![]() |
Ensi-/keväthuolto
Mikä olisi pääkaupunkiseudulla asiallinen ja luotettava paikka teettää C3:n maahantuonnin ja seisonnan jälkeinen huolto ja yleinen tsekkaus? Kyseessä siis jenkeissä rakennettu ´76, jossa kiristetty 350 (Hooker, Edelbrock) ja TH350. Muuten kaiken pitäisi (kyllä, pitäisi:rolleyes: ) olla ok, paitsi ohjaustehostin heittää öljyt pihalle....
|
Quote:
Tuo ohjaustehostimen vuoto ei ole vika se on ominaisuus ja jos koet sen viaksi niin ota yhteys Poppamieheen niin hänellä on siihen lääke (HAMMASTANKO). Toimivaa siitä vakiojärjestelmästä ei kuuna päivänä tee... niin, että se olisi ns. huolto vapaa ja käyttömukava. Mutta kyllä se toimii jos kerran kesässä/ kahdessa sitä rassaa.:sunny: |
Joo, Chevyt kuulemma merkkaavat aina reviirinsä:D Mutta toi kyllä alkoi valuumaan reilusti heti kun oli lisännyt öljyt ja tehnyt pienen testirundin tallissa. Olisko sitten jotain isompaa?
|
Tai sitten vaan kaikki ohjausromut irti ( pumppu,control valve , simpukka ja työsylinteri ) ja korjaussarjat + uudet letkut kiinni. Pitäisi pysyä kuivana kun ja jos tehostimeen laitetaan TEHOSTINÖLJYÄ eikä kirottua atfääää](*,)
Jos tarvetta voin ko nippelit sulle hieraista kuntoon mutta irroittelemaan en lähde. |
Samaa mieltä, mun -77 ei 6 vuoden aikana mitä se mulla oli vuotanut mainittavasti. Eikä taatusti oltu paljon mitään tehty sille päätellen siitä, että melkein kaiken muun jouduin ko autosta korjaamaan. Eli ei suinkaan ole normaalia jos se vuotaa solkenaan. Ehkä sitä täydelliseksi ei saa mutta varmasti semmoseksi, että voi huoletta ajella.
Toki Poppiksen hammastankosetti on sekin hieno jos oikein haluaa panostaa. :cool: |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Tuohon en osaa sanoa miksi. Mutta power steering oil on eri asia kuin ATF/ DextronII. Ateeähvää voi tehostimeen laittaa mutta automaattiin ei varmasti tehostin öljyä . Mututuntumalla on tullut tunne että atf tunkeutuu helpommin tiivareista läpi. |
Quote:
|
Quote:
Eihän noista koskaan tiedä mistä ne vuotaa. Mulla vuoti tehostajanpumppu ja se näytti tulevan letkuliitoksesta, todellisuudessa itse säiliössä oli kuitenkin pieni hiusmurtuma siinä vieressä... |
Quote:
Niinpä, mutta eiköhän se selviä kun vie kärryn huoltoon. Täytyy pitää peukkuja ettei ole kallis tikki:D |
Quote:
Höh, eiks nää ole harrasteautoja joihin vaihetaan ite kaikki? Käy ostaa sopivat osat vauhtikaupasta niin käydään yhdessä vaikka tee se itse hallissa huoltikalla ite vaihtamassa. Eihän toi ota ees kauaa... samalla vois vaikka vetää yhden batteryn. |
Quote:
Niinhän sitä pitäisi joo, mutta kun ei ole osaamista mihinkään vaativampaan:oops: Ei vaikka olis paikka ja vermeet. Kyllä sitä jotain diibadaaba juttuja osaa ruuvailla, mutta toi koneosasto on sellaista meininkiä, että meikkis on kyllä huoltokorjaamoiden armoilla... Ja muutenkin tää auto/Vetteharrastus on niin alussa, ettei tiedä koko skenestä tuon taivaallista. Yhden auton oon elämässäni omistanut ennen Stingraytä: -78 Chevy Scottsdalen 90-luvun alussa, eli eipä tässä autonkorjaus kokemusta ole juuri päässyt karttumaan:? Tietenkin jos jollakin on aikaa ja halua jeesata noin ihan paikan päällä, mä olen kyllä enemmän kuin mukana...ja kiitollinen. Ja sanomattakin selvää, ettei ilman korvausta kenenkään tarvi aikaansa ja osaamistaan tuhlata... |
1970 Owners Manual: "Power Steering Pump: Fill as required with GM Power Steering fluid or, if this is not available GM Dextron ATF #1050568-69-70."
|
Eipä sitä kukaan ole seppä syntyessään. Mie en tienny 3 vuotta sitten autoista juuri muutaku, että toiset kulkee bensalla ja toiset dieselillä. Saati, että oisin osannu korjata mitään. (muutaku ehkä vähän sähköjä)
No en kyllä vieläkään osaa tehdä mitään vaikka tiedän autotekniikasta miljoona kertaa enemmän kuin 3 vuotta sitten. Oonpahan siitä huolimatta onnistunu vaihtamaan katkojan käret, venajouset, startin ja vetarin nivelet osaksi itse kyhättyjen työkalujen avulla. Justjust saanu pidettyy rottelon ajokunnossa ja katsastuksesta läpi :) Kyllä sitä vaan kummasti oppii uusia asioita, kun on kiinnostusta aiheeseen. Täältä palstalta kyllä saa neuvoja lähes ongelmaan ku ongelmaan ja järkivastauksia selityksinneen myös tyhmiin sekä erittäin tyhmiin kysymyksiin. 1974 Chevrolet service manual: "Add GM Power Steering Fluid ( or Dexron II or Dexron Automatic Transmission Fluid) as necessary to bring level..." |
Quote:
Forumin oppijan pakinto seuraavissa pikkujouluissa... Ippe on vain turhan vaatimaton osaamisensa suhteen ollut alusta lähtien!!! Tekemällä oppii ja virhetiä tekemällä vielä paremmin... olen myös itse todennut, että paras tapa oppia on tehdä virheitä joista joutuu maksamaan ns. oppirahoja ja niitä allekirjoittanutkin on jo jonkusen euron ehtinyt pulittaa:sunny: Mutta kivaa on ollut... ja tää väki auttaa enemmän kuin mielellään kaltaisiaan... historia on sen näyttänyt! |
| All times are GMT +3. The time now is 11:03. |