FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   Yleistä keskustelua (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Apua Eric:lle! (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=17004)

pomppe 28.10.2010 00:04

Apua Eric:lle!

Eric on Kanadalainen kaveri, jolla on vm. 2005 C6 corvette. Auto on ollut Ericillä uudesta saakka. Eric kirjoitteli mulle pari kuukautta sitten, kun oli lukenut CF:ssä mun jonkun kirjoittelun muuttoauton valosäännöistä. Eric on nimittäin muuttanut Kanadasta Tampereelle työnsä takia ( Nokia ). aikoo olla Suomessa ainakin 5 vuotta. Eric rahtasi corvettensa laivaan kohti Suomea. Tuo sen muuttoautona tänne. Pariin kuukauteen miehestä ei ole kuulunut mitään, mutta tänään tuli seuraava maili:
" My Corvette has finally arrived! When i went through customs, they gave me 5 days to get an inspection done for CO2 and weight. So, I have an appointment for the inspection tomorrow. Hopefully, things go smoothly. Then when that's done, it's time to put the corvette asleep for the winter! After that, I guess I will get a decision on Car Tax once i send the inspection report to Tulli and I should be able to register the car after that? Or do i need to do anything else?

Cheers,
Eric "

No, meikä kun ei ole mikään "autontuontiasiantuntija", niin nyt tarvittais apuja ohjeiden antamiseen Ericille. Eli, mitä tulisi miehelle kertoa tästä meidän proseduurista. Muuttoautona kait tuo sentään tulee?

Kaikki apu tervetullutta, tänks!

P.S. Olen kertonut miehelle Finnsharkista, Corvette meetistä, Sharks Together- viikonlopusta, ratapäivistä, yms. Oli innosta piukkana tulemaan mukaan menoon.

VetteMan 28.10.2010 00:31

Muuttoautonahan sen saa tuotua. Samaan tyylin oma -84:nen on tuotu vuonna 95...

Eli autoverosta saa alennusta, sekä kelpaa nillä valoilla mitkä autossa on.
Painot löytyy ovitarrasta ja co päästöillä ei käsittääkseni ole silloin merkitystä, kun ei ole kyseessä euromallin auto? menee kokoinaismassan mukaan laskennallinen co arvo.

V-P 28.10.2010 00:52

Quote:

Originally Posted by pomppe
Eric on Kanadalainen kaveri, jolla on vm. 2005 C6 corvette. Auto on ollut Ericillä uudesta saakka. Eric kirjoitteli mulle pari kuukautta sitten, kun oli lukenut CF:ssä mun jonkun kirjoittelun muuttoauton valosäännöistä. Eric on nimittäin muuttanut Kanadasta Tampereelle työnsä takia ( Nokia ). aikoo olla Suomessa ainakin 5 vuotta. Eric rahtasi corvettensa laivaan kohti Suomea. Tuo sen muuttoautona tänne. Pariin kuukauteen miehestä ei ole kuulunut mitään, mutta tänään tuli seuraava maili:
" My Corvette has finally arrived! When i went through customs, they gave me 5 days to get an inspection done for CO2 and weight. So, I have an appointment for the inspection tomorrow. Hopefully, things go smoothly. Then when that's done, it's time to put the corvette asleep for the winter! After that, I guess I will get a decision on Car Tax once i send the inspection report to Tulli and I should be able to register the car after that? Or do i need to do anything else?

Cheers,
Eric "

No, meikä kun ei ole mikään "autontuontiasiantuntija", niin nyt tarvittais apuja ohjeiden antamiseen Ericille. Eli, mitä tulisi miehelle kertoa tästä meidän proseduurista. Muuttoautona kait tuo sentään tulee?

Kaikki apu tervetullutta, tänks!

P.S. Olen kertonut miehelle Finnsharkista, Corvette meetistä, Sharks Together- viikonlopusta, ratapäivistä, yms. Oli innosta piukkana tulemaan mukaan menoon.

Anna mun yhteystiedot Ericille, niin mä voin omalta osaltani yrittää auttaa hänet alkuun vieraassa maassa ja ympäristössä!
Meitä Vette-harrastajia on täällä Tampereella aika paljon, ja kyllä hänet varmaankin saadaan mukaan mukaan porukkaan.

Nipa 28.10.2010 07:16

Paras ois joo, että jos Eric sais jonkun paikallisen vaikka kaveriks noihin hommiin ettei tule maasta heti ihan väärä käsitys. Kun noissa katsastushommissa on kai joskus jotain pomputtelua ollut :rolleyes:

Pappatunturi 28.10.2010 07:44

Äkkiä mies saunaan,vihtaa ja järveä perään + tunnukset sharkkiin!

V-P 28.10.2010 09:09

Quote:

Originally Posted by Pappatunturi
Äkkiä mies saunaan,vihtaa ja järveä perään + tunnukset sharkkiin!

Just just...:D :D :D

DummyShark 28.10.2010 15:19

Jos ei kanada mallisa jo entuudestaan ole, niin sivuvilkkuja ja sumariahan ne konttorilla muuttoautoonkin kaipaavat. Samoin kirkkaita parkkeja.

pomppe 29.10.2010 00:01

Ericillä oli mennyt hommat putkeen tänään. Oli käsketty vaan laittaa kirkkaat sivuvilkut ja takasumari. Oli vielä neuvottu että sivuvilkut voi hyvin laittaa ilma-aukkojen sisään. Sanoin Ericille, että jos tarvitsee apuja noissa asennuksissa, niin ottaa yhteyttä.

CC-5 29.10.2010 00:12

Quote:

Ericillä oli mennyt hommat putkeen tänään. Oli käsketty vaan laittaa kirkkaat sivuvilkut ja takasumari. Oli vielä neuvottu että sivuvilkut voi hyvin laittaa ilma-aukkojen sisään. Sanoin Ericille, että jos tarvitsee apuja noissa asennuksissa, niin ottaa yhteyttä.

moottoripyörä liikkeistä,,,,(tarvike ,,,,) löytyy tarrakiinnitteisiä E-hyväksyttyjä Led vilkkuja.

Finnshark 29.10.2010 05:22

Kattos, luonnon tasapaino pitää näköjään säilymän... Kun yksi Corvette harrastaja katoaa Suomesta Kanadaan pitää Kanadasta tuoda yksi Corvette harrastaja Suomeen... Terveisiä Ericille entiseltä Tamperelaiselta, nykyisin Montrealilaiselta... ;)

Pomppe, ilmoita ihmeessä Ericille V-P:n yhteystiedot! Apuja löytyy varmasti katsastukseen tai vaikka mihin muuhunkin tarpeelliseen ja tarpeettomaan! Mistä päin Kanadaa mies on tullut? Eihän tämän Ericin ensimmäinen nimi ole Steven? :p

MikkoM 29.10.2010 10:33

Tuossa yks siisteimpiä C5 sivuvilkku sovelluksia mitä mun silmään on sattunu, taitavat olla Bilteman muutaman euron moottoripyörävilkut.

pomppe 29.10.2010 12:20

Quote:

Originally Posted by Finnshark
Kattos, luonnon tasapaino pitää näköjään säilymän... Kun yksi Corvette harrastaja katoaa Suomesta Kanadaan pitää Kanadasta tuoda yksi Corvette harrastaja Suomeen... Terveisiä Ericille entiseltä Tamperelaiselta, nykyisin Montrealilaiselta... ;)

Pomppe, ilmoita ihmeessä Ericille V-P:n yhteystiedot! Apuja löytyy varmasti katsastukseen tai vaikka mihin muuhunkin tarpeelliseen ja tarpeettomaan! Mistä päin Kanadaa mies on tullut? Eihän tämän Ericin ensimmäinen nimi ole Steven? :p

Vancouverista mies on kotoisin. Asuu Tampeella kämpässä jonka omistajalla on 1968 corvette. Omistaja taas on muutaman vuoden hommissa Kiinassa.
Joo, ilmoittelen tiedot. V-P, laitteletko mulle sun priva-tiedot vaikka tähän:
jari.pellas(at)boondocks.fi

V-P 30.10.2010 00:15

Quote:

Vancouverista mies on kotoisin. Asuu Tampeella kämpässä jonka omistajalla on 1968 corvette. Omistaja taas on muutaman vuoden hommissa Kiinassa.
Joo, ilmoittelen tiedot. V-P, laitteletko mulle sun priva-tiedot vaikka tähän:
jari.pellas(at)boondocks.fi

Mun faija on haudattu jollekin Vancouverin hautausmaalle 1970.
Privaa tulee.

pomppe 30.10.2010 01:23

Quote:

Originally Posted by V-P
Mun faija on haudattu jollekin Vancouverin hautausmaalle 1970.
Privaa tulee.

Kiitti tiedoista, tiedot lähetetty Ericille eteenpäin.

pomppe 07.11.2010 20:20

Ihan sattumalta tapasin eilen Ericin livenä Tampereella Satakunnankadulla, kun kävin oman vetteni peittelemässä talviunille. Eric kruisaili c6:llaan ympäri kaupunkia avointa ruokakauppaa etsien. Mies oli ihmeissään kun kaikki kaupat oli kiinni. Opastin lähimmälle ABC:lle ruokaostoksille. Mies kehui juuri katsastaneensa autonsa, ja olihan siellä sivuvilkut ja takasumuvalot paikallaan. Kehui että kaikki on mennyt hienosti Suomalaisten virkamiesten kanssa ?!?!?! talviunitallikin oli jo hommattu. Hyvin on mies sopeutunut oloihin. Kiroili kun Sharks Together viikonloppuna joutuu lähtemään Norjaan häihin bestman:ksi.
Siisti musta, ihan vakio, 2005 avo C6, on sitten liittynyt Tampereen vettekantaan. :cheers:

V-P 07.11.2010 20:59

No hyvä.
Muhun ei ole kerennyt ottaa yhteyttä. Taitaa olla kiireitä miehellä.
Hyvä jos kaikki on mennyt hyvin. Me suomalaisethan olemme tyypillisesti hyvin ystävällisiä ulkomaisille, etenkin jos ovat oikean värisiä, ja puhuvat jotakin länsimaista kieltä.
Elämä vieraassa maassa ei loppujen lopuksi ole niin kauhean erilaista, kun kulttuurierot ovat niinkin pieniä kun pohjoisamerikan ja euroopan välillä on.
Kielitaitoahan suomalaisilla on hyvin.

V-P 08.11.2010 10:54

Quote:

Originally Posted by Puman
"Me suomalaisethan olemme tyypillisesti hyvin ystävällisiä ulkomaisille, etenkin jos ovat oikean värisiä, ja puhuvat jotakin länsimaista kieltä."

Ja sellaisille ulkomaalaisille, jotka tulevat tekemään työtä ja työpaikka hankitaan ennen maahantuloa. Mielestäni tuon työpaikan pitäisi olla ehdoton edellytys maahanpääsyyn.

Mitähän sanoisivat nuo mamuvirkamiehet, jos Eric kokeilisi hakea noiden kotoutumispalvelujen piiriin ja ilmaisille suomenkielenkursseille Somalien ja muiden ählämien sekaan. Noille ryhmillehän kustannetaan ihan kaikki huonekauluista ja Somalian lentomatkoista lähtien. Ja tuntuvat saavan vielä aika tukun euroja ihan huvitteluunkin. Johonkinhan ne meidän autoverot menee. Joten miksei erickin olisi noihin tukiin oikeutettu?

Just noin!
Joskus käydessäni Canadassa jututin maahanmuuttovirkamiestä asian tiimoilta.
Periaate on edelleen se, että perheen pää muuttaa maahan, ja oltuaan vuoden maassa on osoittanut olevansa kunnollinen, töissä viihtyvä ja saanut hankittua asunnon itselleen.
Vasta tämän jälkeen voi muu perhe muuttaa maahan "isin" perässä.

janiv 08.11.2010 12:40

Onneks Ruotsi otti sota-aikaan pakolasia Suomesta. Muuten minuakaan ei saattaisi olla olemassa (no se kyllä saattas olla iha hyvä asiakin moneltakin kannalta)

Onneks Suomella on nyt puolestaan mahdollisuus auttaa sodan jalkoihin jääneitä ihmisiä ja antaa heille turvapaikka. Hienoa, että myös teemme niin.

Jos joku on sitä mieltä, että hädässä olevia ihmisiä ei kannata tai pidä auttaa, niin mitähän mieltä se on sitten, kun on itse hädässä. Eikö halua apua vääräuskovaisilta, väärän värisiltä, väärää kieltä puhuvilta tms.?

Pekka Berkeles 08.11.2010 13:26

Quote:

Originally Posted by janiv
Onneks Ruotsi otti sota-aikaan pakolasia Suomesta. Muuten minuakaan ei saattaisi olla olemassa (no se kyllä saattas olla iha hyvä asiakin moneltakin kannalta)

Onneks Suomella on nyt puolestaan mahdollisuus auttaa sodan jalkoihin jääneitä ihmisiä ja antaa heille turvapaikka. Hienoa, että myös teemme niin.

Jos joku on sitä mieltä, että hädässä olevia ihmisiä ei kannata tai pidä auttaa, niin mitähän mieltä se on sitten, kun on itse hädässä. Eikö halua apua vääräuskovaisilta, väärän värisiltä, väärää kieltä puhuvilta tms.?

Kiittämättömyys on maailman palkka...

woodland 08.11.2010 13:28

Joo, omilla rahoillaan tehköön ihmiset mitä lystää mutta valtion rahoilla löytäisin niille paljon parempaakin tekemistä.

pomppe 08.11.2010 15:48

Quote:

Originally Posted by janiv

Pitää erottaa todellisen avun tarvitsijat, ja laiskat saamattomat suomalaisen sosiaaliturvan törkeät hyväksikäyttäjät. Molempia löytyy niin mamuista, kuin suomalaisistakin. Sen selvittäminen, kumpaan ryhmään henkilö kuuluu, onkin sitten vaikeampi juttu. Suuri osa kun valehtelee minkä kerkee.

StadiShark 08.11.2010 17:47

Quote:

Originally Posted by woodland
Joo, omilla rahoillaan tehköön ihmiset mitä lystää mutta valtion rahoilla löytäisin niille paljon parempaakin tekemistä.

Just, neljännes verotuloista menee verotukiin, eli parempaakin käyttöä varmasti löytyis tuolle 18 miljardille.
http://www.hs.fi/politiikka/artikkel.../1135261441141

V-P 08.11.2010 22:02

:shock: Tuota kun minä vain yritin olla avulias ja ystävällinen ulkomailta suomeen muuttaneelle, eikä tarkoitus ollut provosoida ketään vihanpitoon.
Taidan olla tahattomasti hyvä löytämään sellaiset ilmaukset, että jo joku intoutuu ottamaan kantaa täysillä. :D

Noh kuitenkin.... tervetuloa suomeen Eric ! Welcome!

StadiShark 08.11.2010 22:22

Quote:

Originally Posted by V-P
:shock: Tuota kun minä vain yritin olla avulias ja ystävällinen ulkomailta suomeen muuttaneelle, eikä tarkoitus ollut provosoida ketään vihanpitoon.
Taidan olla tahattomasti hyvä löytämään sellaiset ilmaukset, että jo joku intoutuu ottamaan kantaa täysillä. :D

Noh kuitenkin.... tervetuloa suomeen Eric ! Welcome!

Vaalit lähestyy :D

pomppe 08.11.2010 23:35

Quote:

Originally Posted by Puman
Mutta tuo Eric saa kyllä mun kaikki respectit. Kaveri hankkii Canadasta käsin duunipaikan Suomesta. Ja ajaa Corvettella.

Mies on ollut jo Kanadassa Nokian hommissa. Nythän noita Kanadalaisia roudataan tänne Suomeen oikein urakalla, että saadaan päihitettyä tuo itse paholaisen rakentama iphone. :D :D :D

V-P 09.11.2010 00:49

Quote:

Mies on ollut jo Kanadassa Nokian hommissa. Nythän noita Kanadalaisia roudataan tänne Suomeen oikein urakalla, että saadaan päihitettyä tuo itse paholaisen rakentama iphone. :D :D :D

Juu ihan oikealla asialla mies on! Onnea ja menestystä vilpittömästi!

All times are GMT +3. The time now is 13:52.