![]() |
Upper Dash Padin vaihtaminen
Moi,
Onko (1977 mallin) kojelaudan päällisen vaihtaminen vaikea homma? Vaatiiko paljon purkutyötä esim keskikonsolissa olevissa mittaristo rakenteissa.:-k |
Mitä tarkoitat kojelaudan päällisen vaihtamisella? Siis koko lintulaudan vaihtamista toiseen (helppo) vai vain sen pinnan vaihtaminen (ei onnistu)?
Siitä on 20+ vuotta kun viimeksi sen laudan irrotin -77:sta mutta ei ollut paha rasti. Muistaakseni muutama ruuvi siinä kojetaulupaneelien yläreunoissa ja otinkohan a-pilariverhoilut irti? Jotenkin sillai kulmittain se lauta mahtui siitä pois ja takaisin. Maalaisjärjellä onnistuu. |
Quote:
Taidan tarkoittaa tarkoittamaasi Lintulautaa, eli koko laudan vaihtaminen ei pelkkää pintaa. Ecklerin osa # 28108 |
No, sitten puhuin ihan samasta osasta.
|
Quote:
Ymmärsinkö, että uuden päällisen vaihtaminen on mahdotonta? olis varmaan edessä sellainen kyysysiin... |
No ainakin vaikeaa (eihän mikään mahdotonta ole). Vähän kuin jäykähköstä superlonista nyppisit kasassa pitävän ja muodon tekevän pinnan pois ;)
Mutta, millä sen päällisen korvaisit jos sen saisit irti nypittyä niin, että sisusta ei pahasti ottaisi siipeen? Skinit, joista puhutaan mm. pikkukysymysketjun loppupuolella (postaus #1631 alkaen) on mitoitettu vanhan pinnan päälle liimattavaksi - ei korvaamaan sitä. Eli hieman übersize. Siellä näkyy myös Toxicin kuva missä on havaittavissa vähän se padin sisämateriaali. |
Quote:
Pinta lähtee oikein hyvin irti, kunhan vain kirurkin veitsellä samalla perkaa kun lähtee sitä vetämään irti... eli ei vetämällä vaan leikkaamalla. Itse päädyin kuiduttamaan pinnan todella ohuesti ja sit siihen nahka pintaan, ja todella hyvä tuli. |
Harri, mitä nahkaa käytit? Miten sait kulmat siistiksi? Itse olisi tarkoitus tehdä sama homma mutta omat verhoilutaidot epäilyttävät.
|
Quote:
|
Quote:
Mikali nahan haluaa hyvin istumaan, niin on hyva se vanha poistaa varsinkin jos vinyyli on lohkeillut tai halkeillut. Lisaksi minulla se kojelauta oli keskelta poikki. Nahat laitto khrelix ja hyvin laittovatkin. |
"Mikali nahan haluaa hyvin istumaan, niin on hyva se vanha poistaa" - joopajoo. Varmasti jos on halkeillut ja pahasti irvistää mutta noin ei voi yleistää. Ivan (Khrelix) ja muutkin ammattilaiset vetävät sen nahan 99% tapauksissa alkuperäisen pinnan päälle niin Vetteissä kun kaikissa muissakin automerkeissä. Ja niin hän (henk.koht) teki minunkin tapauksessani kun teki ensimmäistä Vetten dash padiaan. Aika harvalla on ollut huomauttamista nahan istumisessa ihan kansainvälisellä tasolla.
|
Quote:
No oletetaan, että nyt en sitten ottanutkaan kantaa asiaan! Joten oikein railakasta Joulua vaan:confused: :-({|= |
Quote:
Mutta, jokainen lopulta tekee tämän ihan sillä tyylillä kuin itse haluaa - siihen minulla ei ole mitään sanottavaa. Harri, pistä ihmeessä kuvia siitä laudasta, dash padeistä ja ovipaneeleista pinta irrotettuna -vaiheessa. Jokatapauksessa mielenkiintoista katsottavaa. |
itselläkin sama projekti tulossa ens viikolla, eli mitä sen uus nahoitus maksoi, vai onko jo liikaa aikaa. meinaan vaan kun mulla menee koko sisusta uusiks ni tietäis kustannuksia.
mut ilmeisesti sit sen keskikonsoliinkin vois lyödä nahat vaan vanhan päälle, eli onko kokemusksia, vai meneekö jo sairaanloiseksi työnvieroksumiseksi.:confused: |
Mä luultavasti en omaa lautaani alkais fileroimaan koska en näe siitä mitään oleellista hyötyä, päinvastoin, hirveesti enemmän duunia. Mulla on keskellä halkeama edellisen omistajan lämppärirempan jäljiltä ja sen toki joutuu fiksaamaan muoviliimalla, samoin kehittämään jostain päätyihin puuttuvat materiaalit.
Mutta eiköhän tuostakin vielä kalua tule. Pitää miettiä että josko sitä verhoiluttais ovet ja keskikonsolin kardaanitunnelin palat mustalla nahalla samaan konkkaan. Mun Irmeliin on maalattu SEM aerosolilla kaikki pinnat konttorin puolella. Lopputulos on itseasiassa hemmetin paljon parempi kuin miltä se äkkiseltään saattaa kuullostaa että kilikali puolloilla aletaan ruikkimaan pitkin ja poikin. Lattiamatot on Corvette Cerntralilta ja ne on uutta kaikki. Penkit on Z06 Femmasta ja kuin uudet. |
Ei näytä olevan mielipiteitä / kokemuksia koko lintulaudan vaihdosta uuteen esim Ecklerin sellaiseen.
Onko kellään tiedossa hyviä tai huonoja kokemuksia Ecklerin valmiista lintulaudasta? Tarviiko esim kaiuttimien reikiä vielä fixailla vai onko lauta kaikin puolin valmis ruuvaakiinni versio?:scratch: JJ |
mulla on kans vedetty osa paneeleista maaleilla mustasta light saddleen ja hämäs kyllä hyvin ennen kuin aloin repii palikoita irti ja lohkes maalia kynsille.
:p :p :p |
| All times are GMT +3. The time now is 09:40. |