View Full Version : C3 LSx 1
mussette
29.11.2006, 23:55
Projekti etenemistä
mussette
30.11.2006, 00:00
Projekti etenemistä
Eli projektissa ollaan päästy osto huuman jälkeen hieman eteenpäin. Penkit verhoomossa, LS1 ja 4L60E mallattuna paikallaan odottaen peltisarjoja ja uusia uretaani moottorin korvakkeita. Tämän jälkeen voi koneen ja korvakon välisen adapteri levyn viimeistellä ja ruuvit vetää kiinni. 99 Camarosta otettua alumiini syyläriä hieman mallaillut paikalleen ja miettinyt miten kuvan K&N ilmanputsarin saisi haukkaamaan muuta kuin lämmintä konehuone ilmaa. Uusia osia osteltu parilla tonnilla; takaosan matto, pa. tankinanturi, oviverhoilut, uretaanipalat korin ja rungon väliin jne... . Konehuoneesta pahimmat paikat hiekkapuhallettu, runkoa vahvistettu kolmiopaloilla ja paremmilla saumoilla konehuoneen osalta. Tänä iltana irroitin tankin ja sieltähän sitä ruostetta löytyi runkopalkkien ympäriltä, onneksi pinta sellaista. Takimmaiset korin kannatus korvakkeet läpi ruostuneet, joutuu tilaan uudet... Tänään posti toi pari Amazonilta tilattua kirjaa LSx koneista ja niiden virittämisestä joten eiköhän sitä sinuksi tulla ko. mosan kanssa talven aikana.
On se vaan kivan näkönen tommonen muovinen imusarja.:thumleft:
Hyvällä vauhdilla näyttää projekti etenevän, siitähän ei tainnut kovin pitkä aika olla kun tuon tekniikan hommasit?
Corvette63
30.11.2006, 08:16
http://finnshark.com/forum/attachment.php?attachmentid=2456&d=1164837559
Hienoa! Nam nam :cool:
Asiaa:cool::cool::cool::cool:
Ja asianmukainen rekisterikin:salut:
Pappatunturi
30.11.2006, 08:43
Hienosti etenee Mussette !!! Ja oli hauska nähdä!!
Ps todella hyvä kilpi !!!!
Oliskos tään nyt se suomen ensimmäinen LS-X C3, mahtavaa pioneeri henkeä :thumleft:
Finnshark
30.11.2006, 09:31
Todella hienolta näyttää! Lisää kuvia vaan näytille! :cool: :cool: :cool:
Oh hoh:cyclopsa: Mietinkin täs yks päivä kuka kerkee ensin....HIENOO!
:salut:
Tuollainen se on itsekin tehtävä jonakin päivänä... Nyt tietää keneltä kysyä vinkkejä :cool:
Pekka Berkeles
30.11.2006, 11:59
Hienosti etenee Mussette !!! Ja oli hauska nähdä!!
Ps todella hyvä kilpi !!!!
Sanohan muuten "Pappis" että mitä pitää ottaa huomioon kun käytössä ei ole katalysaattoreita. (Ei, en ole omasta niitä poistamassa.) Pitääkö LSx:n moottorinohjausboksia jotenkin säätää eri lailla?
Sanohan muuten "Pappis" että mitä pitää ottaa huomioon kun käytössä ei ole katalysaattoreita. (Ei, en ole omasta niitä poistamassa.) Pitääkö LSx:n moottorinohjausboksia jotenkin säätää eri lailla?
Ainakin jos on myös takimmaiset lambda anturit katin jälkeen niinkuin mulla, niin niiden tilalle pitäis laittaa jotkut sensorit. Mitä oon lukenut, niin ei pitäis vaatia sitten moottorinohjausboxin säätämistä. En oo varma, että voiko ton hoitaa myös pelkästään ohjausboxin säädöllä, eri vuosimalleissa oli mun mielestä tässä suhteessa eroja.
Nyt vaan kaikki kyttäilemään ulkomailta sopivaa, halpaa, kolariautoa T56:lla ja LSx:llä.http://www.chessmaniac.com/uploaded_images/binoculars-740636.jpg
Corvette63
30.11.2006, 14:53
Nyt vaan kaikki kyttäilemään ulkomailta sopivaa, halpaa, kolariautoa T56:lla ja LSx:llä.http://www.chessmaniac.com/uploaded_images/binoculars-740636.jpg
Mä oon kattonu ulos kiikareiden kanssa jo 3 tuntia, mutta LSx:ää ei näy :confused:
Tuo projekti olis sen verran lähellä että jos mussettelle joskus sopii, niin voisin tehdä yhdistetyn ostosmatkan(Kärkkäiselle), ja käydä ihmettelemässä;)
mussette
30.11.2006, 15:43
Tuo projekti olis sen verran lähellä että jos mussettelle joskus sopii, niin voisin tehdä yhdistetyn ostosmatkan(Kärkkäiselle), ja käydä ihmettelemässä;)
Tervetuloa milloin vaan.
Aijai kun näyttää projekti hyvältä, vaihteisto valintakin aiheuttaa lämpöaaltoja sydänmessä ja säästää ikääntyvää nilkkaa...
Onko jo jotain suunnitelmia koneen muutos töihin ??
Eikö tästä ollu ainakin taisin jotain kuulla puhuttavan pappatunturin tallimeetissä. Että tietyllä mokkulalla voidaan muuttaa ohjausboksia niin että lamda-anturit saa disabloitua jonka jälkeen niistä ei pitäisi olla murhetta. Pappatunturi oikaskoon oletuksen tiedolla. :)
groovyjay
30.11.2006, 17:12
Hurraa! Väri ja moottori todella kohdallaan! Hieno projekti! Tätä seurataan innolla! :salut:
mussette
30.11.2006, 17:38
Onko jo jotain suunnitelmia koneen muutos töihin ??
Tavoitteena on päästä ajelemaan ensi kesänä, joten vapaa ajan vähyyden takia kone pysynee vakiona. Suht koht helpostihan noita tehoja pystyy nostamaan Camaron tasosta. Peltisarja nyt ainakin tulee, vapaavirtaus suodatin ja SPL:n MAF oli valmiina, throttle bodyn jäähdytys pois (6hv), kai noista joku hv tulee. Nokan, keinuvipujen vipusuhteen, kansien vaihtoaika on sitten joskus.
Aijai kun näyttää projekti hyvältä, vaihteisto valintakin aiheuttaa lämpöaaltoja sydänmessä ja säästää ikääntyvää nilkkaa...
Hughes Performance oli prepannu laatikon oli jokin tarra liimattu laatikon kylkeenkin. Itse kans pidän enempi automaateista....
Pappatunturi
30.11.2006, 19:19
Morjensta Pekka!
Joo noihin saa ostaa takimmaisten antureiden töpseleihin päihin "boksia" joka antaa tarvittavaa tietoa ettei koodit syty. Toinen vaihtoehto on ohjelmoida ne pois toiminnasta kuten mulla ja Tomiteeeeeeeeeeeeeeeeeeeellä.
Morjensta Pekka!
Toinen vaihtoehto on ohjelmoida ne pois toiminnasta kuten mulla ja Tomiteeeeeeeeeeeeeeeeeeeellä.
Saikos noi ohjelmoitua pois EFILivellä?
Joo noihin saa ostaa takimmaisten antureiden töpseleihin päihin "boksia" joka antaa tarvittavaa tietoa ettei koodit syty. Toinen vaihtoehto on ohjelmoida ne pois toiminnasta kuten mulla ja Tomiteeeeeeeeeeeeeeeeeeeellä.
Mun seefemmasta löytyy moiset mokkulat. Kuvankin taisin joskus tänne niistä laittaa....
Mun seefemmasta löytyy moiset mokkulat. Kuvankin taisin joskus tänne niistä laittaa....
Onkos sulla katit poistettu?
Onkos sulla katit poistettu?
Toki katit löytyy, vähäpäästöinen ;)
Toki katit löytyy, vähäpäästöinen ;)
Olikos noi takalambdat poistettu sitten turbojen takia? Mulla on sellanen mielikuva et oon tätä ennenkin sulta kysynyt, mut mun muisti on vähän mitä on, sori...
Olikos noi takalambdat poistettu sitten turbojen takia? Mulla on sellanen mielikuva et oon tätä ennenkin sulta kysynyt, mut mun muisti on vähän mitä on, sori...
Varmastikkin tämä toimenpide on tehty johtuen myös tästä muutoksesta sekä niistä kaikista jotka moottoripuolelle on tehty. Kannet, kamppari, nokka, turbot jnejne
http://finnshark.com/forum/attachment.php?attachmentid=1598&d=1156784064
Nyt me lopetetaan toisten projekti topiikin tuhoaminen ja siirrytään tässä asiassa YV osastolle. Kiitos ja anteeksi.
mussette
02.12.2006, 22:39
Laitetaan nyt välillä ruoste kuvia kun puunattuja pintoja on muissa topiceissa.
Tekniikan vaihto projekti laajenee ruostevaurioiden korjaamiseksi. Oheiset kuvat ovat kuskinpuolen takarenkaan edestä sen jälkeen kun koriliimalla kiinni laitettu kuttaperkka pala on poistettu. Ko. kuttaperkka pala oli vain osittain kiinni ja siitä syystä takarengas oli nakellu paskaa koko korityyny kotelon täyteen. Osto hetkellä katseli tuotakin kohtaa nosturilla taskulampun valossa, mutta en hiffannut koko asiaa. Ko. kuttaperkka palassa on neljällä ruuvilla kiinni suorakaiteen mallinen pala josta voi tarkistaa mikä tilanne on (se joka uskaltaa);) . Omassani toinen puoli oli ihan ok. (vain pientä pintaruostetta). Tämän nähtyäni päätin tänään että kori lähtee irti rungolta. Tämä päivä meni korin irroitusta valmistella. Huomenna parin tunnin työ ja kori ja runko erillään. Sitten vaan tilaamaan aikaa hiekkapuhaltajalta. Kori tyynyt oli tosi surkeassa kunnossa joten ei tää nyt niin v...ta, mutta aikaa menee tähänkin niin hel...ti, mutta loppu tulos tulee olemaan hyvä ja mielen rauha pysyy projektin edetessä. Niin ja autosta tulee sellainen jota ei sitten koskaan myydä:D , kun kukaan ei maksa niin paljon kuin pitäis saada:rolleyes: . Voipahan ruosteet hävittää ja rungon vahvistaa ympäriinsä.
Vai koppaa ollaan siellakin irrottelemassa :salut:
Aika rajussa kunnossa tosiaan toi kotelo :shock:
Corvette63
03.12.2006, 00:41
Laitetaan nyt välillä ruoste kuvia kun puunattuja pintoja on muissa topiceissa.
Tekniikan vaihto projekti laajenee ruostevaurioiden korjaamiseksi. Oheiset kuvat ovat kuskinpuolen takarenkaan edestä sen jälkeen kun koriliimalla kiinni laitettu kuttaperkka pala on poistettu. Ko. kuttaperkka pala oli vain osittain kiinni ja siitä syystä takarengas oli nakellu paskaa koko korityyny kotelon täyteen. Osto hetkellä katseli tuotakin kohtaa nosturilla taskulampun valossa, mutta en hiffannut koko asiaa. Ko. kuttaperkka palassa on neljällä ruuvilla kiinni suorakaiteen mallinen pala josta voi tarkistaa mikä tilanne on (se joka uskaltaa);) . Omassani toinen puoli oli ihan ok. (vain pientä pintaruostetta). Tämän nähtyäni päätin tänään että kori lähtee irti rungolta. Tämä päivä meni korin irroitusta valmistella. Huomenna parin tunnin työ ja kori ja runko erillään. Sitten vaan tilaamaan aikaa hiekkapuhaltajalta. Kori tyynyt oli tosi surkeassa kunnossa joten ei tää nyt niin v...ta, mutta aikaa menee tähänkin niin hel...ti, mutta loppu tulos tulee olemaan hyvä ja mielen rauha pysyy projektin edetessä. Niin ja autosta tulee sellainen jota ei sitten koskaan myydä:D , kun kukaan ei maksa niin paljon kuin pitäis saada:rolleyes: . Voipahan ruosteet hävittää ja rungon vahvistaa ympäriinsä.
Oikein! Kannattaa samantie tehdä viimeisen päälle, kun kerran alkaa LS1:stä kuidun alle asentamaan. Tästä tulee siis Suomen hienoin C3? ;)
mussette
03.12.2006, 20:44
No niin jatketaan projekti tiedotusta täältä pohjanmaalta. Kori on irti rungosta. Kolme puslan korvaketta oli ruostunut lähes pois, ja tietysti runko ruostessa (ei sentään puhki asti). Se on kyllä totta ettei tuota LSx ää viitsi laittaa ruosteiseen runkoon:p . Aikaa tähän nyt tulee menemään, mutta jos pari viikkoa touhuaa niin runko on puhallettu ja maalattu. Mutta jospa se on parempi vaihtoehto kuin parin viikon laiskottelu:D .
(Nipa-79 katso mikä tarra alimpana nosturissa)
Pappatunturi
03.12.2006, 20:49
Huomenna parin tunnin työ ja kori ja runko erillään. Sitten vaan tilaamaan aikaa hiekkapuhaltajalta. Kori tyynyt oli tosi surkeassa kunnossa joten ei tää nyt niin v...ta, mutta aikaa menee tähänkin niin hel...ti, mutta loppu tulos tulee olemaan hyvä ja mielen rauha pysyy projektin edetessä. Niin ja autosta tulee sellainen jota ei sitten koskaan myydä:D , kun kukaan ei maksa niin paljon kuin pitäis saada:rolleyes: . Voipahan ruosteet hävittää ja rungon vahvistaa ympäriinsä.
Ihan oikea asenne.Kun tekee -tekee sitten viimeisen päälle.Ne löytyy sieltä bubbabubbalandiasta missä noi bondoviritykset tehdään-ei täällä.
Ja kyllä sen projektin voi joskus myydä-eihän näistä mistään omia pysty saamaan pois.Mutta ei saa sekään kukaa vaikka fudaa koko elämänsä treenaten 8 kertaa viikossa. Harrastustahan tää on:)
Hieno tarra onkin 8)
mutta täytyy sulle vissiin sellanen valkopohjanen sponssata kans että erottuu paremmin :-k
Pappatunturi
03.12.2006, 20:52
No niin jatketaan projekti tiedotusta täältä pohjanmaalta. Kori on irti rungosta.
Katookaas kaikki -sitä tarraakin-mutta kuinka kivuttomasti kori nousee nosturin kanssa..
Mussette hoi! Miksei tota laturia voi jättää tonne alas? istuuhan se sinne?
Katookaas kaikki -sitä tarraakin-mutta kuinka kivuttomasti kori nousee nosturin kanssa..
No niin nouseekin, mä kun oon tällänen lande paukku niin koppa nostetaan traktorin kuokalla :cool:
mussette
03.12.2006, 21:05
Mussette hoi! Miksei tota laturia voi jättää tonne alas? istuuhan se sinne?
Joo nyt se sopii, mutta kun siirrän konetta 30mm eteenpäin vesipumpun lähtöjen takia niin sitten laturi on palkissa kiinni. Pitää nyt asia vielä varmistaa kun saa uudet uudet uretaani korikiinnikkeet ja kun peltisarjat on mallattu niin ettei ne hakkaa simpukkaan ja kun kaikki on kiinni.
groovyjay
03.12.2006, 21:06
Hyvä mussette, ilo huomata, että jälleen yhtä projektia kiikutetaan alusta asti oikealla asenteella! :cool:
mussette
03.12.2006, 21:10
Hieno tarra onkin 8)
mutta täytyy sulle vissiin sellanen valkopohjanen sponssata kans että erottuu paremmin :-k
Mulla on, etkö muista kun otin kaksi.
Mulla on, etkö muista kun otin kaksi.
No minne sä sen toisen sit oot tintannu, mutta nyt mua alko ahistaan kun en koko viikonloppunna saanu omille raadoille tehtyä mitään, pakko ottaa niskasta kiinni ens viikolla, mutta jatkahan sinä tota erinomaista tahtia :cool:
Corvette63
03.12.2006, 21:19
Hienoa Mussette! :cool: :salut:
Hommahan etenee vauhdilla:salut: :salut:
Pappatunturi
03.12.2006, 21:47
Joo nyt se sopii, mutta kun siirrän konetta 30mm eteenpäin vesipumpun lähtöjen takia niin sitten laturi on palkissa kiinni. Pitää nyt asia vielä varmistaa kun saa uudet uudet uretaani korikiinnikkeet ja kun peltisarjat on mallattu niin ettei ne hakkaa simpukkaan ja kun kaikki on kiinni.
Ok selkis.Mutta jos vielä ahdistaa niin voit leipoa siihen runkoon helposti tarvittavan kolon laturille. Mitä alempana lähempänä konetta kaikki on sen stylempi!
Minkäs vuoden LS1 kone on kyseessä mussette?
No niin jatketaan projekti tiedotusta täältä pohjanmaalta. Kori on irti rungosta. Kolme puslan korvaketta oli ruostunut lähes pois, ja tietysti runko ruostessa (ei sentään puhki asti). Se on kyllä totta ettei tuota LSx ää viitsi laittaa ruosteiseen runkoon:p . Aikaa tähän nyt tulee menemään, mutta jos pari viikkoa touhuaa niin runko on puhallettu ja maalattu. Mutta jospa se on parempi vaihtoehto kuin parin viikon laiskottelu:D .
(Nipa-79 katso mikä tarra alimpana nosturissa)
Hyvältä näyttää ja on asialliset tilukset. Korkeutta ja 2-pilarinosturilla homma sujuu kun leikki. :D
mussette
04.12.2006, 10:39
Minkäs vuoden LS1 kone on kyseessä mussette?
Sama kuin sulla eli -99. Ostin -99 kolari Camaron josta kaikki tekniikka otetaan.
Ei tehokkain vaihtoehto, mutta tällä startataan ja muutokset tehdään joskus tulevaisuudessa.
Ja mopo karkas käsistä, niinhän mä vähän ennustelin;)
No ainahan näissä niin käy....Hienolta näyttää Mussette. Ja ens kesänä baanalla kevyesti...;)
mussette
04.12.2006, 12:56
Sille nyt ei voinut mitään, mutta kun ei viitsi taloa rakentaa suolle.:p
Harmillista, että hieno hiekkapiha osoittautui suoksi :(
mussette
04.12.2006, 13:22
Ja ens kesänä baanalla kevyesti...;)
Siitä pidetään kiinni ....
mussette
08.12.2006, 21:17
Projektipäivitystä Pohjanmaalta. Takatukivarret purettu hydraulipuristimen avulla.:D Rattiakselin alapäässä klappia, kuuluuko asiaan? Jos ei niin onko jostain saatavana uutta laakeria/puslaa. Syy miksi otin rattiakselin irti oli se että pitkät valot alkoi räpsymään n. 10s käytön jälkeen. Pitkien valojen katkaisija on rattiakselin puolessa välissä jota käytetään viiksestä pitkän terästangon välityksellä. Ko. katkaisijaa ei meikäläisen ruholla ja kourilla irroiteta paikallaan, on niin v...un ahdasta hyvä että sai rattiputken irti. Onko muilla ollut ko. valojen räpsimis ongelmaa. Diagnosoin vian ko. katkaisijaa. Ko. katkaisijan toisella puolella näkyi olevan virtalukkokin. Kuvassa myös alumiini kardaani jota olen suunnitellut alle. Tietääkö kukaan miksi ko. kardaanissa on toi mötikkä yoken jälkeen? Jotain tekemistä värinöiden kanssa?:rolleyes:
groovyjay
08.12.2006, 21:26
Projektipäivitystä Pohjanmaalta. Takatukivarret purettu hydraulipuristimen avulla.:D Rattiakselin alapäässä klappia, kuuluuko asiaan? Jos ei niin onko jostain saatavana uutta laakeria/puslaa. Syy miksi otin rattiakselin irti oli se että pitkät valot alkoi räpsymään n. 10s käytön jälkeen. Pitkien valojen katkaisija on rattiakselin puolessa välissä jota käytetään viiksestä pitkän terästangon välityksellä. Ko. katkaisijaa ei meikäläisen ruholla ja kourilla irroiteta paikallaan, on niin v...un ahdasta hyvä että sai rattiputken irti. Onko muilla ollut ko. valojen räpsimis ongelmaa. Diagnosoin vian ko. katkaisijaa. Ko. katkaisijan toisella puolella näkyi olevan virtalukkokin. Kuvassa myös alumiini kardaani jota olen suunnitellut alle. Tietääkö kukaan miksi ko. kardaanissa on toi mötikkä yoken jälkeen? Jotain tekemistä värinöiden kanssa?:rolleyes:
On joo värinöiden takia, Harri-76 on ihan guru noiden ratti tiltti-putkien kanssa, mies hieroi omastaan oikeasti paremman kuin tehtaalta tulleet, ei klppia missään. Ton alapään puslan saa uuden kyllä! :salut:
Tietääkö kukaan miksi ko. kardaanissa on toi mötikkä yoken jälkeen? Jotain tekemistä värinöiden kanssa?:rolleyes:
Eiköhän se ole tasapaino klimppi
Omaani hain ton alapään laakerin ja sen ympärillä olevan muoviholkin Metrosta, oli muistaakseni ihan hyllyssä!
Mulla räpsii valot samalla tavalla pitkillä. Kuulemma H4 polttimoissa on sen verran enemmän watteja että valokytkimen läpi menee vähän liikaa virtaa ja siinä oleva lämpövastus (tai -rele mikälie) räppää valot vähäksi aikaa pimeäksi ettei koko katkaisija sula... En ole sen kummemmin itse tutkinut asiaa (lukenut vain), helpoitenhan tuosta pääsisi jos kytkisi valot releen läpi.
Corvette63
08.12.2006, 23:04
:cool:
mussette
08.12.2006, 23:05
helpoitenhan tuosta pääsisi jos kytkisi valot releen läpi.
Samaa auton entinen omistajakin sanoi. Pitäis kai noiden valojen pelata ilman releitäkin. Kesällä kun ajellaan niin mieluummin vaihtais tavalliset valot tilalle ennen kuin alkaa sähkötöihin....
mussette
09.12.2006, 14:54
Uutta osaa korin kiinnitykseen. Made in Finland ja Ruukin kuumasinkittyä terästä. Jos muillakin korin nostajilla on tarvetta ko. osista niin mulla on niitä ylimääräisiä.
Uutta osaa korin kiinnitykseen. Made in Finland ja Ruukin kuumasinkittyä terästä. Jos muillakin korin nostajilla on tarvetta ko. osista niin mulla on niitä ylimääräisiä.
tätyypä pitää mielessä.
-73 on pitkien katkaisia jalalla, mutta räpsii sekin jostain. olen kuvitellut että
katkasiasta johtuis
Uskoisin että täällä on myös tarvetta :-k
Mulla räpsii valot samalla tavalla pitkillä. Kuulemma H4 polttimoissa on sen verran enemmän watteja että valokytkimen läpi menee vähän liikaa virtaa ja siinä oleva lämpövastus (tai -rele mikälie) räppää valot vähäksi aikaa pimeäksi ettei koko katkaisija sula... En ole sen kummemmin itse tutkinut asiaa (lukenut vain), helpoitenhan tuosta pääsisi jos kytkisi valot releen läpi.
Kuten myös... Pitkiä valoja kestää käyttää vartin verran, kunnes alkaa räpsimään. Muutaman minuutin kun jäähdyttelee pelkillä lyhyillä, niin taas voi käyttää sen vartin pitkiä.
Sama teoria kytkimen läpi menevästä 'liian kovasta' virrasta, eli ei sinänsä hyödytä purkaa tai vaihtaa kytkimiä
Kuten myös... Pitkiä valoja kestää käyttää vartin verran, kunnes alkaa räpsimään. Muutaman minuutin kun jäähdyttelee pelkillä lyhyillä, niin taas voi käyttää sen vartin pitkiä.
Sama teoria....
Tais toimii meillä molemmilla "varjopikkujouluissa".....;)
Höh, miekun luulin, että on ihan yleisesti tiedossa oleva juttu, että kannattaa/pitää laittaa H4:sten kanssa rele. Pahimmassa tapauksessahan koko alkuperäinen kytkin sulaa, koska sen virrankesto ei riitä paljon virtaa syöville lampuille.
Harri -76
09.12.2006, 18:42
Sama teoria kytkimen läpi menevästä 'liian kovasta' virrasta, eli ei sinänsä hyödytä purkaa tai vaihtaa kytkimiä
Relettä väliin ja rupee valot kestää! Itse toin akulta suoraan 10mm2 kaapelia ja sit paksulla haarottelin ne valoille releiden ja sulakkeiden kans... lisäksi laitoin noi valot toimimaan kaik yht aikaa eli neljä lyhyttä ja pitkää. Valaisee mukavasti ja sit lisäsin viel polttimoiksi 75w... nyt näkee ajaa!!!
mussette
09.12.2006, 19:41
Uskoisin että täällä on myös tarvetta :-k
Ei muuta kuin yv:tä niin tuon joululahjaksi ensiviikolla kun käyn siellä stadin suunnalla työmatkalla.:p
Tais toimii meillä molemmilla "varjopikkujouluissa".....;)
:drunken:
Oli kyllä kohtalaisen lähellä koko sulakkeen palaminen :cool:
Relettä väliin ja rupee valot kestää! Itse toin akulta suoraan 10mm2 kaapelia ja sit paksulla haarottelin ne valoille releiden ja sulakkeiden kans... lisäksi laitoin noi valot toimimaan kaik yht aikaa eli neljä lyhyttä ja pitkää. Valaisee mukavasti ja sit lisäsin viel polttimoiksi 75w... nyt näkee ajaa!!!
Tämä on se oikea tapa tehdä, tosin itsellä sähköremontit on listalla alimmaisena, kun kaikki pääsääntöisesti pelaa eikä haise palaneelle missään vaiheessa... :D
Ja sit lailliset daytime running lightsit maskiin, kuten sulla ja luukkujen alle jälkiasennusxenonit, pimeitä öitä varten ;)
Harri -76
09.12.2006, 22:21
Tämä on se oikea tapa tehdä, tosin itsellä sähköremontit on listalla alimmaisena, kun kaikki pääsääntöisesti pelaa eikä haise palaneelle missään vaiheessa... :D
Ja sit lailliset daytime running lightsit maskiin, kuten sulla ja luukkujen alle jälkiasennusxenonit, pimeitä öitä varten ;)
Se on vain aikamoinen valohärdelli itsellä, kun yhteensä kymmenen ulpiota eteenpäin osottamassa!!! Oikea joulukuusi... sopii tähän vuodenaikaan!
Hep, 3 settiä kiitos
mussette
10.12.2006, 16:28
Hep, 3 settiä kiitos
Tuon torstaina.
Pappatunturi
10.12.2006, 17:38
http://finnshark.com/forum/attachment.php?attachmentid=2588&d=1165668655
No johan on todella viimeisen päälle kiinnikkeet!!!
Noista vois jo todeta et jopas on päässy mätääntyy.. Mulla ainakin ihan hyvässä kunnossa puhalluksen jäljiltä niin ei oo tarvetta uusia. Hitsailin kyllä uusiks noita kiinnityksii että pysyisivät ja eivätpähän anna periks.
Kiitos kovasti osista, mahtavaa asennetta tuoda perille toisen työmaalle asti. :thumrigh:
mussette
14.12.2006, 21:07
Kiitos kovasti osista, mahtavaa asennetta tuoda perille toisen työmaalle asti. :thumrigh:
Se oli pikku vaiva, kun on nuo TomTomit ja pieni ruokaiset dieselit näin talviaikaan.:p PS. Korvaukseksi riittää tyypit ensi kesänä C4 tai C5:lla (ainakin vänkärin paikalta)
http://finnshark.com/forum/attachment.php?attachmentid=2588&d=1165668655
No johan on todella viimeisen päälle kiinnikkeet!!!
Ja on sitten muuten viimeisenpäälle tehdas missä nuo on tehty:thumrigh: oon siellä ekskursioreissulla käynnyt;)
mussette
16.12.2006, 19:15
Projektissa edistytty hieman ja tuli samalla rikottua simpukankansi töpinöissään. Löytyiskö keltään ylimääräistä simpukankantta? :confused: Hookerin Super Competionit sopii paikalleen kun koneen hakee oikeaan paikkaan simpukankin puolesta. Vasen puoli törröttää oudosti taakse päin, voi olla että joutuu oikaisemaan jotta sopii korin alla olemaan, mutta sen näkee sitten kun kori on päällä. Tulis nyt pakkaset, että sais tuon rungon hiekkapuhaltaa ja maalata.
No hitto, kuin sä sen kannen onnistuit tuhoomaan :confused:
F-bodyn sarjathan noi nyt tais olla, että niissä toi taitaa olla ihan oikea asento ;) Pitäiskö laittaa 3" donitsia tilaukseen, niin saisit noi mutkat tehtyä yhtä Pro-tasoisesti kuin muunkin tossa projektissa
Corvette63
16.12.2006, 20:08
http://finnshark.com/forum/attachment.php?attachmentid=2696&d=1166288902
On se niin :cool:!
mussette
17.12.2006, 01:06
No hitto, kuin sä sen kannen onnistuit tuhoomaan :confused:
Tippu työpöydältä tallin lattialle, ei siinä muuta tarvi!
[quote=mussette]Projektissa edistytty hieman ja tuli samalla rikottua simpukankansi töpinöissään. Löytyiskö keltään ylimääräistä simpukankantta? :confused:
Samasta numerosta josta löytyy vetoakseli;)
mussette
06.01.2007, 20:38
Projekti päivitystä pohjanmaalta. Pakarit tehty (meedion avulla jottei kolise jouseen), vaimentimena mustakankeen aoikoinaan ostetut Simonsit. Laippaliitoksia niin paljon kuin pystyi / järkevää laittaa.
kivasti etenee 8)
Ja huomenna koppa paikoilleen, vai kuinka?
Corvette63
06.01.2007, 20:51
Hurjan nopeesti etenee! Viimeksi kun runkoa nähtiin, niin oli vielä vanhat maalin roiskeet ja ruosteet pinnassa ja nyt on tuollainen syötävän hyvän näköinen pinta rungossa.. Nam! Hyvältä näyttää! :cool:
Tulevaksi ajokaudeksi jo ajoon?! ;)
mussette
06.01.2007, 20:57
Ja huomenna koppa paikoilleen, vai kuinka?
Ei aivan, huomenna hitsataan korista pari juttua. Vois kyllä oikein urakoida jotta pääsis eroon hitsaus ja rälläköinti hommista ja vois tallin siivota.
Hienolta näyttää, jospa joskus itsekin saisi aikaiseksi tuollaista projektia...:roll:
Onko imuilmanoton toteutus jo suunniteltu?
mussette
07.01.2007, 01:16
Hurjan nopeesti etenee! Viimeksi kun runkoa nähtiin, niin oli vielä vanhat maalin roiskeet ja ruosteet pinnassa ja nyt on tuollainen syötävän hyvän näköinen pinta rungossa.. Nam! Hyvältä näyttää! :cool:
Tulevaksi ajokaudeksi jo ajoon?! ;)
Niin, unohdin kertoa, että runko hiekkapuhallettiin ja samoiten kaikki irtosat.
Hioin lamelli laikalla runkoa sieltä minne laikalla pääsi jotta hiekkapuhalluksen "piikit" tasoittuu ja ruostuminen ei ala piikeistä. Hitsasin kaikki saumat uusiksi, arvatkaa ropiseeko mig limisaumojen kohdalla kun perusraaka-aine sulaa ja ruoste tulee hitsi sulaan, kyllä ropisee vaikka kuin on hiekkapuhallettu ympäristö --> hiottiin ja hitsattiin uudelleen --> lopputulos hyväksyttävissä. Hitsasin puutuvat jäykisteet runkoon, konehuoneen jäykisteet olin laittanut jo aikaisemmin. Seuraavaksi lainasin viikonlopuksi paikallisesta automaalaamosta epoksimaali ruiskun ja mukaan kaksikomponentti epoksimaalia kannullinen(joku maalaamon erikoiskannu) ehkä 4-5 litraa. Epoksin kuivuttua maalasin rungon kaksikomponentti konemaalilla (n. 3l) jossa lakkaa kovettimen seassa ruisku ja maali ko. maalaamosta. Ei rungosta näyttelyrunkoa tule, mutta on sata kertaa parempi kuin lähtökohta ja se riittää minulle.:D Niin ja etupalkkiin piti tehdä kolo laturia varten jotta konetta pystyi siirtäämään eteenpäin ettei hookerit kolise simpukkaan ja vaihdelaatikon kannatinpala modifioida ja termarikoppa sahata ja hitsata uuteen asentoon ja ...... jotain varmaan unohtui. Uudet jarruputket, hiotusta rosterista tankin pannat (ti-miehelle aihioita jäljellä), rosterista uudet bensa ja jarruputkien klipsit, uudet korvakot rungossa korin kiinnitystä varten .... jotain varmaankin unohtui.
Niin ja tulevalle ajokaudelle ajoon !
mussette
07.01.2007, 01:24
Hienolta näyttää, jospa joskus itsekin saisi aikaiseksi tuollaista projektia...:roll:
Onko imuilmanoton toteutus jo suunniteltu?
Imuilman toteutukseen voin palata vasta kun runko ja kori on yhdessä. Syylärin yläosan ja konepeiton välinen tila sanelee ehdot. Eiköhän siihen ratkaisu löydy niin että konepeitto aukeaa yhtäpaljon kuin alkujaankin.:thumrigh:
Corvette63
07.01.2007, 11:43
Niin, unohdin kertoa, että runko hiekkapuhallettiin ja samoiten kaikki irtosat.
Hioin lamelli laikalla runkoa sieltä minne laikalla pääsi jotta hiekkapuhalluksen "piikit" tasoittuu ja ruostuminen ei ala piikeistä. Hitsasin kaikki saumat uusiksi, arvatkaa ropiseeko mig limisaumojen kohdalla kun perusraaka-aine sulaa ja ruoste tulee hitsi sulaan, kyllä ropisee vaikka kuin on hiekkapuhallettu ympäristö --> hiottiin ja hitsattiin uudelleen --> lopputulos hyväksyttävissä. Hitsasin puutuvat jäykisteet runkoon, konehuoneen jäykisteet olin laittanut jo aikaisemmin. Seuraavaksi lainasin viikonlopuksi paikallisesta automaalaamosta epoksimaali ruiskun ja mukaan kaksikomponentti epoksimaalia kannullinen(joku maalaamon erikoiskannu) ehkä 4-5 litraa. Epoksin kuivuttua maalasin rungon kaksikomponentti konemaalilla (n. 3l) jossa lakkaa kovettimen seassa ruisku ja maali ko. maalaamosta. Ei rungosta näyttelyrunkoa tule, mutta on sata kertaa parempi kuin lähtökohta ja se riittää minulle.:D Niin ja etupalkkiin piti tehdä kolo laturia varten jotta konetta pystyi siirtäämään eteenpäin ettei hookerit kolise simpukkaan ja vaihdelaatikon kannatinpala modifioida ja termarikoppa sahata ja hitsata uuteen asentoon ja ...... jotain varmaan unohtui. Uudet jarruputket, hiotusta rosterista tankin pannat (ti-miehelle aihioita jäljellä), rosterista uudet bensa ja jarruputkien klipsit, uudet korvakot rungossa korin kiinnitystä varten .... jotain varmaankin unohtui.
Niin ja tulevalle ajokaudelle ajoon !
Näitä vinkkejä saa laitella itse kukin tänne, koska aika monella on varmaan joskus nämä runko hommat edessä, niinkuin mulla kohta puolin.. Kiitoksia infosta Mussette! ;)
Hemmetin hyvän näköstä:cool:
Kyllä tässä pitää ottaa itestään kaikki irti ja ajaa sinnepäin ihmetteleen;)
mussette
07.01.2007, 22:32
Hemmetin hyvän näköstä:cool:
Kyllä tässä pitää ottaa itestään kaikki irti ja ajaa sinnepäin ihmetteleen;)
Welcome.
Pappatunturi
07.01.2007, 22:37
Näitä vinkkejä saa laitella itse kukin tänne, koska aika monella on varmaan joskus nämä runko hommat edessä, niinkuin mulla kohta puolin.. Kiitoksia infosta Mussette! ;)
Eiks sulla ole vielä takavalojen irroitus kesken? ;)
groovyjay
08.01.2007, 00:12
Aijaijai kun näitä teidä projekteja on hieno seurata. corvette63:n corvette 63 frame off projektia tuli miljoona vuosisataa sitten (ennen corvette63 eraa) käytyä katsomassa muutamaan otteseen kun kori oli rungolta irti ja runko oli alusta kasassa viimeisteltynä. Siihen pre-internet aikaan tämä oli vaippaikäiselle teinille tosi kova juttu. Miten joku pystyi!!! Faxeja ja hoonainglish soittoja vaan epämääräisiin pajoihin johonkin yläbaman takametsään ja rahaa perään ja joskus vuoden päästä joku puskurin kiinnikerauta saattoi postin mukana saapua.
Vaikka nyt on netit ja finnshark niin silti tollainen frame off projekti on tosi työläs ja sen takia pipo nousee ilmaan joka kerta näillä projekteille. Hienoa mussette! [-o< [-o< [-o<
Corvette63
08.01.2007, 07:28
Eiks sulla ole vielä takavalojen irroitus kesken? ;)
Joo, ja sainhan mä irroitettua penkitkin :cheers:
Corvette63
09.01.2007, 18:45
Aijaijai kun näitä teidä projekteja on hieno seurata. corvette63:n corvette 63 frame off projektia tuli miljoona vuosisataa sitten (ennen corvette63 eraa) käytyä katsomassa muutamaan otteseen kun kori oli rungolta irti ja runko oli alusta kasassa viimeisteltynä. Siihen pre-internet aikaan tämä oli vaippaikäiselle teinille tosi kova juttu. Miten joku pystyi!!! Faxeja ja hoonainglish soittoja vaan epämääräisiin pajoihin johonkin yläbaman takametsään ja rahaa perään ja joskus vuoden päästä joku puskurin kiinnikerauta saattoi postin mukana saapua.
Aijai, kun mä olisin ollut kanssa näkemässä! Tuli tossa yks päivä hämmästeltyä siisteyttä vielä tässä yli kymmenen vuoden takaista siisteyttä, alustakin puolesta kun toi -63 oli nosturilla ylösnostettuna. Vähän vaan Zainoa alustaan, niin sehän on kuin just frame off hoidettuna lävitse. Todellakin aivan amazing homma! :D
Hemmetti, kun pieni nippu JUGSin projekti kuvia oli kadonneet muuton aikana jonnekkin, olis vaan voiu skannailla internjettiin ne.. Pitää koittaa löytää ne jostain! :cool:
Drumbrakes, ja Pappatunturi olivat ilmeisesti seurailleen vähän sitä projektin kulkua silloin sata vuotta sitten taaksepäin sun lisäksi! :shock:
Aijai, kun mä olisin ollut kanssa näkemässä!
Ai kuin niin et ollu seuraamassa jos se oli sun projekti :rolleyes::rolleyes:
Corvette63
09.01.2007, 22:30
Ai kuin niin et ollu seuraamassa jos se oli sun projekti :rolleyes::rolleyes:
EEeeeeeeiiiiiiiiiiiii.........
.... Ei ollut mun projekti, vaan ex. omistaja Ismon, joka auton rakensi ;) Tuolloin kyseisen auton frame off:n aikana vielä en ollut ikinä edes 1963 Corvettea nähnytkään :-$ Joskus silloin 56 vuosisataa sitten.. Toihan hankittiin aivan valmiiksi restauroituna, niinkuin aikaisemmin jossain topicissa mainitsin.
Ei ollut mun projekti, vaan ex. omistaja Ismon, joka auton rakensi ;) Tuolloin vielä en ollut ikinä edes 1963 Corvettea nähnytkään :-$Ai, niinpä tietenkin, nyt mulla tarkkaavaisuus petti...
Eihän tuo tosiaan sulla niin kauaa oo ollutkaan:oops:
Corvette63
09.01.2007, 22:34
Ai, niinpä tietenkin, nyt mulla tarkkaavaisuus petti...
Eihän tuo tosiaan sulla niin kauaa oo ollutkaan:oops:
3 vai 4 vuotta vasta ;)
mussette
14.01.2007, 21:52
Ajattelin ottaa elintenluovuttaja Camarosta ruiskun pumpun. Uhrasin iltapäivän tankin irroittamiseen jonka jälkeen sanoin tankille "piä pumppus". ](*,) :pukel: Aikaa sekavan näköinen verratuna -79 tankkiin. Tulipa mieleen että kuka niitä 30v vanhoja autojaa osaa entisöidä 20v päästä, kyllä muksut raapivat päätä tulevaisuudessa kun yrittävät selvittää ko. hässäkän toiminta periaatteetta ja hommaavat jostain osia rikkoontuneiden tilalle. No varmaankin netistä löytyy jokin ohjelma joka kertoo kaiken tarvittavan
groovyjay
14.01.2007, 21:53
:shock:
aika mielenkiintoisen näköstä :-k
mussette
16.01.2007, 21:46
Piti vielä yrittää tutustua Camaron tankkiin ja hyödyntää pumppua. Vaikuttaa kyllä aika hankalalta laittaa -79:n tankkin jos haluaa säilyttää alkuperäisen "sending unitin". Pystyikö sen pumpun sijoittamaan konehuoneeseen, tietysti voi fyysisesti, mutta niin että toimii kuten ruiskun pumpun pitääkin. LS1 rodiin tankki tästä !
mussette
27.02.2007, 21:29
Tänään komposiitti jousta taakse laittaessa otin jousen pinnapultit pois koska uudet tuli jousen mukana. Kas kummaa repsikan puolen etummaisen pultin reiästä tuli perä öljyt ulos. Tämä tiedoksi nille jotka eivät ole tietäneet mistä perä öljyt lasketaan ulos.
Eli niin pitkälle ollaan edetty että kori ja runko on jälleen yhdessä.
No piru, sullakin. Mulla on kyl ainakin 77:ssa ihan ummessa noi röörit, kaikissa ei näköjään ole :-k
Corvette63
27.02.2007, 22:21
Lisää kuvia projektista? ;) :cool: Siis ei pelkästä öljyrumbasta..
Harri -76
28.02.2007, 00:31
No piru, sullakin. Mulla on kyl ainakin 77:ssa ihan ummessa noi röörit, kaikissa ei näköjään ole :-k
Sama tääl... ei tule öljyt ulos tuota pulttia irrottamalla! Kyl siin mul on kyles sellanen tyhjennys plugi!
Pappatunturi
28.02.2007, 08:20
Tänään komposiitti jousta taakse laittaessa otin jousen pinnapultit pois koska uudet tuli jousen mukana. Kas kummaa repsikan puolen etummaisen pultin reiästä tuli perä öljyt ulos. Tämä tiedoksi nille jotka eivät ole tietäneet mistä perä öljyt lasketaan ulos.
Eli niin pitkälle ollaan edetty että kori ja runko on jälleen yhdessä.
Tämä ei niinkään tiedoksi peräöljyn vaihtajille. Kyseessä on aito american joen
"tein itse mod" jota silloin tällöin tapaa autoissa. Eli 99,99% peräöljyt vaihdetaan edelleen imemällä ne siitä täyttöreiästä.
Tämä ei niinkään tiedoksi peräöljyn vaihtajille. Kyseessä on aito american joen
"tein itse mod" jota silloin tällöin tapaa autoissa. Eli 99,99% peräöljyt vaihdetaan edelleen imemällä ne siitä täyttöreiästä.Oisko modi vai voiko olla halkeama? Ehkä sittenkin modi, kun noin runsaasti lorisee...:bounce:
mussette
28.02.2007, 17:39
Oisko modi vai voiko olla halkeama? Ehkä sittenkin modi, kun noin runsaasti lorisee...:bounce:
Meikäläisen tuurilla halkeama. Olis kyllä ollutkin aika erikoinen öljy propun paikka.
mussette
09.03.2007, 23:23
Tietääkö kukaan mikä pikkuvipu tuossa virtalukon alapuolella on (hätävilkun katkaisijan alapuolella). :confused: Ajattelin ensin että se on ratin korkeuden säätö, mutta ei se kyllä ole siinä tarkoituksessa toiminut enkä kyllä hiffannut vivun toimintaperiaatetta vaikka muovikopan sisällä seurasi vivun liikettä. Alapuolella olevasta muovikiekosta on ymmärtääkseni lohjennut äänimerkin maadoitustapin muoviohjain pois. Pitää katsoa Ecklerin luettelosta löytyykö sieltä uutta. Autossa ei ollut äänimerkkiä ollenkaan ja silti oli mennyt läpi katsastuksesta useana vuonna (edellisen omistajan mukaan). Rattiputken alapäähän tulee uusi laakeri, vanhasta näkyi uupuvan hauleja ja oli hieman lonkkana. Tulipahan tutustuttua tähänkin osaan autoa.
mussette
09.03.2007, 23:28
Kuva katosi jonnekkin ....
Eikö oo teleskooppikaan??
No joku viisaampi kertokoon....
Multa ei ainakaan tosta -78 saa avaimia pois virtalukosta jos ei paina tosta vivusta...ei käänny muuten tuohon LOCK-asentoon.
mussette
09.03.2007, 23:57
Multa ei ainakaan tosta -78 saa avaimia pois virtalukosta jos ei paina tosta vivusta...ei käänny muuten tuohon LOCK-asentoon.
No sehän se saattaa ollakkin. Tuli niin pieni sessio ajeltua oston jälkeen että on unohtunut tai sitten se ei mulla toimi;)
mussette
19.03.2007, 22:40
Kyllä vanhassa korjattavaa pisaa. Uusi oviverhoilu oli jo paikallaan kun ovi jäi lukkoon ja ei millään auki. Lukkomekanismi irti pari tunnin ihmettelyn jälkeen. Muovi astiaan moottorin pesuainetta ja illan liottelun ja paineilmalla puhaltelun jälkeen diagnoosi alkoi valjeta. Yksi jousi poikki ja yksi uupui kokonaan. Ko. mekanismi niittaamalla kasattu. Helppo purkaa (hiomakoneella), mutta työläs kasata (hitsaamalla tai uudet niitit tekemällä).:scratch: Toinen jousi helppo vaihtaa mutta toinen keskellä koneistoa. Kertokaa ihmeessä jos jostain saa ostaa uusia lukkoja. Ei löydy Ecklerin luettelosta.
Samalla tuli todettua että kuluneet oven saranat olivat ehkä osasyyllisenä lukon hajoamiseen. Kun ovi roikkuu alaspäin (kuluneiden saranoiden takia) ja se lyödään kiinni oikealle korkeudelle kuluttaa se lukon liukupintoja ja ajan kanssa liukupinnat tietysti loppuu ja vääntyilee. Noh, huomenna sitten laitetaan kuskin oveen saranoiden korjaussarja jonka vaihdosta oli jo asennoitunut luistamaan aikataulun vuoksi.](*,)
Jos jollain on ehjä käytetty lukkosysteemi niin kiinnostaa myös
Kyllähän noita ainakin eBaylta löytyy...
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/69-70-71-72-73-74-75-76-77-Corvette-Door-Latch-Assy-LH_W0QQitemZ270092033658QQcategoryZ33648QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem
mussette
19.03.2007, 23:06
Yritin hakea, mutten löytänyt.... En varmaan osaa kun en ole mitään koskaan Ebayltä ostanut. Pitääköhän tuokin opetella ennenkuin auto on valmis.:confused:
Ei näköjään Eckleriltä löydy kun 78-82 mut Zipiltä löytyy vanhempaankin...mut Nipa kaivaa huomenna varmaan hyllystä tuommoisen:D
http://www.zip-products.com/Zip/productr.asp?pf%5Fid=DR%2D313&gift=False&HSLB=False&mscssid=2A0C06191F924503AF86A23630B72010
mussette
19.03.2007, 23:23
No munhan on -79. Eli onko niitä sittenkin Ecklerillä:confused:
http://www.ecklers.com/product.asp?pf%5Fid=A2437L&dept%5Fid=1448
Siellähän niitä onkin, joku väitti ettei oo. Pitäis aina ite tarkistaa... onkohan hinta 369,99 vai 36,99$.
Mun tuurilla 369,99$
Käyköhän tuo vanhempi -79:iin, kun on tuolla zip:llä kolmasosa uudemmman hinnasta. Tietääkö kukaan?
Omassa tuo sähköjuttu rikki muutenkin edellisen omistajan toimesta.
Kyllähän noita ainakin eBaylta löytyy...
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/69-70-71-72-73-74-75-76-77-Corvette-Door-Latch-Assy-LH_W0QQitemZ270092033658QQcategoryZ33648QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem
Ja noitahan myy näköjään tuo http://www.tld-corvette.com/ jonka olemassaolosta en tiennyt silloin, kun muutaman mailin päästä useampaan otteeseen ohi kuljin. Ebayssa näyttävät myyvän halvemmalla.
Löyty näköjään kympillä ebaysta. (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CORVETTE-DOOR-LATCH-ASSEMBLY-CHEVROLET_W0QQitemZ250093891608QQcategoryZ33696QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem) Väittää toimivaks. Sitähän ei voi tietää, mut voishan ton huutaa ja myydä viidelläkympillä Mussetelle, jos se toimii, jos ei toimi ni ampuu vaikka haulikolla :)
No joo hevon veet
"This seller has set buyer requirements for this item and only sells to buyers who meet those requirements. You are unable to bid on or buy this item because: You are registered in a country to which the seller doesn't ship."
Onko se nyt jotenkin niin hankalaa lähettää sillä USPS:llä ulkomaille sen kotimaan sijaan:(
Edit: Little negotiation and it's not impossible to ship to Finland :)
[QUOTE=mussette]No munhan on -79. Eli onko niitä sittenkin Ecklerillä:confused:
http://www.ecklers.com/product.asp?pf%5Fid=A2437L&dept%5Fid=1448QUOTE]
Juu pitäs näköjään katella hiukan tarkemmin mitä hakee mut niin vaan muistelin sun pelin -77:ksi.
Siellähän niitä onkin, joku väitti ettei oo. Pitäis aina ite tarkistaa...
No juuri tuota varten mä oon niitä kataloogeja jokaiselle työntänytkin ;)
mussette
20.03.2007, 23:22
Kuskin oven saranat korjattu korjaussarjalla jonka holkeista jäi kolme teräsholkkia käyttämättä (yhdelle löytyi käyttöä). Messinki holkit 4kpl ja uudet tapit löysi heti paikkansa. Ajettuja kilometrejä ei ainakaan kuskin oven saranoista voi päätellä\\\\:D/ Mielestäni hiffasin helpon tavan irrottaa ovi kts. kuva, onnistuu yksin tosi helposti.
Oven lukko tuli korjattua, mutta anna Ippe lukon tulla jos on tullakseen, nimittäin lukon toiminnallinen vika jäi loppujen lopuksi hieman hämäräksi.
Kyllä saakeli pitäis tehdä vaikka "tikusta asiaa" ja ajella sinne jonain päivänä ihmetteleen, kattelin kyllä että Kärkkäisellä oli kova usb tikku tarjous:scratch:
siinä tosiaan mallia oven irrotuksesta kaikille kekkä kitisee kuin vaikeeta se on :rolleyes:
mussette
25.03.2007, 23:34
Oheisessa kuvassa startinpiuhat jotka jotka olivat sulaneen roudari teipin alla. Sulaneiden teippien alta löytyi oheiset sepitykset. Mitä kuvassa näkyvät kaksi valkoista muovi möykyä on?:confused: Virtakaaviossa puhutaan "thermo ...". Voiko ko. osat heivata menemään?:confused: Jos ei mistä sais vastaavat tilalle vai yrittäiskö korjata tinaamala ja kutistesukalla. Sähkötyöt on vähän sellaisia jotka antaisin mielellään jonkun muun tehtäväksi, mutta ketäpä ko. custom projekti kiinnostaa. Lähinnä mietityttää mitä pitäisi tehdä vanhoille laturin piuhoille (rullalle ja teippiä päälle) joille ei enään ole paikkaa, koska uusi laturi on kytketty uuteen johtosarjaan:rolleyes:
Virtakaaviossa puhutaan "thermo ..."Äkkiseltään tulis mieleen semmonen sulake joka pomsahtaa pois päältä, kun se lämpenee liikaa eli silloin, kun virtaa kulkee liikaa esim. oikosulussa tms. Sitten, kun se jäähtyy niin se palautuu. Eli semmonen automaattisulake.
En tiedä onko tuo just semmonen, todennäkösesti ei. Thermo ??? mitäs siinä lukeekaan siinä virtakaaviossa? Lukeeko "Thermal shunt" ?
Mun mielestä noi on just niitä itsestäänpalautuvia sulakkeita.
Pappatunturi
26.03.2007, 15:16
Oheisessa kuvassa startinpiuhat jotka jotka olivat sulaneen roudari teipin alla. Sulaneiden teippien alta löytyi oheiset sepitykset. Mitä kuvassa näkyvät kaksi valkoista muovi möykyä on?:confused: Virtakaaviossa puhutaan "thermo ...". Voiko ko. osat heivata menemään?:confused: Jos ei mistä sais vastaavat tilalle vai yrittäiskö korjata tinaamala ja kutistesukalla. Sähkötyöt on vähän sellaisia jotka antaisin mielellään jonkun muun tehtäväksi, mutta ketäpä ko. custom projekti kiinnostaa. Lähinnä mietityttää mitä pitäisi tehdä vanhoille laturin piuhoille (rullalle ja teippiä päälle) joille ei enään ole paikkaa, koska uusi laturi on kytketty uuteen johtosarjaan:rolleyes:
Toi kannattaisi unohtaa kokonaan ja kytkeä ulkoisella fordin solenoidilla. Toimii kuin junan vessa ja koneosasto siistiytyy reilusti.
Tätä suosittelen ihan kaikille :
http://www.thirdgen.org/solenoid
http://www.thirdgen.org/tech/images/solenoid.gif
mussette
28.03.2007, 22:26
Ratkaisin eturekkarin kiinnitysongelman oheisella levyllä. Ko. levyllä rekkari kohoaa edessä 20mm jonka jälkeen rekkaria kummastakin päästä 5mm lyhentämällä sen saa sopimaan kumityynyjen väliin. Huomenna siivut pois levyleikkurilla molemmista päistä vaikka laki kieltääkin sen, mielestäni se on fixummman näköinen kuin kilven taivuttelu molemmista päistä 10mm mutkille. Taakse suora kiinnityslevy. Raaka-aine Outokummun kiiltohehkutettu 0,8mm rosteri.
Montako Mr T:lle tuodaan ensiviikolla:confused: Miten muuten olette etukilpiä kiinnitellyt. Niin lyhyttä kilpeä ei Suomessa saa että sopisi suoraan eteen varattuun väliin.
Montako Mr T:lle tuodaan ensiviikolla:confused:
Muutaman jos viitit ottaa mukaan ;)
Fiinii tulee näköjään ihan väkisin, pakko laittaa :cool: silmille
mussette
07.04.2007, 22:03
Koneesta otettu ensi savut. Pieni toivo palautui saada auto kesäksi liikenteeseen.;)
Corvette63
07.04.2007, 22:23
Koneesta otettu ensi savut. Pieni toivo palautui saada auto kesäksi liikenteeseen.;)
Niin sitä pitää! :cool:
Koneesta otettu ensi savut.
:cheers: niin sitä pitää
groovyjay
08.04.2007, 00:12
Ja todistusaineistoa? Kuul! :cool:
Fangio13
08.04.2007, 06:05
Asiaa!!!:cool:
mussette
14.04.2007, 23:04
Toi kannattaisi unohtaa kokonaan ja kytkeä ulkoisella fordin solenoidilla. Toimii kuin junan vessa ja koneosasto siistiytyy reilusti.
Tätä suosittelen ihan kaikille :
http://www.thirdgen.org/solenoid
http://www.thirdgen.org/tech/images/solenoid.gif
Uskoin Pappaa ja vaihdoin fordin solenoidin (vai onko se iso rele). Auto starttaa huomattavasti paremmin. Osaa se Fordikin jotain hyvää tehdä:)
Valot ja vilkut on hukassa liekö tekemistä sen kanssa että alkuperäisen laturin piuhat roikkuvat vapaina. Tosin en vielä ole sulakkeita katsonut, kun ovat siellä tosi fiksussa paikassa jalkatilassa, eikä ole sulake karttaa jotta voisi katella oikeaa sulaketta. Mistä löytyisi -79:n sulakekartta. Tuulilasin pyyhkijät eivät sammu katkaisijasta. Pyyhkijöiden keskiasennossa on se ajastin, pitäiskö -79:ssä vinkkarit saada pysäytettyä vääntämällä ajastimen toisen laitaan? Tuli mieleen että olisiko katkaisija rikki vai mikä hitto vinkkareita vaivaa. Tosi paskamainen tehdä sähkötöitä (evvk) kun edelliset omistajat ovat katkoneet piuhoja ja ottaneet osan toiminnoista pois ja nyt LS1 koneen myötä tulee uusia pakollisia muutoksia.
Liekö C3ssa eri systeemi, mutta kaverilla C4ssa vika oli pyyhkijän moottorin kannessa
http://finnshark.com/forum/showthread.php?p=111585#post111585
mussette
15.04.2007, 13:40
No niin, valot ja vilkut toimii samoin laturi alkoi toimimaan kun aamun ähersi ja ihmetteli. Kyllä sähkötyöt on kivaa:p , vielä kun sais ne pyyhkijät sammumaan:confused: . Oikeastaan kohtuu hyvällä mallilla jos tahtoo Juhannus ajelulle päästä. Kardaani lyhennettävänä ja tasapainotettavana Kuosmasella Oulussa ja Mr T:ltä tulossa paketti jossa puuttuvat osat, renkaat pitäisi olla pikapuolin (toimeksi anto annettu jo joulukuussa). Paisunta säiliön paikka vielä muutettava korkeammalle, mutta kyllä mekaanisen rappaamisen kanssa pärjää kunhan vaan on aikaa. Viikoksi Saksan messuille ja sitten palataan talliin jatkamaan hommia.
No niin, valot ja vilkut toimii samoin laturi alkoi toimimaan kun aamun ähersi ja ihmetteli. Kyllä sähkötyöt on kivaa:p , vielä kun sais ne pyyhkijät sammumaan:confused:
Minulla oli samainen ongelma pyyhkimien kanssa ( myös C3 ). Vaihdoin uuden wiper switchin ja johan alkoi skulaamaan :p
mussette
20.04.2007, 23:48
Mr T , onko wiper switchejä ???
Ja onko kellään ylimääräistä kardaania halkaisijaltaan 63mm. ??????? (alkuperäinen halkaisija)
Tais tulla kardaanista liian lyhyt ....kele. Laatikon hännän vanhat stefan jäljet on 20mm laatikon ulkopuolella, ei taida kestää revittämistä kun yoke on noin paljon ulkona alkuperäiseltä paikaltaan :confused: Alkuperäinen oli pituudeltaan n.750mm muistaakseni, jonka pyysin 700mm:n lyhennettynä(tuli 695mm). Oikea pituus pitäisi olla n. 720mm, sattuisko kellään olemaan sellaista? Ei ollut tuotakaan niin helppoa tehdä kerralla oikein kun yksin yrittää kaiken mitata ja tehdä.
Millainen homma olisi koko uuden kardaanin teettäminen ja millaiset kustannukset tulee??? Kardaanin lyhennys ja tasapainoitus tuli maksamaan 200¤ joka meni nyt aivan hukkaan jollei joku sattumalta tarvi ko. pituista kardaania.
MrT , onko wiper switchejä ???
Ei muista ulkoo :confused: ehkä :-k
Ja onko kellään ylimääräistä kardaania halkaisijaltaan 63mm. ??????? (alkuperäinen halkaisija)
2,5" löytyy sellasta ihan reilun mittasta, että lyhenteleen joutus :-k
mussette
20.05.2007, 19:05
Rojekti alkaa olemaan suht koht hyvällä mallilla jos targettina on Juhannus ajelut. Etujarruletkuja vailla (ajo)valmis, eiköhän ne tule ReippaaltaPojalta ens viikolla. Mittaristoa eilen paikalle laitettaessa huomasin että alkuperäiset nopeus ja kiekkamittarit olisi helposti modifioitavissa uusiin sähköisiin. Alkuperäiset kun ei toimi nyt ollenkaan.
4L60E laatikolta tulee valmiit piuhat nopeus ja kiekkamittarille. Mitä pitää huomioida jotta mittarit näyttäisivät oikein, etenkin nopeusmittari. Onko mittarissa kalibrointia vai pitääkö se hoitaa tietokoneen kautta? Mistä löytyisi tyyliin sopivat mustapohjaiset mittarit (oltava mustat kun kaikki muutkin mittarit on ja autokin on musta:D ) Kardaania vielä kaipailisin, ajattelin liikaa lyhennetyn olla paikallaan niin kauan kunnes uuden saa nakata paikalleen.
Corvette63
20.05.2007, 21:05
Mistä löytyisi tyyliin sopivat mustapohjaiset mittarit (oltava mustat kun kaikki muutkin mittarit on ja autokin on musta:D ) Kardaania vielä kaipailisin, ajattelin liikaa lyhennetyn olla paikallaan niin kauan kunnes uuden saa nakata paikalleen.
http://www.saunalahti.fi/~boiv/Z06%20gallery/Andy%60s%20Leather%20Z06.jpg
Tämmöset Autometerin mittaritkos tossa TomiT/Pappatunturin autossa on?http://www.northernautoparts.com/Images/Uploaded/AutoMeter_3988.jpghttp://www.thunderracing.com/catalog/summaries/s517.jpgOnko mittarissa kalibrointia vai pitääkö se hoitaa tietokoneen kautta?Ainaskii jossain Autometerin nopeusmittarissa on semmonen kalibrointi, että ajetaan tasan kilometri kalibrointiasennossa.
Oletko katsonut Autometerin z-sarjaa. Mulla on noi pikkumittareiden tilalla. Olisiko siellä myös sopiva isojen mittareiden tilalle?
Corvette63
20.05.2007, 22:46
Tämmöset Autometerin mittaritkos tossa TomiT/Pappatunturin autossa on?
Siltä ainakin kuvan puolesta näyttää, jonka äsken laitoin....
Rojekti alkaa olemaan suht koht hyvällä mallilla jos targettina on Juhannus ajelut. Etujarruletkuja vailla (ajo)valmis, eiköhän ne tule ReippaaltaPojalta ens viikolla.
Siis tällä viikolla ;)
Corvette63
20.05.2007, 23:22
Siis tällä viikolla ;)
Meinaatko tässä 49 minuutin aikana viedä paketin vielä postiin? ;)
poppamies
22.05.2007, 16:52
Meinaatko tässä 49 minuutin aikana viedä paketin vielä postiin? ;)
Sunnuntai oli tätä viikkoa ;)
mussette
23.05.2007, 00:03
Autometerillä tuntuu olevan vain maili mittareita. Onko muita sähköisiä vaihtoehtoja (nopeus ja kiekkamittari) olemassa jotka saisi kytkettyä LSx piuhasatsiin? ( Mailit ja punnat ovat katoavaa kansanperinnettä )
groovyjay
24.05.2007, 01:08
Autometerillä tuntuu olevan vain maili mittareita. Onko muita sähköisiä vaihtoehtoja (nopeus ja kiekkamittari) olemassa jotka saisi kytkettyä LSx piuhasatsiin? ( Mailit ja punnat ovat katoavaa kansanperinnettä )
Eikö nopeus näyttö tässä riitä vai? ;)
http://autometer.com/img/products/4489-M_d.jpg
Entäs jos kalibroit Autometerin mailimittarin näyttämään kilometrejä?
Ja MPH tekstin päälle supermiestarra jos se pistää silmään...
Entäs jos kalibroit Autometerin mailimittarin näyttämään kilometrejä?Onko tosiaan noin yksinkertanen ratkasu? Kun kalibrointi suoritetaan ajamalla maili niin sitten ajaakin vaan kilometrin ni mittari näyttää kmh.
mussette
24.05.2007, 14:40
Tosiaankin, jos kalibroisi kilometrille. Kyllähän 160km/h normaalisti riittää. Onko sähköisissä mekaanista tappia vai voiko ajaa toista kierrosta?
mussette
26.05.2007, 01:25
Koeajo suoritettu. Olihan se hieno tunne kun pitkän pakertamisen jälkeen pääsee koikalle. Kaikki oli ok niin kauan kun pysyi max 1km päässä tallista. Useamman lyhyemmän lenkin ja nosturlla vierailun jälkeen rohkenin lähteä tankkaamaan autoa paikalliselle ABC:lle. Kaupunki kierros päälle jolloin flektin sulake paloi ja kasvanut syylärin paine sylkäisi paisuntasäiliön letkun irti. Jokainen voi kuvitella millainen soosi asiasta syntyy.:oops: Noh, auto on nyt tallissa ja ko. letkussa klemmari ja flektin sulake vaihdettu 20A --> 30A. Täytyy toivoa ettei kannentiiviste vioittunut tai jotain muuta vahinkoa päässyt syntymään.
Loistavaa että pulkka saatu liikkeelle.. :thumleft::thumleft: :thumleft: Ei satu olemaan ääninäytettä miltä LSx kuullostaa? :cool:
Hieno homma että auto on taas liikenteessä:D =D> :thumrigh:
Hieno homma että auto on taas liikenteessä:D =D> :thumrigh:Aivan totta:cool:
Perhana että tuo kuminaama alkaa näyttään hyvältä:cool:
Corvette63
26.05.2007, 14:10
No sehän on loistava, onneksi olkoon liikenteeseen saannista! :cool:
Seuraavana projektina sitten tarkistaa auton korkeus tonttia päin.. ;)
groovyjay
26.05.2007, 15:15
Kyllä on huikeaa ollut seurata tämänkin projektin vaiheita. Summasummarium, tosi ripeää toimintaa laadusta tinkimättä! Upeaa!
http://finnshark.com/forum/attachment.php?attachmentid=4034&d=1180131935
mussette
26.05.2007, 22:30
Tämä päivä menikin testiajoa, nosturia, testiajoa, nosturia, pientä korjausta (shimmi prikkaa jarru satuloihin, jarrujen ilmausta, automaatin jäähdyttimmenputket uusiksi, punaiset nesteet syyläriin, ruuvien kiristystä) jne.... merkeissä. Näyttäis siltä että konekkaan ei tykännyt paskaa eilisesta kiehahtamisesta. Kyllä mää vaan tykkään kun tietokone hoitaa vaihteen vaihdon ei mitään kick down vaijereita tai vipuja vaan vaihdot alaspäin ja ylöspäin silloin kun pitääkin (Speartechin säädöillä):p
3" putkisto on hiljainen normaalisti ajellessa mutta tuntuuhan tuota mökää löytyvän täydessä kiihdytyksessä ja löysätessä tulee sellainen metallinen pärinä.
Maanantaina pitänee varata aika nelipyöräsuuntaukseen ennen kuin renkaat kuluvat piloille. Osaako kukaan sanoa säätöarvoja ko.autoon. Keula ainakin 25kg kevyempi kuin vakiossa ja 18" vanteet (vanteet ei vaikuttane säätöihin). Vai säädetäänkö ihan vakio arvoilla.:confused:
Corvette63
26.05.2007, 22:42
Lahden meettiin C3:lla, mussette? LS1 C3 olis kiva nähdä livenä!
poppamies
26.05.2007, 22:56
Näköjään letkut kerkes :-k
Seurraavaksi sitten hieman matalammaksi, vai onko siellä kuinka korkeita hidaste töyssyjä :confused:
mussette
26.05.2007, 22:57
Lahden meettiin C3:lla, mussette? LS1 C3 olis kiva nähdä livenä!
Milloin tämä meetinki on? Oliko tämä se vuosittainen meetinki?
Jos täältäpäin saa jonkinlaisen porukan kasaan ja jos tekniikka osattautuu luotettavaksi niin mikä ettei.
mussette
26.05.2007, 23:04
Näköjään letkut kerkes :-k
Seurraavaksi sitten hieman matalammaksi, vai onko siellä kuinka korkeita hidaste töyssyjä :confused:
Ihmeitten aika ei ole ohi, ne letkut tosiaan tuli niinkuin pitikin. Siitä Mr T:lle 10+ .
Samaa minäkin olen katellut; korkeallahan tuo on. On niin kovin kevyt tuo kone.:lol: Madalluksen voi tehdä edestä sitten kun saan ne uudet etutukivarret, coil overin mutterillahan se hoituu:confused: Takana loppui pultin pituus madallusta ajatellen, jonkin verran vois madaltaa mutta on nuo 3" pakoputketkin aikamatalalla.
Corvette63
26.05.2007, 23:06
Jos täältäpäin saa jonkinlaisen porukan kasaan ja jos tekniikka osattautuu luotettavaksi niin mikä ettei.
Hieno homma! Sehän oli tosiaan XIV Corvette Meet, eli se "kesän suurin" Corvette tapahtuma täällä kurjalassa. Päivämäärä sessioille oli muistaakseni 10.-12.8?
Ihmeitten aika ei ole ohi, ne letkut tosiaan tuli niinkuin pitikin. Siitä Mr T:lle 10+ .
Oli nopee muuli ;)
No niin :) mutta kiiitosta kuuluu Pirrellekin :salut: joka kerkes kiikuttaan tykötarpeet Hyrkkä matkikseen
minkäs pituset sun takajousi pultit oikein on??
Putki ongelman ratkaiset seuraavasti, yhdistät röörit siinä perämurikan alla yhteen 2"x5" ovaaliin, halkase 2" putki ja hitsaa väliin tarvittava määrä tavaraa kiinni jotta volyymi pysyy tasaisena ;)
Elokuun toinen viikendi, kuten tuossa kävi jo ilmi. Päräytä tänne Kokkolaan niin mennään letkassa;)
mussette
27.05.2007, 13:54
Elokuun toinen viikendi, kuten tuossa kävi jo ilmi. Päräytä tänne Kokkolaan niin mennään letkassa;)
Jos auto on luottokunnossa niin ok.:p Ja onhan se kun laittaa siihen kuntoon ja parikuukautta aikaakin vielä. Aamulla äänimerkkiä kuntoon laittaessa huomasin että vesipumppu vuotaa siivapyörän alta, mutta saahan noita uusia ja vaihdon tekee muutamassa tunnissa kun asennoituu siten.
MikkoM järjestää varmaankin kohta reeni meetin tänne pohojanmaalle;) Siinhähän tulee tekniikka testattua.
MikkoM järjestää varmaankin kohta reeni meetin tänne pohojanmaalle;) Siinhähän tulee tekniikka testattua.No joo ku saatais aikaseks saattaapi mennä "kesemmälle" ?
Oli Sevy.8n kanssa jo vähän juttua!
mussette
27.05.2007, 23:51
Jeps, äläkää aivan heti järjestäkö, jotta saan nelipyöräsuuntauksen ja katsastuksen hoidettua.
Paljonko muuten vetoakseleiden yoket saa liikkua, mulla liikkuu ainakin puolisenttiä. Pitäisikö niiden olla ihan jämyt, elikkä ei saisi liikkua juuri ollenkaan?:confused: Ajattelin vaan että viimeistään katsastuksessa vääntelevät takarengasta ja klappia tulee tosi paljon kun ottaa renkaasta kiinni.
Onko kellään rempattua perää jouten jos sattuu tulemaan peräntarve, ko. klapin takia?
Paljonko muuten vetoakseleiden yoket saa liikkua, mulla liikkuu ainakin puolisenttiä. Pitäisikö niiden olla ihan jämyt, elikkä ei saisi liikkua juuri ollenkaan?:confused: Ajattelin vaan että viimeistään katsastuksessa vääntelevät takarengasta ja klappia tulee tosi paljon kun ottaa renkaasta kiinni.
Onko kellään rempattua perää jouten jos sattuu tulemaan peräntarve, ko. klapin takia?
Välys pitäisi olla "joitakin kymppejä", missään nimessä ei puolta senttiä. Sama prokkkis jos meneillään, tänään heitän perän nippuun. Välys oli 3 mm ja yoken pää oli niin kulunut että sokka olisi päässyt ihan kohta irti kulumisen takia. Ei muuta kun tilaat yoket ja laakerit ja stefat niin saat senkin rastin kuntoon jo oman mielenrauhankin takia ettei pääse sokka irti ja sitä kautta lisävahinkoa.
http://finnshark.com/forum/attachment.php?attachmentid=4041
4041
Onko kellään rempattua perää jouten jos sattuu tulemaan peräntarve, ko. klapin takia?Syksyllä on, muttei vielä:rolleyes:
Osaako kukaan sanoa säätöarvoja ko.autoon. Keula ainakin 25kg kevyempi kuin vakiossa ja 18" vanteet (vanteet ei vaikuttane säätöihin). Vai säädetäänkö ihan vakio arvoilla.:confused:
http://www.vbandp.com/instructions/htmlinstruct/align.htm
poppamies
28.05.2007, 17:09
Paljonko muuten vetoakseleiden yoket saa liikkua, mulla liikkuu ainakin puolisenttiä.
Kuin tällanen ei ole tullut aiemmin puheeksi, heti vain remppaamaan mahdollisen valtavan tuhon välttämiseksi :-$
Samoilla linjoilla Pirren kanssa noista säätö arvoista. Muistelisin jostain että puoli MILLIÄ olisi maksimi arvo.
mussette
28.05.2007, 23:03
Se on sitten peräremppa, oishan tuon voinut talvellakin tehdä, mutta kun ei huomannut.
mussette
01.06.2007, 00:47
Yoken välykset poistettu oheisilla shimmilevyillä.:p Eli yoket eivät olleetkaan kuluneet piloille vaan kyse oli enempikin konstruktiosta johtuvasta välyksestä jota ei liene tarkoitettu poistettavaksi muuten kuin ostamalla uudet yoket.
Oheisessa kuvassa näkyy shimmilevy paikallaa lukkorenkaan takana jos osaa oikein tarkasti katsoa ja malli kpl etualalla. Ko. shimmilevyjä tuli tekaistua reilummin joten jos jollain tarvetta niin pulla kahveja vastaan niitä saa, Vahvuudet n. 0,6 0,7 0,8 ja 1mm. Itse laitoin toiselle puolen 1mm ja toiselle puolen 0,6mm joilla välyksen sai 0,05mm rakotulkilla katsottuna.
Rock, rock - hieno homma! :-P
poppamies
01.06.2007, 17:11
Noin se homma etenee 8)
näin tein myös itse, niin pieni klappi ette viittiny hyviä yokeja roskii heittää
mussette
07.06.2007, 20:35
Kyllä jänskätti ja sitten helpotti. Tuore leima rekisteriotteessa muutoskatsastuksen kera.:bounce:
Kyllä jänskätti ja sitten helpotti. Tuore leima rekisteriotteessa muutoskatsastuksen kera.:bounce:
Mitäs nyt lukee otteessa :confused:;)
Onneksi olkoon! :thumrigh: Ja eikun vaan ajamaan - ilmatkin mitä parhaimmat ;)
mussette
07.06.2007, 21:25
Mitäs nyt lukee otteessa :confused:;)
No, ei kyllä muuta kuin että kone vaihdettu ja uuden koneen tehot merkattu rekisteriotteeseen, samoin kun uudet renkaat.
poppamies
07.06.2007, 22:04
Tuore leima rekisteriotteessa muutoskatsastuksen kera.:bounce:
:cheers: onko isot juhlat jo pidetty?
mussette
07.06.2007, 23:20
:cheers: onko isot juhlat jo pidetty?
Ei ole juhlittu vielä, miten olette juhlineet moista asiaa :sunny:
Eikös sitä jonkinlaisia pyöriäisiä oo bruukattu pitää :D
Ei ole juhlittu vielä, miten olette juhlineet moista asiaa :sunny:
Jaellut nimmaria pitkin kylää...
poppamies
08.06.2007, 06:39
Jaellut nimmaria pitkin kylää...
Jyväskylässä on hieman erilaisempaa :-k
mussette
13.06.2007, 23:56
Sade illan saldoa tallista.
Pyyhkijät alkoivat toimimaan oikein katkaisijan vaihdon jälkeen.
Autometerin mittarit alkoivat toimimaan kytkentä jumpan jälkeen. Nopeusmittari mph mallia mutta kalibroin näyttämään km/h. Tarkistus vielä performance boxilla. Korkeimmissa nopeuksissa valitettavasti autometerin mittari ei taida näyttää oikein, ainakin performance box näytti eri lukemia vaikka 60-80km/h kohdalla näyttö oli samaksi kalibroitu. Ohessa kuva adapteri levystä jonka tein mittareita varten. Alkuperäiset merkkivalot alkuperäisillä kytkennöillä jäi keskelle. Hiottua rosteria ja vaihtoehtoisesti kuumasinkittyä terästä jonka voi maalata mustaksi jos siltä tuntuu. Jos jollain tarvetta ko. levyille niin minulla on niitä ylimääräisiä.
Fangio13
14.06.2007, 00:48
Loistavaa Mussette, hyvällä mallilla!!!:cool:
Corvette63
14.06.2007, 00:49
tyylikäs toi mittariston tausta! :cool:
Hyvä että vehkeet toimii!! Elokuussa tulossa sinne päin, josko tiet kohtaisivat ja näkisi livenä nuo sinun ajokit??
mussette
16.06.2007, 18:11
Hyvä että vehkeet toimii!! Elokuussa tulossa sinne päin, josko tiet kohtaisivat ja näkisi livenä nuo sinun ajokit??
Ilmoittele kun olet tulossa, niin laitetaan rantasauna lämpiämään.
poppamies
30.06.2007, 13:07
Ohessa kuva adapteri levystä jonka tein mittareita varten. Alkuperäiset merkkivalot alkuperäisillä kytkennöillä jäi keskelle.
Oli muuten aika hyvän näkönen setti :cheers:
Hiottua rosteria ja vaihtoehtoisesti kuumasinkittyä terästä jonka voi maalata mustaksi jos siltä tuntuu. Jos jollain tarvetta ko. levyille niin minulla on niitä ylimääräisiä.
Teeppä tollanen levy C2:seen , niin tänne saat laitta yhen !
mussette
06.07.2007, 17:58
Teeppä tollanen levy C2:seen , niin tänne saat laitta yhen !
Tehdään sitten kun on C2:n tallissa (ei nyt aivan heti):p
mussette
06.07.2007, 18:12
Puoli LeMans matkaa heitetty Suomessa (1500km) ja ilman huoltoautoa\\\\:D/
Kiitos Poppamiehelle ja kumppaneille cruisingin järjestämisestä. Tulipahan testattua auton kestäminen pikku revityksissäkin.:-\\\ Pahin kutka C3:lla ajon suhteen on tyydytetty. Nyt voi jo hengähtää.:thumrigh:
Toxic Flame
20.12.2008, 19:35
Mitäs tälle projektille kuuluu nykyisin?
Mitäs tälle projektille kuuluu nykyisin?Taitaa olla ajossa, ja voida hyvin?
mussette
20.12.2008, 21:48
Mitäs tälle projektille kuuluu nykyisin?
Kokonaisuus todettu toimivaksi. Tallissa odottelee inspiraatiota ulkopuolisen viimeistelyn suhteen. Tämän talven suunnitelmissa ollut ilmastointilaitteen jäänteiden poisto, konetilan fixaus ja ylä- ja alatukivarsien vaihto raceimpiin.
Elikkä viikonlopun homma kun asennoituu viikonloppua varten oikealla tavalla. Ensimmäisena kesänä tuli ajettua jonkin verran pitempiäkin reissuja jolloin tuli tuo bensiinin kulutuskin testattu, 11l/100km ei ole paha ja 4L60E laatikolla kiekat/desibelit oli matalalla.
Olisko mahdollista saada pari kuvaa nykytilasta?
Toxic Flame
20.12.2008, 22:20
Todella kolee tekniikka ja tyønjälki ihan +aaa. Tollasen vois itelleenkin hommata jenkeistä.
LSx Rules!! \\:D/\\:D/\\:D/
groovyjay
21.12.2008, 21:58
Kokonaisuus todettu toimivaksi. Tallissa odottelee inspiraatiota ulkopuolisen viimeistelyn suhteen. Tämän talven suunnitelmissa ollut ilmastointilaitteen jäänteiden poisto, konetilan fixaus ja ylä- ja alatukivarsien vaihto raceimpiin.
Elikkä viikonlopun homma kun asennoituu viikonloppua varten oikealla tavalla. Ensimmäisena kesänä tuli ajettua jonkin verran pitempiäkin reissuja jolloin tuli tuo bensiinin kulutuskin testattu, 11l/100km ei ole paha ja 4L60E laatikolla kiekat/desibelit oli matalalla.
Oliko sulla tossa mitään extraa ääni eristystä?
mussette
21.12.2008, 22:06
Oliko sulla tossa mitään extraa ääni eristystä?
Ei mitään ultra prota vaan jotain semmoista 10mm vahvaa mitä paikalliset autoliikeet käyttävät pakujen lisä äänieristeenä.
groovyjay
21.12.2008, 23:04
Ei mitään ultra prota vaan jotain semmoista 10mm vahvaa mitä paikalliset autoliikeet käyttävät pakujen lisä äänieristeenä.
Ok, olis kiva kuulla, millaisen tollasesta vanhasta saisi, järkevällä LSx paketilla/hyvillä vaimentajilla ja dynamattia ja uudet tiivisteet...
Ok, olis kiva kuulla, millaisen tollasesta vanhasta saisi, järkevällä LSx paketilla/hyvillä vaimentajilla ja dynamattia ja uudet tiivisteet...
:-$ kerron salaisuuden, vastaus on fiiliksen tappajan :-$
Pappatunturi
22.12.2008, 13:37
Yoken välykset poistettu oheisilla shimmilevyillä.:p Eli yoket eivät olleetkaan kuluneet piloille vaan kyse oli enempikin konstruktiosta johtuvasta välyksestä jota ei liene tarkoitettu poistettavaksi muuten kuin ostamalla uudet yoket.
Oheisessa kuvassa näkyy shimmilevy paikallaa lukkorenkaan takana jos osaa oikein tarkasti katsoa ja malli kpl etualalla. Ko. shimmilevyjä tuli tekaistua reilummin joten jos jollain tarvetta niin pulla kahveja vastaan niitä saa, Vahvuudet n. 0,6 0,7 0,8 ja 1mm. Itse laitoin toiselle puolen 1mm ja toiselle puolen 0,6mm joilla välyksen sai 0,05mm rakotulkilla katsottuna.
Hienoa työtä mussette!!! Noista on monelle apuja!
Hienoa työtä mussette!!! Noista on monelle apuja!Joskus uudetkin yoket on GMn mittatoleranssien ulkopuolella jo kaupasta haettaessa...johtuu varmaankin siitä, kun kaikenmaailman pikkupajat niitä alihankintana tekee tietämättä tarkalleen mitä pitäisi tehdä ja laadunvalvonta on sitä sun tätä...mutta noilla lisäshimmeillä asian toki ratkaisee, tosin tarkkana saa olla että lukkorengas varmana menee kauttaaltaan uran pohjaan...
Rupesin lueskelemaan tätä projektia läpi ja ei voi kun silmät pyöreenä ihmetellä osaamista ja jaksamista:shock:
Asiallinen kokonaisuus kertakaikkiaan:thumleft:
Alko vaan meikäläisellä kauhun hikikarpalot valuu otsalta kun pääsin siihen yoken väljyyden kohdalle! Mulla on omassa molemmin puolin noin puol senttiä väljää ja luulin et sellasia ne kuuluu ollakki.
Eihän sulla vaan jääny niitä simmi renkaita minnekkään hyllylle pölyttymään?
Jos olis jouten niin mielellään ostaisin ne että vois koittaa saako ton murikan vielä pelastettua:(
Rupesin lueskelemaan tätä projektia läpi ja ei voi kun silmät pyöreenä ihmetellä osaamista ja jaksamista:shock:
Asiallinen kokonaisuus kertakaikkiaan:thumleft:
Alko vaan meikäläisellä kauhun hikikarpalot valuu otsalta kun pääsin siihen yoken väljyyden kohdalle! Mulla on omassa molemmin puolin noin puol senttiä väljää ja luulin et sellasia ne kuuluu ollakki.
Eihän sulla vaan jääny niitä simmi renkaita minnekkään hyllylle pölyttymään?
Jos olis jouten niin mielellään ostaisin ne että vois koittaa saako ton murikan vielä pelastettua:(
Kuvittelisin, että katsastusmieheltä tulee viimeistään kommenttia tuosta klapista. Kuitenkin tuo sulla jossain vaiheessa selkeästi stoppaa rengasta ulos päin vetäessä? Meinaan vaan, että oletko varma, ettei ole tuo lukitusrengas irronnut tai hajonnut? Itselläni meinaan kävi noin ja auto seisoi toissa kesän parhaan ajoviikon :(. Samalla vaihtelin sitten stefatkin perästä, kun toiselta puolelta fuskasi jonkin verran.
Jarmo
Kuvittelisin, että katsastusmieheltä tulee viimeistään kommenttia tuosta klapista. Kuitenkin tuo sulla jossain vaiheessa selkeästi stoppaa rengasta ulos päin vetäessä? Meinaan vaan, että oletko varma, ettei ole tuo lukitusrengas irronnut tai hajonnut?
Konttuurilla en ole ite vielä ton kanssa käyny kun syksyllä tuli vasta hankittua. joo kyllä vetari stoppaa eli ei se vetämällä pihalle tule. kävin just rykimässä vetarista kun toi akselisto on muuten purettu.
VetteMan
26.01.2009, 23:04
Konttuurilla en ole ite vielä ton kanssa käyny kun syksyllä tuli vasta hankittua. joo kyllä vetari stoppaa eli ei se vetämällä pihalle tule. kävin just rykimässä vetarista kun toi akselisto on muuten purettu.
Todennäköisesti yoken pää on hieman levinnyt kulumisen myötä ja sillä se ei ihan kevyesti vetämällä pois tule.
Tuossa vielä kuva -78:sin kuluneesta yokesta
http://finnshark.com/gallery/images/7397.jpg
No nyt me alettiin vahingossa sotkee tätä Musseten projekti tarinaa SORRY#-o
Siirrytääs tonne C3 yleisen lörpöttelyn puolelle:rolleyes:
mussette
05.06.2013, 23:23
Päivitystä, ettei ylläpito poista threadia. 4 vuoteen ei ole tapahtunut oikeastaan mitään. Tänään pesin pölyt pois päältä ja sitten koe ajolle. Perhana jätti välille ja jouduin työntämään takaisin pihalle, onneksi vain 50m. Toki vanhat bensat tankissa, ihme että yleensä lähti käyntiin. Alusta asti on vaivannut tyhjäkäynnin katoaminen. Kylmänä käy nätisti tyhjäkäyntiä, mutta kun kone lämpenee katoaa tyhjäkäynti ja risteyksissä saa kaasun kanssa pelata. Aikoinaan vaihdoin tyhjäkäynti sensorin, mutta ei auttanut asiaa. Pitäisikö tietokone säätää (bensa karttaa) kun pakoputkistokin on 3" ja Hookerin peltisarjat joita ei elinten luovuttaja vakio Camarossa ollut.
Pekka Berkeles
06.06.2013, 08:55
Jos ei ole muita muutoksia kuin peltisarjat, niin ei pitäisi tarvita myöskään säätömuutoksia. Viittaisi enemmänkin johonkin vikaan.
Oletko poistanut MAFfin verkon? Mikä vuosimalli kyseessä?
Pappatunturi
06.06.2013, 09:00
Päivitystä, ettei ylläpito poista threadia. 4 vuoteen ei ole tapahtunut oikeastaan mitään. Tänään pesin pölyt pois päältä ja sitten koe ajolle. Perhana jätti välille ja jouduin työntämään takaisin pihalle, onneksi vain 50m. Toki vanhat bensat tankissa, ihme että yleensä lähti käyntiin. Alusta asti on vaivannut tyhjäkäynnin katoaminen. Kylmänä käy nätisti tyhjäkäyntiä, mutta kun kone lämpenee katoaa tyhjäkäynti ja risteyksissä saa kaasun kanssa pelata. Aikoinaan vaihdoin tyhjäkäynti sensorin, mutta ei auttanut asiaa. Pitäisikö tietokone säätää (bensa karttaa) kun pakoputkistokin on 3" ja Hookerin peltisarjat joita ei elinten luovuttaja vakio Camarossa ollut.
Tämä se on edelleen yksi palstan projekteista eniten meikäläistä lämmivä, mukava nähdä ettei ole jäänyt tallin nurkkaan pölyttymään. Eiköhän ton tyhjäkäyntistumblen saisi säätämällä korjattua? Josko Dr. LSX PekkaBerkules ehtisi jelppaa
Pekka Berkeles
06.06.2013, 09:33
Eiköhän ton tyhjäkäyntistumblen saisi säätämällä korjattua? Josko Dr. LSX PekkaBerkules ehtisi jelppaa
Eikös sinullakin ollut peltisarjat LS6:ssa ja moottori toimi ilman mitään ongelmia? Varsinkin kun maltoit pysyä sähköisessä kaasuläpässä, toisin kuin Tomiteeteegeetee.
Toxic Flame
06.06.2013, 10:57
Maffin verkko taikka sen poistaminen nyt ei taatusti tyhjäkäyntiä tapa (oon tappanut jo 2) mut jos se läppärunko on modattu jotenkin umpeen tyhjäkäyntihahlon osalta niin se vois olla yksi mahdollisuus?
Eikös noita tyhjäkäyntejä aina "opeteta" koneelle kun läppärunkoa vaihdellaan muutenkin eli vaihteita ees sun taas sun ja venaillaan et se oppii itekseen.
Seuraavaksi kattoisin letkut mitkä läppärungosta lähtee etiäpäin. :roll:
Pappatunturi
06.06.2013, 11:30
Eikös sinullakin ollut peltisarjat LS6:ssa ja moottori toimi ilman mitään ongelmia? Varsinkin kun maltoit pysyä sähköisessä kaasuläpässä, toisin kuin Tomiteeteegeetee.
Oli peltiset sarjat mutta sorruin kanssa - sen viimeisen kerran - vaijerivetoiseen läppärunkoon.. Mutta toimi kyllä mielestäni erittäin hyvin vailla ilman mitään nikotteluja. Tomigeeteeteeteeteen "ongelmat" alkoi vasta sen nokan vaihdon jälkeen. Ja sääsääsäätämällähän sekin saatiin kuriin.
Maffin verkko taikka sen poistaminen nyt ei taatusti tyhjäkäyntiä tapa (oon tappanut jo 2) mut jos se läppärunko on modattu jotenkin umpeen tyhjäkäyntihahlon osalta niin se vois olla yksi mahdollisuus?
Eikös noita tyhjäkäyntejä aina "opeteta" koneelle kun läppärunkoa vaihdellaan muutenkin eli vaihteita ees sun taas sun ja venaillaan et se oppii itekseen.
Seuraavaksi kattoisin letkut mitkä läppärungosta lähtee etiäpäin. :roll:
Mulla kyllä Maf tappo mottorin. Tosin verkkojen lisäksi olin poistanut myös keskellä olevan ilmanohjaimen. helpoin konsti testata on ottaa vain Mafin pistoke irti, silloin pcm siirtyy Speed Density tilaan automaattisesti. Näin ainakin C4:ssa.
Pekka Berkeles
06.06.2013, 12:10
Olet varmaankin oikeassa. Itse olen tosin yhdessä ahdetussa C5:ssa törmännyt siihen, että MAF näytti tyhjäkäynnillä 50% väärin ja siitä oli poistettu verkko. Mut en siis tiedä johtuiko se siitä verkon poistamisesta joka oli tehty jo jenkkilässä. Ja sekään auto ei siis sammuillut.
Joo ja noin 5 minuutissa tietsikka sen oppii.
Pekka Berkeles
06.06.2013, 12:11
Mulla kyllä Maf tappo mottorin. Tosin verkkojen lisäksi olin poistanut myös keskellä olevan ilmanohjaimen. helpoin konsti testata on ottaa vain Mafin pistoke irti, silloin pcm siirtyy Speed Density tilaan automaattisesti. Näin ainakin C4:ssa.
Sama juttu C5:ssa.
Uudemmissa MAFFeissa myös IAT-anturi on MAFfin kanssa samassa joten se häviää myös jos ottaa piuhan irti. Mut kannattaa silti kokeilla kotipihassa.
mussette
06.06.2013, 12:18
Tuo tietokone on tullut jenkeistä tilaamani johtosarjan mukana, jonka teki Mr x ( en muista nimeä yhtäkkiä) sekä ohjelmoinnin. Muistaakseni Pappis otti samasta paikasta johtosarjan . Muistaakseni kyseli perävälitykset, renkaat, vaihteiston ja jne. Sen jälkeen tietokonetta ei ole ropattu suomessa. MAF verkko on paikallaan, vapaavirtaus suodatin on laitettu ja putkisto on 3" (viritysvaraa ) vs. Camaron vakio (taitaa olla 2") .
Pekka Berkeles
06.06.2013, 12:38
Sulla on vaijerilla toimiva läppärunko, eikös vaan?
Siinä läppärungossa on säätö millä voi hakea sopivan asennon kaasuläpälle. IAC-moottori hoitaa sitten loput.
Muistaakseni proseduuri menee siten, että otat IAC-moottorin piuhan irti ja säädät läpän niin, että moottori juuri ja juuri jaksaa käydä. Tää on tavallaan ns. baseline. Sit kun moottori tarvitsee enemmän ilmaa, niin tietsikkaa ohjaa IAC-moottoria niin että ilmaa pääsee kiertoteitse läpän ohitse.
Jos englanti sujuu, niin googlaamalla löydät varmaan kunnolliset ohjeet. Itse en ole koskaan näprännyt (mekaanisesti) noiden vaijeriohjattujen läppien kanssa, joten en osaa tämän paremmin neuvoa.
mussette
06.06.2013, 13:02
Vaijerilla toimii. Pitääpä kokeilla tuota Pekka Berkuleksen säätö vinkkiä.
Kiitoksia vinkistä.
Pekka Berkeles
06.06.2013, 13:18
Siinä taisi olla vielä sellainen jutska, että kun se läpän asento muuttuu fyysisesti, niin se pitää tavallaan indikoida tietsikalle.
Tee vaikka niin, että kun olet säätänyt sen läpän kohdalleen ilman IAC-piuhaa, niin sammutat moottorin. Sit laitat IAC-piuhan paikalleen ja virrat päälle. Sit laitat virrat pois, irroitat taas IAC-piuhan ja laitat virrat päälle puoleksi minuutiksi. Sit virrat pois, piuha paikalleen ja virrat päälle puoleksi minuutiksi. Virrat pois ja kokeilet startata.
Toxic Flame
14.06.2013, 18:41
Tää ei nyt liity mitenkään tähän ongelmaan mutta camaromiesten tapa on höylätä läppärungon ulkopuolelta fyysisestä stopparista tavaraa pois et sen läpän saa 100% vaakatasoon. Mut siinäkin kohtuus on puoli ruokaa eli jos höylää liikaa tps ei tajua missä asennossa mennään ja konee sekoo lopullisesti. Eli järkevä diy mies poraa reiän ao. kohtaan ja tekee kierteet ruuville jolla avautumista voi säädellä ruuvarilla. ;)
Bumber stopmode taitaa olla ao. virityksen nimi.
Pekka Berkeles
14.06.2013, 19:46
Tää ei nyt liity mitenkään tähän ongelmaan mutta camaromiesten tapa on höylätä läppärungon ulkopuolelta fyysisestä stopparista tavaraa pois et sen läpän saa 100% vaakatasoon. Mut siinäkin kohtuus on puoli ruokaa eli jos höylää liikaa tps ei tajua missä asennossa mennään ja konee sekoo lopullisesti. Eli järkevä diy mies poraa reiän ao. kohtaan ja tekee kierteet ruuville jolla avautumista voi säädellä ruuvarilla. ;)
Joo, täyskaasurikastus lakkaa toimimasta jos läppä aukeaa liian paljon. Tosin sen voi korjata nostamalla läpän jännitteen maksimiarvoa. Mutta aika mielenkiintoista dynossa huomata, että meneepä perhanan laihalle kaasu pohjassa...
mussette
14.06.2013, 23:18
Kiitos vinkistä.
Toxic Flame
15.06.2013, 13:29
Joo, täyskaasurikastus lakkaa toimimasta jos läppä aukeaa liian paljon. Tosin sen voi korjata nostamalla läpän jännitteen maksimiarvoa. Mutta aika mielenkiintoista dynossa huomata, että meneepä perhanan laihalle kaasu pohjassa...
Vetessähän toi kaasuläppä on lämä tiskissä ihan lappeelteen, miksi camaro ja ransumiehillä läppä on hieman vinossa? Tehonkuristus vai mikäköhän siinä on ollut oikein pointtina ollut alunperin?
mussette
30.07.2013, 22:45
Olisiko kellään jäänyt sivuputkia, tai sitten vinkkiä mistä löytyis sopivasti.
Värimaailma olisi rst.
mussette
31.07.2013, 22:49
http://forums.corvetteforum.com/c3-tech-performance/1333517-finished-3-mandrel-bent-side-pipes.html
Voishan nuo tehdä itsekkin, niin kuin rapakon toisellakin puolella.
Voishan nuo tehdä itsekkin, niin kuin rapakon toisellakin puolella.
Taitaa pitää ajella tavis putkilla jos ei mitään parempaa synny koti tallissa.
mussette
03.12.2013, 22:33
Pientä päivitystä. Auto saatu jo nosturille. Tarkoitus tänä talvena laittaa paikalleen ne mitkä jäi 5 vuotta sitten laittamatta.
http://kuvapilvi.fi/finnshark/lKd.jpg
Tarkoitus laittaa 3" sivuputket. Taivutus U takaisin eteenpäin ja sitten ulos.
Ulostulo ei tule olemaan niin hieno niin kuin noissa joissa collectori on vasta sivuputkessa (mun mielipide)
http://kuvapilvi.fi/finnshark/lKw.jpg
Kuva stancesta ennen ja jälkeen vertailua varten. Tarkoitus laittaa paikalleen ne putkitukivarret eteen ja laskea keulaa. Ja perää alaspäin pitemmillä pulteilla
varmasti hoituu. ei ainakaan jää puitteista kiinni. reikälevytkin saaneet täytettä:cool:
mussette
03.12.2013, 22:50
Jep, nyt on enempi miehestä kuin puitteista kiinni. Löysin kätköistä laatikollisen noita reikälevyn koukkuja jotka olin jo täysin unohtanut (hankittu jotain 15v sitten) niin sain osan työkaluista seinälle. Aj-tuotteelta tulossa lisää koukkua ja härpäkettä tallin sisustukseen.
mussette
07.12.2013, 21:01
Jostakin sitä innostusta löytyi tälle talvelle.
Vanha pakoputkisto revitty huitsin nevadaa. Tilattu 3" rst sivuputki aihiot, ja 180 asteen putkimutkaa ko. projektiin. Valmiina kun ei saa mistään tähän yksilöön hankittua.
Viikonlopun projektina ollut aikoinaan hankittujen putkitukivarsien asennus. Ei ole niin simppeliä kun kyseessä rakenneltu auto. Piti vesipumppu irroittaa jotta sai oikean puolen ylätukivarren irti.
http://kuvapilvi.fi/finnshark/l7p.jpg
Uretaanipuslien asennus kuvassa, meni melkein puolipäivää kun hankki sopivaa tukirautaa puristimen väliin, puristimen mukana tulleilla raudoilla homma ei onnistunut.
http://kuvapilvi.fi/finnshark/l78.jpg
Osaako kukaan sanoa kumminpäin ylätukivarren kiinnitysraudan pitäisi olla. Tangon sorvaus puslien sisällä on epäkeskeinen. Asialla on ohjauskulmien säädön yhteydessä merkitystä. Vanhoissa tukivarsissa oli reilusti säätölevyjä, mutta eihän näistä uusista tiedä miten kulmat asettuu.
http://kuvapilvi.fi/finnshark/l7T.jpg
Listat irti. Maalinpoisto aineella käsitelty jo useamman kerran. Kovin on hidasta hommaa tällä tavalla. Ois varmaan kuumapuhallin ja lasta metodi ollut tehokkaampi. Jos jollakin on ylimääräinen klipsi takaikkunaan listan kiinnitystä varten, niin täällä olisi tarvetta. Kolmea eri maalin irrotus ainetta kokeiltu. Yhden kanssa meinasi tulla paha vahinko. Ensimmäisen käyttökerran jälkeen laitoin korkin päälle paukkupulloon. Seuraavan kerran kun otin pullon käteen ja ravistin kuten ohjeessa käsketään, niin maalinirroitus ainetta lensi joka paikaan onneksi ei silmille. Vauhdilla kädet pesemään kun hieman poltteli. Pullon saumat oli yläpäästä alkaneet vuotaa ja suoja muovikorkki oli täyttynnyt mönjällä. Onneksi ei roiskunut silmille.
poppamies
07.12.2013, 21:17
Itse laittaisin, laitoin, siten jotta camberia tulee reippaasti. Tuppaa tulemaan sellaisia simmi hirmuja vekotimista muuten.
mussette
07.12.2013, 21:42
Itse laittaisin, laitoin, siten jotta camberia tulee reippaasti. Tuppaa tulemaan sellaisia simmi hirmuja vekotimista muuten.
Ok, näin ajattelin itsekkin.
Ok, näin ajattelin itsekkin.
Hyvältä näyttää, vaihtuuko samalla millaiset coiloverit?
Jääkö orkkis tukivarsia ylimääräiseksi, saattas olla yhdessä projektissa käyttöä... Myös takatukivarret tartteis?
mussette
10.12.2013, 16:41
Täydelliset orkkis tukivarret ja jouset jää ylimääräiseksi edestä, samoin uudet puslat löytyy. QA1 coilover iskarit tulee eteen.
2kpl uusia jarruvaloja löytyy myös.
Jos tarvit/ostat kuljetus Lahteen onnistuu kaupanpäälle ensiviikolla, kun olen työmatkalla siellä.
vBulletin v3.5.0 Release Candidate 3, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.