FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C3 (vuosimallit 1968-1982) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   moottorin nosto (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=10154)

corvette 75 07.05.2008 18:51

moottorin nosto

olen uossa kohtapuoliin nostamassa uuta konetta paikalleen niin tohtiiko nostaa imusarjasta niinku telkkarissa???kone on 350 ja valurautakannet ja laatikko kiinni..imusarja on ebelbrok torkker.tekisin itse nostolevyn imusarjaan ja nostaisin siitä sen paikalleen.ajattelin että kestääkö imusarja ja kaasarin kierteet koneen ja laatikon painon....:confused:

corvette 75 07.05.2008 20:38

eikö kellään ole kokemusta moottorin nostosta tuolla lailla???ajattelin et olis helppo laittaa paikalleen ja sais kallistettua pakettia helposti...

Nipa 07.05.2008 21:22

Kyllähän niitä tuolla tavalla on nosteltu. Itseä kyllä ajatuskin hirvitti, että olisi sillä tavalla nostanut, vaikka olikin vain pelkkä kone (ilman koria koneen nosto oli suht helppoa). Kyllä kai sen siitä kokonaankin uskaltaa nostaa, kun on kaveri kannattelemassa laatikosta :confused:

T72 07.05.2008 23:54

Quote:

Originally Posted by corvette 75
eikö kellään ole kokemusta moottorin nostosta tuolla lailla???ajattelin et olis helppo laittaa paikalleen ja sais kallistettua pakettia helposti...

No pelkän moottorin, rautakantisen ja imusarjaisen pikkulohkon olen tommosella nostanut ilman ongelmia. Automaatti painaa sitten sen 85 kiloa siihen päälle...

Albert77 08.05.2008 07:39

http://forums.corvetteforum.com/show....php?t=1905426

Tuossa heti ekassa postissa näkyy, että juuri sellaisella nostolevyllä se onnistuu. Jossain näin tuollaisia levyjä myynnissäkin mutta helppohan tuollainen on itsekin tehdä.

Pappatunturi 08.05.2008 08:34

Kaikki projektit missä itse olen ollut mukana ( + parin muun foorumilaisen ) koneet on vaihteistoineen nostettu tollaisella nostolevyllä pikkulohkoisesta isomöhköön. Mulla on itse tehty version 10mm levystä ja pysty osa hitsattu täysillä saumoilla kummaltakin puolelta.

Suosittelen.

WBBC 08.05.2008 08:52

Varmasti toimiva tapa vaikka ajatus hirvittääkin.

Jos ei hermot kestä, niin perinteinen tukeva kettinki ristiin kannesta kanteen ja kovilla pulteilla kunnolla kiinni.

Nin mä tein isolohkon kanssa, vaikka Pappis olisi mäyräkoiraa vastaan nostolevyänsä lainannut.

Mutta kun en uskaltanut niin en. Nostossa käyttämäni ketjutaljakin oli ylimitoitettu varmuuden vuoksi.

Mä olen muutenkin erittäin varovainen kun esim. pitää jotain laittaa auton alla.
Pukit pitää olla kunnolliset ja vielä tunkki varmistamassa.

Pappatunturi 08.05.2008 09:41

Juu tämä paketti roikkui iloisesti halpis vaijeritaljalla jonka pultit oli kiristetty pariin kertaan uudestaan...

Nykyään kyllä en vaijeriskeidaa käyttäisi. Ketjutalja tuntuu sata kertaa luotettavammalta.

corvette 75 08.05.2008 15:47

Quote:

Originally Posted by Pappatunturi
Juu tämä paketti roikkui iloisesti halpis vaijeritaljalla jonka pultit oli kiristetty pariin kertaan uudestaan...

Nykyään kyllä en vaijeriskeidaa käyttäisi. Ketjutalja tuntuu sata kertaa luotettavammalta.

kiios tiedoista!!!kyllä mie nostan pikkulohkon paikalleen just noin!!!!

corvette 75 08.05.2008 15:54

Quote:

Kaikki projektit missä itse olen ollut mukana ( + parin muun foorumilaisen ) koneet on vaihteistoineen nostettu tollaisella nostolevyllä pikkulohkoisesta isomöhköön. Mulla on itse tehty version 10mm levystä ja pysty osa hitsattu täysillä saumoilla kummaltakin puolelta.

Suosittelen.

joo mie teen töissä tollasen nostolevyn..ei ole iso homma ku hitsailen ja teen muutenki metallihommia työkseni..

ZL1 08.05.2008 16:05

Quote:

Varmaan kevyt tuollainen kone kun on tehty harmaasta komposiitistä lohkoineen, öljypohjineen, kansineen ja jopa askin koppineen ;)

WBBC 08.05.2008 16:14

Mulla olisi muuten täsmälleen samanlaiset venakopat joutilaana, jos joku tarvii...

All times are GMT +3. The time now is 12:26.