|
|
||||
|
||||
|
Apua Eric:lle!
Eric on Kanadalainen kaveri, jolla on vm. 2005 C6 corvette. Auto on ollut Ericillä uudesta saakka. Eric kirjoitteli mulle pari kuukautta sitten, kun oli lukenut CF:ssä mun jonkun kirjoittelun muuttoauton valosäännöistä. Eric on nimittäin muuttanut Kanadasta Tampereelle työnsä takia ( Nokia ). aikoo olla Suomessa ainakin 5 vuotta. Eric rahtasi corvettensa laivaan kohti Suomea. Tuo sen muuttoautona tänne. Pariin kuukauteen miehestä ei ole kuulunut mitään, mutta tänään tuli seuraava maili:
" My Corvette has finally arrived! When i went through customs, they gave me 5 days to get an inspection done for CO2 and weight. So, I have an appointment for the inspection tomorrow. Hopefully, things go smoothly. Then when that's done, it's time to put the corvette asleep for the winter! After that, I guess I will get a decision on Car Tax once i send the inspection report to Tulli and I should be able to register the car after that? Or do i need to do anything else? Cheers, Eric " No, meikä kun ei ole mikään "autontuontiasiantuntija", niin nyt tarvittais apuja ohjeiden antamiseen Ericille. Eli, mitä tulisi miehelle kertoa tästä meidän proseduurista. Muuttoautona kait tuo sentään tulee? Kaikki apu tervetullutta, tänks! P.S. Olen kertonut miehelle Finnsharkista, Corvette meetistä, Sharks Together- viikonlopusta, ratapäivistä, yms. Oli innosta piukkana tulemaan mukaan menoon. |
|
|
||||
|
||||
|
Muuttoautonahan sen saa tuotua. Samaan tyylin oma -84:nen on tuotu vuonna 95...
Eli autoverosta saa alennusta, sekä kelpaa nillä valoilla mitkä autossa on. Painot löytyy ovitarrasta ja co päästöillä ei käsittääkseni ole silloin merkitystä, kun ei ole kyseessä euromallin auto? menee kokoinaismassan mukaan laskennallinen co arvo.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Anna mun yhteystiedot Ericille, niin mä voin omalta osaltani yrittää auttaa hänet alkuun vieraassa maassa ja ympäristössä! Meitä Vette-harrastajia on täällä Tampereella aika paljon, ja kyllä hänet varmaankin saadaan mukaan mukaan porukkaan.
|
||||
|
||||
|
Paras ois joo, että jos Eric sais jonkun paikallisen vaikka kaveriks noihin hommiin ettei tule maasta heti ihan väärä käsitys. Kun noissa katsastushommissa on kai joskus jotain pomputtelua ollut
![]()
EX: - 99 Corvette Convertible, white/black
EX: - 88 Corvette Coupe, black/black
|
|
|
||||
|
||||
|
Äkkiä mies saunaan,vihtaa ja järveä perään + tunnukset sharkkiin!
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Just just...
|
||||
|
||||
|
Jos ei kanada mallisa jo entuudestaan ole, niin sivuvilkkuja ja sumariahan ne konttorilla muuttoautoonkin kaipaavat. Samoin kirkkaita parkkeja.
|
|
|
||||
|
||||
|
Ericillä oli mennyt hommat putkeen tänään. Oli käsketty vaan laittaa kirkkaat sivuvilkut ja takasumari. Oli vielä neuvottu että sivuvilkut voi hyvin laittaa ilma-aukkojen sisään. Sanoin Ericille, että jos tarvitsee apuja noissa asennuksissa, niin ottaa yhteyttä.
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
|
|
|
||||
|
||||
|
Kattos, luonnon tasapaino pitää näköjään säilymän... Kun yksi Corvette harrastaja katoaa Suomesta Kanadaan pitää Kanadasta tuoda yksi Corvette harrastaja Suomeen... Terveisiä Ericille entiseltä Tamperelaiselta, nykyisin Montrealilaiselta...
Pomppe, ilmoita ihmeessä Ericille V-P:n yhteystiedot! Apuja löytyy varmasti katsastukseen tai vaikka mihin muuhunkin tarpeelliseen ja tarpeettomaan! Mistä päin Kanadaa mies on tullut? Eihän tämän Ericin ensimmäinen nimi ole Steven?
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|