PDA

View Full Version : Avoin kirje kaikille CCoF ihmisille...

groovyjay
28.02.2006, 00:39
Viime Lauantaina Malmin Lentoaseman ravintola Hopeasiivessä pidetty CCoF:n vuosikokous on saanut jo lähes tulkoon naurettavat mittasuhteet.

Vuosikokouksessa aina käsitellään edellisen vuoden tapahtumat ja katsotaan tulevaan kauteen. Tämän lisäksi äänestetään puheenjohtaja ja hallitus.

Tällä kertaa ehdokkaita oli 2, istuva PJ M. Kurkipää ja toisena ehdolla oli Matti Seppä, joka oli valtuuttanut minut edustamaan itseään valtakirjalla kokouksessa, koska itse valitettavasti työkiireiden takia joutui jättäytymään pois.

Paikalla olleista äänet menivät Matti Seppä 8 ja M. Kurkipää 7 ääntä. Osa CCoF:n jäsenistä olivat oma aloitteisesti myös jättäneet valtakirjan paikallaolijoille ja nämä äänet laskettiin myös Sepälle. Lopullinen äänestys taisi mennä 13-7? Joka tapauksessa äänet menivät jo paikalla olijoiden puolesta Sepällä, eli mikä kohta oli epäselvä?

Vaikka äänen antaminen on yleensä vaalisalaisuus, niin voin avoimesti sanoa äänestäneeni Matti Seppää. Syyni eivät olleet millään tavalla sidoksissa henkilökemiaan tai maantieteelliseen sijaintiin. Matti on taas intoa täynnä ja kovasti puhkunut intoa kehittää taas Corvette touhua eteen päin. En muista edellisen/nykyisen/tulevan PJ:n esitelleen itseään tällä CCoF:n palstaa koskevalla palstalla kertaakaan. Matti osoitti heti olevansa valmis ja kiinnostunut ottamaan PJ:n tehtävät haltuun:

http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=2913

Itse olen seurannut CCoF:n toimintaa melkein alusta asti ja nyt on ollut mielestäni menossa pienoinen taantuma CCoF:n toiminnassa (ei taloudellisesti), vaikka ei eletä mitään lama-aikaa vaan uusia Corvetteja rantautuu Suomeen tasaiseen tahtiin, Clubin jäsenistö ei kasva mitenkään hirveää vauhtia. Uusia tapahtumia ei hirveästi jakseta yrittää ja CCoF:n sivustokaan ei oikeastaan hirveästi palvele aavemaisella olemassa olollaan.

Oma näkemys CCoF:n toiminnasta on se, että sen tulisi kehittyä tai ainakin pyrkiä kehittymään vuosi vuodelta. Uusien jäsenien värväys toisi Clubin kassaan lisää hyvää ja tätä hyvää voitaisiin käyttää kaikkien jäsenien mielenkiinnon lisäämiseen. Meinasin itse kuolla nauruun kun sain taas Clubin vuotuisen toimintasuunnitelmaan, sama kopio on tainnut päivämääriä vaihtamalla olla jo pari vuotta käytössä.

Eräs tälläkin palstalla Clubin puolesta kommentoinut henkilö piti palopuheen PJ äänestyksen jälkeen, jossa hän painoitti kovasti miten CCoF:n hallitukseen ei tulla vaan sen takia, että se on Corvette hallitus ja on kivaa sanoa kuuluvansa CCoF:n hallitukseen. Heti tämän perään pidettiin hallituksen valinta, jossa osa paikalla olleista ehdoitti M.Kurkipäätä hallitukseen. M. Kurkipää totesi, ettei ole kiinnostunut jatkamaan hallituksessa, ellei saa toimia puheenjohtajana. Tämä jos mikä kuvastaa minusta sitä, että entinen/nykyinen/tuleva puheenjohtaja on nimeenomaan vain ja ainoastaan ollut kiinnostunut olemaan CORVETTE CLUBIN puheenjohtaja. Jos kaveria olisi CCoF:n toiminta oikeasti pätkääkään kiinnostanut, olisi hän varmasti halunnut jatkaa hallituksen toiminnassa mukana ja vaikuttaa sitä kautta sen toimintaan ja kehitykseen.

Eli syyt minkä takia itse äänestin ketä äänestin on se, että itse tahtoisin nähdä CCoF:n nousevan uuteen kukoistukseen, missä koko hallitus näkee oikeasti vaivaa siihen, että mietitään miten saadaan uusia jäseniä ja etenkin ne vanhat pysymään. Eräästä huumorin kukkasesta johtuen minut äänestettiin CCoF:n kokouksessa hallituksen jäseneksi, olin jo todella innostunut ja motivoitunut tuomaan omia ideoitani esille ja olemaan mukana CCoF:n kehittämisessä siihen suuntaan, että se palvelisi paremmin myös Corvette kuskeja, jotka eivät satu asumaan Helsingin ydin keskustassa tai Tampereen keskustassa. Ideoita ja motivaatiota olisi ollut vaikka kuinka paljon.

Minulle Corvette ei todellakaan ole minkään maailman status symboli, sen verran kauan on tullut jo näiden paskakasojen kanssa tullut juhlittua, että hyvä jos kehtaa sanoa omistavansa kyseisen katiskan julkisella paikalla.
Koska tämä CCoF toiminta on osalle se henkireikä sen takia, että ollaan CCoF:n hallituksessa niin jättäydyn myös pois CCoF:n hallituksesta ja jäsenyyttä en tule uusimaan enää tänä vuonna yllämainituista syistä.

Toivotan koko CCoF:n entiselle/nykyiselle/tulevalla hallitukselle pelkkää vauhdikasta tulevaisuutta ja toivon näkeväni sen entistä ehompana taas tulevaisuudessa.

Groovyjay
28.2.2006
Earth

el mako
28.02.2006, 00:56
Niin tarkoituksena oli ja on kehittää kerhontoimintää, ei junnata paikoillaan kuten nyt on ollut havaittavissa!

Nähtävästi häviäminen ei edelleenkään ole helppoa...](*,)

Corvette63
28.02.2006, 07:55
Pelkkää asiaa! Hyvä GJ. Tässä olen seuraillut samaa kaikin puolin mitä sä tossa kertoilitkin vaikka nyt en ole vielä virallinen clubilainen, niin tietysti ei ole varaa sanoa mistää clubiin liittyvästä yhtään mitään mutta kaikki on ihan tarkalleen noin mitä sanoit.

MikkoM
28.02.2006, 09:03
Pelkkää asiaa! Hyvä GJ. Tässä olen seuraillut samaa kaikin puolin mitä sä tossa kertoilitkin vaikka nyt en ole vielä virallinen clubilainen, niin tietysti ei ole varaa sanoa mistää clubiin liittyvästä yhtään mitään mutta kaikki on ihan tarkalleen noin mitä sanoit.
Valitettavasti "joudun" olemaan GJn kanssa täysin samaa mieltä!
Matilla ja Janilla tuntuisi mun käsityksen mukaan olemaan kiinnostusta ja innostusta kehittää kerhon toimintaa(ja tätä ainakin itse olen kaivannut).

Macho
28.02.2006, 09:14
Mielestäni noi "aavesivut" vois integroida tänne jollain tapaa.

red89
28.02.2006, 09:16
Mielestäni noi "aavesivut" vois integroida tänne jollain tapaa.

Joo niinhän voisi,ja ainakin noita sivuja täytyis uudistaa aika paljon!!

KTM
28.02.2006, 09:19
Otetaan faktat: en ollut kokouksessa ja en ole ollut klubin tapahtumissa mukana pariin vuoteen. Väitän tuntevani Masan ja Mikan molemmat hyvin, eli ei lukkarinrakkautta kumpaankaan suuntaan.

Varsinainen asia: Ennen kuin alotetaan repimään kaikki halki keskustelupalstalla, niin muistakaa se kuinka laaja lukijamäärä näillä viesteillä on. Vaikka toisten mielestä kerho olisi ok ja toisten mielestä lähinnä tilaa kuvaa Breshneviläinen seisahtuneisuus niin nyt tällä hetkellä julkinen kuva kerhosta tulee voimakkaimmin esille Finnshark palstalla. Toivottavasti tämä ei etene siihen suuntaan kuin SAHK:n keskustelupalstalla heidän keskutelut SAHK:n toimista ovat edenneet. Siellä lukee suoraan, että Puukkoa tulee selkään sarjatulella. Tämä antaa naurettavan kuvan järjestön toiminnasta ja hillitön taistelu sanansäilää kalistelemalla kaivaisi vain Club Corvette of Finland ry:n uskottavuutta.

Janin kuvauksen mukaan peli on selvä Masa 13 - Mika 7. Nyt ei ole muuta mahdollisuutta edetä kuin Masa ottaa ruori käteen ja alkaa ohjaamaan. Minä lukisin mielelläni ajatuksia miten kerhoa olisi tarkoitus kehittää? Tavoite ei ole helppo koska uuden luominen ja ylöstunkkaaminen järjestötoiminnassa on hillitön työmaa. Ei siis tekemätön paikka, mutta aikaa palaa. I been there and also done it ja sen jälkeen kun se vuosien projekti kaverin kanssa (+ erittäin hyvä johtokunta) selvitettiin on ollut hienoa olla pitkään nenää kaivava rivijäsen tuossa yhdistyksessä.

Eli tunteiden paloa pitää järjestötoiminassa olla, mutta kaikkien tulisi ohjata se kuumuus samaan maaliin eikä polttaa toisiaan yhdistystä karrelle. Koska ilmeisesti leirejä on nyt kaksi, niin tuo edellinen vihje on suunnattu kumallekkin ryhmälle.

Timppa
28.02.2006, 09:34
Viime Lauantaina Malmin Lentoaseman ravintola Hopeasiivessä pidetty CCoF:n vuosikokous on saanut jo lähes tulkoon naurettavat mittasuhteet.

Vuosikokouksessa aina käsitellään edellisen vuoden tapahtumat ja katsotaan tulevaan kauteen. Tämän lisäksi äänestetään puheenjohtaja ja hallitus.

Tällä kertaa ehdokkaita oli 2, istuva PJ M. Kurkipää ja toisena ehdolla oli Matti Seppä, joka oli valtuuttanut minut edustamaan itseään valtakirjalla kokouksessa, koska itse valitettavasti työkiireiden takia joutui jättäytymään pois.

Paikalla olleista äänet menivät Matti Seppä 8 ja M. Kurkipää 7 ääntä. Osa CCoF:n jäsenistä olivat oma aloitteisesti myös jättäneet valtakirjan paikallaolijoille ja nämä äänet laskettiin myös Sepälle. Lopullinen äänestys taisi mennä 13-7? Joka tapauksessa äänet menivät jo paikalla olijoiden puolesta Sepällä, eli mikä kohta oli epäselvä?

Vaikka äänen antaminen on yleensä vaalisalaisuus, niin voin avoimesti sanoa äänestäneeni Matti Seppää. Syyni eivät olleet millään tavalla sidoksissa henkilökemiaan tai maantieteelliseen sijaintiin. Matti on taas intoa täynnä ja kovasti puhkunut intoa kehittää taas Corvette touhua eteen päin. En muista edellisen/nykyisen/tulevan PJ:n esitelleen itseään tällä CCoF:n palstaa koskevalla palstalla kertaakaan. Matti osoitti heti olevansa valmis ja kiinnostunut ottamaan PJ:n tehtävät haltuun:

http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=2913

Itse olen seurannut CCoF:n toimintaa melkein alusta asti ja nyt on ollut mielestäni menossa pienoinen taantuma CCoF:n toiminnassa (ei taloudellisesti), vaikka ei eletä mitään lama-aikaa vaan uusia Corvetteja rantautuu Suomeen tasaiseen tahtiin, Clubin jäsenistö ei kasva mitenkään hirveää vauhtia. Uusia tapahtumia ei hirveästi jakseta yrittää ja CCoF:n sivustokaan ei oikeastaan hirveästi palvele aavemaisella olemassa olollaan.

Oma näkemys CCoF:n toiminnasta on se, että sen tulisi kehittyä tai ainakin pyrkiä kehittymään vuosi vuodelta. Uusien jäsenien värväys toisi Clubin kassaan lisää hyvää ja tätä hyvää voitaisiin käyttää kaikkien jäsenien mielenkiinnon lisäämiseen. Meinasin itse kuolla nauruun kun sain taas Clubin vuotuisen toimintasuunnitelmaan, sama kopio on tainnut päivämääriä vaihtamalla olla jo pari vuotta käytössä.

Eräs tälläkin palstalla Clubin puolesta kommentoinut henkilö piti palopuheen PJ äänestyksen jälkeen, jossa hän painoitti kovasti miten CCoF:n hallitukseen ei tulla vaan sen takia, että se on Corvette hallitus ja on kivaa sanoa kuuluvansa CCoF:n hallitukseen. Heti tämän perään pidettiin hallituksen valinta, jossa osa paikalla olleista ehdoitti M.Kurkipäätä hallitukseen. M. Kurkipää totesi, ettei ole kiinnostunut jatkamaan hallituksessa, ellei saa toimia puheenjohtajana. Tämä jos mikä kuvastaa minusta sitä, että entinen/nykyinen/tuleva puheenjohtaja on nimeenomaan vain ja ainoastaan ollut kiinnostunut olemaan CORVETTE CLUBIN puheenjohtaja. Jos kaveria olisi CCoF:n toiminta oikeasti pätkääkään kiinnostanut, olisi hän varmasti halunnut jatkaa hallituksen toiminnassa mukana ja vaikuttaa sitä kautta sen toimintaan ja kehitykseen.

Eli syyt minkä takia itse äänestin ketä äänestin on se, että itse tahtoisin nähdä CCoF:n nousevan uuteen kukoistukseen, missä koko hallitus näkee oikeasti vaivaa siihen, että mietitään miten saadaan uusia jäseniä ja etenkin ne vanhat pysymään. Eräästä huumorin kukkasesta johtuen minut äänestettiin CCoF:n kokouksessa hallituksen jäseneksi, olin jo todella innostunut ja motivoitunut tuomaan omia ideoitani esille ja olemaan mukana CCoF:n kehittämisessä siihen suuntaan, että se palvelisi paremmin myös Corvette kuskeja, jotka eivät satu asumaan Helsingin ydin keskustassa tai Tampereen keskustassa. Ideoita ja motivaatiota olisi ollut vaikka kuinka paljon.

Minulle Corvette ei todellakaan ole minkään maailman status symboli, sen verran kauan on tullut jo näiden paskakasojen kanssa tullut juhlittua, että hyvä jos kehtaa sanoa omistavansa kyseisen katiskan julkisella paikalla.
Koska tämä CCoF toiminta on osalle se henkireikä sen takia, että ollaan CCoF:n hallituksessa niin jättäydyn myös pois CCoF:n hallituksesta ja jäsenyyttä en tule uusimaan enää tänä vuonna yllämainituista syistä.

Toivotan koko CCoF:n entiselle/nykyiselle/tulevalla hallitukselle pelkkää vauhdikasta tulevaisuutta ja toivon näkeväni sen entistä ehompana taas tulevaisuudessa.

Groovyjay
28.2.2006
Earth
Henkilö joka nimittelee Corvettea "paskakasaksi",(edes puolileikillään) on todellakin väärässä kerhossa mukana.

Paakari
28.02.2006, 10:00
Henkilö joka nimittelee Corvettea "paskakasaksi",(edes puolileikillään) on todellakin väärässä kerhossa mukana.

Ja oliko toi ainoa kommenttisi ko asiaan:confused:

Nyt on joillakin jumalattoman suuret herneet väärässä kolossa. Toivotaan nyt kuitenkin niin, ettei tänne pieneen Suomeen muodostu kahta Corvette-kerhoa.

Voisko joku kertoa puhtaalla omallatunnolla, että mikä M.Sepässä on nyt sellaista joka ei kelpaa(vai eikö uskalleta lausua ääneen).
No, annetaan aamusumun laskeutua ja katsotaan sitten auringonnousua.

-Hannu

heimo huima
28.02.2006, 10:07
Mistään mitään tietämättä.. Vaikka Corvette on ollut mulle haave 15v ja sainkin sen toteuttaa mitä parhaimmalla tavalla Callawayn ominaisuudessa.

Ei tämä auto kuitenkaan ole mikään pyhä lehmä joka pitäisi nostaa jalustalle,
"fiksujen" inssien suunnittelema ja sekalaisen köörin kasaama kulkuneuvo ,joka kumminkin on niin mukava kuin vain voi olla \\:D/

Finnshark
28.02.2006, 10:10
KTM puhuu asiaa, niinkuin niin monesti aiemminkin! Yritetään etsiä tähän asiaan sopuratkaisu. Käsittelemällä faktoja, puukottamatta kaveria selkään ja huutamalla polla punaisena. Näillä keskusteluilla on tosiaan paha tapa levitä laajemmallekin yleisöön kuin vain kerhon sisäiseen kommunikaatioon. Odotan vain sitä kun näen jossain tuuninkifoorumilla naureskelevan viestin tyyliin: "Kattokaas kun on Corvette porukalla pientä jäsentenvälistä..." Minä en haluaisi tällaisia linkkejä nähdä!

Se on ainakin tullut selväksi että jonkinlaista muutosta halutaan, mutta yritetään saada se muutos hoitumaan ilman "Mun isi on parempi on kuin sun isi" tyylistä hiekkalaatikkokeskustelua. Eiköstä jookosta?

Kurkis
28.02.2006, 10:12
Toivon nöyrimmästi että Jani lähtee mukaan uuteen hallitukseen ja vaikka touhua vuoden katseltuaa ja kehitettyään puheenjohtajaksi jos se tuntuu omalta.
Ihan saman pyynnön voin esittää Matille.

Kuten Karikin (KTM) sanoi on paras keskittää tunteen palo homman kehittämiseen eikä hajottamiseen. Tämä koskee kaikkia tätäkin Threadia kommentoineisiin.

Nyt on pakko tehdä välillä töitä. Palataan asiaan.

T72
28.02.2006, 10:26
Näillä keskusteluilla on tosiaan paha tapa levitä laajemmallekin yleisöön kuin vain kerhon sisäiseen kommunikaatioon. Odotan vain sitä kun näen jossain tuuninkifoorumilla naureskelevan viestin tyyliin: "Kattokaas kun on Corvette porukalla pientä jäsentenvälistä..." Minä en haluaisi tällaisia linkkejä nähdä!

Tämä foorumihan taitaa onneksi olla vain rekisteröityneille käyttäjille?

Aika sopuisastihan nää kerhohommat kai noin yleisesti ottaen on hoidettu (ainakaan täällä foorumilla ei paljon myrskyisiä keskusteluja ole ennen käyty), jos nyt välillä sitten vähän sanaillaan niin toivottavasti siitä on seurauksena jotain kehitystä!

MS
28.02.2006, 10:26
Avasin taas aamulla sivut ja ajattelin lueskella mitä kaikkea Vette rintamalla tapahtuu.
Ihmetykseni oli kova kun eräs, ehkä innokkain koskaan tapaamani harrastaja, oli kirjoittanut tiukka sävyisen kirjeen ja ilmoitti ettei halua olla missään tekemisissä clubin kanssa.
Mieleeni tuli, ettei tämä voi olla ihan sitä miltä näyttää. Parin puhelun jälkeen alkoi kuva tilanteesta piirtyä mieleeni. Joillakin ihmisillä on uudessa tilanteessa ilmeisesti on muutosvastarinta melkoisen kova. On tietysti hienoa, että valittaviin "virkoihin" tai jo "virassa" olevilla ihmisilla on vankka tukijoukko takana. Nämä tukijoukot ovat se eteenpäinvievä voima eri tapahtumia järjestettäessä. Kukaanhan ei pysty esim. vette meetingin kaltaista tapahtumaa yksin järjestämään. On kuitenkin muistettava että on kyse järjestötoiminnasa, jossa muutoksia tapahtuu. Nämä muutokset on otettava mahdollisuutena, eikä uhkana toiminnalle. Varmasti puheenjohtajan muutos tuli M.Kurkipäälle yllätyksenä ja ehkä jopa (en tiedä, oma spekulaatio) pettymyksenä. Mika, kuten kaikki muutkin tietää ettei tämä ole missään tapauksessa epäluottamuslause häntä kohtaan. Tässä kohtaa voisimme kaikki ottaa mallia Mikasta. Herrasmiehenä hän kiitti luottamuksesta ja näistä vuosista, sekä toivotti uudelle PJ:lle onnea. Niille muille, jotka eivät tätä päätöstä pysty tai halua sulattaa olisi itsetutkiskelun paikka. Ainakin ennen kuin rupeaa suuresti tilannetta protestoimaan. On turha ruveta repimään kerhon toimintaa riekaleiksi vain, jos jotkut päätökset eivät mielytä. Nähkäämme muutokset voimavarana aktiivisempaan tulevaisuuteen ja kerhomme voimistumiseen yhdeksi johtavaksi autokerhoksi suomessa (toi nyt oli ehkä vähän liikaa). Ja on myös hyvä muistaa, että aina voidaan palata vanhaan kokoonpanoon jos niin tarvitaan. Annetaan kuitenkin heidän ensin näyttää kyntensä, ennenkuin ruetaan tuomitsemaan
Omasta puolestani haluan kiittää Mikaa ajasta, jonka hän on toiminut kerhon puheenjohtajana ja ollut innostamassa minua harrastukseen mukaan. Hän on ollut yksi vahva vaikuttaja harrastukseni aloittamisessa.
Matille haluan toivottaa onnea ja menestystä tulevassa tehtävässä. Matti on aktiivinen ja mukava ihminen. Hän saa varmasti positiivista liikettä aikaiseksi.
Päätökset on siis tehty ja niiden kanssa eletään eteenpäin. Toivon suuresti, että tämä keskustelu loppuu tähän, eikä revi yhteistä harrastustamme erillisiin kuppikuntiin. Tämä ei ole politiikkaa, tämä on autoharrastamista.
Toivotan vielä kaikille hyvää kevättä ja ajokauden odottelua.

groovyjay
28.02.2006, 10:36

Ei ole enää, tämä hairahtamisen aika on minun kohdallani nyt ohi. :D

Timolle vielä:

Nyt kun CCoF:n hallituksen vuosikokous on asianajajan toimesta todettu laittomaksi pitäisikö mitätöidä samalla myös monet aiemmat vuosikokoukset.

Tälläkin kertaa, niin kuin myös viime vuonna eräs CCoF:n hallituksen vakiojäsenistä äänestettiin hallitukseen, vaikka ei ollut minkään näköistä virallista tietoa koko miehestä eikä mies taaskaan vaivautunut paikalle, mutta koska Mr. R on niin hemmetin hyvä jätkä niin siltä pohjalta teille on aina käynyt, että mies tulee ns. automaattisesti mukaan hallituksen toimintaan...

Näin epäilyttävän kerhon toiminnassa en edes uskalla olla mukana, tiedä milloin lyödään säkki päähän ja viedään hiekkakuopalle muilutukseen kun on mennyt äänestämään väärää henkilöä.

Valtakirjojen ollessa laittomia RY:n vuosikokouksissa (vai mitä se teidän perheasianajaja nyt kertoikaan?) ja se, että matti ei päässyt henk.koht. paikalle ja sen takia tämä tulos pitää mitätöidä on mielestäni naurettavaa. Niin kuin sanoin on hallitukseen tullut jäsen Mr. R on tullut ilman mitään kirjoja hallitukseen vuodesta toiseen ja kukaan ei ole valittanut ikinä mitään, ei ole kukaan koskaan ottanut asianajajaan yhteyttä selvittääkseen onko Mr. R valinta hallitukseen varmasti laillinen vaan on toimittu niin kuin kaverit jotka kaikki ajavat saman asian puolesta ja hyväksytty mies mukaan.

Ja jos Timo olet tosiaan sitä mieltä, että sua on sihteerin puolesta puukotettu selkään niin ihmettelen sitä suuresti. Jos mies vapaassa maassa avoimessa äänestyksessä äänestää kaikkien läsnäolijoiden nähden sun ehdokasta vastaan on mun mielestä oman vapaan tahdon toteuttamista, eikä suinkaan selkään puukottamista.

Itseä ei todellakaan haittaa, jos tämä postiketju päätyy vaikka iltauutisiin, saatikka johonkin autovahapalstalle. Päin vastoin, jotainhan on toiminnassa silloin vikana, jos tälläisiä kirjoituksia tulee ja näihin on myös vastauksien perusteella myös muillakin aihetta. RY toiminta pitääkin mielestäni olla todella avointa toimintaa, eikä mitään salakerho meininkiä.

Kerrassaan mainiota kevään odotusta sinnepäin! :mrgreen:

groovyjay
28.02.2006, 10:42
Toivon nöyrimmästi että Jani lähtee mukaan uuteen hallitukseen ja vaikka touhua vuoden katseltuaa ja kehitettyään puheenjohtajaksi jos se tuntuu omalta.
Ihan saman pyynnön voin esittää Matille.

Kuten Karikin (KTM) sanoi on paras keskittää tunteen palo homman kehittämiseen eikä hajottamiseen. Tämä koskee kaikkia tätäkin Threadia kommentoineisiin.

Nyt on pakko tehdä välillä töitä. Palataan asiaan.

Itse henk. koht. pidän Kurkis susta todella paljon, ei kaverina ole pienintäkään moitteen sijaa enkä todellakaan meinaa häpeilen painaa päätä alas seuraavan kerran kun tavataan sen takia koska olen ilmaissut mielipiteeni CCoF:n toiminnasta, vaan morjestelen ihan tuttuun tyyliin. Ja toivon tosiaan, että saat/te CCoF:n toimintaan taas uutta puhtia ja kunnolla vauhtia, että tulee taas itse laitettua anomus sisään joskus tulevaisuudessa.

Tsemppiä :thumleft:

ZL1
28.02.2006, 10:43
Otetaan faktat: en ollut kokouksessa ja en ole ollut klubin tapahtumissa mukana pariin vuoteen. Väitän tuntevani Masan ja Mikan molemmat hyvin, eli ei lukkarinrakkautta kumpaankaan suuntaan.

Varsinainen asia: Ennen kuin alotetaan repimään kaikki halki keskustelupalstalla, niin muistakaa se kuinka laaja lukijamäärä näillä viesteillä on. Vaikka toisten mielestä kerho olisi ok ja toisten mielestä lähinnä tilaa kuvaa Breshneviläinen seisahtuneisuus niin nyt tällä hetkellä julkinen kuva kerhosta tulee voimakkaimmin esille Finnshark palstalla. Toivottavasti tämä ei etene siihen suuntaan kuin SAHK:n keskustelupalstalla heidän keskutelut SAHK:n toimista ovat edenneet. Siellä lukee suoraan, että Puukkoa tulee selkään sarjatulella. Tämä antaa naurettavan kuvan järjestön toiminnasta ja hillitön taistelu sanansäilää kalistelemalla kaivaisi vain Club Corvette of Finland ry:n uskottavuutta.

Janin kuvauksen mukaan peli on selvä Masa 13 - Mika 7. Nyt ei ole muuta mahdollisuutta edetä kuin Masa ottaa ruori käteen ja alkaa ohjaamaan. Minä lukisin mielelläni ajatuksia miten kerhoa olisi tarkoitus kehittää? Tavoite ei ole helppo koska uuden luominen ja ylöstunkkaaminen järjestötoiminnassa on hillitön työmaa. Ei siis tekemätön paikka, mutta aikaa palaa. I been there and also done it ja sen jälkeen kun se vuosien projekti kaverin kanssa (+ erittäin hyvä johtokunta) selvitettiin on ollut hienoa olla pitkään nenää kaivava rivijäsen tuossa yhdistyksessä.

Eli tunteiden paloa pitää järjestötoiminassa olla, mutta kaikkien tulisi ohjata se kuumuus samaan maaliin eikä polttaa toisiaan yhdistystä karrelle. Koska ilmeisesti leirejä on nyt kaksi, niin tuo edellinen vihje on suunnattu kumallekkin ryhmälle.Hyvä Kari!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:cool:

groovyjay
28.02.2006, 10:45
Avasin taas aamulla sivut ja ajattelin lueskella mitä kaikkea Vette rintamalla tapahtuu.
Ihmetykseni oli kova kun eräs, ehkä innokkain koskaan tapaamani harrastaja, oli kirjoittanut tiukka sävyisen kirjeen ja ilmoitti ettei halua olla missään tekemisissä clubin kanssa.
Mieleeni tuli, ettei tämä voi olla ihan sitä miltä näyttää. Parin puhelun jälkeen alkoi kuva tilanteesta piirtyä mieleeni. Joillakin ihmisillä on uudessa tilanteessa ilmeisesti on muutosvastarinta melkoisen kova. On tietysti hienoa, että valittaviin "virkoihin" tai jo "virassa" olevilla ihmisilla on vankka tukijoukko takana. Nämä tukijoukot ovat se eteenpäinvievä voima eri tapahtumia järjestettäessä. Kukaanhan ei pysty esim. vette meetingin kaltaista tapahtumaa yksin järjestämään. On kuitenkin muistettava että on kyse järjestötoiminnasa, jossa muutoksia tapahtuu. Nämä muutokset on otettava mahdollisuutena, eikä uhkana toiminnalle. Varmasti puheenjohtajan muutos tuli M.Kurkipäälle yllätyksenä ja ehkä jopa (en tiedä, oma spekulaatio) pettymyksenä. Mika, kuten kaikki muutkin tietää ettei tämä ole missään tapauksessa epäluottamuslause häntä kohtaan. Tässä kohtaa voisimme kaikki ottaa mallia Mikasta. Herrasmiehenä hän kiitti luottamuksesta ja näistä vuosista, sekä toivotti uudelle PJ:lle onnea. Niille muille, jotka eivät tätä päätöstä pysty tai halua sulattaa olisi itsetutkiskelun paikka. Ainakin ennen kuin rupeaa suuresti tilannetta protestoimaan. On turha ruveta repimään kerhon toimintaa riekaleiksi vain, jos jotkut päätökset eivät mielytä. Nähkäämme muutokset voimavarana aktiivisempaan tulevaisuuteen ja kerhomme voimistumiseen yhdeksi johtavaksi autokerhoksi suomessa (toi nyt oli ehkä vähän liikaa). Ja on myös hyvä muistaa, että aina voidaan palata vanhaan kokoonpanoon jos niin tarvitaan. Annetaan kuitenkin heidän ensin näyttää kyntensä, ennenkuin ruetaan tuomitsemaan
Omasta puolestani haluan kiittää Mikaa ajasta, jonka hän on toiminut kerhon puheenjohtajana ja ollut innostamassa minua harrastukseen mukaan. Hän on ollut yksi vahva vaikuttaja harrastukseni aloittamisessa.
Matille haluan toivottaa onnea ja menestystä tulevassa tehtävässä. Matti on aktiivinen ja mukava ihminen. Hän saa varmasti positiivista liikettä aikaiseksi.
Päätökset on siis tehty ja niiden kanssa eletään eteenpäin. Toivon suuresti, että tämä keskustelu loppuu tähän, eikä revi yhteistä harrastustamme erillisiin kuppikuntiin. Tämä ei ole politiikkaa, tämä on autoharrastamista.
Toivotan vielä kaikille hyvää kevättä ja ajokauden odottelua.

Niin kuin sanoin olisin äänestänyt sua vuonna 2007 :D . 100% samaa mieltä!

MS
28.02.2006, 10:47
Tämän tilanteen olen elämässäni nähnyt kerran ennenkin.
Toivottavasti kaikki ne ihmiset jotka ovat vieneet tilanteen tähän pisteeseen ovat tyytyväisiä itseensä.
Nyt on kyse vain henkilökohtaisesta mielipiteestä jostain ihmisestä, ei siitä mitä joku on tehnyt tai jättänyt tekemättä. Voi hel...

MikkoM
28.02.2006, 11:32
Henkilö joka nimittelee Corvettea "paskakasaksi",(edes puolileikillään) on todellakin väärässä kerhossa mukana. Tuossa asiassa uskallan olla erimieltä:-\"
GJ on tehnyt uskomattoman määrän työtä meidän vette-harrastajien eteen:thumrigh:

Koitas Timppa lukea viestit jotka olet tänne palstalle kirjoittanut, antaa ainakin minulle melko negatiivisen käsityksen asenteestasi tämän "yhteisön" puolesta:rolleyes:

Ps. Tällä palstalla sallitaan huumorikin!

poppamies
28.02.2006, 11:38
Tuossa asiassa uskallan olla erimieltä:-\"
GJ on tehnyt uskomattoman määrän työtä meidän vette-harrastajien eteen:thumrigh:

Koitas Timppa lukea viestit jotka olet tänne palstalle kirjoittanut, antaa ainakin minulle melko negatiivisen käsityksen asenteestasi tämän "yhteisön" puolesta:rolleyes:

Ps. Tällä palstalla sallitaan huumorikin!

lainaan MikkoM sinua, kun noin hyvin veistelit

ZL1
28.02.2006, 11:44
Corvette paskakasassa joka nimittelee henkilöä Corveteksi "paskakasassa",(edes paskakasassa) on todellakin väärässä paskakasassa henkilönä:confused: Ihan selvä juttu

Macho
28.02.2006, 12:21
Jep kaikki eivät välttämättä tiedä miten VALTAVAN määrän työtä ja rahallista panostusta tälläisen foorumin ylläpitäminen vaatii, ilman että saa juuri mitään vaivoistaan takaisin. Kaistaakin on tuntunut olevan reilusti maksettuna niin kauan kuin minä olen tätä foorumia kuluttanut, sekä serverit ovat olleet erittäin hyvin ylhäällä. Ei todellakaan mikään itsestäänselvyys. Suuri kiitos siitä ylläpitäjille, keep up the good work! :salut:

ZL1
28.02.2006, 12:24
Jep kaikki eivät välttämättä tiedä miten VALTAVAN määrän työtä ja rahallista panostusta tälläisen foorumin ylläpitäminen vaatii, ilman että saa juuri mitään vaivoistaan takaisin. Kaistaakin on tuntunut olevan reilusti maksettuna niin kauan kuin minä olen tätä foorumia kuluttanut, sekä serverit ovat olleet erittäin hyvin ylhäällä. Ei todellakaan mikään itsestäänselvyys. Suuri kiitos siitä ylläpitäjille, keep up the good work! :salut::thumleft: :salut:

TomiT
28.02.2006, 12:43
Mikäs tuossa mun avattaressa on...taitaa olla Pask...

No jätetään sanomatta :-\"

Ps. Jäsenmaksut 50,-€/ Vuosi niin voidaan alkaa panostamaan tapahtumiin...

Tami
28.02.2006, 13:00
Ohoo!! Tulihan täytenä yllätyksenä moinen politikointi vuosikokouksessa.Sen enempää taustoja tuntematta.Väittäisinkin,että suurin osa vetteharrastajista on ottanut tän foorumin omakseen.Tätä luetaan ja viimeiset uutiset löytyy näiltä sivuilta.Uskoisinkin,että nämä sivut on yhdistänyt harrastajia paljon enemmän kuin ccof viimeisiin vuosiin.Suuri kiitos ylläpidolle!!!Viestiketjun läpi luettuani ihmetyttää miksei niiden miesten anneta yrittää kellä halua ja motivaatiota tähän löytyy?Itsekin jäsenmaksua odotellut vuodesta 2003?Tämä ei ole puukkoa selkään viesti vaan ihan sivullisen näkemyksiä ja kokemuksia.

energy
28.02.2006, 13:04
Jep kaikki eivät välttämättä tiedä miten VALTAVAN määrän työtä ja rahallista panostusta tälläisen foorumin ylläpitäminen vaatii, ilman että saa juuri mitään vaivoistaan takaisin. Kaistaakin on tuntunut olevan reilusti maksettuna niin kauan kuin minä olen tätä foorumia kuluttanut, sekä serverit ovat olleet erittäin hyvin ylhäällä. Ei todellakaan mikään itsestäänselvyys. Suuri kiitos siitä ylläpitäjille, keep up the good work! :salut:

Yhdyn näihin sanoihin täysin. Viimeset puolivuotta on tullut tahkottua muiden talleilla ja omassa tallissa. Auto kohta valmiina korin nostoon. En oikeasti ois saanu niin suurta innostusta hommaan jos en olisi GJ:tä tavannut ja käynyt heidän tallillaan piipahtamassa aina silloin tällöin. Suuri kiitos ja kummarrus siitä hänelle ja katse tulevaisuuteen. \\:D/

MIC4-90
28.02.2006, 14:06
Pakkohan tässä on itsekkin heittää lusikka tähän soppaa. Itse olen kuulunut kerhoon vasta n.4vuotta ja tosin aina ajokauden aikana ollut ongelmia eikä ratapäivinä auto ole iskussa ollut eli huono tuntemus toistaiseksi kaikista konkareista kerhossa on.

Kuitenkin haluaisin kerhoa ja sen toimintaa kommenttoida. Eli itsekkin pidän näitä sivuja TODELLA tärkeinä koko hommalle vaikka kaikki ei täällä kirjoittelekkaan. Kerho on kyllä aika etäinen yhteydenpidon suhteen ja suurimman osan asiasta ammentaa täältä finnsharkista eikä mistään muualta.
Oikeasti pitäisi miettiä kerhon virallisten sivujen ja tämän sivuston tiiviimpää yhteistyötä.
Tässä sivustoja monessa muussakin asiassa pitäisi mielestäni miettiä kerhon sisältöä ja niitä jotka jaksavat tätä hommaa tehdä ja monet todellakin täysin ilmaiseksi. Eli olis kyseessä ratapäivät,vuosi tapahtuma tai muu karkelo. Niin todellisuudessa pitäisi olla vaikka uusi kokous jossa porukat tulisivat paikalle kertomaan epäkohdat ja ehdotuksen suoraan.

Eli todellisuudessa yksi tärkeä asia on tuo uusien jäsenien hankinta ja jos vettejä tulee lisää, mutta jäsenistö ei kasva niin eikö silloin ole aika huono juttu? Kuitenkin näin pienessä maassa ja näin pienellä auto määrällä pitäisi olla kaikkien etujen mukaista vetää yhtäköyttä. Kun itse pari vuotta sitten hankin paskan ja ruosteisen Nissan Sunnyn niin eiköhän heti tullut viestiä Autokeskuksesta ja heidän jostain kevät riehasta ja tarjouksista niin miksei vaikka corvette klubi (kun saanut itseään niskasta kiinni) lähestyisi uutta omistajaa ja kertoisi vaikka seuraavasta tapahtumasta ja mahdollisuudesta tulla tutustumaan kerhoon. Eikä niin että nyt vaikka joku haluaisi päästä kerhoo ei kerholta tule vastausta:)

Eli tapahtumia lisää ja aktiivisuutta toimintaa ja moni muukin voisi innostua jos näkee, että tämä olisi kunnon kerho jossa tehdään ja tapahtuu ja voi itsekkin ehdottaa ja vaikuttaa. Minä mukaan lukien.
Eli pitäisikö sivustojen ylläpidolle maksaakin hiukan kuluja mitä tästä tulee tai puheenjohtajalle joku korvaus kaikesta käyttämästään ajasta eli hiukan kompensaatiota jotta aikaa ja enrgiaa vapautuu kerhoo joka helposti poikii vapaaehtoisia apuun innokkaammin mukaan.
Esimerkiksi jos jäsenmaksu olisikin 50 tai 80 euroa vuodessa ja sillä saataisiin toimivampi kerho niin minulla ei ainakaan tuntuisi missään ja maksaisin ilomielin jos sillä imago ja toiminta vilkastuu.
Kaikki haluaa lisää tapahtumia ja kuitenkin yhteishenkeä pitäisi saada aikaan niin eikö olisi hienoa jos kerho olisi oikeasti sellainen, että olisi oma juttunsa kuulua corvette kerhoon?
Esimerkikkinä monet purjesdusseurat on oikeasti sellaisia johon porukka haluaa hyvän toiminnan takia liittyä kun hankkivat veneen. Eikö corvette kerhon pitäisi olla enemmän sellainen. Mielestäni corvette on ferrarien ja muiden huippu autojen kanssa ihan eri kastissa kuin monet muut automerkit niin eikö olisi hyvä käyttää tämä imago edukseen kun näitä pelejä ei ole kuin jossain 1000 kärryn tietämillä suomessa?

Mielestäni kerho kaipaisi rajua rakenne muutosta ja kaikki ideat olisi hyvästä ja kun kasvotusten puhuttaisiin niin ei tulisi kauheaa kitinää kuten täällä netissä helposti tulee. Jos kokous tai vastaava olisi selkeästi infottu kaikille vaikka 2kk ennen sen järjestämistä niin eikö silloin varmasti aika moni voisi kalenteriin merkitä homman ylös ja järjestää aikaa.

Tässä hiukan asiaa minun suustani ja en mikään Waltari ole joten koittakaa löytää asiani jotenkin tekstistä:)

T:Mika Tiilikka

Paakari
28.02.2006, 14:55
Hyvä Mika, sanoit sen mitä ajattelen tosta aktiivisesta kerhosta ja sen imagosta.
Toisaalta:
Tulee vaan toi viime syksyinen Höstkruising mieleen: kerrankin tapahtuma ideoitu ja informoitu ajoissa jne, mutta sitten kun ollaan lähdössä, niin vajaat 20 autoa saatiin kasaan, ruåttalaisia oli pilvin pimein.Miksiköhän, mene ja tiedä. Ehkä Me Klubilaiset emme sittenkään ole vielä samalla aallonpituudella kuin pursiseurat tai Sveamamman Corvettemiehet ja tytöt, mutta voitais yrittää, eiks jeh?

ZR1
28.02.2006, 15:05
Esimerkiksi jos jäsenmaksu olisikin 50 tai 80 euroa vuodessa ja sillä saataisiin toimivampi kerho niin minulla ei ainakaan tuntuisi missään ja maksaisin ilomielin jos sillä imago ja toiminta vilkastuu.

Tuossa täytyy ottaa huomioon myös ne jäsenet, jotka eivät käy juuri tapahtumissa.. Kaikki eivät välttämättä tuollaista jäsenmaksua lähde maksamaan ja jos jäsenet vähenevät, käytettävissä oleva raha saattaa säilyä samana. Paitsi, että myös maksavat jäsenet saattavat alkaa pikkuhiljaa napista.

MikkoM
28.02.2006, 15:11
Totta sinänsä, mutta toisaalta tuo "eriarvoistaa" jäseniä koska kaikkia ei taas kiinnosta ratapäivät ym. happeningit, muakaan ei pieni korotus maksuun haittais, mutta ehkä sellainen tapahtumakohtainen maksukin vois olla vaihtoehto eli: jotka haluaa ajaa enemmän niin maksais porukalla siitä?
Esim. mitä itse olen väläytellyt, järjestää tänne pohjoisemmaksi rata-ajo mahdollisuutta jäsenille(en edes odota että kerho osallistuisi kuluihin) mutta luultavasti kulut/naama jäis kohtuulliseks vaikka 3tunnin rata-ajalla, vaan tuntuu kiinnostus olemaan melko laimeaa...

Paakari puhuu kans asiaa, tämä harrastaminen on meillä vielä melko lapsenkengissä, ja KAIKKIEN autoharrastajien pitäis puhaltaa enemmän yhteen hiileen että saatais ajettua kaikkien yhteisiä etuja, eikä halveksittain liikaa tässä asiassa esim.muiden merkkien harrastajia, sillä ei saavuteta mitään parannuksia.......:confused:

ZR-1 ehti ensin...

ZR1
28.02.2006, 15:24
Esim. mitä itse olen väläytellyt, järjestää tänne pohjoisemmaksi rata-ajo mahdollisuutta jäsenille(en edes odota että kerho osallistuisi kuluihin) mutta luultavasti kulut/naama jäis kohtuulliseks vaikka 3tunnin rata-ajalla, vaan tuntuu kiinnostus olemaan melko laimeaa...

ZR-1 ehti ensin...

Aikaisemmin oli jotain puheetta, että eripuolilla Suomea asustelevat harrastajat järjestäisivät jotain omia tapahtumia, noissa olisi kiva lähteä käymään myös täältä etelästä. Joku Cruising kokoontuminen huoltoasemalla, tyyliin Tampereen ABC cruising tai vaikka kimpassa jostain leirintäalueelta muutamaksi tunniksi vuokrattu sauna.

Paakari
28.02.2006, 17:05
Tuossa täytyy ottaa huomioon myös ne jäsenet, jotka eivät käy juuri tapahtumissa.. Kaikki eivät välttämättä tuollaista jäsenmaksua lähde maksamaan ja jos jäsenet vähenevät, käytettävissä oleva raha saattaa säilyä samana. Paitsi, että myös maksavat jäsenet saattavat alkaa pikkuhiljaa napista.

Hei, mitä 5kympillä tai satasella saa? Ei edes kapakassa känniä, eikä kadulta naista, korkeintaan käteenvedon. Uskon että kohtuullinen korotus jäsenmaksuun menee mukisematta läpi, kun miettii mitä saa vastineeksi (esim. alennus FHRA:n jäsenmaksussa:D )

TomiT
28.02.2006, 17:05
Ruotsista kannattais ottaa vähän mallia...heillä on tapahtumien suhteen mopo lähtennyt käsistä jo ajat sitten, vuosijuhlat ovat esim järjestelyiden osalta aivan huippuluokkaa, ensikertalaisille suorastaan shokki...Tosin jäseniä on "hieman" enemmän kuin Suomessa. Liittymis/jäsenmaksut ovat aivan toistaluokkaa kuin meillä, ja sen kyllä huomaa!!

Se että ei käy tapahtumissa ei ole varmaan järjestäjien syy, esim itse käyn CCoF tapahtumissa aika harvakseen johtuen muista "harrastuksista" mutta sen kerran kun jaksaa raahata itsensä kehiin, niin aina olisi nautittavampaa olla mukana laadukkaasti järjestetyissä tapahtumissa. Jos ajattelee tuota 50-80,-¤ vuosimaksua, niin eihän se nyt ole kuin yksi vajaa tankillinen menovettä.
Yksi väsynnyt ravintolailtakin takseineen tulee "pikkasen" kalliimmaksi...

Näin se vain on että ilman kunnon finanssia ei laadukkaita kekkereitä järkkäillä, toki järjestäjien panostus/ammattitaitokin näyttelee suurta osaa.

Kokonaisuus ratkaisee...

Corvette63
28.02.2006, 17:11
En usko myöskään,että tässä oli kellään syytä alkaa haukkumaan clubin toimintaa, puhun vain ja ainoastaan omasta puolestani. Janin ensimmäisessä viestissä oli silkkoja tosiasioitakin. Niinkuin sanoin, en ole klubilainen enkä voi alkaa puhuttelemaan kerhon toimintaa mollaavalla sävyllä.
Kerho kaipaa (niinkuin hallituksenkin jäsenet ovat esittäneetkin) lisää yhteistä toimintaa. Täällä Etelässä päin ainakin FinnShark.comin omat tapahtumat kuten taliikäynnit ovat täydentäneet ehkä joiltakin osin Vette toimintaa täällä Suomessa, mutta kuitenkin lisää kaivattaisiin. Tässä on tullut uusia Topicceja siitä mitä yhteistä toimintaa kerho voisi alkaa harjoittamaan lisää ja sehän on vaan yksinkertaisesti positiivinen asia, tälläistä halutaan nähdä lisää kerhotoiminnalta. Mulla on ollu ainakin aina positiivinen asenne kerhon toimintaan, eli ei nyt rikota yhteishenkeä joka on tässä vuosien aikana kerhoon tullut.

el mako
28.02.2006, 19:03
Erityiskiitos kuuluu hallituksenjäsen T.Virtaselle, jonka psyyke ei kestänyt
tätä suurta mullistusta eli uutta PJ:aa Matti Seppää vaan hänen piti
yhden unettoman yön jälkeen soittaa Matille ja haukkua hänet sekä valittaa
suurta vääryyttä, jota hänen mielestään oli tapahtunut!! :bom: Naurettavaa!

Ehdotankin T. Virtaselle, tuolle kaikkien uudistustenjarrulle liittymistä
paikalliseen marttakerhoon, missä ei varmasti tapahdu mitään näin
mullistavaa koskaan!!:thumbdow:

Jatkossa turha äänestää mitään vuosikokouksessa, T.Virtanen sen kuitenkin myöhemmin
itkemällä ja ruikutuksella saa muutettua! Hyvä Timo V.:bom:

Viisivuotta jäsenenä olleena ja neljä corvette-paskaläjää omistaneena olen
sivusta kuunnellut useammanvuoden kuinka yksi hallituksenjäsen on valitellut,
kuinka PJ Kurkipäällä ei ole aikaa hoitaa tehtäviään, on usein liian kiireinen sekä
vaikeasti tavoitettavissa jne,jne..

Olen myös huomannut että kerho junnaa paikoillaan :cyclops: mm mitään uusia ideoita ei ole tullut hallituksen sisältä viimevuosina vaan ideat ovat tulleet mm. Aholan Janilta sekä Sepän Matilta!!

Joten luulisi Hallituksen ja PJ Kurkipäänkin tajuavan että rivijäsenet haluavat muutosta..mutta ei edes äänestyshäviö riitä vaan kynsin ja hampain pidetään kiinni saavutetusta Tittelistä! Hienoa, upeaa..näin toimii aikuiset?

Olisiko vihdoin syytä Hallituksen katsoa peiliin ja herätä unesta](*,)
käsittääkseni eläkevirkoja voi anoa aivan jostain muualta kuin CCoF:sta.

Ei ne Kaakaokestit Finnveten takahuoneessa noin neljäkertaa vuodessa
näköjään riitä kerhonkehittämiselle koska vieläkään mm. useitavuosia
odotetuilla Kerhonjäsenkorteilla ei saa mitään etuuksia..Tehokasta?:(

Harmittaa vaan kun kerrankin olisi PJ:ksi saatu MIES (Matti Seppä) jolla olisi ollut pää täynnä Ideoita ja energiaa niiden toteuttamiseksi!=D>

ERIKOISKiitos tästä paskapyykistä vielä kerran T.Virtaselle!

Aurinkoista kevättä 2006 ja hiekkalaatikkoleikit jatkuu by CCoF

Terv. O. Vainio
ex-jäsen

Kurkis
28.02.2006, 19:14
Tähän yhteyteen on hyvä laittaa Matin ja minun välinen meilinvaihto eiliseltä (Matin luvalla kuten näkyy ja mitään muuttamatta.)

Siihen en pysty kommentoimaan mitä joku muu on sanonut tai jättänyt sanomatta, mutta tässä selviää kuinka kynsin ja hampain olin Mattia vastaan.

Toivon että Ossi lähtee mukaan uuteen hallitukseen (jossa on toivottavasti sopivasti kokemusta ja uutta verta homma jatkuvuuden takaamiseksi.)

Tässä tämä meilikeskustelu:

Moro ! No niin...Joo sopii mulle.Otetaan rennosti tää homma ;)

Ystävällisin terveisin

Matti Seppä
vaihtoautot
Oy Metro-Auto Ab
AIRPORT
Ohtolankatu 6
01510 Vantaa
Puh. 010 615 2726
GSM 0500 415792
Fax 010 615 2790
matti.seppa@metroauto.fi
www.metroauto.fi

-----Alkuperäinen viesti-----
Lähettäjä: Mika Kurkipää [mailto:mika.kurkipaa@kolumbus.fi]
Lähetetty: 28. helmikuuta 2006 10:19
Vastaanottaja: 'Matti Seppä'
Aihe: Webbi-myrsky

Moro,

Kuten todettiin alkoi hirveä vääntö aiheesta.

Haluaisin julkaista allakäydyn meilivaihdon sellaisenaa jos sinulle sopii?

T Mika

Lähetetty: 27. helmikuuta 2006 14:57
Vastaanottaja: 'Matti Seppä'
Kopio: 'timo.t.virtanen@kolumbus.fi'
Aihe: VS: Vuosikokous väärää tietoa edellisessä meilissä.

Moro Matti,

Mun mielestä olisi sinänsä asiallista että ottaisit tehtävän vastaan. Ei tulis niin paljon puhetta ja vääntöä hommasta, kun nyt suurin osa jäsenistä on tietämättömiä tästä sinänsä turhasta hommasta. Kerhon etuahan tässä haetaan ja ajetaan.

Jos pidetään uusi kokous niin riskinä on että hommaan tulee joku jolta ei onnistu ollenkaan. (Kun en jaksaisi kauheasti haalia porukkaa paikalle mahdollisten äänestysten vuoksi, mutta tietysti sen teen jos uusi kokous tulee ja niin varmaan tekevät valtakirjojen kerääjätkin ja siitäkös hauskaa tulee ja kerho kärsii.) Jos uusi kokous kuitekin pidetään niin Timo ajaa kyllä minua hommaan eikä itseään. (Lauantain jälkeen mun into kerhotoimintaan on aika matalalla, mutta voihan se jonkun päivän, viikon tai vuoden päästä palautua, mutta mietin vielä olisinko käytettävissä jos siihen mennään.)

Joka tapauksessa vuoden 2006 puheenjohtaja saa varautua siihen että jäsenistöstä löytyy henkilöitä, jotka haluavat nähdä hallituksen kokousten pöytäkirjat ja käy tilinpäätöksen läpi tarkasti tulevalta vuodelta vaikkei niissä mitään sanomista olisikaan. Ja joka tapauksessa homman arvostelu vetäjää kohtaa (on se sitten kuka tahansa) lisääntyy.

Soitellaan illansuussa, kun työt vähän helpottaa ja jutellaan aiheesta.

T Mika

Lähettäjä: Matti Seppä [mailto:Matti.Seppa@metroauto.fi]
Lähetetty: 27. helmikuuta 2006 14:15
Vastaanottaja: 'Mika Kurkipää'
Aihe: VS: Vuosikokous väärää tietoa edellisessä meilissä.

Kyllä mä vetäydyn , olen pahoillani. Joudutte sitten pitämään uuden kokouksen. Harkittuani asiaa , en ole enää ehdolla siinä kokouksessa.Joten taitaa sitten Timppa olla uusi pj.

Ystävällisin terveisin

Matti Seppä
vaihtoautot
Oy Metro-Auto Ab
AIRPORT
Ohtolankatu 6
01510 Vantaa
Puh. 010 615 2726
GSM 0500 415792
Fax 010 615 2790
matti.seppa@metroauto.fi
www.metroauto.fi

Lähetetty: 27. helmikuuta 2006 10:49
Vastaanottaja: 'Matti Seppä'; timo.t.virtanen@kolumbus.fi
Aihe: Vuosikokous väärää tietoa edellisessä meilissä.

Moro,

Ei onnistu lain mukaan edes se sun vetäytyminen niin että varapuheenjohtaja jatkaisi.

Jos tetäydyt niin tulee uusi kokous.

Siellä koko homma menisi uusiksi enkä tiedä onko siinäkään kerhon yhteisen hyvän kannalta järkeä.

Palataan kohta asiaan

t Mika"

poppamies
28.02.2006, 19:22
Erityiskiitos kuuluu hallituksenjäsen T.Virtaselle, jonka psyyke ei kestänyt
tätä suurta mullistusta eli uutta PJ:aa Matti Seppää vaan hänen piti
yhden unettoman yön jälkeen soittaa Matille ja haukkua hänet sekä valittaa
suurta vääryyttä, jota hänen mielestään oli tapahtunut!! :bom: Naurettavaa!

Ehdotankin T. Virtaselle, tuolle kaikkien uudistustenjarrulle liittymistä
paikalliseen marttakerhoon, missä ei varmasti tapahdu mitään näin
mullistavaa koskaan!!:thumbdow:

Jatkossa turha äänestää mitään vuosikokouksessa, T.Virtanen sen kuitenkin myöhemmin
itkemällä ja ruikutuksella saa muutettua! Hyvä Timo V.:bom:

Viisivuotta jäsenenä olleena ja neljä corvette-paskaläjää omistaneena olen
sivusta kuunnellut useammanvuoden kuinka yksi hallituksenjäsen on valitellut,
kuinka PJ Kurkipäällä ei ole aikaa hoitaa tehtäviään, on usein liian kiireinen sekä
vaikeasti tavoitettavissa jne,jne..

Olen myös huomannut että kerho junnaa paikoillaan :cyclops: mm mitään uusia ideoita ei ole tullut hallituksen sisältä viimevuosina vaan ideat ovat tulleet mm. Aholan Janilta sekä Sepän Matilta!!

Joten luulisi Hallituksen ja PJ Kurkipäänkin tajuavan että rivijäsenet haluavat muutosta..mutta ei edes äänestyshäviö riitä vaan kynsin ja hampain pidetään kiinni saavutetusta Tittelistä! Hienoa, upeaa..näin toimii aikuiset?

Olisiko vihdoin syytä Hallituksen katsoa peiliin ja herätä unesta](*,)
käsittääkseni eläkevirkoja voi anoa aivan jostain muualta kuin CCoF:sta.

Ei ne Kaakaokestit Finnveten takahuoneessa noin neljäkertaa vuodessa
näköjään riitä kerhonkehittämiselle koska vieläkään mm. useitavuosia
odotetuilla Kerhonjäsenkorteilla ei saa mitään etuuksia..Tehokasta?:(

Harmittaa vaan kun kerrankin olisi PJ:ksi saatu MIES (Matti Seppä) jolla olisi ollut pää täynnä Ideoita ja energiaa niiden toteuttamiseksi!=D>

ERIKOISKiitos tästä paskapyykistä vielä kerran T.Virtaselle!

Aurinkoista kevättä 2006 ja hiekkalaatikkoleikit jatkuu by CCoF

Terv. O. Vainio
ex-jäsen

Kuinkakohan kovaa kalikka kalahtaa?

stingray
28.02.2006, 19:38
Kuinkakohan kovaa kalikka kalahtaa?

:scratch: ja minne :-\" tais mennä aika hiekkalaatikko meiningiks
:-({|= jatketaan samalla hyvällä todetuksi linjalla vaan...:-\":-\":-\"
mitään lisäilemättä.........

Dalton
28.02.2006, 20:57
Moi,

Mielestäni kerhon johtoon tarvitaan muutosta! Uusia henkilöitä, joilla on ideoita, kuinka kerhon toimintaa voitaisiin jatkossa kehittää. Viesteistä päätellen moni on tyytymätön esim. jäsenmaksuun, jolla ei oikeistaan saa mitään vastinetta?

Ehdotukseni olisi:

1. Jäsenien rekrytointi tehokkaammaksi. Akesta saa tiedot uusista Vette omistajista.
2. Jäsenkortilla alennuksia liikkeistä (Esim. RP, US-Parts, jne)
3. Paikkakuntakohtaiset vastaavat henkilöt?

Nyt näyttäisi, että tämä Finnshark toimii paremmin, kuin klubi. Esimerkkinä voisin mainita Espoon LunchMeetinginit. Ne ovat syntyneet tämän paikan kautta. Toisaalta esim. Finnshark pikkujoulut, pari kertaa pidetty, oliko kerho mukana näissä?

Mitä olen kuullut, että jopa asianajaja on otettu mukaan vuosikokouksen laillisuuden vuoksi, jonkun toimesta on asiatonta, mielestäni!!!!!

Se, että harrastan Vetellä ajelua, ei tarvitse mitään kerhoa! Mutta toisaalta on kiva pitää yhteyttä samanmielisien henkilöiden kanssa. Finnsharkin kautta itse olen saanut uusia ystäviä. Tämä on mielestäni ainakin Fs:lle pelkästään plussaa.

Rakentavin terveisin,

Masa

Pappatunturi
28.02.2006, 21:00

No tässä yksi ääni paskakasalle lisää.. Aikoinaan tuli jättäydyttyä kerhon ulkopuolelle suurelta osin siksi että mukana oli tyyppejä jotka kuvitteli pyhällä corvetella ajelemisen luu ulkona(onko muuten yhdys_sana?) olevan jokin suurikin status. Kyllä hävetti medella letkan mukana ympäri espaa..

Jos keskiverto vette on saman hintainen kuin uusi corolla hyvillä varusteilla ei sitä kannata statuksen takia pitää. Ja omista autoistani -ja varsinkin nykyisestä- voin sanoa että ovat olleet kyllä melkoisia paskahuusseja.

Mutta harrasteautoina,puuhailun kohteina ja hyvien vibojen lähteinä täysiä kymppejä.

Ja mitä tulee omasta mielestä just siihen kaikista hauskimpaan osioon eli itse harrastamiseen.Uskallan väittää että ilman GJ:n ja Finnsharkin täysin pyyteetöntä valtavaa duunia suomen kaikkien vetteharrastajien (niin omistajien kuin (HUOM:)tulevienkin!!!!!) hyväksi olisi moni projekti jäänyt tekemättä ja monet hyvät jutut,vinkit,tapaamiset pitämättä.

Miettikää:Kaikki tämä ilmaiseksi jokaisen meidän hyväksi. Niin onko todella kenelläkään "varaa" jyrätä tälläistä energialatausta politikoinnin takia??Nyt ei kannata tosiaan repiä tätä jengiä kahti kun ollaan näin hyvällä mallilla pitkästä aikaa.

Hyvä muistaa tulevaisuutta ajatellen ettei kukaan jaksa pyhällä hengellä ikuisesti-mitäs sitten jos finnshark team tapaa unelmien ludmilat ja muuttaa siperiaan vetämään paikallista lada divisionaa? Voi tulla aika hiljaista tällä saitilla kun ensimmäisen kerran serveri jytkähtää. Tulevaisuudessa suosittelisinkin jotain jäsen maksua tännekkin. Eiköhän totutulla linjalla käviämäärät jatka kasvua ja uutta pokaa innostu veteistä :)

WBBC
28.02.2006, 21:10
Kun mä olin snadi, niin oli vain yksi pomo - Urho Kekkonen.

Mutta silloin oli asiat muutenkin mallillaan suomessa.

(Anteeksi tyhmä välikirjoitukseni "vakavaan" aiheeseen)

ZR1
28.02.2006, 22:27
Jos ajattelee tuota 50-80,-¤ vuosimaksua, niin eihän se nyt ole kuin yksi vajaa tankillinen menovettä.
Yksi väsynnyt ravintolailtakin takseineen tulee "pikkasen" kalliimmaksi...

Jos jäsenmaksu 2-3x kertaistuu.. Kertaistuuko myös tarjonta ja tapahtumat..

Ja miten moni esim pohjoisen jäsen jää pois kerhosta.

Ei hintoja normaalisti koroteta moninkertaiseksi.. tai ainakin perustelu saa olla kohtuullisen hyvä.

Drumbrakes
28.02.2006, 22:35
Herrat Hyvät!

En tunne tämän hässäkän taustoja muuten kun näistä foorumin viesteistä. Mieliä on pahoitettu ilmeisesti puolin jos toisin. Päähenkilöiksi (osin tahtomattaan ?) joutuneet Seppä ja Kurkipää näyttävät yhdessä esimerkkiä homman sovittelussa, otetaan me muut siitä mallia. Mielipiteiden tuulettaminen on paikallaan, mutta jätetään itsellemme optio myös eripuran sopimiseen.

Olen omistanut vetteni 16 vuotta. Alkuvaiheessa se oli aika pyhä lehmä. Vuosien varrella glooria on rapissut, mutta ei se ole vähentänyt arvostusta autoa tai merkkiä kohtaan. Varaan silti oikeuden käyttää autostani nimitystä paskakasa, vessa, kuttaperkkapulkka tms.

MIC4-90
28.02.2006, 22:35
Meikäläinen ei voi tuohon henkilöpolitiikkaan puuttua kun ei tyyppejä silleen tunne. Kuitenkin todellakin tuossa aikaisemmin mainitut tapahtumien parantelu, jäsenistön kasvatus AKE:n avulla vaikka "mainos postii" ja jäsenmaksun korotus ovat aiheellisia juttuja minusta.
Jos tätä yhteishenkeä alettaisiin nyt parantaa ja selvittää kuluva vuoden aikana kerhoilaisten toiveet ja parannusehdotukset ylös niin vois homma olla kohdillaan. Ja voishan sitä miettii et miten noita jäsenmaksuja muokkaus koska ei mua haittaa jos kerho järkkäis vaikka 4kpl ratapäivät tai dyno-päivät yhdet etelässä sit itä, pohjoinen ja länsi erikseen eli kaikille jotain ja jos oikein himottaa niin kyllähän sitä kauemmaksikin ajaa jos siltä tuntuu. Ja silloin kaikki otetaan huomioon eli ei todellakaan uusimaa mikään ainut paikka ole.

Jotenkin jos kerhon saisi tiivimmäksi niin klubin jäsenkortin hyötyjäkin voisi ajaa paremmin jos tietäisi että porukkaa on sen takana. En tarkoita että meillä mitkään pyhätlehmät olisikaan, mutta kuitenkin hiukan mainosarvoa on enemmän jos verrataan johonkin club corollaan. Esimerkiksi jos kunnon tiiviin kerhotoimimman saa niin sitähän voi thedä helposti jotain yritys yhteistyötä tai hyväntekväisyys juttuja (esim. Rokan järkkäämä tapahtuma) kaikkea tuollaista.
Eli vaikka ei mitään supermahtavaa kulta-ruotsi meininkii:) niin silti voidaan me suomessa hyvääkin meininkii saada aikaiseksi ja onhan kerho tosi hyvää jälkeä saanut näilläkin resursseilla.

Ja vielä pakko puolustaa korkeempaa jäsenmaksua myös tämän palstan tukemiseen kulujen osalta niin kyllä mulla tonneja paloi viimekin vuonna hurjasti autoihin niin vaikka menis 100euroo kerhoon niin jos sillä saa paljon kaikkea niin ei silloin ole paha ollenkaan.

Et silleen..:)

Corvette63
28.02.2006, 22:37
Jos jäsenmaksu 2-3x kertaistuu.. Kertaistuuko myös tarjonta ja tapahtumat..

Ja miten moni esim pohjoisen jäsen jää pois kerhosta.

Ei hintoja normaalisti koroteta moninkertaiseksi.. tai ainakin perustelu saa olla kohtuullisen hyvä.

Jos hinnat tulee liian huimiksi niin eihän tota jäsenmaksua enää viitsi maksaa:wink: Ainakin jos ei kuitenkaan pääse paikan päälle. Ja rata-päivätkin sais varmaan viettää katsomon puolella...C1:wink:

ZR1
28.02.2006, 22:52
Jos hinnat tulee liian huimiksi niin eihän tota jäsenmaksua enää viitsi maksaa:wink: Ainakin jos ei kuitenkaan pääse paikan päälle. Ja rata-päivätkin sais varmaan viettää katsomon puolella...C1:wink:

Mitä.. Vastahan MIC4-90 oli nelinkertaistamassa jäsenmaksua.. :D

Mitä tuohon rataan ja kiihdyttelyyn tulee, niin moni ei nyttenkään radalla aja. Ahvenistoa ehkä aristellaan syystäkin. Kiva noissa silti on käydä katselemassa..

Kaikenlaista uutta kuulemmahan on viritteellä ja osa tapahtumista voisi mennä ihan omakustannehinnalla, ilman että jäsenmaksuun puututaan.

En tiedä, miten suuriosa rahoituksesta tulee sponsoreilta, esim kesätapahtumassa.. 25e:lle saa jokatapauksessa paljon vastinetta.

VetteMan
28.02.2006, 23:20
Tietysti jäsenmaksun korotuksella saisi lisää rahaa käytettäväksi tapahtumiin, mutta lieveilmiönä saattaa tulla se että osa jättäytyy clubista pois ja lopputulos voi olla ettei tule enempää rahaa käytettäväksi tapahtumiin.
Parempihan kuitenkin olisi että jäsenmäärä kasvaisi, eikä pienenisi :)

Tapahtumiin tietysti tarvitaan aina henkilö(itä) jotka sen järjestävät ja käyttävät omaa aikaansa tapahtuman mahdollistamiseksi..

Nämä on omia ajatuksiani ja perustuu siihen n. 6 vuoteen jonka aikaa olen ollut clubin jäsen. Tapahtumajärjestelyissä on jonkin verran tullut oltua mukana, mutta varmasti olisi vielä paljon enemmänkin annettavaa :) Mukavaa kuitenkin on ollut olla toiminnassa mukana.

TomiT
01.03.2006, 00:04
Tästä jäsenmaksun korotus jutusta kumpuaa esiin aika selvästi eräs Suomalainen piirre...

"tosi törkeetä, mä en ehtinnyt mukaan kaikkiin tapahtumiin, nyt ne pitää hauskaa MUN RAHOILLA"

Niin ja näin hän ne korkeemmat maksut olisi tarkoitus budjetoida...

"tuplataan jäsenmaksu niin saadaan kaks kertaa enemmän tapahtumia"

Hoh, hoijaa....

Sitten asiaa...Jos jäsenmaksu nousisi esim 80,-€ /vuosi niin EI SE RAHA TEILTÄ POIS OLE!!!...Sillähän järjestetään TEIDÄN hyväksi kaikkea mahdollista, ja jos rahaa jäisi vaikka säästöön niin aina parempi!

80,-€/ Vuosi on päivää kohden noin 22 centtiä!!! HALOO!!

Ja mitä tulee asuinpaikkakuntaan niin esim SubaruClubissa "pohjoisen miehet" järjestävät omat pikkujoulut/ratapäivät ym tapahtumat kerhon piikkiin, toki kaikkiin tapahtumiin ovat kaikki tervetulleita...nämähän ovat vain järjestelykysymyksiä.

Itse olen tukennut kuntani moottorikerhoa jäsenmaksuilla kohta 20-vuotta vaikka en ole käynnyt kuin muutamalla junnujen ajoileirillä, ei ole tullut mieleenkään että siellä ne on jo vuosia mässäilleet MUN rahoilla...mässäilkööt, kunhan puitteet harrastaa kasvaa ja komistuu.

Täähän on vähän niin kuin junnuna kaljakorin kimppa ostos, tapellaan siitä kuinka monta bissee kukin on korista jo ottannut...eiköhän se tänäpäivänä mene niin että ostetaan niin monta koria että kaikille varmaan riittää niin ei tarvii alkaa itkemään, *******!!

MIC4-90
01.03.2006, 00:12
En tarkoita että sitä tarvii huimasti nostaa, mutta meinaan sillä ettei joku korotus voi olla kenellekkään mikään syy.
En tiedä sitten muista, mutta en kyllä halua kuulua kerhoon jossa ainut asia on olla joku kannatusjäsen. Eli itse maksan vaikka 50 euroa ja saan lisää valinnan varaa juttuihin kun että maksan 25euroa ja saan muutaman asian.
Sitten yksi asia miksi porukat murehtii et jos porukkaa lähtee clubista menee? Jos jollekkin tän "halvan" harrastamisen lisäksi joku kerhomaksu on liikaa eikä rata tai muut jutut kiinnosta niin miksi sitten olla kerhossa? Eli eikö ole parempi sitten olla kerho 50 jäsenellä ja kaikki on oikeasti kiinnostunut asiasta?

Tällä hetkellä porukat on veivannut täysin talkoo mielessä näitä sivuja käsittääkseni ja myös kerhon asioiden hoitoa jollain pulla kahvien hinnalla. Meinaan jos kaikki vinkuu ja valittaa ja haluaa muutoksia eikä kenelläkään ei ole aikaa asioiden hoitoon niin onko sitten tämä nykyinen homma toiminut loistavasti??

Kuhan tässä ideoita heittelen ilmaan ennenkuin tämä keskustelu laantuu ja sitten taas jatketaan entiseen malliin.

MIC4-90
01.03.2006, 00:22
Brc puhut asiaa juuri tuota tarkoitan.

Nytkin olen ollut kerhossa 4vuotta eikä auto ole kertaakaan ole ollut kunnossa ratapäivien aikaa, mutta eipä ole minua haitannut vaikka peräti 100euroa on mennyt melkein hukkaa, ajatella olette mun rahoja tuhlannut:)
Eli vaikka olisikin tapahtumii ympäriinsä suomen maata eikä aina meniskään sinne niin kesällä voiskin mennä pohjoisemmaksi tekee reissun ja piipahtaa vaikka Corvette Lapland RaceDay meiningissä jos sellainen olisi:)

Eikö olisi isoa jäsenmäärää saada vaikka hiukan pienempi ja tiiviimpi homma ja uskon vaikka hetkellisesti laskisi niin alkaisi nousemaan jos porukka huomaisi kerhossa olevan paljon joka makuun.
Enkä tarkoita myöskään et hurjasti lisää rahaa korjaa kaiken,mutta tietynlaisella korotuksella jo nyt hyvät järjestäjät on saanut paljon aikaa niin mitäköhän saataisiin edes hiukan paremmilla resursseilla?

Missä hitossa on tän porukan yhteishenki sitä ihmettelen? Eikö olis nyt hyvä alkaa kehittää kun soppa kiehuu jo valmiiksi:)

Timppa
01.03.2006, 01:43
Tuntuu nyt varsinkin parilla järvenpääläisellä menneen se herne sinne väärään paikkaan,joten tässä heille sekä muillekkin palstaa lukeville muutama fakta noiden fiktioiden lisäksi.
Ensinnäkin nukuin kokouksen jälkeisen yön erittäin hyvin,tosin meni pikkutunneille ennenkuin päästiin punkkaan asti monen tallin ja ravintolan jälkeen ,mutta sitten itse asiaan. Olen itsekkin tuntenut Sepän Matin vuodesta -94 asti ja aina on juttuun tultu,oltiin yhtä aikaa hallituksessa vuosina -95 ja -96 kunnes Matti itse omista henk.koht.syistään jätti meidät.
Minulla,kuten tuskin kellään muullakaan olis ollu mitään sitä vastaan että Matti tekee comebägin mutta tapa miten se hoidettiin oli todella amatöörimäinen.
Joku tossa olikin huolissaan ,ettei synny kahta "leiriä",voin kokemuksesta sanoa että juuri näin niitä syntyy,keräillään valtakirjoja istuvan puh.johtajan selän takana jne.sensijaan että ois ennen kokousta otettu asiat reilusti esille ja puhuttu niistä ni olis varmasti löytyny hyvä ratkasu joka olis tyydyttäny kaikkia.(kutsutaan hyväksi kokouksen valmisteluksi) Ja en tiedä mistä tää yks
juippi on keksiny että mä olen soittanu Sepän Matille ja haukkunu hänet,ei tulis mieleenkään,me todella soiteltii Matin kanssa sunnuntai-iltana,koska halusin kuulla Matin version tapahtuneesta(ilman välikäsiä),puhuttiin ihan hyvässä hengessä ja Matti itse kertoi puhuneensa jo aiemmin Mikan kanssa ja että hän aikoo vetäytyä tehtävästä koska ei itsekkään pitänyt tavasta miten se toteutettiin.Oli kuulemma jotain muitakin syitä(liikaa hommia jne.) mutta niistä minä en tiedä tarkemmin koska en ole kuullut Matin ja Mikan välistä puhelua. Tuomaria tässä tarvittiin vasta tämän jälkeen kun meistä kolmesta,(Matti,Mika & minä) kukaan ei oikein tiennyt että miten kyseisessä tilanteessa tulisi toimia(Jatkaako vanha puh.joht./astuuko remmiin vara puh.joht.vai onko
tosiaan järjestettävä uusi vuosikokous) ettei sitte jälkeenpäin joku ala täällä "yleisön osastolla" valittaan että ei se nyt menny juridisesti oikein.
Missään en ole väittänyt että sihteeri olis mua "puukottanu selkään" mutta silloista istuvaa puh.johtajaa Mikaa,kyllä "puukotti". Siihen hommaan kyllä aika
ja tarmo näky riittävän mutta sihteerin hommiin ei,(näilläkin palstoilla on paljon näkynyt kirjotteluja kuinka liittyminen on "vaikeaa" ja liityin sekä maksoin mutta ei ole kuulunut mitään) jäsenasiat on sihteerin hommia mutta kun ei hoida niin ei hoida,ei ole kyllä näkynyt hallituksen kokouksissakaan.(jos työ tai muiden "kiireiden" takia ei ehdi hommaa hoitaa,siitä pitää kieltäytyä)
Kun puutuin Corveten nimittelyyn,jotkut tuntu käsittävän asian taas aivan väärin.(johtuneeko sukupolvien välisestä "kuilusta" vai maantieteellisestä asemasta) Ei se minullekkaan mikään statussympooli ole (tähän ikään mennessä on tullu ja menny erilaisia autoja "käsien läpi" jo muutama kymmen)
enkä aio ensikeväänäkään ajella Corvetella,lippalakki väärinpäin, stereot täysillä, luu pokalla pitkin katuja mutta ei mua vielä ole ikinä missään hävettäny sanoa että mulla on Corvette tai olis tullu tarve kutsua sitä "paskakasaks", jos se on "huumoria",en sitten kyseistä "huumoria" välitäkkään ymmärtää.
Negatiivinen asenne ??? Joka ei mua tunne ei näköjään tajua että se mun ns.
"negatiivinen asenne" = realistinen asenne.

PS. Tämän jälkeen en aio tällä, (juupas,eipäs) palstalla enää esiintyä.En sen enenpää lukea, kuin vastailla epäasiallisiin ja paikkansapitämättömiin väitteisiinkään.Jos jollain on todellista asiaa tai halua keskustella klubiin liittyvistä asioista,yhteystiedot löytyvät CLUB CORVETTE FINLANDIN virallisilta kotisivuilta.

KESÄÄ ODOTELLESSA. TERVEISIN

ZL1
01.03.2006, 07:01
Tästä jäsenmaksun korotus jutusta kumpuaa esiin aika selvästi eräs Suomalainen piirre...

"tosi törkeetä, mä en ehtinnyt mukaan kaikkiin tapahtumiin, nyt ne pitää hauskaa MUN RAHOILLA"

Niin ja näin hän ne korkeemmat maksut olisi tarkoitus budjetoida...

"tuplataan jäsenmaksu niin saadaan kaks kertaa enemmän tapahtumia"

Hoh, hoijaa....

Sitten asiaa...Jos jäsenmaksu nousisi esim 80,-€ /vuosi niin EI SE RAHA TEILTÄ POIS OLE!!!...Sillähän järjestetään TEIDÄN hyväksi kaikkea mahdollista, ja jos rahaa jäisi vaikka säästöön niin aina parempi!

80,-€/ Vuosi on päivää kohden noin 22 centtiä!!! HALOO!!

Ja mitä tulee asuinpaikkakuntaan niin esim SubaruClubissa "pohjoisen miehet" järjestävät omat pikkujoulut/ratapäivät ym tapahtumat kerhon piikkiin, toki kaikkiin tapahtumiin ovat kaikki tervetulleita...nämähän ovat vain järjestelykysymyksiä.

Itse olen tukennut kuntani moottorikerhoa jäsenmaksuilla kohta 20-vuotta vaikka en ole käynnyt kuin muutamalla junnujen ajoileirillä, ei ole tullut mieleenkään että siellä ne on jo vuosia mässäilleet MUN rahoilla...mässäilkööt, kunhan puitteet harrastaa kasvaa ja komistuu.

Täähän on vähän niin kuin junnuna kaljakorin kimppa ostos, tapellaan siitä kuinka monta bissee kukin on korista jo ottannut...eiköhän se tänäpäivänä mene niin että ostetaan niin monta koria että kaikille varmaan riittää niin ei tarvii alkaa itkemään, *******!!
Onhan se noinkin ja tämähän on ikuinen juupaseipäs aihe taloyhtiöissäkin (sieltä tosin on vaikeampi jäädä pois). Itse olen sitä mieltä, että pidetään maksu sunnilleen nykytasolla, mutta JOS voimia ja innokkaita löytyy niin lisää vaan tapahtumia ja ratapäiviä omakustannehinalla. Kyllä minäkin olen valmis jokonkin tulemaan jos ehtii eikä se omakustanne yhtään haittaa. Näin pidetään jäsenmäärä korkealla pinemmällä "perusmaksulla" ja silti saadaan lisää aktiviteettia aktiivisille...
Realismi tulee kuitenkin vastaan kun yritetään löytää niitä innokkaita ja vapaaehtoisia henkilöitä järjestämään lisää asioita...

ZR1
01.03.2006, 10:10
ZZ540R puhuu asiaa.. :D

Eikai tästä ole tarkoitus tehdä mitään snobi kerhoa, jossa osa nykyjäsenistä savustetaan jäsenmaksulla kerhosta ulos. Ei jäsenmaksua maksavien katselijoiden määrä tapahtumissa lisääntyisi varmasti.

Jos ajatellaan, että kerhon päätapahtumassa on autoja hitusen vajaa 100kpl ja jäseniä on tuhatkunta(?). Aika monelta jää tämäkin tapahtuma väliin. Nämä tuskin lähtevät maksamaan moninkertaiseksi korotettua jäsenmaksua..

Jos otetaan huomioon Corveten hinta autona.. Veten saa halvimmillaan varmaan 10t euroa.. Ainakin projektin.. Uudet taas maksavat max 120t.. Z06 varmaan 150-160t. Melkoinen haarukka.. Kerho on kuitenkin kaikille Corvette harrastajille tarkoitettu..

VetteMan
01.03.2006, 10:28
Jäseniä vähän reilu 250 kpl, pientä nousua oli määrässä viimevuoteen verrattuna.

TomiT
01.03.2006, 10:43
Ei sitä nyt välttämättä tarvii heti 80,-¤ nostaa, mutta hei HALOO!!! Ei 25,-¤ saa ravintolassakaan kuin normaalin pihvin + oluen...MITÄ LUULETTE VAIVAISELLA 25,-¤ SAAVANNE VUODESSA KERHOLTA???...Jos oikeasti halutaan kasvattaa / kehittää kerhoa niin silloin pitää panostaa myös rahallisesti. Ja vaikka kerho olis Pappatunturi Clubi niin kyllä tuo 25,-¤ sijoitus on tänäpäivänä naurettavan pieni summa...

Minä ainakin olen valmis maksamaan tuon 80,-¤ vaikka en kävis tapahtumissa kertaakaan ( tuo 80,-¤ satsaus tekee musta nyt varmaan Roope- Ankan :puker: )

Masa
01.03.2006, 10:46
Tossa Timpan kirjeessä tuli faktat aika hyvin selville . Tuntuu ett huhupuheissa on vähän tullu vierivä "lumipalloefekti"...
GJ , voitko laittaa äänestyksen tänne sopivasta kerhonjäsenmaksusta ?
Esim: 30e , 40e ,50e vai 70e...
Tää jätkä lähtee nyt Lappiin kelkkaileen ja palaa ens viikolla.:D
Ja hei , PEACE !

MikkoM
01.03.2006, 10:52
Tossa Timpan kirjeessä tuli faktat aika hyvin selville . Tuntuu ett huhupuheissa on vähän tullu vierivä "lumipalloefekti"...
GJ , voitko laittaa äänestyksen tänne sopivasta kerhonjäsenmaksusta ?
Esim: 30e , 40e ,50e vai 70e...
Tää jätkä lähtee nyt Lappiin kelkkaileen ja palaa ens viikolla.:D
Ja hei , PEACE !Alan kans olla sitä mieltä että tää jauhaminen alkaa riittää, pitäis vain "puhaltaa yhteen hiileen" ja yrittää kehittää toimintaa, edes pienin askelin, mutta kaikki on silti eteenpäin;)

Pidähän Matti hauskaa, nyt kun vihdoin sait lunta;)

stingray
01.03.2006, 11:15
Ei sitä nyt välttämättä tarvii heti 80,-¤ nostaa, mutta hei HALOO!!! Ei 25,-¤ saa ravintolassakaan kuin normaalin pihvin + oluen...MITÄ LUULETTE VAIVAISELLA 25,-¤ SAAVANNE VUODESSA KERHOLTA???...Jos oikeasti halutaan kasvattaa / kehittää kerhoa niin silloin pitää panostaa myös rahallisesti. Ja vaikka kerho olis Pappatunturi Clubi niin kyllä tuo 25,-¤ sijoitus on tänäpäivänä naurettavan pieni summa...

Minä ainakin olen valmis maksamaan tuon 80,-¤ vaikka en kävis tapahtumissa kertaakaan ( tuo 80,-¤ satsaus tekee musta nyt varmaan Roope- Ankan :puker: )

eikö vois kerhon jäsen maksua nostaa sille vastaavalle tasolle kuin on järkevää
jos kerran muutkin kulut esim.ratamaksut tuplaantunut!!! tarkistaa
asia seuraavassa hallituksen kokouksessa:study:

ZR1
01.03.2006, 11:29
MITÄ LUULETTE VAIVAISELLA 25,-¤ SAAVANNE VUODESSA KERHOLTA???...

Lue tapahtumakalenteria..

Ainakin tällähetkellä aika helkkarin paljon tuohon rahaan nähden.

Mutta millaisia ovat muiden kerhojen jäsenmaksut? Vaikka Porsche tai Ferrari club, jos sellaiset löytyy..

MIC4-90
01.03.2006, 11:35
Aivan eli kulujen tarkistamine olisi varmaan hyvä ja esimerkiksi tämä nettisivujen ylläpito niin siihenkin pitäisi mielestäni varata jonkin verran koska itse voisin vaikka tästä sivustosta maksaa 20eur/vuosi koska tunnen saavani hyvinkin paljon autooni tukea täältä ja siihen nähden en esimerkiksi saa 20eurolla mistään muualta.

Hiukan ihmetyttää tuo mukamas snobikerho meininki??? Mitä ihmettä eihän se jos kerhoa kehitetään ja tehdään paremmaksi jäsenille ja ehkä sit tämä olisi snobi meininkiä jos oikeasti tehtäisiin 300euroa jäsenmaksu, mutta eihän nyt 25euron maksun noston vaikka toisella 25eurolla voi tuntua missään. Sanon sen et jos sen takia kerhoon tuleminen jää sen takia niin suosittelen myös sen corveten hankkimisen toiseen ajankohtaan koska siihen menee seisonnassakin yli 25euroa:)

Eihän tällä korotuksella haeta kuin jäsenille enemmän sisältöä ja muutenkin kerhon koneisto voisi toimia paremmin kun olisi edes resurssit tehdä ilman että joutuu aivan pennin venytykseen.
Ihme miks porukat ei innostu siitä et jos olis enemmän rata-päivii ja vaikka paremmilla radoilla kuin ahvenistolla et porukka uskaltaisi radalle ilman kolhimisen pelkoa, dyno-testailua taikka pikkujouluja tai vaikka jotain muuta mitä nyt mieleen tuliskaan.

Olen Brcn kanssa samalla linjalla eli vaikka multakin menisi tuo 80euroa vuodessa ja enkä saisi muutakuin maksukuitin niin eipä haittaa ja en mäkään mikään miljonääri ole.

ZR1
01.03.2006, 11:57
Aivan eli kulujen tarkistamine olisi varmaan hyvä ja esimerkiksi tämä nettisivujen ylläpito niin siihenkin pitäisi mielestäni varata jonkin verran koska itse voisin vaikka tästä sivustosta maksaa 20eur/vuosi

mutta eihän nyt 25euron maksun noston vaikka toisella 25eurolla voi tuntua missään.

Finnsharkkiin voisi lisätä monilta sivustoilta tutun lahjoitusnappulan.. tai tilinumeron, johon jokainen voisi tehdä haluamansa nimettömän lahjoituksen. Toisaanta eikös Jenkkejen Corvette Forum ole ilmainen ja mittasuhteeltaan täysin eri luokkaa..

Jäsenmaksusta taas sai lukea purnausta jo aikanaan vanhalla foorumilla.. Jotkut vaativat jo silloin jotain erittelyä siitä, mihin jäsenmaksurahoja käytetään. Myös kauempana asustelevat valittavat jo nykyisellään siitä, miten tapahtumat jäävät väliin.. En tiedä montako jäsentä on esim. Oulun pohjoispuolella, mutta 25e -> 75e korotuksen jälkeen ei varmasti yhtään. Ja kuitenkin tarkoitus olisi koota kaikki Corvette harrastajat yhteen.

MS
01.03.2006, 12:41
Niin kauan kun jäsenmaksu pysyy alle 100eemeliä vuodessa, ei maksun pitäisi olla ylitsepääsemätön kenellekään. Muutamasta kympistä ruikuttajat valittavat luullakseni periaatteesta.
Jos elämä on kuitenkin kiinni siitä joistain kympeistä, niin silloin kyllä omistaa väärän auton. Tai oikeastaan jos niin tiukalla elää ei kannattaisi autoa omistaa lainkaan.

Macho
01.03.2006, 13:16
Mutta millaisia ovat muiden kerhojen jäsenmaksut? Vaikka Porsche tai Ferrari club, jos sellaiset löytyy..
Hyvä pointti. Kävin katsomassa:

Liittyminen Suomen Porsche Clubiin
Liity joukkoon, toimi seuraavasti, jäsenyyden edellytyksenä on Porschen omistaminen tai hallinta:

* Liittymismaksun joka v. 2005 on 25
* Vuosimaksun joka v. 2005 on 38

Ferrariklubin sivuilla tyylikkäästi ei edes lukenut mitä jäsenyys maksaa, pikkuhiluja ovat moiset jokatapauksessa ;)

Ferrari Club Finland's mission is to
join together ferraristis
preserve Finnish exotic car fleet
promote motor sports
popularize driving ethics and driving culture
propagate safety of traffic There are 54 members in Ferrari Club Finland.

Ferrari Club Finland is intended for Ferrari owners.

Sitten on vielä Finnish Jaguar Drivers Club

liittymismaksu Eur 15
vuosimaksu Eur 25

MIC4-90
01.03.2006, 13:19
No eikös tällä korotuksella voisi esimerkiksi parantaa juuri sitä alueellista toimintaa eli saadaan ne ratapäivät vaikka tornioon jos siitä on kiinni. Kyllä tuo korotus taitaa olla periaatteellinen valitus jos sillä haetaan parannusta koko suomen käyttäjiin.

MikkoM
01.03.2006, 13:24
No eikös tällä korotuksella voisi esimerkiksi parantaa juuri sitä alueellista toimintaa eli saadaan ne ratapäivät vaikka tornioon jos siitä on kiinni. Kyllä tuo korotus taitaa olla periaatteellinen valitus jos sillä haetaan parannusta koko suomen käyttäjiin.
Korotus on sinänsä ihan ok, mutta kyllä sen pitäis olla kohtuullinen, joku 80-100€ alkaa olla perusjäsenyydestä liikaa, muutama kaveri maksaa tuon nykyisen maksun "huvikseen" vaikkeivät tapahtumissa käykään, mutta jos maksu nousee reilusti, niin tollaset maksajat jää auttamatta pois...
Voisihan tietysti olla "kannatusjäsen" mahdollisuuskin kuten joillakin kerhoilla, joka olis luonnollisesti pienempi:cyclops:
Ehkä omistan väärän auton, mutten oikein ole valmis maksamaan moninkertaisia summia jäsenyydestä...
Voidaan kyllä järjestää paikalliset tapahtumat omakustannushintaankin... "artisti maksaa kaiken"

ZR1
01.03.2006, 13:42

Mutta kannattaako koko kerhon maksaa Torniolaisten ratapäivät..

Pieniä korotuksia tulee varmasti jossainvaiheessa, kun kaikki kuitenkin kallistuu kokoajan. Pikemmin pitäisi olla tyytyväinen, että jäsenmaksu on kyetty pitämään ennallaan ja silti tarjoamaan samat edut jäsenille.

Joku voisi laskea, miten paljon maksua pitäisi korottaa, että sillä saataisiin oikeasti jotain uutta, jos jäseniä on 250.

Rokan järjestämän Hyvinkään tapahtuman osallistumismaksusta oli aikanaan äänestys, jonka pienin summa taisi voittaa.. Antaa varmasti suuntaa siitä, että vaikka muutama olisi valmis vaikkapa 100e jäsenmaksuun, niin enemmistö siihen tuskin tulee suostumaan.

MikkoM
01.03.2006, 13:47
Erittäin hyvin sanottu, tuohon se tuntuu menevän ;);)
Maksu on/tulee olemaan mitä määrätään se ei luultavasti ole meidän käsissä...
Sanonpa vaan että, pieni korotus ei haittaa...:-\"

Macho
01.03.2006, 14:02
Lisää hintoja:

Suomen Opel-yhdistys Opel Club Finland OCF ry:n jäsenmaksu on kalenterivuosittainen ja syyskokouksessa 2005 se päätettiin säilyttää 20 euron suuruisena.

Mutta miettikääs ladakerhon hyötysuhdetta, oma lehtikin..

Ja vielä mainostan, että kannattaa liittyä Ladakerhoon, on meinaan paljon kokoontumisia ympärivuoden ja rentoa porukkaa ihan laidasta laitaan. Saa kyllä apua joka ainoaan tekniseen ja epätekniseen ongelmaan plus kokoontumisissa usein ilmaiset juomat ja ruoat. Kerhon jäsenmaksu on 5 euroa vuodessa, ja tällä rahalla saa kotiinsa 4 kertaa vuodessa ilmestyvän n. 30 sivuisen Lada-Pravda kerholehden.

Teemu
01.03.2006, 14:57
BMW Club Finlandin 'rakenteessa' tehtiin muutos about vuosi sitten ja toiminta organisoitiin alueellisten jaosten ympärille. Näitä jaoksia on nyt Suomessa about 6-7 ja niillä omat nimetyt vetäjät sekä toimintasuunnitelmat. Jaostasolla on toimintaa kahvimiiteistä lähtien ja jako tapahtui juuri syystä että Suomi on liian iso maa pitää kaikki tyytyväisinä kerhotason resursseilla.

Clubin yhteisiä tapahtumia on yleensä talviajokoulu ja/tai jääratapäivät, pari ratapäivää kesällä, kesätapahtuma sekä vuosikokouksen yhteyteen ajoitettua päiväohjelmaa. Lisäksi on tehty kerhon organisoimia kimppareissuja esim. BMW:n tehtaille saksaan, nämä ovat luonnollisesti 100% omakustanteisia.

Jäsenmaksu 25e taitaa mennä valtaosin admin -kuluihin ja kerholehteen sekä ratatoiminnan pieneen tukemiseen. Ainakin ratatapahtumissa on osallistujille nimelliset osallistumismaksut ja tapahtumien yöpymis- ja ruokailukulut maksetaan omasta pussista.

Maksut kohdistetaan palvelujen käyttäjille ja tapahtumissa kävijöille, eikä sosialismin hengessä makseta ylisuuria jäsenmaksuja pelkkien puitteiden ylläpitämisestä.

Väännön CCoF:n osalta jätän kerhoon kuulumattomana kommentoimatta...

Carlos
01.03.2006, 14:57
Ettei Suomen Lada-kerhoa vaan sponssaisi joku oligarkki tai poligarkki...pahasti haiskahtaa sitlä...kun vertaa maksua vs. etuja...

Carlos
01.03.2006, 15:03
Alueellinen jaostoiminta on mielestäni erittäin varteenotettava vaihtoehto. Päätapahtumat (ne 2 ratapäivää, Vette-tapahtuma ja isot messut) voitaisiin pitää koko maan kattavina ja loput alueellisina. Tämä palvelisi parhaiten kunkin alueen erityistarpeita/-toiveita ja pitäisi aktiviteetinkin varmasti vireämpänä klubi-tasolla.

stingray
01.03.2006, 16:21
Niin kauan kun jäsenmaksu pysyy alle 100eemeliä vuodessa, ei maksun pitäisi olla ylitsepääsemätön kenellekään. Muutamasta kympistä ruikuttajat valittavat luullakseni periaatteesta.
Jos elämä on kuitenkin kiinni siitä joistain kympeistä, niin silloin kyllä omistaa väärän auton. Tai oikeastaan jos niin tiukalla elää ei kannattaisi autoa omistaa lainkaan.

:thumleft::-\":batman::-({|= juuri näin ja loppupelissä joikainen sen päättää
maksaako vai ei!!! ja haluaako olla clubissa mukana :-\"

TomiT
01.03.2006, 17:36
Rokan järjestämän Hyvinkään tapahtuman osallistumismaksusta oli aikanaan äänestys, jonka pienin summa taisi voittaa.. Antaa varmasti suuntaa siitä, että vaikka muutama olisi valmis vaikkapa 100e jäsenmaksuun, niin enemmistö siihen tuskin tulee suostumaan.

Jos äänestyksessä olis ollut kohta "saat 25,-¤ kun tulet tapahtumaan" niin "erään" rasti olis varmaan ollut tossa kohdassa :-\"

MS
01.03.2006, 17:43
Jos äänestyksessä olis ollut kohta "saat 25,-¤ kun tulet tapahtumaan" niin "erään" rasti olis varmaan ollut tossa kohdassa :-\"

Jep jep\\:D/ :-\"

ZR1
01.03.2006, 17:44

Saattaisi olla aika monen muunkin rasti.. :D

Fangio13
01.03.2006, 17:49
Ajatellaan välillä positiivisesti: ensikuun jälkeen on jo toukokuu, niin se kevät tulee nopeasti...

Paakari
01.03.2006, 18:27
Ajatellaan välillä positiivisesti: ensikuun jälkeen on jo toukokuu, niin se kevät tulee nopeasti...
Ja tosiposetiivarina: Päivät rupeavat lyhenemään 4 kk:n kuluttua :mad:

TCC
01.03.2006, 18:51
Ja tosiposetiivarina: Päivät rupeavat lyhenemään 4 kk:n kuluttua :mad:

Niin että mitäs sitä autoa ottamaan edes esiin kun se jo kohta joutuu laittamaan talviseisontaan.;)

Nipa
01.03.2006, 19:58
Ja hyvällä säkällä juhannuksena tulee lunta..

WBBC
01.03.2006, 20:17
******* kun on routa nostanut asfalttia tallin oven edestä ettei saa toista ovea auki. Toivottavasti tulee kevät aikaisin ja asfaltti laskee pari senttiä, että saa kärryn ulos.

ps. Suomen pienimmässä corvettekerhossa Vartiokylässä, jäsenmaksusysteemi on hoidettu periaatteella, se joka kuluttaa, se maksaa.

jtammel
01.03.2006, 21:02
No johan on taistelu. Täytyy täältä Oulun korkeudelta kommentoida että ei kieltämättä nuo kerhon touhut ole koskettaneet millään lailla kun näinkin kaukana tapahtumien keskuksesta asustelen. TOisaalta joskus 4 vuotta sitten lähettelin liittymispyyntöjä kerholle ilman vastakaikua joten se siitä.

ANyway en puutu tuohon kerhon politiikkaan millään lailla mutta kieltämättä tällaiset kommentit nostaa sykettä kummasti:

"No tässä yksi ääni paskakasalle lisää.. Aikoinaan tuli jättäydyttyä kerhon ulkopuolelle suurelta osin siksi että mukana oli tyyppejä jotka kuvitteli pyhällä corvetella ajelemisen luu ulkona(onko muuten yhdys_sana?) olevan jokin suurikin status. Kyllä hävetti medella letkan mukana ympäri espaa.."

Jo on ihme kekkuleita tälläkin palstalla kun aletaan katsomaan pahalla jos kaverit nauttii corvetella ajamisesta luu ulkona. En ollut paikalla katsomassa miten kaverit ajelivat "rehvastelivat menopeleillään" mutta sitäkö tässä haetaan ,että se "todellinen" corvette harrastaminen on lasikuitupulkan rappaamista jossain hikisen tallin nurkassa vuodesta toiseen. Kyllä se niin on että ajamista ja nauttimista varten nämä vehkeet on tehty, eikä siitä stauksesta eroon pääse vaikka kuinka hävettäis.

Oulu kuittaa...

Mala
01.03.2006, 22:18
noniin pakkohan se on nyt antaa omakin kommentti tärkeään asiaan.

voitaisko varata esim siljalta mielellään c -luokan hytit (kaikki) ja vedettäis kaikki oikeen kunnon känni. jonka aikana sitten voitais vetää toisiamme oikeen kunnolla turpaan.

ylettömän painimisen jälkeen voitais kaikki ihan vaan (HARRASTAA) kunnon peri suomalaista tukkimies romantiikkaa eli rakasteltais toistemme kanssa ylettömästi.

mikä olisikaan mieluisaanpaa kuin aamulla herätä jannu lauman välistä hanuri ja naamaturvoksissa mutta kuitenkin vapautuneessa mielentilassa.

sitten terminaalissa heitettäis oikeen kunnon hyvästit itkujen kanssa

HYVÄÄ KESÄÄ mikkelistä

hahahahhahahahahha

MikkoM
01.03.2006, 22:24
Voi per.ele mala:-\" Päivän toiset kunnon naurut, siinäkö ratkaisu kaikkiin ongelmiin...:tongue:

Rokka
01.03.2006, 23:02

Niin ekassa tapahtumassa tarjosin ruokaa ja juomaa 1000 eskolla, ja paikalla oli, hmmm 15 autoa... Laskekaa siitä.

Tokassa tarjosin ateriat Rolssissa, ja osalle suht runsaalla kädellä...

Eli tuo ilmainen vaihtoehtohan jotensakin toteutui!!!
Ja sai ruokaa ja juomaa, sekä toivottavasti hyvän mielen.

TomiT
02.03.2006, 07:19
Niin ekassa tapahtumassa tarjosin ruokaa ja juomaa 1000 eskolla, ja paikalla oli, hmmm 15 autoa... Laskekaa siitä.

Tokassa tarjosin ateriat Rolssissa, ja osalle suht runsaalla kädellä...

Eli tuo ilmainen vaihtoehtohan jotensakin toteutui!!!
Ja sai ruokaa ja juomaa, sekä toivottavasti hyvän mielen.

Ei tarvii olla moinen laskupää että tajuaa homman olevan suorastaan lahjoitus...Kysynkin vaan että monta tapahtumaa esim Rokka jaksaa tarjota vastaavilla kuluilla. Ottaisko ZR-1 seuraavat kekkerit hoitaakseen?

Jos joku jaksaa järjestää näitä sessioita, niin varat pitäis ehdottomasti saada Clubin budjetista,ainakin osa...toki aina voidaan säätää tapahtumakohtainen maksu + loput Clubilta, mutta ei näin että joku järkkää tapahtuman ja pistää yli puolet kuluista omasta pussista!!

Kesää odotellen, tää topic on osaltani tässä....

nm. 80,-€ ei tee kenestäkään snobia.

Pappatunturi
02.03.2006, 11:00
Jo on ihme kekkuleita tälläkin palstalla kun aletaan katsomaan pahalla jos kaverit nauttii corvetella ajamisesta luu ulkona. En ollut paikalla katsomassa miten kaverit ajelivat "rehvastelivat menopeleillään" mutta sitäkö tässä haetaan ,että se "todellinen" corvette harrastaminen on lasikuitupulkan rappaamista jossain hikisen tallin nurkassa vuodesta toiseen. Kyllä se niin on että ajamista ja nauttimista varten nämä vehkeet on tehty, eikä siitä stauksesta eroon pääse vaikka kuinka hävettäis.

Oulu kuittaa...

Tän voisi varmaan jo sulkea..alkaa vääristymään melko pitkälle gjiin orginaalista.

Etkö sie Jtammel nyt tajunnut mitä tarkoitin..? No väännetään rauhallisesti oulun murteella uudestaan;) Mua aikoinaan hävetti kiertää jotain espaa tms p.rallia 20kmh letkassa jotta varmasti kaikki näki että tässä mennään ihmecorveteilla tyyllikkäästi. Kiinnosti ja kiinnostaa edelleen reilu roadtrippaaminen(Masa 06!!) ja ruuvaaminen hikisen tallini nurkassa.

Mutta jokainen tyylillään.Sä voit ajella luu ulkona omaan rauhalliseen tahtiin kerhossa tai ilman.Ei se mua haittaa mitenkään.

Pöllönummi kuittaa

Rokka
02.03.2006, 11:03
Niin toki sain tuon 1000 eskoa sponssina firmalta, mutta olisin nälkäsenä miehenä tietty voinut syödä ite sen koko potin, no ei nyt yhdeltä istumalta kuitenkaan :)

Ja Rolls tarjosi nuo ateriat viime vuonna, eli en maksanut niitäkään omasta lompsasta. Ja ite en tälläkään kerralla ottanut yhtään extraa, jotta kaikki saisivat hyvät safkat! Yleensähän ruokitaan oma suu ensin kylläiseksi ja sitten katotaan mitä jää muille.

Mutta muut välilliset ja välittömät kulut nousivat yhteensä noin 140 eskoon, eli se oli mun kokonaisbudjetti viime vuonna. Tuohon 140 on laskettu vaan ne rahat jotka oikeesti mun lompsasta lähti kun tapahtuman järjesti, ei työ- tai aikakustannuksia.

Klubi tuli kyllä kivasti vastaan viime vuonna maksamalla pakollisen torivuokran ja poliisin luvat, ja se oli muistaakseni luokkaa 40 eskoa. Eli 100 puristelin omista pähkinöistä.

ZR1
02.03.2006, 12:46
Ei tarvii olla moinen laskupää että tajuaa homman olevan suorastaan lahjoitus...Kysynkin vaan että monta tapahtumaa esim Rokka jaksaa tarjota vastaavilla kuluilla. Ottaisko ZR-1 seuraavat kekkerit hoitaakseen?

nm. 80,-¤ ei tee kenestäkään snobia.

Eihän tuo liity mitenkään siihen, että vastustin ajatustasi nelinkertaistaa jäsenmaksu.

Tapahtumien järjestäminen on vapaaehtoista ja Rokka on hoitanut Hyvinkään tapahtumat kaikinpuolin hyvin.

Mitä tuohon loppuun tulee, enemmän siihen vaikuttaa asenne, kun summa.

Carlos
02.03.2006, 12:57
Kyllä siinä jäsenmaksun nostossakin kannattaa jotain tolkkua pitää eli tuplatkin on jo aika kova sana. Mutta jos kerran BMW-klubikin pärjää 25 eskolla ja jokainen kustantaa oman osansa tapahtumissa, niin kyllä meidänkin pitäisi muutamalla kympillä pärjätä - järjestelykysymyshän tuo on. Ja pohjakassaa saadaan kartutettua kertaluonteisella liittymismaksulla.

Carlos
02.03.2006, 13:14
Tän voisi varmaan jo sulkea..alkaa vääristymään melko pitkälle gjiin orginaalista.

Etkö sie Jtammel nyt tajunnut mitä tarkoitin..? No väännetään rauhallisesti oulun murteella uudestaan;) Mua aikoinaan hävetti kiertää jotain espaa tms p.rallia 20kmh letkassa jotta varmasti kaikki näki että tässä mennään ihmecorveteilla tyyllikkäästi. Kiinnosti ja kiinnostaa edelleen reilu roadtrippaaminen(Masa 06!!) ja ruuvaaminen hikisen tallini nurkassa.

Mutta jokainen tyylillään.Sä voit ajella luu ulkona omaan rauhalliseen tahtiin kerhossa tai ilman.Ei se mua haittaa mitenkään.

Pöllönummi kuittaa
Kyllä mäkin haluaisin ihan pikkasen elvistellä vaivan palkaksi, jos oon puurtanut hikisessä tallissa kuukausikaupalla ja laittanut Vetten näyttäväksi - on se vähän sen oloinen vehje - ja kaipa se tillistelevä yleisökin sitä osaa jo odottaa...kyllä se kummasti itsetuntoa nostattaa eikä sitä tartte yhtään hävetä...

MIC4-90
02.03.2006, 14:34
Kyllähän kärrystään pitää olla ylpee ja saakin olla kuin hangon keksi rantabulevardeja kruisaillessa. Tosi asia on et meitsi nauttii hommasta ja siksi auton ostin et siitä tykkään siitä kaikilta osin. Ja suomalaiset yleesäkkin ja meidän naapurit tulee aina mulkoilee ja kritisoimaan seläntakana ajoit sitten likasella corvetella tai priima yksilöllä kesällä.
Täss on hiukan sitä eroa normaali auton imagoon nähden kun puhutaan corvetesta ilman mitään hehkutusta. Eli jos tulet sillä uuden karhealla bemarilla hintaa vaikka 35k euroo ja sit vierelle tulee vuoden 85 puunattu corvette hintaa 15k euroo niin voitte varmaan jokainen miettii kumpi herättää ihailuja tai pahennusta naapureissa.

siksi nautitaan näistä ja annetaan muiden murehtia meidän puolesta ja jos kitisee niin annan sen äänen jäädä kumin ulvomisen ja V8 murinan alle:D

Meni off-topic mut menkööt:)

Carlos
02.03.2006, 14:49
Niin toki sain tuon 1000 eskoa sponssina firmalta, mutta olisin nälkäsenä miehenä tietty voinut syödä ite sen koko potin, no ei nyt yhdeltä istumalta kuitenkaan :)

Ja Rolls tarjosi nuo ateriat viime vuonna, eli en maksanut niitäkään omasta lompsasta. Ja ite en tälläkään kerralla ottanut yhtään extraa, jotta kaikki saisivat hyvät safkat! Yleensähän ruokitaan oma suu ensin kylläiseksi ja sitten katotaan mitä jää muille.

Mutta muut välilliset ja välittömät kulut nousivat yhteensä noin 140 eskoon, eli se oli mun kokonaisbudjetti viime vuonna. Tuohon 140 on laskettu vaan ne rahat jotka oikeesti mun lompsasta lähti kun tapahtuman järjesti, ei työ- tai aikakustannuksia.

Klubi tuli kyllä kivasti vastaan viime vuonna maksamalla pakollisen torivuokran ja poliisin luvat, ja se oli muistaakseni luokkaa 40 eskoa. Eli 100 puristelin omista pähkinöistä.
Ei sun tartte kenellekään tilitellä rahaliikennettäsi - sun tarjoilut oli tonnin edestä safkaa + Rollsista jne. lisää ja se on sen arvoista tuli se mistä tuli ja miten tuli - ilman sua sitä ei kuitenkaan olisi ollut tarjolla eli hienosti järkätty. Ensi kesänä lisää ja Vetteläiset porukalla mukaan tukemaan! :p :p

Harri -76
06.03.2006, 11:31
Isot miehet, munat ja kaikki! Koittakaahan nyt saadan hommat raiteille... meitä (mua) nuorempia pelotta;)

ToniH
09.03.2006, 15:03
En ole ennen täällä kerhopuolella käynytkään kun en kuulu kerhoon. Ja semmosta meininkiä näköjään, ettei tarvitse toiste tullakaan.

Miksi en kuulu kerhoon? No, lähetin kirjeen kerholle joskus ennen e-mail aikaa (kun vielä olin C3 miehiä) ja tiedustelin, että mitä toiminta sisältää ja mitä jäsenmaksun vastineeksi saa? Muutaman kuukauden päästä tuli vastaus: maksulappu, ei mitään muuta.

No, kuulun aika moneen klubiin joihin maksan vastaavan summan ja sieltä tulee aiheesta lehti, järjestetään seminaareja tai koulutuksia tms. mielenkiintoista toimintaa. Tuolta saa vain maksulapun ja vuosittaisen kokoontumisen? No enhän minä semmoisella kerholla mitään tee. Kerhon webbisivut ovat viestineet vähän samaa viestiä, kuollutta menoa.

Vettet ovat olleet minulle tärkeitä jo lapsesta mutta arvostan muitakin urheiluautoja. En osaa olla täysfanaattinen oikein mistään yhdestä merkistä. Siksi en ole osallistunut isoihin Vette-kokoontumisiin tai muihin joukkotilaisuuksiin enkä sellaisia kaipaakaan. Jopa pienet kerääntymiset ovat osoittautuneet välillä hieman puuduttaviksi, ihastellaan autoja (tai jotain uusia heebeleitä) vartti ja homma on käytännössä ohi.

Jos jotain kaipaisin autokerholta tai autoharrastukselta niin se olisi jonkinmoista action toimintaa - varsinkin niin, että mukana on muitakin merkkejä. Esimerkkinä kiva tilaisuus mielestäni on ollut Hyvinkään kiihdytyspäivä, johon olen nyt osallistunut kahdesti. Paljon erimerkkisiä autoja ja actionia. Tähän kategoriaan kuuluu myös ne slalom-hommat joihin olen jo vuosia yrittänyt agitoida porukkaa mutta huonolla menestyksellä. Voisinhan toki mennä niihin yksinkin mutta kaverin tai parin kanssa se on aina kivempaa. Viime vuonna F-body miehet järjestivät ratapäivän musse-miesten kanssa, hyvä idea - jälkiviisaana olis pitänyt lainata faijalta musse ja painaa sekaan...

Ehkä tähän action-hommaan voisi myös lukeutua jonkunmoiset reissut porukalla, olkoot sitten autolla, laivalla tai autolla+laivalla. Vois olla ihan kivaa.

Semmosia fiiliksiä klubista ja harrastamisesta yleensä. Meitä on moneksi ja kullakin on vähän eri kiinnostukset ja aina ei tarjonta osu jokaisen makuun. Siinä mielessä siis kerho ei ainakaan minussa ole onnistunut herättämään pienintäkään kiinnostusta, eikä näköjään hirveän monissa muissakaan.

MikkoM
09.03.2006, 15:09
Ehkä tähän action-hommaan voisi myös lukeutua jonkunmoiset reissut porukalla, olkoot sitten autolla, laivalla tai autolla+laivalla. Vois olla ihan kivaa.Tällaisiahan on suunnitteilla muutamiakin(tosin kerrhon ulkopuolella) ;)
Meikäläinen on ollu "vette-friikki" jompitkään ja olisin vaoinu aikanani liittyä kerhoon "kannatusjäseneksi" jos se olisi ollut mahdollista ja yhtenä tavoitteena olikin kerhoon kuuluminen(eli auton omistaminen), vaan nyt tuntuu että onko tuo kuitenkaan mikään saavutus kuulua kerhoon...

ToniH
09.03.2006, 15:15
Joo, olen seurannut yhtä noista projekteista mielenkiinnolla.

Masa
09.03.2006, 15:30
En ole ennen täällä kerhopuolella käynytkään kun en kuulu kerhoon. Ja semmosta meininkiä näköjään, ettei tarvitse toiste tullakaan.

Miksi en kuulu kerhoon? No, lähetin kirjeen kerholle joskus ennen e-mail aikaa (kun vielä olin C3 miehiä) ja tiedustelin, että mitä toiminta sisältää ja mitä jäsenmaksun vastineeksi saa? Muutaman kuukauden päästä tuli vastaus: maksulappu, ei mitään muuta.

No, kuulun aika moneen klubiin joihin maksan vastaavan summan ja sieltä tulee aiheesta lehti, järjestetään seminaareja tai koulutuksia tms. mielenkiintoista toimintaa. Tuolta saa vain maksulapun ja vuosittaisen kokoontumisen? No enhän minä semmoisella kerholla mitään tee. Kerhon webbisivut ovat viestineet vähän samaa viestiä, kuollutta menoa.

Vettet ovat olleet minulle tärkeitä jo lapsesta mutta arvostan muitakin urheiluautoja. En osaa olla täysfanaattinen oikein mistään yhdestä merkistä. Siksi en ole osallistunut isoihin Vette-kokoontumisiin tai muihin joukkotilaisuuksiin enkä sellaisia kaipaakaan. Jopa pienet kerääntymiset ovat osoittautuneet välillä hieman puuduttaviksi, ihastellaan autoja (tai jotain uusia heebeleitä) vartti ja homma on käytännössä ohi.

Jos jotain kaipaisin autokerholta tai autoharrastukselta niin se olisi jonkinmoista action toimintaa - varsinkin niin, että mukana on muitakin merkkejä. Esimerkkinä kiva tilaisuus mielestäni on ollut Hyvinkään kiihdytyspäivä, johon olen nyt osallistunut kahdesti. Paljon erimerkkisiä autoja ja actionia. Tähän kategoriaan kuuluu myös ne slalom-hommat joihin olen jo vuosia yrittänyt agitoida porukkaa mutta huonolla menestyksellä. Voisinhan toki mennä niihin yksinkin mutta kaverin tai parin kanssa se on aina kivempaa. Viime vuonna F-body miehet järjestivät ratapäivän musse-miesten kanssa, hyvä idea - jälkiviisaana olis pitänyt lainata faijalta musse ja painaa sekaan...

Ehkä tähän action-hommaan voisi myös lukeutua jonkunmoiset reissut porukalla, olkoot sitten autolla, laivalla tai autolla+laivalla. Vois olla ihan kivaa.

Semmosia fiiliksiä klubista ja harrastamisesta yleensä. Meitä on moneksi ja kullakin on vähän eri kiinnostukset ja aina ei tarjonta osu jokaisen makuun. Siinä mielessä siis kerho ei ainakaan minussa ole onnistunut herättämään pienintäkään kiinnostusta, eikä näköjään hirveän monissa muissakaan.

Onko tullu mielees ,että ajat saattaa olla muuttunu sitten vuoden kivi ja miekka? Toi kerhon jäsenmaksuhan onkin niiiiiin kauhee ,että eihän sitä ookkaan varaa kellään maksaa...
Mutta asiaan;jos oikeesti väität että jäsenmaksulla ei saa vastinetta rahalle ,niin hohhoijaa...mutta meitä on moneksi.
Nimimerkki "16 vuotta jäsen ja jatkossakin!"

MikkoM
09.03.2006, 15:34
Mutta asiaan;jos oikeesti väität että jäsenmaksulla ei saa vastinetta rahalle ,niin hohhoijaa...mutta meitä on moneksi.
Nimimerkki "16 vuotta jäsen ja jatkossakin!" Mä oon sen mielinen henk. koht. että pelkästään meetin takia kannattaa maksaa jäsenmaksu:D
Mutta loppuhan on jokaisen omasta osallistumisesta kiinni;)

Mala
09.03.2006, 15:47
noniin jannut voiskohan joku ystävällinen toweri tehdä ny sitten ihan vaan listan mitä sillä jäsenmaksulla nyt saa ja monta jäsentä kerhossa nyt sitten onkaan .

ja pistää tollasen noin suurinpiirtein kaavan tänne mihin menee minkäkinverran fyrkkaa kerhon pussista.

niin eipä oo sit enää mitään epäselvää täs kerhohommas ,kaikki halukkaat sit näkee mitä maksul saa ja mihin hynä menee.

ToniH
09.03.2006, 15:52
Onko tullu mielees ,että ajat saattaa olla muuttunu sitten vuoden kivi ja miekka? Toi kerhon jäsenmaksuhan onkin niiiiiin kauhee ,että eihän sitä ookkaan varaa kellään maksaa...
Nimimerkki "16 vuotta jäsen ja jatkossakin!"

Luin edelliset 10 sivua tätä keskustelua ennen kun kerroin oman näkökantani. Ei antanut aihetta muuttaa näkökantaa - päinvastoin. Lue sinäkin, ehkä turha alentuvuus ja naivius karisee silmistäsi (no, tuskin).

ZR1
09.03.2006, 15:57
Jäsenmaksulle on tullut todella hyvin vastinetta. :D

Kaksi ratapäivää, Hyvinkään Street & Slide ja Corvette Meet.

Alastaron ratapäivillä majoitus ilta- + aamupalalla ja savusaunalla.

Corvette meetissä ruokaa ja juomaa, unohtamatta höyrylaivaristeilyä Virroilla.

Extrana viime kesän majoitus + sauna, höystettynä konjakilla ja maittavalla aterialla cruisingin yhteydessä Virroilla.

Unohtamatta sitä elämystä, minkä reilun +80 Corveten cruising letka tarjoaa kerhon päätapahtuman yhteydessä..

Ei tulisi mieleenkään olla olematta jäsen.

MS
09.03.2006, 16:16
Jaaha tämä aihe on taas alkanu herättää kiinnostusta.

Mitä sitten jäsenmaksua vastaan pitäisi saada? Hmm...
Joillekin riittää pari postissa tullutta lappua vuodessa. Joku haluaa toimintaa jos ei päivittäin, niin ainakin viikottain.
Kerho on mukana kuitenkin melko monessa jutussa. Tänä vuonna homma alkaa Tampereen näyttelyssä jatkuen Helsingin näyttelyn kautta Ahvenistolle ratapäiville ja siitä eteenpäin on crusingia ja Kuopiossa meeting...
Tapahtumaa siis on ainakin jonkin verran. Ja silti mitään ei järjestetä. Tuntuu kummalta räpätykseltä. Kukaan ei taatusti kiellä tulemasta mukaan näyttelyiden järjestämiseen tai radalle ajamaan tai meetingiin mukaan.
Kyse on omasta aktiivisuudesta.
Jos kuitenkin tilanne on se ettei kyseiset tapahtumat kiinnosta, niin se on sitten eri juttu. Siinä tilanteessa ei muuta kun ehdotuksia kehiin, niin hommaa mitä luultavammin aletaan kehittämään eteenpäin.
Tässä kohtaa on hyvä muistaa, että kaikki kerhon toiminnassa mukana olevat ovat normaalisti töissä käyviä ihmisiä (jopa hallituksen jäsenet) ja näinollen heidän resurssinsa ovat rajalliset. Taas tulee mukaan oma aktiivisuus. Toiminta joka kiinnostaa teitä itseänne kiinnostaa mitä luultavammin muitakin harrastajia. Ottakaa asiasta selvää ja ruetkaa keräämään porukkaa kasaan. Tietysti myös yhteys kerhon päättäjiin, niin voitte yhdessä keskustella mitä apuja kerholta voi saada. Onko se rahaa, materiaaleja tai työvoimaa riippuu tapahtumasta.
Samat ohjeet pätee jos tuntuu siltä ettei tapahtumia ole tarpeeksi.
Sitten tullaan siihen että tapahtumat on niin kaukana.
Tähän yksi kysymys! Jos ette itse pysty tulemaan mielestänne liian kaukana olevaan tapahtumaan, niin miten ihmeessä voitte kuvitella että joku pystyy tulemaan sinne kauaksi järjestämään tapahtumia?
Eli taas tullaan siihen omaan aktiivisuuteen. Suomi on sen verran pieni maa että kaikille sopivan matkan päästä löytyy ainakin muutama harrastaja ja ei muuta kun porukka kasaan ja foorumille tietoja ja kerholta tarvikkeita niin siitä se lähtee.
Nyt kaikki luulee, että olen sitä mieltä ettei kerhon hallituksen tarvitse kuin istua persiillään. Ei näin, vaan kerhon hallituksen on toki saatava itsestään irti paljon lisää.
Itsekin olen vain pelkkä rivijäsen, mutta olen sitä mieltä että on suurimmaksi osaksi itsestä kiinni mitä harrastuksesta irti saa.

MikkoM
09.03.2006, 16:21
mutta olen sitä mieltä että on suurimmaksi osaksi itsestä kiinni mitä harrastuksesta irti saa. Aivan totta, ja vaikka tapahtumia olisi paljonkin enemmän niin monessa tapauksessa taidetaan tulla siihen että kesällä tulee tehtyä muutakin kuin kulkea vette tapahtumissa, ainakin itellä jää moni autotapahtuma sen vuoksi käymättä kun on jotain muuta ohjelmaa...Loppujen lopuks aika harva varmaan on valmis jokaviikonloppu lähteen johonkin meetingiin;)
Vai olenko väärässä?
No eripurista huolimatta aion maksaa jäsenmaksuni:-\"

MS
09.03.2006, 17:01
Ei voi joka viikonloppu käydä autotapahtumissa. Hurja kaljan juonti lihottaa.

Nipa
09.03.2006, 17:02
Jäsenedut ovat mullekin hieman epäselviä, mutta se 25e ei ole paha.. Rahanmenosta puheenollen, menin lupautumaan liittyä Ruotsin vette-klubiin viime kesäisen Ruotsin meetin jälkeen. Tuskin tulee siellä yhdessäkään cruisingissa käytyä tai katsomassa videoita etelä-ruotsalaisen porukan kanssa. Vähän mieltä lämmitti silti viime marraskuussa tullut 2005 vuoden kalenteri (tarkoitus lienee ollut hyvä kun tuli edes, vaikka kalenteri samantien vanhenikin) ja tulihan sieltä heti alkuvuodesta 2006 kalenteri.

Tervetulopaketissa oli lisäksi kirja, jossa kaikki klubin jäsenet ja autot, ikkunatarra, pinssi ja muuta pientä sälää. Lisäksi sieltä on nyt 2 klubin lehteä tullut. Eli kuitenkin reilulle sadalle eurolle (muistaakseni liittyminen oli n. 60, samoin vuosimaksu) melko kallista sälää tullut.

Tarkkaan en muista syitä miksi lupauduin klubiin liittymään "juhlahumusta" johtuen, mutta puheenjohtajan (vai jäsenasioista vastaavan?) kanssa olin kuitenkin keskustellut ja luvannut liittyä. Hyödyt klubista varmaan jää siihen, että Ruotsista saa muutamasta paikasta osia halvemmalla (jos joskus tulee käytyä) ja ehkä Ruotsin meetteihin "jonon ohi" paremmin.

Nimimerkki, katsotaan kumpi seuraavan jääkiekkomatsin voittaa ;) :D

Masa
10.03.2006, 10:19
Luin edelliset 10 sivua tätä keskustelua ennen kun kerroin oman näkökantani. Ei antanut aihetta muuttaa näkökantaa - päinvastoin. Lue sinäkin, ehkä turha alentuvuus ja naivius karisee silmistäsi (no, tuskin).

Pahoittelen kirjoitukseni "hyökkäävää" sävyä ja pyydän nöyrimmästi anteeksi.
Peräät kirjoituksessasi tapahtumia "actionia" , kuten mainitset.
Viime vuosina itseasiassa sitä on ollut useassa eri muodossa , myös radalla ja laivalla ja kokoontumisissa. Tänä kesänä sitä tulee olemaan vielä runsaammin. Joten mukaan vaan , suosittelen !
Nm: 16 vuotta jäsen ja jatkossakin....

Carlos
10.03.2006, 10:35
Kritiikin ydin on selvästi Klubin näkymättömyys ja tiedottaminen: esim. jäsenanomusten käsittely, klubikortin jäsenedut ja tapahtumista kertominen. Kaikki jäsenet eivät kiertele oma-aloitteisesti tapahtumissa, rakentele itse moottoreita tai selvittele FHRA:n jäsenetuja tms., mutta sopivan aktiivisella tiedottamisella ja markkinoinnilla nämäkin jäsenet olisivat paljon osallistuvampia ja tyytyväisempiä. Muistaa jäseniään silloin tällöin ja markkinoida tapahtumia vähän aktiivisemmin ja selkeämmin ei ole mikään kohtuuton vaatimus klubin hallitukselta, vaikka nämä käyvätkin leipätyössä. Ajat ovat muuttuneet viim. 5 vuoden aikana: Autojen tuonti on helpottunut, monilla on laittaa ylimääräsitä rahaa aloittaa autoharrastus eli jäsenet eivät ole kaikki enää mitään moottorivirittäjiä tai kilpaguruja.

Avalanche
10.03.2006, 21:36
Minä olisin varsin tyytyväinen jos 25e:lla saisi edes sen jäsenyyden:)

Walrus
20.03.2006, 02:46
Öhh... Ensteks ajattelin että jätän kokonaan kommentoimatta tätä kädenvääntöä, mutta täytyyhän tulokkaankin äänen kuulua. :jocolor:
Nimittäin vasta tämän viestiketjun kautta mulle selvisi, että Suomessa toimii joku muukin Corvette-foorumi kuin Finnshark. Miksi vasta siis nyt?

Toimin itse kohtuullisen kokoisen yhdistyksen hallituksen puheenjohtajana ja painimme samanlaisten ongelmien kanssa kuin tässä foorumissa käsitellyt keissit.

Meillä on muutamia perusteesejä toiminnassamme, ja vaikka ne eivät kaikki sovellu kaikkien yhdistysten toimintaan, niin suurin osa niistä on nykyaikaisen yhdistystoiminnan perussääntöjä. Seuraavassa muutamia ajattelun aiheita.

- Pienen porukan täytyy pärjätäkseen pitää yhtä. Ristiriidoista huolimatta on tärkeää, että pieni sakki vetää köyttä samaan suuntaan. Tämän foorumin lukijat ovat harrastustoiminnassaan varsin korkealla ravintoketjussa. Toisin sanoen yksilön osallistuminen tai osallistumatta jättäminen yhdistystoimintaan ei ole maatamullistava asia. Yhteistyö ja -toiminta on kuitenkin sellaista lisäarvoa jota ei voi muuta kautta saada.

- Yhdistys = jäsenistö. Yhdistys toimii yhdistyslain ja jäsenistönsä mandaatin kautta demokraattisesti. Päätökset perustuvat enemmistön tahtoon ja vain tasaäänitilanteessa PJ:n ääni ratkaisee. Yhdistys ei ole sen hallitus (jota yleensä syytetään sen toiminnasta), vaan yhdistys on koko sen jäsenistö. John F. Kennedy sanoi: "Älä kysy mitä maasi voi tehdä sinun eteesi. Kysy, mitä sinä voit tehdä maasi eteen."

- Puheenjohtaja johtaa puhetta ja esiintyy koko jäsenistön keulahahmona. Puheenjohtajan "isännänoikeus" kuitenkin rajoittuu vain käytännön asioiden päivittäiseen hoitoon. Kaikki varsinaiset päätökset tekee hallitus tarvittaessa puheenjohtajan esityksen ja äänestyksen kautta. Asioissa, joissa hallitus on selkeästi erimielinen tai asia muuten koetaan poikkeuksellisen tärkeäksi, on syytä järjestää ylimääräinen yhdistyksen kokous ja jäsenäänestys.

- Luottamustehtävät perustuvat vapaaehtoisuuteen ja halukkuuteen. Yhdistyksen puheenjohtaja ja hänen johtamansa hallitus voivat ohjata toimikuntien kokoonpanoa ja heidän työtänsä haluamaansa suuntaan. Yhdistystoiminta on enemmän tai vähemmän politiikkaa, jossa jäsenistö valitsee hallitukseen ja etenkin hallituksen puheenjohtajaksi enemmän persoonia kuin asialistan kohtia. PJ:n ja hallituksen tehtävänä ei ole tehdä kaikkea itse vaan enemminkin löytää parhaimmat voimavarat asioiden hoitoon, ja sen jälkeen delegoida parhaimmaksi katsomallaan tavalla.

- Luottamustehtävien hoidon tulee olla ilmaista. Tämä ei meidän yhdistyksessämme tarkoita sitä, että PJ:lle / hallitukselle ei suoritettaisi mitään korvausta tehtävästään. Yhdistystoiminta on kuitenkin pidemmälle vietyä kuin perinteinen kerhopuuhastelu - eteen tulevat myös lain säätelemät vastuukysymykset - joten toiminnan laajuudesta riippuen jonkinlaiset kulukorvaukset voivat tulla kyseeseen. Homma tottakai perustuu vapaaehtoisuuteen joten tuntipalkkaa ei aleta laskemaan, mutta jos työnkuva aiheuttaa selkeitä kustannuksia, tulisi ne saada katetuksi esimerkiksi nimellisten kokouspalkkioiden nimissä (jotka verottajakin hyväksyy verottomina kulukorvauksina). Maksetaanhan muunmuassa kirjanpitäjille normaalisti palkkioita vähintäänkin kuluistaan, miksei siis myös PJ:lle ja / tai nettifoorumin ylläpitäjälle?

- Toiminnan osittainen rahoittaminen on mahdollista esimerkiksi mainostilan myynnin (bannerit nettisivuilla) tai kerholehden (onko sellaista?) sivuilla. Kaikenlaisia rahoituskeinoja on nykypäivänä tarjolla, onko kaikkia mietitty?

- Kommunikaatio ja vielä kerran: kommunikaatio. Infoaminen ja jatkuva tiedonjako, koeajopäivät, keväiset dyno-testit (varaosa- ja autoliikkeiden sponssaamat) illanistujaisineen ja muut kekkerit, kuukausittaiset infolehtiset tms. antavat lisäarvoa jäsenyydelle. Jokainen jäsen on lähes velvoitettu infoamaan valitsemaansa hallitusta kaikista keksimistään eduista, jotka saattaisivat olla neuvoteltavissa koko jäsenistön eduksi.

- Kaikki jäsenet ja jäsenistöryhmät ovat tasa-arvoisia. Yhdistyksen sisällä olevat pikkublokit tai elitistiryhmät eivät kuulu yhdistystoimintaan. Nämä tahot voivat perustaa halutessaan oman yhdistyksensä, mutta ainoastaan suuremman jäsen / äänimäärän saanut voi toimia tehokkaammin jäsenistönsä edunvalvojana. Joskus siis vaihtoehtoisen järjestön perustaminen saattaa tuodakin lisäarvoa jäsenille, koska tällöin syntyy kilpailutilanne. Pienissä piireissä on yhdistävä voima kuitenkin loppupeleissä aina suurempi kuin hajoittava.

Jos tämä nyt yhtään mitään auttaa niin hyvä sitten. Muuten meni kirjoitukset (ja lukeminen) hukkaan. :rolleyes:

janiv
29.05.2006, 01:04
No voihan persetin persetti. Tämmöseen seuraankos minä nyt sitten meninkin littymään. Juuri kun pääsin eroon kyräilevästä ja kateellisesta ratsastusseurasta.:confused:

Luulin totta tosiaan, että Corvetteklubissa olisi toisenlainen meininki.:(

groovyjay
29.05.2006, 01:09
No voihan persetin persetti. Tämmöseen seuraankos minä nyt sitten meninkin littymään. Juuri kun pääsin eroon kyräilevästä ja kateellisesta ratsastusseurasta.:confused:

Nyt taitaa olla meininki jo vähän muuttunut... ;)

janiv
29.05.2006, 08:23
Nyt taitaa olla meininki jo vähän muuttunut... ;)

No kiva kuulla. Miksiköhän tätä kerhokeskustelut osastoa muuten pystyy lukemaan kirjautumatta, mutta hiekkalaatikkoa ei?

MikkoM
29.05.2006, 08:34
No kiva kuulla. Miksiköhän tätä kerhokeskustelut osastoa muuten pystyy lukemaan kirjautumatta, mutta hiekkalaatikkoa ei?
Ihan tarkoituksella ;);)

Masa
29.05.2006, 10:05

Nää on menneitä ja käsitelty jo....:wink:
Tässä kerhossa ON hyvä meininki...

janiv
29.05.2006, 10:26
Nää on menneitä ja käsitelty jo....:wink:
Tässä kerhossa ON hyvä meininki...

Hyvä, että on käsitelty.

Vaan eihän sitä voi aina tietää, että milloin menneet on menneitä. Eräässä metsästysseurassa kyräiltiin jotakuinkin kolmisenkymmentä vuotta ja samalla alueella oli kaksi seuraa. Vasta viimevuonna saatiin seurat yhdistettyä.

En tiedä edes mikä riita aikoinaan oli ja miksi sama seura jakaantui kahdeksi vaan hyvä, että 30 vuoden päästä sopu löytyi sielläkin :)

Joskus tuntuu, että olipa seura/kerho/bändi/työpaikka tai mikä tahansa niin riitaa syntyy heti kun on yli yksi jäsen/osallistuja/työntekijä. Parisuhteesta puhumattakaan ;)

Pekka Berkeles
19.06.2011, 23:27
Vuosia vanha ketju juolahti mieleen tuossa äsken. Oi aikoja, oi tapoja, kuten joku roomalainen totesi vuosituhansia sitten.

Nykyään ei tapahtumista ole pulaa, ja eikös se ole varsin hienoa näin tavalliselle Corvetteharrastajalle. Mukaan vaan aina kun aikataulu vaan antaa myöden.

El RayNo
20.06.2011, 00:26
Vuosia vanha ketju juolahti mieleen tuossa äsken. Oi aikoja, oi tapoja, kuten joku roomalainen totesi vuosituhansia sitten.

Nykyään ei tapahtumista ole pulaa, ja eikös se ole varsin hienoa näin tavalliselle Corvetteharrastajalle. Mukaan vaan aina kun aikataulu vaan antaa myöden.

Nyt eletään Corvetteharrastajan kulta-aikaa...:driving: :king: :santa:

hateju
20.06.2011, 00:37
Nyt eletään Corvetteharrastajan kulta-aikaa...:driving: :king: :santa:

Kyllä! Hienoja tapahtumia piisaa suomessa ja vähän kauempanakin!
Eikä tarvi rahoja takaisin
:D

red-red-red
29.06.2011, 13:19
Tämän viestiketjun voisi painaa syvälle unholaan. Niin upeasti kerho toimii tänä päivänä, eikä vanhemmastakaan toiminnasta ole pahaa sanaa sanottavana. Timo teki myös upean työrupeaman, josta vielä näin vuosien jälkeen hänelle suuri kiitos. Yleinen ongelma kerhotoiminnassa on se, että pienen kaveripiirin alkuunpanema toiminta paisuu laajamittaiseksi valtakunnalliseksi ja kansainvälisiin mittasuhteisiin, ja siihen vääjämättä tulee muutakin kuin pienen porukan saunailtoja. Tämän uuden kivan sovittaminen vanhaan kivaan ei aina käy kivuitta. Kasvukipuja on lapsilla usein, mutta CCOF on kasvanut jo aikaa sitten miehen mittoihin. Itse koen finnsharkin osana täydentämässä CCOF-toimintaa ja toivon jokaisen sharkkilaisen olevan myös klubissa jäsenenä.