![]() |
Lukkomutterit, alkuperäiset. Millä saapi auki?
1 Attachment(s)
Kiesi piti viedä jarruremonttiin, mutta iski samantien takapakkia :( Lukkomutterit parissa vanteessa, yhdestä sain suht. helpolla auki mallikappaleen. Toista kokeiltu vääntää hylsyn ja kuulan kanssa, mutta murtui osa kannasta pois.
Neljä rengasliikettä tarjosi eiooota. Yksi arvioi, että on alkuperäinen GM -tuote... Alkuperäinen avainhylsy ehkä jossakin päin Virginiaa :confused: Hitsaaminen ei kuulemma ole vaihtoehto, kun pitäisi ottaa mieluusti kaikki elektroniikka ensin irti. Kuinka nuo loput helposti(?) irti? |
Tohon kannattaa kokeilla tavallista 12-kulmaista hylsyä.
|
Nuo lienee kaikissa vetteissä samanlaiset?
Kannattanee kysyä avain joltain lähistöltä asuvalta (multakin voinee löytyä kun aikoinaan jätin nuo lukkomutterit pois kun alkoi olla vaikeuksia avata niitä edes oikeanlaisella avaimella) |
Quote:
Paikkana Tampere, eli voin tulla lähistöltä hakemaankin, jos jollakin olisi tarjolla lainaksi asti. |
Täältä lainataan! Pitäähän auto kuntoon saada! Siis tammerforsissa ollaan.
|
C4:sta voi kyl hitsata, mutta ainakin itse olen ottanut ecm:ltä piuhat irti siksi aikaa, samaten toisen akunkengän. Nyt kun asiaa miettii niin fiksuinta olisi kyllä irroittaa molemmat akunkengät ja sitten yhdistää ne.
Muita autoja olen hitsannut tietokone kiinnikin. Vielä ei ole mitään pamahtanut. Tuuri peliähän se kuitenkin ecm kytkettynä on. |
Quote:
Kiitokset Hermolle vaivasta. Kuitenkaan ei tällä kertaa osunut arpa oikeaan ja nimikkeellä 356 oleva avaaja ei ollut se oikea :( Olisiko sitten vuosimalleissakin eroja, kun oma on 1986? |
oma hylsy vetelee kanssa viimesiään, on edellinen onnistunu murjoon sen..
kaikki kuiteskin vielä aukee sillä, mut parin vuoden sisään pitää löytää uus setti. :/ |
Siskonpoika koneisti sopivan avaimen ja nyt ovat kaikki auki. Myös puolikkaaksi avattu löystyi pienen jumpan jälkeen ;)
Ja remontti saa jatkua... |
Hyvä et on saatu auki. Suosittelen jatkovarrella olevaa avainta jonka saa vaikka ainakin paikallisesta motonetistä täällä. Kun vaihtelin tavan autoista kesärenkaat niin oli helppoa vaikka on talvi täällä vielä. Hallitunkki on myös ok kun laittaa puuta väliin... Oma tunkki kyllä paras niin ei rusahtele, kerran vaan tarvis koko auton ilmaan sivulta... Vetestä en kyllä vielä koskaan vaihtanu niin hyvä lukea tätä viestiä. Edessä 225/40R17 ja takanakit 315/35/17. Rallimisukat, maksaneet kuulemma 12 tuhatta markkaa edell. omistajan mukaan ja GoodYearit tuli kaupanpäälle mustine vanteineen... Kuminpolttosliksit. Offtopikkina kysynkin onko 3 baaria liikaa kun 2,5 laskin. Auto madaltui entisestään... Sit vielä renkaat joutuis ostaa syksyllä kai niin mistä olette ostaneet moisia kokoja. Ei varmaan mikään halpa lysti?
|
Quote:
Tuollainen motonetin jatkovarsiavain löytyy. Noissa on sitten ollut valuvikoja, hylsyssä purskeita, eikä mene aivan pultin/mutterin pään pohjaan. Nuljaa pään ja hylsyn. Pari tuollaista on vaihdettu takuisiin. Tosin se Espoon myymälän varastospede laittoi oikeasti vaihdossa vastaan, joten myymäläpäälikkö ratkaisi sitten riidan:rolleyes: Kyllä nykyrenkaille (matalaprofiili) 2,5bar on se minimi. Itsellä jossain 2,8 - 3 bar riippuen ajosta. |
käyppä katsomassa renkaan hintoja tuolta.Näyttää hinnat postikuluineen suomeen ja aika halvalla lähtee.Itse juuri tilasin ja jännityksellä odotan josko ensiviikolla saapuisivat...
http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m4b0s0p0 |
Eihän se nyt niin huikeita hintoja kuitenkaan ole ...
Moi!
Itse tilasin tuolta. http://www.rengasonline.com/ Firma on Saksassa, mutt toiminta on myös suomenkielellä. Hinta sisältää lähimpään postiin tuotuna, josta sitten kiikutat kotiin. Ei tulleja eikä muuitakaan kuluja, kun toimitaan EUssa. 1 viikossa tilauksesta renkaat saapuvat. Nopeaa eikö totta!!!\\:D/ K Ylösellä Kovistontiellä, Koivistonkylässä, Tampereella pojat laittoivat vanteille ja tasapainottivat asevelihintaa 10 ekee/kpl. |
Quote:
Mulle ei ole tullut kertaakaan 1 viikossa, mutta ei ole niin kiire koskaan ollutkaan. Homma on kyllä muuten pelannut loistavasti. Kerran tuli väärät gummit, mutta siitäkin selvisi puhelinsoitolla ja maililla, jonka jälkeen renkaat lähipostin kautta takaisin. Ja mulle henkilökohtaisesti on iso juttu, että tuonne rengas-onlinelle voi maksaa ihan kotimaisella tilisiirrolla verkkopankissa, ei tarvitse luottokorttia. |
Vähän on isommat koot kiven alla noissa verkkorengaskaupoissa, 345/30-19 taitaa olla loppu. No, onneks niitä saa rengas kaupoista "livenä" :-({|=
|
pirre
Quote:
|
"Emme valitettavasti pysty antamaan sinulle online-hintaa. Mikäli tarvitset tämänkokoisia renkaita, voisitko ystävällisesti lähettää meille tarjouspyyntösi alla olevalla lomakkeella."
Pitänee kysellä joskus ja myös paikallisesta, sen verran on renkaissa kokoa ettei ihan apteekin hyllyltä näköjään löydy. :p |
| All times are GMT +3. The time now is 04:20. |