![]() |
Lampun nostin moottori
Noniin.Rupee sen verran tökkiin apukuskin puolen lampun mosa,et ajattelin kysäistä,josko jollakin lojuu tarpeettomana sellainen mallia toimiva????.
94-coupe siis kyseessä.:( |
Täälläpä moottori myytävänä, lähetin yyveetä..;)
|
Jos et vielä ole testannut moottoria ajamalla sitä suoraan akkujännitteellä kumpaankin suuntaan ja todennut ettei toimi niin se kannattaa ensin tehdä.
Jos taas moottori pyörii mutta lamppu ei liiku niin ongelma on usein kääntömoottorin välityksen muovipuslissa, tuolla tarkempaa ohjetta: http://www.corvettefever.com/howto/33098/index.html Esim mulla oli se ohjainmoduuli rikki ja käyttäytyminen oli melko "mielenkiintoista". |
Tähän väliin pitää olla onnellinen et valot lävähtää ylös niin että oikein kopsahtaa. Ainut vaan et jää kuskin puoli ehkä jopa puol senttiä vähän ulos. Pikkunen näkökyssäri, en löytänyt ruuvia, meni hifistelyksi..
Kaikkien piuhojen läpikäynti ei tee pahaa ja se maadoitus. Vanhoilla romuilla joutuu ajelemaan. :D |
Quote:
|
Quote:
Noni.Nythän mä vasta hokasin ton linkin.Kiitoksia. |
Mulla pelkästään se, että valojen johtonipun iso liitin oli etupuskurin kiinnikkeestä irti aiheutti sen, että valo ei auennut joka ~5. kerta. Otin itekin moottorin irti ja vaihdoin puslat muttei auttanut (vanhatkin näytti ihan uusilta). Löysin ratkaisun vasta kun tajusin, että probleema oli liikkuvassa nipussa, joka satunnaisesti fyysisesti blokkasi avauksen just sen verran, että systeemi havaitsi esteen ja luovutti.
Kantsii siis tarkistaa, että se iso liitin on kiinni lokasuojassa. Sille on siinä oikein oma paikka (reikä, johon liittimen alla oleva tappi menee). |
Quote:
Ei niitä luukkuja tarvi aukoo. Parkit ja sumarit riittää, ei edes polliisit ole huomautellu |
Quote:
:cool: |
Laita päivävalot.
|
Siis oletteko irroittaneet koko lamppusysteemi ensiksi pois ?
Minulla sutii nostajan rattaat tyhjää, eli talven aikana olisi tarkoitus korjata se. Ameriican foorumeilta löytyy kuvasarja, mutta olisko kukaan ( Yorcci ) tehnyt suomessa vastaavaa ? |
Quote:
Joo. Quote:
No tottakai mun miinassa on toikin jumppa tarvinnut tehdä ;) http://finnshark.com/forum/showpost....postcount=2214 Earlyn mekanismissa on jotain pientä eroa verrattuna late-malliin. |
Quote:
En siis turhaan luottanut sinuun ! Olikos noi kuvat nyt sitten latesta vai earlystä ? |
Quote:
Latesta. Toi linkki corvettemagazinen sivuille ei näköjään enää toimi, mutta siinä oli mainittu käypäisiksi vuosimalleiksi 88-96 |
Luukkukanismi muuttui -88 uudempaan, eli vanha mukavilla moottorin rajakytkimillä oleva malli on vain 84-87 malleissa.
|
Minun kiikku on loppuvuoden -88 mallia ( 17 tuumaiset vanteet )
Tutkitaan ja sitten hutkitaan ! Yorcci on kyllä melkoinen pelastaja noine kuvineen ja tarinoineet :salut: :salut: :salut: |
Non niin !
Projekti valmis ! Muutama vihje: Moottoria ei mielestäni kannata irroittaa kokonaan. Riittää, että aukaiseen suojakotelon, mistä iso hammasratas näkyy ja löysää kahta moottorin "kannun" pulttia. Moottorin "kannua" EI SAA VETÄÄ POIS PAIKALTAAN ! muuten pääsee virittämään hiilen kollektorille uudestaan ! Ai mistäkö tiedän :D Tietenkin vivuston lokkosokat pitää irroitaa ja hakata sokkatappi pois kuten ohjeissa sanotaan.... |
| All times are GMT +3. The time now is 10:06. |