertaa siis GS:ää jenkkilästä ja Z06:sta Saksasta.

myky
20.03.2013, 11:47
Moi,

En löytänyt sopivaa ketjua asiaan, joten tein uuden.
Miten arvelette saisiko DRM:n bilstein iskarit Suomessa katsastuksesta läpi?
http://dougrippie.com/products/c6-corvette/drm-valved-bilstein-shocks-for-c6z/

Coil-overeiden kanssa lienee ainakin haasteellista vai?

Lähinnä tässä olen puntaroinut C6 Z06 mallia vaihtoehdoksi autosta, mutta alustassa voisi olla noissa malleissa ilman kehuttua "magneetti-jousitusta" hieman parantamisen varaa, jotta renkulat pysyy paremmin maassa. Grand sport toki kelpaisi myös f55 alustalla, mutta hinnat menee selvästi z06:en ohi ainakin toistaiseksi, jos vertaa siis GS:ää jenkkilästä ja Z06:sta Saksasta.

Mitähän vikaa orkkis iskareissa muka on :confused: :confused:

Raitzi
20.03.2013, 12:22
Olen vaan kuullut paljon kehuja noihin liittyen ja kuten myös siitä kuinka paljon parempi tuo "magneetti"-alusta on verrattuna aikaisempiin. Tarkoitus ei toki ollut haukkua vakioiskareita vaan mutuilla mahdollisuuksista vaihtaa niitä jos halu siihen löytyy.

Lähinnä nuo DRM:n iskarit kuulema auttaa pitämään perän paremmin maassa ja suodattaa tien pienemmät röpelöt paremmin.

F55 alusta grand sportilssa auttoi sen pääsemään lähes samoihin aikoihin 2006 mallin z06:n kanssa virginia international raceway:llä ja hockenheimin lyhyellä radalla.(ja toki 2011 Z06 f55 meni ihan omia menojaan, mutta siinä oli paremmat renkaatkin)

myky
20.03.2013, 12:31
Olen vaan kuullut paljon kehuja noihin liittyen ja kuten myös siitä kuinka paljon parempi tuo "magneetti"-alusta on verrattuna aikaisempiin. Tarkoitus ei toki ollut haukkua vakioiskareita vaan mutuilla mahdollisuuksista vaihtaa niitä jos halu siihen löytyy.

Lähinnä nuo DRM:n iskarit kuulema auttaa pitämään perän paremmin maassa ja suodattaa tien pienemmät röpelöt paremmin.

F55 alusta grand sportilssa auttoi sen pääsemään lähes samoihin aikoihin 2006 mallin z06:n kanssa virginia international raceway:llä ja hockenheimin lyhyellä radalla.(ja toki 2011 Z06 f55 meni ihan omia menojaan, mutta siinä oli paremmat renkaatkin)

Aaa, okei. Race hommiin siis auto tarkoitus pääasiassa käyttää..

Raitzi
20.03.2013, 12:44
Aaa, okei. Race hommiin siis auto tarkoitus pääasiassa käyttää..

No lähinnä kiinnostaa vähentää tärinää huonoilla teillä :D Kyllä toki muakin ihmetyttää miten 500¤:n investoinnilla voisi saada aikaan paremman alustan 100k¤:n autoon, mutta niin ne vaan väittää jenkkilän foorumeilla. GS f55 alustalla sopis mulle hienosti, mutta ne maksaa edellä mainituista syistä enemmän :)

myky
20.03.2013, 13:00
No lähinnä kiinnostaa vähentää tärinää huonoilla teillä :D Kyllä toki muakin ihmetyttää miten 500€:n investoinnilla voisi saada aikaan paremman alustan 100k€:n autoon, mutta niin ne vaan väittää jenkkilän foorumeilla. GS f55 alustalla sopis mulle hienosti, mutta ne maksaa edellä mainituista syistä enemmän :)

Monet asiat mitä Jenkkifoorumit väittää..mmmm...jätän kommentoimatta. Onhan silti C6Z06 varmaan ensimmäisiä jenkkiurheiluautoja, jonka alusta on euroopassakin tunnustettu päteväksi (Tif Needel ylisti). Eikö se totuus ole sitten jenkki-Bubban mieleen, tiedä häntä....

CC-5
20.03.2013, 13:52
Eikös noi TUV hyväksytyt menis täälläkin läpi,,muutoskatsastaen?

Tuomas
20.03.2013, 16:25
Eikös noi TUV hyväksytyt menis täälläkin läpi,,muutoskatsastaen?

Menee ne ;)

pirre
20.03.2013, 17:06
Millainen on TUV hyväksyntä tarra Coilovereissa? esim Pfadt:in settissä :confused:

Tuomas
20.03.2013, 17:14
Mulla on Amerikan malli, ei tarvinnut.

pirre
20.03.2013, 17:15
Mulla on Amerikan malli, ei tarvinnut.

Same same, eli pitääkin käydä muutoskatsastaa heti kun lumet sulaa...

pomppe
20.03.2013, 17:24
Minä ostin noi DRM Bilstein iskarit omaan Z06:en. Etuiskarit on asennettu, takapää ei vielä, joten kokemuksia iskareista ei ole jakaa vielä. Miksi noi ei menisi katsastuksesta läpi? Ihan tavallisen näköiset Bilsteinin iskarit.

Raitzi
20.03.2013, 17:31
No hyvä. Kiitoksia kaikille vastauksista.

Macho
16.08.2013, 16:15
Mikä teillä on kiinnityspisteistä mitattuna etu- ja takaiskareiden kokonaispituus kun auto lepää normaalisti pyörillään? Summittainen mitta parin sentin tarkkuudella riittää.

barum
16.08.2013, 17:52
Pomppe, millaiset on kokemukset Bilsteineista verrattuna alkuperäisiin?

ruusperi
04.09.2013, 09:12
ei näiden vettejen sähköiskareita voi vertaa esim audin magneticrideen. näis vaihetaan vaan mukavuusasetust., audeissa vaikutetaan ajettavuutee muutaman millisekan vasteajalla ite en anna veten magneettialustalle mitää arvoo kuten ei varmaa c5omistajatkaa kun ne poistaa ain nää systeemit

VetteMan
04.09.2013, 10:58
ei näiden vettejen sähköiskareita voi vertaa esim audin magneticrideen. näis vaihetaan vaan mukavuusasetust., audeissa vaikutetaan ajettavuutee muutaman millisekan vasteajalla ite en anna veten magneettialustalle mitää arvoo kuten ei varmaa c5omistajatkaa kun ne poistaa ain nää systeemit Sama tekniikka niissä on molemmissa, joten jos et anna arvoa vetten magnetic ridelle, et anna arvoa myöskään audin magnetic ridelle :D
Syy miksi niistä luovutaan on useimmiten se, että kun iskarit tarvisi uusia, niin hinta pistää yleensä mietityttämään ja päädytään perinteisiin iskareihin.

Vähän historiaa (http://wot.motortrend.com/for-cadillac-and-corvette-fans-exploring-the-history-of-gm-magnetic-ride-control-318181.html#axzz2duX4ggSW) GMn säädettävistä iskareista.

Hara
04.09.2013, 11:01
Syy miksi niistä luovutaan on useimmiten se, että kun iskarit tarvisi uusia, niin hinta pistää yleensä mietityttämään ja päädytään perinteisiin iskareihin.

Näin se on fyrkka ratkasee

ruusperi
04.09.2013, 11:41
Sama tekniikka niissä on molemmissa, joten jos et anna arvoa vetten magnetic ridelle, et anna arvoa myöskään audin magnetic ridelle :D

Vähän historiaa (http://wot.motortrend.com/for-cadillac-and-corvette-fans-exploring-the-history-of-gm-magnetic-ride-control-318181.html#axzz2duX4ggSW) GMn säädettävistä iskareista.

nii, sama tekniikka käytännön toteutus eri. audeissa esim r8 tuo systeemi on aiva eri planeetalta ku amerikan ihmees. käy ajamas ni tiiät ite kokeillu systeemi z06 ja r8 ja tt,,. audii en ostais ilman, korvetin nimenomaan ilma