![]() |
Isolohko C4!
naita ei oo paljoa nakynyt, lieko liian vaikea toteutus!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tervemenoa C4 Vetten kuuluisa mutka-ajettavuus! Noitahan löytyy yksi jopa tehdasprotona museosta: 1989 ZR-2 - ja oikein TPI:nä! Taisi jäädä juuri menemättä valmistukseen em. syystä?
|
Eiköhän suurin syy ollut C.A.F.E. ja tällä en tarkoita jamppojen kahvitaukoja. Polttoaineen kulutus ja siitä tulevat rangaistusmaksut olisivat nousseet ZR2:n kohdalla niin korkeiksi, että projekti ammuttiin alas.
|
Quote:
Näin minäkin olen asian päätellyt... Kohtuullinen kyhmy muuten tuossa pellissä... Miltähän suomalaisen katsastusinssin naama näyttäisi kun tyrkkäisi konttorille vähäpäästöiseksi määritellyn auton jonka pellin alla olisi 454cid kaasari isolohko sivuputkilla... :twisted: |
Onhan noita Ameriikanmailla tehty....jopa ilman tuota oksettavaa pahkaakin.
Vaatii muutamia erikoisia osia että saadaan mahtumaan...mm. ZR1:n lämppärikotelo ja joko/tai moddatun imusarjan tai konepellin pahkan. Pakosarjat on kait myös pakko itse vääntää...(??) Kaasarikoneen laittaminen C4:een (tai itseasiassa mihinkään autoon) ei jotenkin mee mulle enää läpi... jotenkin tappaa kiinostuksen autoon HETI. :evil: Jussi |
Quote:
Rakentaja on kuullut kaukaisessa Suomessa harrastettavan Sarvis pulkkien niittaamista konepellille. Kaveri vaan ei tajunnut asiaa vitisiksi ja laittoi pulkan C4:een. :blink: |
Quote:
Joo, muistan ton Corvette Quartely lehden ZR-2:n esittelyn, oli Vegasissa poristelee, aika erikoinen vekotin. |
Quote:
TOTTA! :yes: |
Tekniikan Maailmassakin oli aikoinaan juttu tosta ZR-2:sta, täytyypä kaivaa lehti jostain :!: On se ZR-12 kin aika sairas :dizzy: rakennelma :!:
|
ja taas tuli nimettömänä :!: siis toi edellinen
|
Oliko TM vai VM missä tuo ZR-2 esittely oli? Itse olisin veikannut VM:ä...
Quote:
Samoilla linjoilla, vaikka edellisessä heitinkin pilailumielessä tuon kaasarikone-ehdotuksen. Mieluummin uutta tekniikkaa vanhaan autoon kuin vanhaa tekniikkaa uuteen autoon... :wink: |
Quote:
Tommonen läppärillä ohjelmoitava ruisku olis toisaalta varmaan ihan jees vanhemmassakin autossa, mutta toisaalta taas mä haluan pitää ton kinnerin mahdollisimman simppelinä joten mun uuteenkin myllyyn tulee gosari, 750 mekaaninen Speed Demon :twisted: :twisted:. |
Quote:
Oli kyllä TM :!: Voin katsoa numeron. |
Quote:
Aivan niin! :yes: |
Quote:
Toi oli aivan simppeli paketti toi Edelbrock mika mulla on. Seuraavaan ois tarkoitus lahtea tolta Hogan/F.A.S.T. pohjalta. :wink: |
Quote:
Tai sit uuttavanhaa tekniikkaa... :roll: |
Eiköhän ton C4sen ilmanputsariksi olis keksiny mitään muuta ratkaisua, törkeen näkönen toi kyhmy :!:
|
Se Corvette ZR2(huom. kirjoitetaan yhteen) juttu oli TM numerossa 11/91. Näille erikoismalleille vois mun mielestä perustaa vaikka oman topicin mihin niitä vois kukin lisätä .
ZR2 Suoritus arvoja 0-60mph 4,65sek, 1/4mile 13,2sek/174kmh. Tämähän oli jonku yksityisen rakentama. Auto on tehty ´89 mallisesta avo-vettestä jäykemmän rungon vuoksi, johon sovitettu mercurymarinen MK-V lohko ja teho arvio n.380-400hv / 5500-600r/min , 680Nm/3000r/min. Tavoitteena ei ollut huima teho, koska auto ei olisi läpäissyt saatetestejä. Alustassa on Z51-paketti, edessä 30-millinen ja takana 25-millinen vakaaja. :!: |
Quote:
Mä en nyt kässää miks kaikki niin morkkaa tuota kyhmyä kun musta se on ihan sika härski ja hieno :!: :!: Sopii erittäin hyvin tohon.... vieläku olis ZR-1 takapuskuri tai sitten myöhemmän C4:n niin avot :!: :wink: |
Quote:
Olen kyllä Harrin kanssa samaa mieltä, vaikuttava ilmestys :!: Löytyisikö groovy lisää kuvia autosta? |
Quote:
Kerros lisää! |
Quote:
Pitäsi olla tolla Wanhalla puolella kuvia muista C4 Big Blockeista, koitan huomenna katsoa... |
Quote:
Hogan ja FAST ruisku sydeemeistäkö? :?: |
Quote:
Jeh. |
Mutta mikä oli se kokeilu jossa V12 pantiin keulalle ja keulaa piti jatkaa tuulilasista eteenpäin? Oliko tehtaan kokeilu? Onkohan tämä yksilö Corvette Museumissa?
|
Quote:
Se oli se falconerin Snake Skinner, ei ollut museossa ainakaan viime kesänä... |
Tässä muutama kuva siitä "Conan" Vettestä.
![]() ![]() ![]() http://www.corvette.nl/specials/zr1v12.html Löytyy lisää tietoa :cool: Aika erikoinen rakennelma. |
Quote:
Ai niin siinähän oli noi C2:n sivuputken suojat!!! Näyttää jotenkin olevan väärässä paikassa... :shock: Kiitos kuvista ja linkistä, joutuu tallentamaan noi kuvat! :cool: |
| All times are GMT +3. The time now is 06:26. |