![]() |
Lappeenranta 1 mile 2011
|
Onkos ketään muita tulossa paikalle?
|
Täältä ei ainakaan :(
|
Quote:
Pakko kirjoittaa tähän ja nyt asiasta eli oma syyni miksi en lähde: Järjestelyt ovat hengenvaaralliset, hälyajoneuvot ovat molemmin puolin rataa siellä päässä, missä vauhti on kovin. Eli jos renkaasi puhkeaa tms. voi autosi SYÖKSYÄ radan reunoissa oleviin ajoneuvoihin ja ruumiita tulee. Jenkeissä ajoivat vasta ahdetulla C6 Vetellä ja 230 mailin kohdalla rengas puhkesi. Onni onnettomuudessa, radan reunassa ei ollut YHTÄÄN autoa. Muuten olisi henki lähtenyt ihan varmasti. Siellä on kyllä tosi amatöörimäistä järjestelyä, turvallisuus ala-arvoisella tasolla. Korjatkaa joku jos olen mielestänne väärässä. |
muuten kyllä mutta olen driftaamassa just sillon:D
|
Ei oo vakiossa kiulussa kulkua. Katotaan syksyllä, jos silloin :rolleyes:
|
Quote:
Ja se rengas voi puhjeta ihan normiajossa ja sen takia voi ajautua vastaantulevan rekan keulaan ja siinäkin sattuu ihan pirusti... Ihan turhaa josjosjossittelua. Luulisin, että noi hälytysajoneuvot on siellä sen takia, että jokainen varmasti älyää, mihin se mailin veto loppuu. Sellaisessa kovemmassa nopeudessa kun saattaa tulla jo putkinäkö-efektiä, niin sitä lippumiestä ei välttämättä huomaa niin hyvin. |
Ei nää lentokenttäajot mee putkeen. Hallin ajot yhtäaikaa Shaks Together:in kanssa, ja Lappeenrannan päivänä on meitin koirien erikoisnäyttely, johon on pakko lähteä, tai rouva vie mun lelut. :D
|
Quote:
Kysyn vain MIKSI NE maaliviiva-autot ovat siellä, ettäkö monia monia tuhansia kiloja painava "merkki" estää ainoastaan putkinäkö-efektin, eli painonsa avullako? Lisäksi olen edelleen eri mieltä perusliikenne hommasta, renkaan rikkoutuminen about +250 km vauhdissa on huikeasti todennäköisempää kuin satasen normi liikenteessä, eli näissä mailin huippunopeus ajoissa ajetaan ns. limitillä, mitä normiliikenne, mitä halusit käyttää esimerkkinä, ei muistuta lainkaan..jokainen voi kokeilla ajaa Helsingistä Ouluun joko n. 260 km/h lasissa tai 100 km/h lasissa, takaan että siinä on eroa melkoisesti ajofiiliksessä. Josjosittelulta jos tuntuu ajatelmani, ei siinä mitään, ei muuta kuin ajamaan, minä jään pois. Good luck! Lisään sen verran että jos voidaan turvallinen loppunopeus mitata ilman ajoneuvoja reunoilla, toisena vaihtoehtona ajoneuvoja, raskaita sellaisia, reunoilla, miksi pitää se jälkimmäinen toteuttaa, onko puolesta puhujilla siihen ajatelmaan ?Jännitys, nuori ikä, aivot pihalla, tms? Entä sitten kun kerran sattuu ikävästi sen vuoksi että hälyajoneuvot todettiin olevaksi "sittenkin väärässä paikassa", miten sitten ajatelmat meillä täällä foorumilla? Miksi pitäisi nämä nopeusajot ajatella samalla periaatteella kuin valvomattomat tasoristeykset, eli; kun osuu ja tulee uhreja, sitten ruvetaan toimimaan.. eli VR-ajatelman mukaisesti;"opitaan kun uhreja saadaan" Eikö MAALIINTULOA pysty siis merkitsemään Suomessa muulla keinolla kuin isoilla, tuhansia kiloja painavilla esineillä, kertokaa viisaammat, minä luulin että pystyy?? Eli tähän loppuun; jos saat valita kahdesta: -maaliintulo merkitään selkeästi, isoilla värikkäillä styrox-levyillä tien vieressä (paino joitakin satoja grammoja, näkyvyys riittävä) -maaliintulo merkitään selkeästi, isoilla värikkäillä hälytys-ajoneuvoilla tien vieressä /näkyvyys riittävä, painoa n. 12 000 kg/kpl Saat valita omasi, kumpi tuntuu kivemmalta. |
No joo eipä sitten.
|
Quote:
Sitä kannattaa varmaan kysyä tapahtuman järjestäjiltä suoraan eikä täällä nettipalstalla, jos siihen kysymykseen haluaa ihan oikean vastauksen? Minä pistin tuohon ylemmäksi vastaukseni alkuun "luulisin" sen, takia, kun en tiedä. Minä vaan arvailen. Muistelen, että niissä olisi olleet vilkut päällä, mikä edesauttaa auton havaitsemista. Mutta kun en muista varmaksi sitäkään. |
Kyllähän se varmaan hurjalta tuntuisi ajaa yli 300 jotain paloautoa hipoen. Renkaiden räjähtämisen todennäköisyyskin kasvanee siinä vauhdissa aika lailla?
Ottakaa yhteyttä järjestäjiin. Vaikka eivät ole ruudinkeksijöitä, niin ehkä kuitenkin ymmärtävät järkipuhetta. |
Valokennomittaus, ja esim. jokin vilkkuvaloilla tehostettu lippusiima reunoille ja radanyli maalinkohdalle. Kaikki painava mihin voi ongelmatilanteessa törmätä, kauas sivuun sieltä loppupäästä rataa...
Helppoahan sen maalin havaitseminen vielä autosta on, mutta kokeilkaapa pyhkäistä vaikka +200mph mopolla siihen... Esim busan kate vakio pleksillä meinaa ravistuttaa jo kypärää siinämäärin, että yleensä koko lentokentän havaitseminen on ihan riittävän vaikeaa... Itsellänikin jää Lpr. väliin, ei niinkään näistä paljonpuhutuista turvaseikoista johtuen vaan ihan muiden kiireiden vuoksi. Toisaalta autokin on just samassa tällissä kuin viimekesänä, eli eipä sillä ois juurikaan mahdollisuuksia nopeusparannuksiin. |
Quote:
Hipoen? Ei ne nyt ihan muutaman metrin välillä ole :rolleyes: Quote:
Jos renkaiden kesto arveluttaa, niin sitten kannattaa pistää kunnon kumit alle ;) Tai jäädä kotiin. Kyllähän noita 300 jotain nopeuksia on ajeltu maailmalla aika usein (ja muuallakin kuin) mailin vedoissa ja hyvin harvoin ne renkaat räjähtelevät. Tai ei niistä ainakaan kuukkeli löytänyt mainintoja. Eiköhän Saksassakin olis jatkuvasti lentoon lähteneitä renkaansa menettäneitä autoja/moottoripyöriä motarit puolillaan. No, mahdollista se on (kuten tuo Texas Mile -esimerkki osoittaa), mutta en pidä millään tavalla todennäköisenä. Minä en jaksa huolestua moisesta, no eihän mun vessa kuljekaan kuin 200 ja rapiat päälle tuossa maililla, että eipä se mua edes koske. |
Quote:
Niinpä, kyllähän sitä parisataa renkaat aina kestää korkealla profiililla ja käyttökotterollakin. Sen verran tullut joskus ajettuakin yhtäjaksoisesti tunnin putkeen ilman mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Mielestäni tuolla turvajärjestelyt onkin mitoitettava aina sen nopeimman 350kmh prätkän/auton mukaan. Kyllä siinä vauhdissa on aika TODENNÄKÖISTÄ että jokin voi mennä pieleen. |
Tuntuu heiman kaukaa haetulta että lappeenranssa ois brankkarit jotenkin liian lähellä rataa,vaikka en ole koskaan paikkalla käynytkään. Ja toisaalta jos olisivat jossain kouvolan prisman nurkilla, ois aika pitkä matka hilpaista tonteille jos jotain sattuisi.
|
Quote:
|
Voihan sitä ajaa vasenta reunaa, kuormuri oli ainakin viimevuonna oikealla puolella nurmikolla.
Kiitorata asvaltti osuus on ehkä 40+metriä leveä siltä kohdalta et eiköhän mahdu. Itse olen menossa kaikesta huolimatta vanhusta riivaamaan.:rock: |
Mä taidan lähteä kattomaan missä ne paloautot seisoo.
-- |
Eihän toi keltanen "Sisu" onneks ainakaan tuon satunnaisen Saabistin videossa viime kesältä ihan kosketusetäisyydellä ole, mutta ehkä styrokseista tehdyt plakaatit toimisivat turvallisemmin kaasun hölläysmerkkinä.
Onhan tuolla muutaman vuotena tullut käytyä kiva kesän alkurusketus ottamassa, kun muutaman tunnin palloilee tuolla avoimella lentokentällä. :rolleyes: Edit: Jaa olihan tuolla tollanenkin viteo, mistä voi etäisyyksiä arvioida. ;-) |
Tässä vasta karmee esimerkki "turvallisuudesta" maalin päässä. Huh heh...
http://www.youtube.com/watch?v=No5gQ...eature=related |
Noissa tulee mieleen sellainen asia että minkälainen auto, jota ei ole suunniteltu siihen että kulkee isoa kovaa, on ajaa viritettynä isoa kovaa?
|
Tuossa olisi yksi 274 kmh vetoni viime kesältä Lappeenrannasta. Siitä voi jokainen tehdä omat arvionsa ko. turva-asiasta.
http://www.youtube.com/watch?v=1aju-iByqrI |
Quote:
Joo, 1:55 kohdalla näkee kun raskas hälyajoneuvo siinä on ja tyyppi seisoo. huhheijaa. Ei montaa sekunnin kymmenystä vaadi kun tuonne lentää tuossa vauhdissa paskalla mäihällä, rengas rikki tms! Ruumiita tulisi. Miksi muuten Formula 1 kisoissa ei saa seistä reunalla katsomassa samaan tapaan, onhan F1 autot VIIMEISEN päälle tarkistettuja ja laitettuja huippu ammattilaisten toimesta... Joitakin vuosia sitten halusi järjestystyöntekijä käydä katsomassa toisella puolella aitaa "turvallisessa" paikassa, no miten kävi, äijä kuoli siihen koska HARVINAINEN tapahtuma sattui ja F1 auto ajoi päälle auton livettyä käsistä.. Kuten Formula 1 kisoissa 50 vuotta sitten sai porukkaa olla reunoilla huippunopeuskohdissa katsomassa, saa Suomessa edelleen huippunopeuskisoissa :D! |
Quote:
Noin on käynytkin 2002 p-suomessa.. alla juttu "Top Speed kisoissa 24.8 sattui ikävä onnettomuus jossa menehtyi xx motoristi. Kilpailujen järjestäjienkin henkilökohtaisesti tuntema motoristi ajoi jostain syystä liian pitkälle, eikä alkanut jarruttamaan maalialueen jälkeen ajautuen kentän päästä sora/heinikkoalueelle, jossa hän menetti pyöränsä hallinnan ja paiskautui lähes 300 km/h tuntivauhdista maahan. Ambulanssi ja pelastushenkilökunta oli välittömästi paikalla ja elvyttäminen aloitettiin paikanpäällä. Kilpailija menehtyi myöhemmin illalla sairaalassa. " |
Quote:
Joo, kaveri oli katsomassa paikan päällä kun yhtäkkiä rytisi. Pyörä kävi puun latvojen korkeudella. Huh huh. |
Quote:
Mä meinasin lähtee ajamaan ja ottaa vastuun päivän naurettavasta ajasta, ja vaikka ne palo-autot pelottaakin. Pitäkää te muut toista päätä maineessa:D Kun edelleen veten mossa puuttuu, niin meinasin ottaa alle käyttis, nokivasara tonnikeijun. Jos porukka himmais vauhtia Utin kulmilla, voisin lähteä mukaan. -- |
tottakai himmataan , kiskastaan aamukaffet ja tarkastetaan kentän leveys.
|
Quote:
Ok, kaffepannu on kuumana aamusta. Olisko kymenlaaksosta mukaan lähtijöitä? -- |
Täältä vois kans lähtee tähtäämään kuormuriin :cool:
Vet65: Monelta startti? |
Lähtö on suunniteltu tohon 09.30 aikoihin Jumbolta.
Kaikki alkaa olla valmista 1 mile tempasuun. ![]() |
C2 näytti kivemmalta metallinpunaisena.
|
Edelleen saman värinen on mun c2, jolla myös tulen Lappeenrantaan.
|
Niin vet65 menee C2:sella ja Jarno Trulli tällä!
![]() |
kimikin ihmetteli onko patterit loppunut hälyn kaukosäätimestä kun ei reagoinut millään...... " ai nii enks mä tullutkaan tällä " :woohoo:
|
Quote:
Muuten olis ajettu letkassa Kouvolaan saakka mut mä lähden skujailemaan jo 7.30 tonne Kuopio Cruisingiin. |
Quote:
Mihis Sari mahtuu kun toi on nyt tolleen rälläkkä-avottu? :confused: |
ahdetuilla voi tulla vähän tiukkaa... :D
|
Aikas nopee Supra oli paikalla. 335 km/h vetäs tauluun 1609 m pitkällä radalla vs. viimevuotiseen 1700 m. Kova vastatuuli ja +30 lämmintä.
Kaverin omaan loggeriin oli jäännyt 340 km/h lukema. Stingrayn kanssa käytiin ihmettelemässä tekniikaa. Pään kokoinen ahdin näytti olevan konehuoneessa. Tossa tuloksia http://www.liy.fi/tulokset/ Kiitoksia Kimmo kyydityksestä (261 km/h), oli aika uskomattoman hieno kokemus. Eikä osuttu edes lamppuautoihin tms. vastaaviin:D On se vaan ihme vanhus. -- |
Katos,
tuolla oli mukana myös mun entinen 454SS (NFY-76). Aika heikko aika jopa vartilla, alkaakohan laiskistua:confused: Jos omistaja on sharkkilaisia, laita YV:tä, niin kerron historiaa lisää / tai kys. auton aikaisemmin omistaneet? |
Ok, lämmin kelikö verotti Kimmon nopeutta viimesyksyisestä?
Oliko Supran pilotti PereR tai Krister? Vai ketä tässä oikein voi onnitella päivän kovimmasta vedosta? :) Vai oliko auto ulkomailta, kun tuollainen kilpi? Quote:
|
Onnittelut Jukalle ennätyksen pitämisestä :rock: Lujaa on kyllä supra mennyt,ei voi muuta sanoa.
TOMAS on kans näköjään laittanut puimurin liikkeelle. :p :p |
Quote:
komee oli veto supralta..... onnittelut täältä joo ahdin oli kyllä iso pesuämpärinkokoinen :) kuvia myöhemmin ...... |
ja mopo puolella tais olla kovin veto 350 km/h onnittelut siitäkin huima täytyy olla kuskikin .........
|
Tulipas vietettyä lämmin päivä Lappeenrannassa.
Ei kulkenut kuten piti, tiedä häntä miksi. Kova tuuli kuuma ilma tehon puute tai jotain. Ainakaan tasaisuuden puutteesta ei pääse valittamaan 1 mile loppunopeudet kolmessa lähdössä 3 km/h haarukassa ja 1/4 mile 0.04 sek sisällä. |
parit kuvat......
lähtö "suunnitelmia" lappeenrantaan....... ![]() ![]() ![]() lappeenrannassa...... ![]() tuliskohan täältä saaliita.........? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 335 km/h supra onnittelut hienosta vedosta !! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
tuloksia.....'
http://www.liy.fi/tulokset/ |
Suprassa oli kyllä miehekkään kokonen fööni... Wärtsilän laivadieselistä lainattu? :mrgreen:
Kimmo oli nakuttutanu tasasta jälkeä ja vartin ajat päivän parhaita? Harmi, ettei tällä kertaa päässy mukaan... :-? |
Quote:
Harmi ja harmi.. sulla on tärkeempää tekemistä ensi viikolla Dallasissa? -- |
Quote:
Joo ja muutamassa muussakin pitäjässä... ;) |
| All times are GMT +3. The time now is 00:03. |