FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   Yleistä keskustelua (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   pissapoika katsastuksessa ? (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=17493)

Jaakon faija 16.02.2011 19:32

pissapoika katsastuksessa ?

eli onko tietoa tarviiko olla pissapoikaa 57 vuosimallisessa autossa
vaikka aluperin sitä ei ole asennettu tehtaalla.

janiv 16.02.2011 21:43

Quote:

Originally Posted by Katsastajan käsikirja
01.12.1957 tuli voimaan KulkMp moottoriajoneuvoasetuksen täytäntöönpanosta 29.11.1957/392, jonka
mukaan

- autossa tuli olla

- vähintään yksi koneellisesti toimiva tuulilasin pyyhin, lehden pituus vähintään 18 cm

- tuulilasin pesulaite, taannehtivasti myös vanhoihin

- huurteenpoistolaitteet.

Lähde: Katsastajan käsikirja versio 2.0, 22.10.2008 Sivu 171.

woodland 17.02.2011 16:11

Mun koslassa ei ole koskaan aiheesta puhuttu, koitettu eikä myöskään pyydetty katsastuksessa elikkä sanoisin että koita katsastaa ilman

Jaakon faija 17.02.2011 16:40

Quote:

Originally Posted by woodland
Mun koslassa ei ole koskaan aiheesta puhuttu, koitettu eikä myöskään pyydetty katsastuksessa elikkä sanoisin että koita katsastaa ilman

Niin mä ajattelin koska tuota autoa on katsastettu 96 vuodesta lähtien
(ja läpi) ilman pissapoikaa.

StadiShark 17.02.2011 17:16

Mulla katsurit halusivat -55 Chevystä aina koklata myös pissapojankin :confused:

ToniH 17.02.2011 18:13

Iso injektioruisku ohjaamoon ja letku sinne ikkunalle. Se toimii sen kerran kun katsuri siitä puristaa ;) Säiliön kokoahan ei ole määrätty. :p

Siis oikeesti, mun '66 Lantikassa on tehtaalta about tommonen. Säiliöön ei montaa desiä mahdu ja siitä sisällä olevasta pumpun painonapista joutuu painelemaan muutaman kerran ennenn kuin se spruittaa lasille mitään mutta kelpaa. Ei siis mitään sähköä koko hommassa. Pumppaat manuaalisesti ja sitten tulee jos on tullakseen... ;)

Ps. mulla ei '70:sestä tarkistettu mitään muuta kuin rungon numero ja renkaiden leveys. Hyvä koska ei pyyhkijät toimineetkaan eikä pissapoikaa ollut ollenkaan.

Jaakon faija 17.02.2011 19:28

Quote:

Originally Posted by StadiShark
Mulla katsurit halusivat -55 Chevystä aina koklata myös pissapojankin :confused:

Täällä Jyskälässä kans laittoivat yhdelle hepulle otteeseen huomautuksen
55 chevyyn puuttuvasta pissa pojasta.
Jos se koskeekin 55 mallia eikä 57:kaa koska onhan se 57 paljon hienompi ;)

StadiShark 17.02.2011 21:59

Quote:

Originally Posted by Jaakon faija
Täällä Jyskälässä kans laittoivat yhdelle hepulle otteeseen huomautuksen
55 chevyyn puuttuvasta pissa pojasta.
Jos se koskeekin 55 mallia eikä 57:kaa koska onhan se 57 paljon hienompi ;)

Voipi olla, muttei -55:sta hienompaa olekkaan. 57 on ku mikäkin joulukuusi kaikkinen siipineen ja kromeineen :D

Mutta aina sen pissapojan nupin ettivät ja vettä ruikkivat. Pyyhkijöillä ei niin väliä ollutkaan, kun ei ne oikein koskaan toiminutkaan. Riitti kun sano, että ei nää alipainejutskat oikeen koskaan kunnolla toimi :D

Yly 22.02.2011 13:00

Minä se korjasin -71:n pissapojanpumppua about kymmenen tuntia ja sain sen ihme kyllä toimimaan....

...arvatkaapa kokeiliko katsuri sitä......ei tietenkään.....:rolleyes:

ToniH 23.02.2011 14:07

Quote:

Originally Posted by StadiShark
Mulla katsurit halusivat -55 Chevystä aina koklata myös pissapojankin

Kuulemma -55:ssa on pissapoika pakollinen mutta tuulilasi ei (huurteenpoisto pakolliseksi -56, tuulilasipakko vasta -58 ) :D

StadiShark 23.02.2011 14:11

Quote:

Originally Posted by ToniH
Kuulemma -55:ssa on pissapoika pakollinen mutta tuulilasi ei (huurteenpoisto pakolliseksi -56, tuulilasipakko vasta -58 ) :D

Hitto ku olis tuon silloin tiennyt, olis ollut kiva katsoa katsurin ilmettä, ku sillä on naama märkänä :D

MikkoM 26.02.2011 01:14

Quote:

Jostain muuten äskettäin luin juttua kun joku oli käynyt katsastamassa(nykypäivänä) tuon ajan kuplaa tms. ilman lasia, ei mnneyt läpi. Oli valittanut, sai läpi koska tuulilasi ei ollut pakollinen :D

Truck 27.02.2011 11:23

Ei ole koskaan vaadittu katsastuksessa pissipoikaa -- kaiketi ymmärtävät ,että kyseessä on vain kesäkäytössä oleva harrasteauto jolla ajellaan siedettävillä keleillä...:D

janiv 27.02.2011 14:16

Quote:

Tääpäs onkii aika veikeetä, kun tuota katsastajan käsikirjaa selailee. Yhessä kohtaa sanotaan, että huurteenpoisto tuli -57, mut toisaalla sanotaankin, että huurteenpoisto ja tuulilasinpyyhkimet piti olla -55. Ja tosiaan tuo tuulilasi vasta -57 ;)

Toxic Flame 27.02.2011 17:55

JaniV, pitääkö -82 olla katalysaattori(t)? Kirjassahan sanotaan että alkaen -87... mut jos originaalissa on ollut niin niitä ei varmaan sais poistaakaan?

MikkoM 27.02.2011 19:43

Quote:

Originally Posted by Toxic Flame
JaniV, pitääkö -82 olla katalysaattori(t)? Kirjassahan sanotaan että alkaen -87... mut jos originaalissa on ollut niin niitä ei varmaan sais poistaakaan?

Kyllä pitäis saada muutoskatsastuksella pois, eiks niitä oo poistettu uudemmistakin <87 tms. jotka ei vähäpäästösiä.
Mulla lukee tuossa '85ssa katalysaattosi rek.otteessa, mutta muutoskatsastuksella pitäis merkintä saada pois.

Yorcci 27.02.2011 20:41

Quote:

Originally Posted by Toxic Flame

Ei tarvitse.

Jos auto on rekisteröity ennen 01.07.1987, saa katit heivata hevonkuuseen ilman mitään sen kummempia kommervenkkejä kuin ilmoitus katsurille. Ei ole mitään väliä, vaikka originaalissa olisi katit olleetkin.

Toxic Flame 28.02.2011 12:53

Quote:

Originally Posted by Yorcci
Ei tarvitse.

Jos auto on rekisteröity ennen 01.07.1987, saa katit heivata hevonkuuseen ilman mitään sen kummempia kommervenkkejä kuin ilmoitus katsurille. Ei ole mitään väliä, vaikka originaalissa olisi katit olleetkin.

Roger!

All times are GMT +3. The time now is 14:05.