|
|
||||
|
||||
|
Moottori suunnitelmia
Talven harrastus visioissa olisi muutaman muun toimenpiteen lisäksi moottorin piristäminen vaihtamalla jotkut sopivat alukannet, nokka, imusarja ja kaasari.
Toisena varsin houkuttelevana vaihtoehtona olisi hankkia kokonaan uusi moottori amerikan jenkkilästä, kun nuo hinnatkaan ei ole mitenkään pahan näköisiä ja samalla orggismoottori säilyisi koskemattomana. Ainoa ongelma on se, kun ei ole mitään kokemusta / tietoa niiden laadusta. Olen katsellut lähinnä kahta vaihtoehtoa eli Patriotilta tuota: https://www.patriot-performance.com/...&cat=69&page=1 ja Blue print enginesiltä tuota: http://www.blueprintengines.com/inde...-396-bp3960ctc Olisiko kellään käytännön kokemusta ko. valmistajien tuotteista tai mitään tietoa puolesta tai vastaan?
|
||||
|
||||
|
Quote:
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Onkos tolla kaks-osaisella tiivisteellä mitään muuta eroa noin käytännössä yksosaiseen verrattuna kuin, että se varmaan rupee vanhemmiten vuotamaan helpommin.
|
||||
|
||||
|
No eipä juuri, paitsi että 1-pieceissä on akselin takapää ulkoisessa puntissa ja etupää siäsisessä, vetolevy/vauhtipyörä ei ol yhteensopiva
|
||||
|
||||
|
Quote:
pelas ja toimi koko kesän hienosti. Jos tilaat sen itse suoraan jenkkilästä niin takuuta ei ole.(kysyin) itselleni kone tuli Us-Partsin kautta jolloin jonkunlainen takuu on voimassa ja hintaeroa ei ollu kuin pari satkua. Vaiva on pienempi kuin itse tilaamalla. Patriotin koneista ei ole tietoa mutta mun blue printin kone oli patriotin kansilla.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Eli mielestäsi hinta-laatusuhde ko. moottorin osalta on ilmeisesti kaikin puolin ok? Dollarin kurssi on tällä hetkellä varmaan vähän muuttunut siitä kun ostit moottorisi, mutta mikä oli noin suurinpiirtein kerroin verrattuna moottorin dollarihintaa euroihin kaikkine kuluineen Suomeen tuotuna?
|
||||
|
||||
|
Quote:
2335 euroa. Täällä se oli neljällä tonnilla jos oikein muistan, veroineen rahteineen ja kaikkine muine menoineen. Olen just laitellut alkuperäisen motin täysin kuntoon (männät, kannet yms.) niin huvikseen laskeskelin että jos tekis vanhasta lohkosta koneen vastaamaan esim.tota blueprintin tasoa niin selkeesti kalliimmaksi tulisi kuin ostaa valmis kone.
|
||||
|
||||
|
Quote:
No samaa tuossa olen itsekin ynnäillyt, vaikka en ihan tarkkoja hintoja ole selvinytkään, mutta kun laskee edes noin suurinpiirtein vanhan lohkon koneistukset + kasan uusia osia niin ollaan jo aika pitkällä ohi amerikasta hankitun valmiin moottorin hintaa. Eli taitaa käydä niin, että lähiaikoina uus moottori tilaukseen ja vakio orggismoottori naftaliiniin.
|
||||
|
||||
|
Multa jäi suunnitelmien muuttumisen takia yli tällänen moottori.
Viime talvena uusista osista (paitsi ne mitkä erikseen mainitaan käytetyiksi) rakennettu sekä viime kesänä 1500km ajettu ilman ongelmia, eli käytännössä sisäänajettu. Sopii varsin passelisti -77 ja sitä vanhempiin autoihin, joista ei mitata päästöjä. Jos sulta löytyy moottorinorsu niin tolla 4600€ hinnalla tuon moottorin kotipihaan asti. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|