FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C5 (vuosimallit 1997-2004) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   "Kuppi" tms. Penkit Vetteen (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=15483)

myky 01.03.2010 10:51

"Kuppi" tms. Penkit Vetteen

Toivoisin saavani tietoa enemmän millaisia penkkejä C5:ssä mahdollista asentaa. OMP RS mallia ajatellut, niukin naukin mahtuu ehkä, mutta reisireunat saisi olla mieluummin matalammat, eli ei ihan NIIN kuppimallia. Millaisia ehdotuksia saisi teiltä täällä/kuvia..
Ajattelin jopa yrittää käyttää original sähkösäätörunkoa. Mahdollista tai ei, kokeilemalla selviää.

sevy.8 01.03.2010 16:55

Tästä vois olla jotain apua:

5.3.) What aftermarket seats fit in a C5?

The C5 has a notoriously thin tunnel for the seats to fit in, so it takes a relatively narrow seat to fit. Here is a list of seats that fit well, fit with some mods, and are known *not* to fit:
Fit WellFit tight, or with slight modsDo not fit

Well:
  • Caravaggio 'race' seat
  • Sparco EVO
  • Sparco Roadster
  • Sparco Pro-2000
  • Recaro Pro-Racer
  • Most Recaros
Slight mod
  • OMP RS
  • Sparco EVO II
  • Corbeau A4
  • Corbeau Forza
Dont fit
  • Recaro SRD
  • Recaro SP-G

Q11 01.03.2010 18:00

mulla ois 1 musta omp penkki jouten

groovyjay 02.03.2010 20:59

http://www.arizenracingsports.com/pa...zen/CTGY/C5-C6

http://forums.corvetteforum.com/c5-g...d-opinion.html

http://www.ls1tech.com/forums/corvet...opinion-2.html

myky 03.03.2010 00:25

Sparcon Pro 2000 tuli hommattua. Parhaillaan asentelen niitä original sähkösäätökiskoihin, vaikuttais kohtuu helpohkolta hommalta. Saa nyt nähdä mitä tosta asentelusta tulee..

myky 04.03.2010 23:59

Asentelin alkup. sähkösäädöille Sparcon penkin ja toimii tosi hyvin. eipä voisi parempaa/tukevampaa ajoasentoa toivoa. Suosittelen kaikille! Toki vähän työläämpi ahtautua istumaan MUTTA mikä parasta; ei saa tulla kroppaan kiloja liikaa jos haluaa vetellä ajella noilla penkeillä :D

Seuraavaksi apukuljettajan puoli.

Harri -76 05.03.2010 00:25

Quote:

Originally Posted by myky
Asentelin alkup. sähkösäädöille Sparcon penkin ja toimii tosi hyvin. eipä voisi parempaa/tukevampaa ajoasentoa toivoa. Suosittelen kaikille! Toki vähän työläämpi ahtautua istumaan MUTTA mikä parasta; ei saa tulla kroppaan kiloja liikaa jos haluaa vetellä ajella noilla penkeillä :D

Seuraavaksi apukuljettajan puoli.

EN olis tuostakaan niin varma... aikamoisia hylkeitä noihinkin penkkeihin vaan ahtautuu. Ensikesänä EM-historiikkia Lahteen katsomaan:study: :cool:

myky 05.03.2010 00:49

Quote:

Originally Posted by Harri -76
EN olis tuostakaan niin varma... aikamoisia hylkeitä noihinkin penkkeihin vaan ahtautuu. Ensikesänä EM-historiikkia Lahteen katsomaan:study: :cool:

Muahahha, no on noi kuitenkin hemmetin kapeat. Kaverilleni, 130 kg, olen sanonut että taidat jäädä kesällä rannalle ruikuttamaan kun et kyytiin mahdu!

Q11 05.03.2010 17:46

kyllä kuppipenkin kanssa on mukava ja tukeva ajoasento mutta ajattelitko ollenkaan pitempiä reissuja, itse olisin laittanut jotkin pehmeämmät puolikupit. mutta kukin tekee miten itse tahtoo

myky 05.03.2010 17:58

Quote:

Originally Posted by Q11
kyllä kuppipenkin kanssa on mukava ja tukeva ajoasento mutta ajattelitko ollenkaan pitempiä reissuja, itse olisin laittanut jotkin pehmeämmät puolikupit. mutta kukin tekee miten itse tahtoo

Jo mulla on ollut aikanaan vastaavat täyskuppipenkit eri autossa eikä pitkät matkat tuntuneet missään. Nuo ovat itse asiassa hemmetin hyvät istua!

Q11 05.03.2010 18:02

:thumrigh:

myky 06.03.2010 14:24

Quote:

Originally Posted by Q11
:thumrigh:

Pitäähän se olla kunnolla race meininki muutenkin, ettei liian rento ja veltto olo tule. Pysyy valppaana!

Juke 06.03.2010 15:05

onkos jengillä kokemuksia Fk;n , Harlinen ja Corbeaun penkeistä?
Säädettävällä selkänojalla varustettuja tarkoitan, en varsinaisia kuppeja.

parpato 06.03.2010 20:10

Tämmösetkin penkit meni ihan kohtuullisen helposti paikoilleen. Kuskin puolella joutu vähän muuttaan penkin kytkentää. Penkit on -09:stä C6 Z06:sta.

TOMAS 06.03.2010 20:14

Quote:

Originally Posted by parpato
Tämmösetkin penkit meni ihan kohtuullisen helposti paikoilleen. Kuskin puolella joutu vähän muuttaan penkin kytkentää. Penkit on -09:stä C6 Z06:sta.

Hienot on jakkarat, menikö sähköt heittämällä kohdalleen??
Mutta sullahan puuttuu ratti;)

parpato 06.03.2010 20:30

Meni heti kerrasta ku löysin kytkentäkaaviot molemmista. Vänkärin puoli on noissa vaatimattomissa malleissa yleensä manne :rolleyes:

Sulla on nurkissa 2x ratti :thumrigh:

Quote:

Originally Posted by TOMAS
Hienot on jakkarat, menikö sähköt heittämällä kohdalleen??
Mutta sullahan puuttuu ratti;)

groovyjay 06.03.2010 20:44

Onko noissa sun mielestä laadullisesti ero C5 vs. C6? Entäs sivuttaistuki? Siistiltä näyttää...

parpato 06.03.2010 21:00

Quote:

Originally Posted by groovyjay
Onko noissa sun mielestä laadullisesti ero C5 vs. C6? Entäs sivuttaistuki? Siistiltä näyttää...

"Nahka" on varmaankin samaa tavaraa ku alkuperäsissäkin mutta muuten penkit tuntuu jämäkämmältä. Sivutuet on selkeesti massiivisemmat

groovyjay 06.03.2010 21:05

Quote:

Originally Posted by parpato
"Nahka" on varmaankin samaa tavaraa ku alkuperäsissäkin mutta muuten penkit tuntuu jämäkämmältä. Sivutuet on selkeesti massiivisemmat

:cool: ELi selvä muutos parempaan/laadukkaampaan, ainakin rakenteen osalta?

TOMAS 06.03.2010 21:10

Ei taida kumminkaan olla noi sivu airbackit toiminnassa??

--

parpato 06.03.2010 21:21

Quote:

Originally Posted by groovyjay
:cool: ELi selvä muutos parempaan/laadukkaampaan, ainakin rakenteen osalta?

Ei viitti kovin alkaa kehumaan ko näitten

jälkeen vähän huonommatkin penkit olis tuntunu varmaan helkatin hyville ;)

parpato 06.03.2010 21:22

Quote:

Originally Posted by TOMAS
Ei taida kumminkaan olla noi sivu airbackit toiminnassa??

--

Ei oo airbagit eikä turvavöiden kiristimet jne. toiminnassa...

Juke 10.03.2010 14:43

Onkos tietoa, onko Omp;n Strada-penkkiä saatu sopimaan seevitoseen?

Strada;
penkin leveys 51cm ( 1cm leveämpi kuin orkkis ? )
penkin syvyys 56cm ( sama kuin orkkis )
penkin korkeus 95cm ( 4cm korkeampi kuin orkkis )
penkin selkäosan leveys 54cm ( ylhäältä leveämpi kuin orkkis, alhaalta n. 2cm )

Näyttäis että muuten mahtuis, mutta istuimen takaosa epäilyttää, ceevitosessa on tilaa vaan 47cm keskikonsolin ja kynnysmuovin välissä...

parpato 10.03.2010 14:51

Quote:

Originally Posted by Juke
Onkos tietoa, onko Omp;n Strada-penkkiä saatu sopimaan seevitoseen?

Strada;
penkin leveys 51cm ( 1cm leveämpi kuin orkkis ? )
penkin syvyys 56cm ( sama kuin orkkis )
penkin korkeus 95cm ( 4cm korkeampi kuin orkkis )
penkin selkäosan leveys 54cm ( ylhäältä leveämpi kuin orkkis, alhaalta n. 2cm )

Näyttäis että muuten mahtuis, mutta istuimen takaosa epäilyttää, ceevitosessa on tilaa vaan 47cm keskikonsolin ja kynnysmuovin välissä...

On kokeiltu, ei mahtunut istuimen takaosasta missä on kippi ja rulla. Kokeilin 968 porschen penkin kans. Ei mahtunut sekään.

Mara H 28.06.2010 15:24

Penkin säätimien muovi rikki

Onko kenelläkään mahdollisesti myytävänä kuvan mukaista ehjää osaa kun oma hajosi lopullisesti.

Jos on ehjä samoille säätimille ja vaikka lisäksi vänkärinpuolellekin, niin olisin kiinnostunut. Tai jos joku tietää paikkaa mistä tilata, kun Ecklersillä ainakaan ei näyttänyt kuvaston mukaan löytyvän?

Juke 28.06.2010 15:52

Multa löytyis kuskin puolelle ;)

Yv;llä tai meilillä voi kysellä lisää...

Toxic Flame 28.06.2010 21:16

Mul ois yksi rikkinäinen vänkärin puolelle kunhan saan sen vaihdettua ehjään.
J.J myy noita mansen metroauton kautta. Siltä mä omani tilasin.

Tonhan vois saada myöskin epoksilla fiksattua jos ei jaksa vaivautua tilailemaan.

Puman 28.06.2010 23:34

Mulle riittää, jos saisi vakio penkkeihin paremmat nahat. Ihan oikeaa nahkaa. Ja tietty uudet foamit. Jännä juttu, mutta mun penkeissä selkänojan ja sivutukien nahat ja tyynyt tuntuvat ja näyttävät ihan uuden karheilta, mutta istuinosissa on sitten kulumaa.

Eli periaatteessa riittäisi, jos näin alkuun pelkän istuinosan tyynyt ja pussin vaihtaisin. Mutta, jos penkin repii irti, niin miksi jättäisi puolitiehen? Suuremmalla sivuttaistuella en tee mitään, koska rata-ajoa en harrasta. Vain motarilla tulee silloin tällöin karstaa irroiteltua ja vakiopenkit tukevat ihan hyvin suoraan ajoa.

myky 30.06.2010 18:28

Quote:

Originally Posted by Puman
Mulle riittää, jos saisi vakio penkkeihin paremmat nahat. Ihan oikeaa nahkaa. Ja tietty uudet foamit. Jännä juttu, mutta mun penkeissä selkänojan ja sivutukien nahat ja tyynyt tuntuvat ja näyttävät ihan uuden karheilta, mutta istuinosissa on sitten kulumaa.

Eli periaatteessa riittäisi, jos näin alkuun pelkän istuinosan tyynyt ja pussin vaihtaisin. Mutta, jos penkin repii irti, niin miksi jättäisi puolitiehen? Suuremmalla sivuttaistuella en tee mitään, koska rata-ajoa en harrasta. Vain motarilla tulee silloin tällöin karstaa irroiteltua ja vakiopenkit tukevat ihan hyvin suoraan ajoa.

Minun pitää ajaa liikenneympyröitä kiireesti, joten penkkivalintani on oikeutettu :D

All times are GMT +3. The time now is 15:18.