FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C3 (vuosimallit 1968-1982) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Moottori suunnitelmia (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=17092)

J75 12.11.2010 11:13

Moottori suunnitelmia

Talven harrastus visioissa olisi muutaman muun toimenpiteen lisäksi moottorin piristäminen vaihtamalla jotkut sopivat alukannet, nokka, imusarja ja kaasari.
Toisena varsin houkuttelevana vaihtoehtona olisi hankkia kokonaan uusi moottori amerikan jenkkilästä, kun nuo hinnatkaan ei ole mitenkään pahan näköisiä ja samalla orggismoottori säilyisi koskemattomana.
Ainoa ongelma on se, kun ei ole mitään kokemusta / tietoa niiden laadusta.

Olen katsellut lähinnä kahta vaihtoehtoa eli Patriotilta tuota:

https://www.patriot-performance.com/...&cat=69&page=1

ja Blue print enginesiltä tuota:

http://www.blueprintengines.com/inde...-396-bp3960ctc

Olisiko kellään käytännön kokemusta ko. valmistajien tuotteista tai mitään tietoa puolesta tai vastaan?

zz-2 12.11.2010 11:59

Quote:

Originally Posted by J75
Olisiko kellään käytännön kokemusta ko. valmistajien tuotteista tai mitään tietoa puolesta tai vastaan?

Puolesta sen verran että kivat takuut, ainakin mun mielestä. Siitä päätellen toimivia vehkeitä. Ehkä vois katella yksosasella taka tiivisteellä tuon lohkon.

J75 12.11.2010 12:14

Quote:

Originally Posted by zz-2
Puolesta sen verran että kivat takuut, ainakin mun mielestä. Siitä päätellen toimivia vehkeitä. Ehkä vois katella yksosasella taka tiivisteellä tuon lohkon.

Onkos tolla kaks-osaisella tiivisteellä mitään muuta eroa noin käytännössä yksosaiseen verrattuna kuin, että se varmaan rupee vanhemmiten vuotamaan helpommin.

MrT 12.11.2010 14:43

No eipä juuri, paitsi että 1-pieceissä on akselin takapää ulkoisessa puntissa ja etupää siäsisessä, vetolevy/vauhtipyörä ei ol yhteensopiva

Jaakon faija 12.11.2010 17:20

Quote:

Originally Posted by J75
Talven harrastus visioissa olisi muutaman muun toimenpiteen lisäksi moottorin piristäminen vaihtamalla jotkut sopivat alukannet, nokka, imusarja ja kaasari.
Toisena varsin houkuttelevana vaihtoehtona olisi hankkia kokonaan uusi moottori amerikan jenkkilästä, kun nuo hinnatkaan ei ole mitenkään pahan näköisiä ja samalla orggismoottori säilyisi koskemattomana.
Ainoa ongelma on se, kun ei ole mitään kokemusta / tietoa niiden laadusta.

Olen katsellut lähinnä kahta vaihtoehtoa eli Patriotilta tuota:

https://www.patriot-performance.com/...&cat=69&page=1

ja Blue print enginesiltä tuota:

http://www.blueprintengines.com/inde...-396-bp3960ctc

Mulle tuli viime talvena jenkkilästä Blue Printin 383 stomper kone ja
pelas ja toimi koko kesän hienosti.
Jos tilaat sen itse suoraan jenkkilästä niin takuuta ei ole.(kysyin)
itselleni kone tuli Us-Partsin kautta jolloin jonkunlainen takuu on
voimassa ja hintaeroa ei ollu kuin pari satkua.
Vaiva on pienempi kuin itse tilaamalla.
Patriotin koneista ei ole tietoa mutta mun blue printin kone oli patriotin kansilla.

J75 13.11.2010 11:32

Quote:

Originally Posted by Jaakon faija
Mulle tuli viime talvena jenkkilästä Blue Printin 383 stomper kone ja
pelas ja toimi koko kesän hienosti.
Jos tilaat sen itse suoraan jenkkilästä niin takuuta ei ole.(kysyin)
itselleni kone tuli Us-Partsin kautta jolloin jonkunlainen takuu on
voimassa ja hintaeroa ei ollu kuin pari satkua.
Vaiva on pienempi kuin itse tilaamalla.
Patriotin koneista ei ole tietoa mutta mun blue printin kone oli patriotin kansilla.

Eli mielestäsi hinta-laatusuhde ko. moottorin osalta on ilmeisesti kaikin puolin ok? Dollarin kurssi on tällä hetkellä varmaan vähän muuttunut siitä kun ostit moottorisi, mutta mikä oli noin suurinpiirtein kerroin verrattuna moottorin dollarihintaa euroihin kaikkine kuluineen Suomeen tuotuna?

Jaakon faija 13.11.2010 12:10

Quote:

Originally Posted by J75
Eli mielestäsi hinta-laatusuhde ko. moottorin osalta on ilmeisesti kaikin puolin ok? Dollarin kurssi on tällä hetkellä varmaan vähän muuttunut siitä kun ostit moottorisi, mutta mikä oli noin suurinpiirtein kerroin verrattuna moottorin dollarihintaa euroihin kaikkine kuluineen Suomeen tuotuna?

Motti olis siellä maksanut Jegsillä 3200 dollaria eli tän päivän kurssilla
2335 euroa. Täällä se oli neljällä tonnilla jos oikein muistan, veroineen rahteineen ja kaikkine muine menoineen.
Olen just laitellut alkuperäisen motin täysin kuntoon (männät, kannet yms.)
niin huvikseen laskeskelin että jos tekis vanhasta lohkosta koneen vastaamaan
esim.tota blueprintin tasoa niin selkeesti kalliimmaksi tulisi kuin ostaa valmis
kone.

J75 13.11.2010 17:06

Quote:

Motti olis siellä maksanut Jegsillä 3200 dollaria eli tän päivän kurssilla
2335 euroa. Täällä se oli neljällä tonnilla jos oikein muistan, veroineen rahteineen ja kaikkine muine menoineen.
Olen just laitellut alkuperäisen motin täysin kuntoon (männät, kannet yms.)
niin huvikseen laskeskelin että jos tekis vanhasta lohkosta koneen vastaamaan
esim.tota blueprintin tasoa niin selkeesti kalliimmaksi tulisi kuin ostaa valmis
kone.

No samaa tuossa olen itsekin ynnäillyt, vaikka en ihan tarkkoja hintoja ole selvinytkään, mutta kun laskee edes noin suurinpiirtein vanhan lohkon koneistukset + kasan uusia osia niin ollaan jo aika pitkällä ohi amerikasta hankitun valmiin moottorin hintaa.
Eli taitaa käydä niin, että lähiaikoina uus moottori tilaukseen ja vakio orggismoottori naftaliiniin.

Tapio.L. 13.11.2010 19:33

Multa jäi suunnitelmien muuttumisen takia yli tällänen moottori.

Viime talvena uusista osista (paitsi ne mitkä erikseen mainitaan käytetyiksi) rakennettu sekä viime kesänä 1500km ajettu ilman ongelmia, eli käytännössä sisäänajettu. Sopii varsin passelisti -77 ja sitä vanhempiin autoihin, joista ei mitata päästöjä.

Jos sulta löytyy moottorinorsu niin tolla 4600€ hinnalla tuon moottorin kotipihaan asti.

Jaakon faija 13.11.2010 20:14

Quote:

Originally Posted by J75
No samaa tuossa olen itsekin ynnäillyt, vaikka en ihan tarkkoja hintoja ole selvinytkään, mutta kun laskee edes noin suurinpiirtein vanhan lohkon koneistukset + kasan uusia osia niin ollaan jo aika pitkällä ohi amerikasta hankitun valmiin moottorin hintaa.
Eli taitaa käydä niin, että lähiaikoina uus moottori tilaukseen ja vakio orggismoottori naftaliiniin.

Se on muuten Äijien oikea joulupaketti kun laatikko, missä on motti saapuu pihaan. Ei taida vaan jouluksi keritä muttä äijien joulu voi olla myöhemminkin.

J75 14.11.2010 22:10

Quote:

Se on muuten Äijien oikea joulupaketti kun laatikko, missä on motti saapuu pihaan. Ei taida vaan jouluksi keritä muttä äijien joulu voi olla myöhemminkin.

Joo, äijien joulu ei kato kalenteria!
Ja voishan sitä sitte vaikka tammi-helmikuussa aloittaa hyvällä syyllä vuoden 2011 pikkujoulukauden jos ja kun paketti saapuu:cool:

J75 14.11.2010 22:18

Quote:

Originally Posted by Tapio.L.
Multa jäi suunnitelmien muuttumisen takia yli tällänen moottori.

Viime talvena uusista osista (paitsi ne mitkä erikseen mainitaan käytetyiksi) rakennettu sekä viime kesänä 1500km ajettu ilman ongelmia, eli käytännössä sisäänajettu. Sopii varsin passelisti -77 ja sitä vanhempiin autoihin, joista ei mitata päästöjä.

Jos sulta löytyy moottorinorsu niin tolla 4600¤ hinnalla tuon moottorin kotipihaan asti.

Toi vaihtoehto pitää laittaa hetkeksi vakavaan harkintaan.
Camaro kuulosti pistelevän varsin komeesti. Onko sulla mitään noin arviota koneen voimavaroista eli kerkesitkö käydä kesällä esim. vartilla kokeilemassa suorituskykyä?
Nostovehkeitä kyllä tarvittaessa löytyy;)

Tapio.L. 14.11.2010 22:46

Quote:

Originally Posted by J75
Toi vaihtoehto pitää laittaa hetkeksi vakavaan harkintaan.
Camaro kuulosti pistelevän varsin komeesti. Onko sulla mitään noin arviota koneen voimavaroista eli kerkesitkö käydä kesällä esim. vartilla kokeilemassa suorituskykyä?
Nostovehkeitä kyllä tarvittaessa löytyy;)

En uskalla sanoa mitään arviota tehoista. :( Moottori tuntui jalkaan varsin pirteältä ja kierrosherkältä sekä pito irtosi herkästi. Tää on todella suuntaa-antavaa, mutta auto tosiaan oli 3 vaihteisella manuaalilla ja viime kesänä ajoin yhden lähdön C3:sta vastaan motarilla 80-160km/h. Mulla autossa 3 ihmistä ja corvetessa 1. Rinta-rinnan mentiin corveten kanssa hetki jonka jälkeen camaro alkoi kuromaan kaulaa. Kyseinen corvette on 3 vaihteinen automaatti ja sen moottorista dynottu 402hp ja 600nm

J75 17.11.2010 12:58

Quote:

Originally Posted by Tapio.L.
En uskalla sanoa mitään arviota tehoista. :( Moottori tuntui jalkaan varsin pirteältä ja kierrosherkältä sekä pito irtosi herkästi. Tää on todella suuntaa-antavaa, mutta auto tosiaan oli 3 vaihteisella manuaalilla ja viime kesänä ajoin yhden lähdön C3:sta vastaan motarilla 80-160km/h. Mulla autossa 3 ihmistä ja corvetessa 1. Rinta-rinnan mentiin corveten kanssa hetki jonka jälkeen camaro alkoi kuromaan kaulaa. Kyseinen corvette on 3 vaihteinen automaatti ja sen moottorista dynottu 402hp ja 600nm

Tuosta voisi päätellä, että moottori on suht pirteä +400hp?

Paketin kokoonpano tuntuu sen, mitä minä ymmärrän kohtuullisen hyvältä, ainoa joka tuossa hieman mietityttää on tuo 2-pulttinen lohko. Osathan on toki ilmeisen hyvin tasapainoitettu, niin se puolestaan lisää kestävyyttä.

Mikäs kaasari sulla on tuossa ollut?

Tapio.L. 17.11.2010 21:13

Quote:

Originally Posted by J75
Tuosta voisi päätellä, että moottori on suht pirteä +400hp?

Paketin kokoonpano tuntuu sen, mitä minä ymmärrän kohtuullisen hyvältä, ainoa joka tuossa hieman mietityttää on tuo 2-pulttinen lohko. Osathan on toki ilmeisen hyvin tasapainoitettu, niin se puolestaan lisää kestävyyttä.

Mikäs kaasari sulla on tuossa ollut?

Moottoria rakentaessa tähdättiin tosiaan siihen neljänsadan nurkille, mutta kun konetta ei ole penkitetty niin luononllisesti en anna tehoista mitään takuuta.

Lohko tosiaan on 2-pulttinen mutta pultit on korvattu ARP:n valmistamilla studeilla joka lisää pikkasen lisää kestävyyttä.

Kaasarina mulla oli Quick fuelin 650cfm tuplapumppu

All times are GMT +3. The time now is 10:48.