View Full Version : Pakoputkisto
Mitäs suosittelette pakoputkistoksi kun pitäis ne äänetkin saada esille?
Mutta kuitenkin että katsuri hyväksyy?
-Pasi
Vakiovastaus: Corsa Xtreme.
-Eddie-
Mitäs suosittelette pakoputkistoksi kun pitäis ne äänetkin saada esille?
Mutta kuitenkin että katsuri hyväksyy?
-Pasi
Tietty riippuu henkilökohtaisesta mausta ja siitä, sietääkö putkiston kuminaa ei yhtään/vähän/jonkin verran...
Jos aikeissa on laittaa myöhemmin pitkät peltisatsit, niin niiden mukana ääntä tulee lisää ja vakiosarjoilla kivan kuuloiset vaimentajat saattavat muuttua liian äänekkäiksi tai tuottaa resonanssikuminaa.
Koska itse olen äärimmäisen allerginen resonanssikuminalle, omaan korvaan soppeli ratkaisu oli vakioputkisto, mutta Corsa Sport -vaimentajat. Matka-ajossa pintakaasulla hiljaiset, isommilla kierroksilla tulee sitten jo ääntä kuuluviin ihan eri tavalla kuin vakiovaimentajilla. Tuohon jos lisää peltisatsit, ei pitäisi vielä tulla kuminaongelmia.
Vakiovastaus: Corsa Xtreme.
-Eddie-
Hinta on ainakin ihanan suolanen :D
Hinta on ainakin ihanan suolanen :D
Ainakin minä olen saanut todeta useammankin kerran sen että paras valinta olisi ollut se kallein ja lopuksi edullisin myös sekä työmäärältä ainakin puolet pienempi
Omassa C4 autossa pakopuoli-värkkäily meni näin: Lähtötilanteessa kaikki tehtaan jäljiltä vakiokunnossa. 1. Takapönttöjen tilalle Dynomax jotka olivat halvat mutta pettymys erityisesti äänien puolesta. 2. Pöntöt pois ja tilalle muffler eliminaattorit jotka halvat ja suoraa putkea. 3. Hooker lyhyet peltisarjat n. 400 ¤. 4. Race katit 400 ¤ jotka paloivat paskaksi omien asennusvirheiden vuoksi. 5. JBA rosteri peltisarjat lyhyet 800 ¤ eli järjetön hankinta. 6. Corsa rosteri putkisto kateista loppuun asti, karvan alle 2000 ¤. 7. Magnaflow race katit, hyvä hankinta muttei kovin halpa. 8. Hooker pitkät keraamiset peltisarjat ja custom kollektorit, +1000 ¤.
Kaiken kaikkiaan tuo pelleily maksoi ainakin 5500 ¤ pelkästään pakopuolen rakentelu, jonka olisi voinut saada n. 3500 eurolla kun olisi vaan heti ostanut sen Corsan putkiston ja pitkät peltisarjat sekä Magnaflow katit, ja kaikki olisi tullut yhdellä kerralla kuntoon. Tälleen sitä tyhmä pihi ihminen maksaa kaikesta 1,5-2 kertaa enemmän kuin paras olisi maksanut.
Ei ole kutonen, mutta ääninäyte Xtreme:stä (https://youtu.be/ZJJR_alRG94)
-Eddie-
On hienot röpötykset:rock:
Lopulta siis laitoin Borlat.
Hyvin pörisee :D
vBulletin v3.5.0 Release Candidate 3, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.