FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C3 (vuosimallit 1968-1982) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Mitä tiivisteliimaa? (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=16395)

Korvette 16.07.2010 03:19

Mitä tiivisteliimaa?

Mitä lienee töhnä, jolla kattopalojen takapuolelle tulevat kromilistat on esim tiivistetty koriin, samoin kuin tuulilasin yläkarmissa olevat kromilistat. Mönjä on vähän kuin bitumia, uudelleen muovattavissa ja ei näytä kovettuvan ollenkaan. Kenelläkään vinkkejä tai miten olette tiivistäneet listat takaisen koriin maalauksen jälkeen? Millään wurthin tiivisteliimamassalla tai sika flexillä en niitä viitsisi liimata, jos ne vaikka joskus tarvitsee vielä irrottaakin, niin ei tarvitse sorkkarautaa avuksi sitten...

sahara 16.07.2010 09:35

Sellaista bitumikittiä saa oikeesti ostaa ainakin ns.raskaankaluston autovaraosaliikkeistä.
Minä kyllä laitoin mustalla sikakitillä, on jonkun toisen murhe irroitella niitä.
Ensi asennuksesta kerkesi kuluun 36v. Jos menee näillä liimauksilla toinen
mokoma niin hyvä sitten.

Korvette 16.07.2010 22:38

Quote:

Originally Posted by sahara
Sellaista bitumikittiä saa oikeesti ostaa ainakin ns.raskaankaluston autovaraosaliikkeistä.
Minä kyllä laitoin mustalla sikakitillä, on jonkun toisen murhe irroitella niitä.
Ensi asennuksesta kerkesi kuluun 36v. Jos menee näillä liimauksilla toinen
mokoma niin hyvä sitten.

Ok. Täytyy käydä kyselemässä. Sikakitillä ainakin tarttuu :)

progress 19.07.2010 08:45

Quote:

Originally Posted by Korvette
Ok. Täytyy käydä kyselemässä. Sikakitillä ainakin tarttuu :)

Onhan tässä monta tapaa tehdä juttuja, mutta mä käytän itse sikaa.

Sellainen pieni juttu noihin tiivisteisiin, että kannattaa putsata ne tiivisteiden tartuntapinnat ennen kuin liimaa, niissä saattaa olla jäämiä valmistusprosessissa käytetyistä kemikaaleista eli esim jotain vahaa tai vastaavia aineita joilla on tiivisteet saatu irti muotista nätisti.

Macho 19.07.2010 12:11

loctiten 5922 moottorisilikoni ei juurikaan kovetu ja on pystyy aikanaan helposti irroittamaan. Löytyy mm. motonetistä. En laittaisi sikaa kun se on ihan hirveetä repiä sitten irti, vaikka aikaa menisikin useita vuosia.

Korvette 19.07.2010 13:54

Ahaa, kiitos vinkistä. Joku tällainen aine oli lähinnä hakusessa. Moottorisilikoni varmaan olisi aika passeli aine.

Macho 19.07.2010 15:39

Jep ja niitähän löytyy samantyyppisiä muiltakin merkeiltä. Tuubin kuvauksessa yleensä lukee non hardening tms jos on sellainen pehmeäksi jäävä versio.
Tosin sellainen loctiten normaalisti kovettuva moottorisilikonikin 598 lähtee monin verroin helpommin irti kuin sika, joten ei sellainenkaan huono valinta ole.

Virtanen 22.07.2010 12:54

Itse laitoin butyylinauhaa ko paikkoihin. Minusta se tavara jonka poistin oli samaa kuin butyylimassa/nauha. Tämä tavara ei kovetu ikinä ja pysyy elastisena.

Korvette 26.07.2010 19:15

Quote:

Originally Posted by Virtanen
Itse laitoin butyylinauhaa ko paikkoihin. Minusta se tavara jonka poistin oli samaa kuin butyylimassa/nauha. Tämä tavara ei kovetu ikinä ja pysyy elastisena.

Mistäs tätä butyylinauhaa saa ostaa? Ihan rautakaupasta vaan?

Virtanen 27.07.2010 09:02

Lasituksia tekevissä liikkeissä pitäisi olla butyylinauhaa. Butyylimassa on työkalukaupoissa pötkötavarana, sitä käytetään tiivistyksissä.

Korvette 29.07.2010 02:15

Quote:

Originally Posted by Virtanen
Lasituksia tekevissä liikkeissä pitäisi olla butyylinauhaa. Butyylimassa on työkalukaupoissa pötkötavarana, sitä käytetään tiivistyksissä.

Kiitti vinkistä. Butyylimassaa löytyikin jo mutta nauhaa ei ole tullut vastaan. Täytyypäs käydä kyselemässä lasitusliikkeistä.

All times are GMT +3. The time now is 14:19.