FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C5 (vuosimallit 1997-2004) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   keskuskuslukitus ei toimi c5 -98 (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=18238)

vette janne 24.06.2011 08:59

keskuskuslukitus ei toimi c5 -98

tuli hommattua c5 usasta ja nyt ihmetellyt keskuslukitusta kun ei toimi avaimesta!pitäiskö tässä mallissa olla kaukosäädin lukitukseen?:rolleyes: sellaista en ainakaan saanut auton mukana..eli nyt ei hälyttimetkään toimi kun kokeilin :confused: vaihteen kun laittaa päälle menee kyllä ovet lukkoon ja aukee kun avaimen ottaa pois virtalukosta!?

Jani 24.06.2011 14:00

Eipä näköjään menekään molemmat ovet lukkoon avaimella. Kaukosäätimestä (jota sulla ei ilmeisesti ole) painamalla kerran aukeaa vain kuskin ovi ja toisen kerran painamalla myös hanttarin ovi,ja siitä saa myös perälunkan pelkästään auki. Tuon ovien lukitsemisen liikkeelle lähtiessä pystyy ajotietokoneesta laittamaan päälle tai pois.

Optionsin takaa auto lock päälle niin voi valita lukitseeko vain kuskin vai molemmat ovet. Kaukosäätimen voi tilata uuden jos tuntee tarpeelliseksi.

vette janne 24.06.2011 21:00

mistä ton kaukkarin saa tilattua?:p

kare80 26.06.2011 17:35

Quote:

Originally Posted by vette janne
mistä ton kaukkarin saa tilattua?:p

E baystä mä tilailin.. Maksaa joku 80 egee.

TJM 26.06.2011 18:22

Quote:

Originally Posted by kare80
E baystä mä tilailin.. Maksaa joku 80 egee.

Sama täällä. Metro pyysi muistaakseni 180¤:rolleyes:

mm tossa jotain http://shop.ebay.com/i.html?_from=R4...All-Categories

Juke 26.06.2011 23:02

Tilatessa kannattaa olla tarkkana, että tulee oikeanlainen.
Vuosimalleissa on eroja kaukkareissa ja ilmeisesti ei ainakaan kaikki sovi ristiin.

Uudemmissa muistaakseni oli joku ero.

Mulle haettiin toinen kaukkari marmoritiskiltä jenkeistä jo ennen auton konttiin laittoa. Siellä maksoi muistaakseni n. 30 taalaa.

Mun -97;ssa kaukkareissa ei ole sitä pientä nuppia josta ilmeisesti valitaan se toiminto, aukeaako ovet kun lähestyt autoa avaimet taskussa. Jollain toisella taisi samassa vuosimallissa ko. toiminto olla. Ota näistä nyt sitten selvää...

En tiedä onko kyseinen toiminto ollut optio vai onko vaihtunut kesken mallivuoden.

Skotsh 27.06.2011 14:45

Quote:

Originally Posted by Juke
Mun -97;ssa kaukkareissa ei ole sitä pientä nuppia josta ilmeisesti valitaan se toiminto, aukeaako ovet kun lähestyt autoa avaimet taskussa. Jollain toisella taisi samassa vuosimallissa ko. toiminto olla. Ota näistä nyt sitten selvää...

En tiedä onko kyseinen toiminto ollut optio vai onko vaihtunut kesken mallivuoden.

Täältä ainakin tuo kytkin löytyy molemmista kauko-ohjaimista. Sitä en tiedä ovatko nämä nämä alkuperäiset (tämän pulkan valmistusnumero on hyvinkin pieni, 422), mutta jos ovat, niin veikkaan olleen lisävaruste.. Tarkistan illemmalla kotiin päästyäni kun juuri nyt ei pysty VIN koodia ulkoa muistamaan :-)

Edit: Joo.. Eipä tuolla mitään erillistä riviä ollut aiheesta ja alla VetteManin viesti kertonee kaiken oleellisen ;)

VetteMan 27.06.2011 15:40

Kaukosäätimiä auton mukana on tullut kaksi, kuten avaimiakin.
97-98 mallisissa on tuo passive nappula, 99 mallissa ei.
97-99 malliset ovat vaihtokelpoisia keskenään.
Jossain vaiheessa noita 97-98 mallisia ei uusia ollut saatavilla, joten tilalle on myyty tuota 99 mallin kaukosäädintä, joka on ilman passive nappulaa.

97-98 Kaukosäädin näyttää tältä.

2000-2004 mallin kaukosäädin on ulkonäöltään vähän erilainen ja se ei käy 97-99 autoihin.

Juke 27.06.2011 16:40

Kun mun molemmat kapulat on tuon ylemmän mallisia, mutta ilman tuota passive kytkintä, niin ne on siis jossain vaiheessa matkaa vaihtuneet uudemman, eli 99;n kapuloiksi.

Pääasia, että vastaus ketjun aloittajan kysymykseen tuli tuossa Vettemanin viestissä :cool:

Finnshark 28.06.2011 01:55

Tulipas taas opittua jotain lisää! Kiitoksia Vetteman! Kuvittelin että omassa 99:ssä olisi toinen kauko alkuperäinen, mutta ei taida ollakaan kun on kummassakin tuo passive nuppi... Toisen taisi Energy aikoinaan hakea marmoritiskiltä Calista ennen auton ajoa tänne toiselle puolelle mannerta...

vette janne 30.06.2011 19:52

sain tommosen 97/98 mallisen säätimen ja omahan on just toi -97!mutta ei toimi?millai se ohjelmointi menee että tajuaa sen kaukosäätimen?:rock: tai sit siin on vaa jotain muuta vikaa!??pitäisikö keskuslukitus/hälyt toimii pelkästään kun avaimesta vääntää ovet lukkoon?hälyt on päällä ajotietokoneesta!:confused:

TJM 30.06.2011 20:45

Quote:

Originally Posted by vette janne
sain tommosen 97/98 mallisen säätimen ja omahan on just toi -97!mutta ei toimi?millai se ohjelmointi menee että tajuaa sen kaukosäätimen?:rock: tai sit siin on vaa jotain muuta vikaa!??pitäisikö keskuslukitus/hälyt toimii pelkästään kun avaimesta vääntää ovet lukkoon?hälyt on päällä ajotietokoneesta!:confused:

tossa jotain juttua aiheesta http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=16207

JussiR 30.06.2011 21:13

Samantyyppistä vikaa täälläkin, -00 mallin säädintä yrittänyt
kaikilla keinoin saada toimimaan. Patterin vaihto ei auta eikä
fob training, molempien painikkeiden painaminen ym. joten
vika lienee kakessa. :(

Ei kellään sattuisi olemaan ylimääräistä...

VetteMan 30.06.2011 21:27

Kaukosäädön opetus:

Ensin virrat päälle.
Resetillä ilmoitusten kuittaus jos niitä on.
Options valikko naputellaan läpi, niin ettei mittaristossa lue mitään.
Sitten reset pohjaan noin viideksi sekunniksi.
Sen jälkeen näyttöön ilmestyy teksti FOB TRAINING.
Resetillä hyväksytään tapahtuma, sitten vaan näytön ohjeiden mukaan kaukosäädin kerrallaan opetetaan ne autolle.
Eli Lock ja unlock pohjassa noin 10s.
Kun on hyväksynyt kaukosäätimen, niin pyytää seuraavaa kaukosäädintä.
3 kaukosäädintä voi olla per auto.

Rengaspaineanturit ohjelmoidaan myös mittariston kautta, kun näytössä lukee FOB TRAINING options näppäintä painamalla saa TIRE TRAINING valinnan.
Taas resetillä hyväksytään ja sitten pyörä kerrallaan mittariston kertomassa järjestyksessä magneetin kanssa anturit koodataan autolle. Torvi tööttää aina kun anturi on hyväksytty järjestelmään.

vette janne 02.07.2011 12:26

Quote:

Originally Posted by VetteMan
Kaukosäädön opetus:

Ensin virrat päälle.
Resetillä ilmoitusten kuittaus jos niitä on.
Options valikko naputellaan läpi, niin ettei mittaristossa lue mitään.
Sitten reset pohjaan noin viideksi sekunniksi.
Sen jälkeen näyttöön ilmestyy teksti FOB TRAINING.
Resetillä hyväksytään tapahtuma, sitten vaan näytön ohjeiden mukaan kaukosäädin kerrallaan opetetaan ne autolle.
Eli Lock ja unlock pohjassa noin 10s.
Kun on hyväksynyt kaukosäätimen, niin pyytää seuraavaa kaukosäädintä.
3 kaukosäädintä voi olla per auto.

Rengaspaineanturit ohjelmoidaan myös mittariston kautta, kun näytössä lukee FOB TRAINING options näppäintä painamalla saa TIRE TRAINING valinnan.
Taas resetillä hyväksytään ja sitten pyörä kerrallaan mittariston kertomassa järjestyksessä magneetin kanssa anturit koodataan autolle. Torvi tööttää aina kun anturi on hyväksytty järjestelmään.

kiiti vastauksista,sain säätimen pelaamaan :rock:

Rami.l 14.07.2011 11:31

Keskuslukitus ei toimi

Tämmöinen kysymys. corvette c5 -97 ja keskuslukitus ei toimi avaimesta, on kuulemma herjannut joskus jotain battery ongelmaa oikealle ja vasemmalle puolelle.
Siis onkos c5;ssa jotkin akut ovien sisässä kaukosäädön toimimiselle?
Uudella avaimella ei ollut asia kummentunut, mutta tuota avaimenopetus hommaa en tiedä onko tehty,tai jos on tehty niin onko oikein.

Juke 14.07.2011 20:23

Quote:

Originally Posted by Rami.l
Tämmöinen kysymys. corvette c5 -97 ja keskuslukitus ei toimi avaimesta, on kuulemma herjannut joskus jotain battery ongelmaa oikealle ja vasemmalle puolelle.
Siis onkos c5;ssa jotkin akut ovien sisässä kaukosäädön toimimiselle?
Uudella avaimella ei ollut asia kummentunut, mutta tuota avaimenopetus hommaa en tiedä onko tehty,tai jos on tehty niin onko oikein.

Ei kuulukaan pelata avaimella. Avaimella saa kyllä ovet auki ja lukkoon, mutta käsittääkseni ei mene hälytykset päälle jos lukitsee avaimella. Kaukosäätimeen liittyy nuo opetus-ohjeet.

Ei ole ovissa akkuja.

Eikö sulla ole kaukosäädintä ?

Rami.l 14.07.2011 21:04

juu, tarkoitin että ovet ei mene kaukosäätimellä lukkoon. Joko kaukosäädin on uudempaan malliin tai sitten sen ohjelmointi ei ole onnistunut niin kuin pitäisi. Hyvä tietää ettei ovissa ole akkuja.
Mutta entäs onko jotku kondensaattorit ovissa?

Juke 15.07.2011 23:19

Quote:

juu, tarkoitin että ovet ei mene kaukosäätimellä lukkoon. Joko kaukosäädin on uudempaan malliin tai sitten sen ohjelmointi ei ole onnistunut niin kuin pitäisi. Hyvä tietää ettei ovissa ole akkuja.
Mutta entäs onko jotku kondensaattorit ovissa?

En ainakaan ole tietoinen sellaisista...

Tämän ketjun edellisellä sivulla, viesti #8 Vetteman on laittanut kaksi kaukosäätimen kuvaa, niistä ylemmän kuvan mukainen on sun auton alkuperäinen säädin. Ja sopii myös uudemman version säädin, josta puuttuu se alaraunan "passive" liukukatkaisija.

Veikkaisin että patteri on lopussa kaukosäätimestä. Vaihda uusi patteri ja tee nuo tässä ketjussa mainitut ohjelmoinnit. Melko varmasti alkaa pelata.

Rami.l 23.07.2011 16:59

Tämä minun kaukosäädin on juuri tuo alempi(jossa on passivenappula) mutta noilla ohjeilla ei kyllä toimi.
MUTTA olisikohan niin että tämä uusi on jo valmiiksi rikkoontunut kun sitä heiluttaa niin kaukosäätimestä kuuluu helinää.. aukaisin sen ja tuntuu helinä kuuluvan jonku konkan sisältä. ei varmaan kuulu helistä noin? olisikos jollain myydä moista säädintä?

VetteMan 23.07.2011 17:30

Quote:

Tämä minun kaukosäädin on juuri tuo alempi(jossa on passivenappula) mutta noilla ohjeilla ei kyllä toimi.
MUTTA olisikohan niin että tämä uusi on jo valmiiksi rikkoontunut kun sitä heiluttaa niin kaukosäätimestä kuuluu helinää.. aukaisin sen ja tuntuu helinä kuuluvan jonku konkan sisältä. ei varmaan kuulu helistä noin? olisikos jollain myydä moista säädintä?

Kuuluu helistä, sisällä liiketunnistin jos passive lukitus lukitsee auton avaimien ollessa virtalukossa. Autoa heiluttamalla avaimenperä heiluu ja ovet aukeaa.
Kaukosäädin on ohjelmoitu autoon mittariston fob trainingin kautta?

Rami.l 23.07.2011 22:13

1 Attachment(s)
Quote:

Originally Posted by VetteMan
Kuuluu helistä, sisällä liiketunnistin jos passive lukitus lukitsee auton avaimien ollessa virtalukossa. Autoa heiluttamalla avaimenperä heiluu ja ovet aukeaa.
Kaukosäädin on ohjelmoitu autoon mittariston fob trainingin kautta?

Jep.. ei toimi.
Mutta on kuulemma saatu tuolla kaukosäätimellä toimimaan toisen auton kanssa. Auton minulle myynyt kertoi että ovissa on jotku sähkö mutikat"konkat" jotka voivat olla rikki.
Näytti netistä kuvan siitä sähkösydeemistä jonka joku jenkkilän corvette mies oli vaihtanut,osa ei ollut kuin muutaman dollarin arvoinen,mutta onhan tuo v- mäinen ruveta purkamaan oveja.:scratch:
control module yksikkö. kuvassa vasemmalla nuo mutikat,joista ilmeisesti tuo keskimmäinen ilmeisesti rikki. Onko kukaan vaihtanut?
Tuossa linkki sivustoon.
http://www.ronjpics.com/Corvettestuff.htm

Juke 24.07.2011 15:13

Tuo ovimoduli on mulle ihan hepreaa, kun ei oo tarvinnut tutkia.

Mutta oviverhoilu ei oo vaikea irrottaa, minäkin oon sen joutunut irrottamaan useamman kerran. Oon tainnut johonkin topiciin laittaa irrotusohjeetkin kuvien kanssa.

Jos et löydä ohjeita, niin voin etsiä linkin.

Juke 24.07.2011 15:13

Tuo ovimoduli on mulle ihan hepreaa, kun ei oo tarvinnut tutkia.

Mutta oviverhoilu ei oo vaikea irrottaa, minäkin oon sen joutunut irrottamaan useamman kerran. Oon tainnut johonkin topiciin laittaa irrotusohjeetkin kuvien kanssa.

Jarmo79 24.07.2011 20:04

Quote:

Kuka löytääkään, niin voisiko laittaa tähän? :)

Juke 24.07.2011 23:15

Quote:

Originally Posted by Jarmo79
Kuka löytääkään, niin voisiko laittaa tähän? :)

Muistin väärin, en ollut itse ohjetta laittanut, kun täällä oli vallan mainio ohje ennestään :D

Tuolla;
http://kuvapilvi.fi/finnshark/oppaat...hvin_irroitus/

J.J 24.07.2011 23:27

Quote:

Jep.. ei toimi.
Mutta on kuulemma saatu tuolla kaukosäätimellä toimimaan toisen auton kanssa. Auton minulle myynyt kertoi että ovissa on jotku sähkö mutikat"konkat" jotka voivat olla rikki.
Näytti netistä kuvan siitä sähkösydeemistä jonka joku jenkkilän corvette mies oli vaihtanut,osa ei ollut kuin muutaman dollarin arvoinen,mutta onhan tuo v- mäinen ruveta purkamaan oveja.:scratch:
control module yksikkö. kuvassa vasemmalla nuo mutikat,joista ilmeisesti tuo keskimmäinen ilmeisesti rikki. Onko kukaan vaihtanut?
Tuossa linkki sivustoon.
http://www.ronjpics.com/Corvettestuff.htm

Toi kaukosäädin ei ole sopiva euromallin ceevitoseen, -97 euromallissa ei edes ollut kaukosäätöä varusteena.

Jarmo79 25.07.2011 08:56

Quote:

Muistin väärin, en ollut itse ohjetta laittanut, kun täällä oli vallan mainio ohje ennestään :D

Tuolla;
http://kuvapilvi.fi/finnshark/oppaat...hvin_irroitus/

Kiitos, eipä vois paljoa parempi ohje olla :)

Juke 25.07.2011 09:59

Quote:

Originally Posted by J.J
Toi kaukosäädin ei ole sopiva euromallin ceevitoseen, -97 euromallissa ei edes ollut kaukosäätöä varusteena.

Täh :confused:
Mulla oli sellainen käsitys, että euromallia ei edes -97 ole ollut ?

Ja sillä perusteella näitä -97 malleja on hyväksytty jälkituotuina DOT-valoilla, kun "e-hyväksyttyjä valaisimia ei ole saatavana" ...

J.J 25.07.2011 16:43

Quote:

Täh :confused:
Mulla oli sellainen käsitys, että euromallia ei edes -97 ole ollut ?

Ja sillä perusteella näitä -97 malleja on hyväksytty jälkituotuina DOT-valoilla, kun "e-hyväksyttyjä valaisimia ei ole saatavana" ...

Kyllä ihan virallinen euromalli oli jo -97 ,sellainen itsellänikin oli ja ostin siihen uudemman vuosimallin kaukoohjauksen/rengaspaineiden vastaanottimen että sai kaukosäädön toimimaan.

Juke 25.07.2011 19:35

Quote:

Originally Posted by J.J
Kyllä ihan virallinen euromalli oli jo -97 ,sellainen itsellänikin oli ja ostin siihen uudemman vuosimallin kaukoohjauksen/rengaspaineiden vastaanottimen että sai kaukosäädön toimimaan.

Ok. Se on sitten vaan hyvää tuuria, että noita DOT-valoja on hyväksytty :D

Mutta tässähän se vastaus sitten onkin Rami.l ;n kysymykseen;
Eli ei voi pelata kaukosäädin, kun ei ole koko vastaanotinta autossa. Edellyttäen että on alkuperäinen euromalli -97.

Rami.l 27.07.2011 20:42

Quote:

Originally Posted by J.J

auto on -97. muistaakseni marraskuussa ensirekistöröity englannissa ja mukana tuli vanha kaukosäädin joka oli ilman tuota passive nappulaa.
Liian vaikeeta,olkoon paska ilman kaukosäätöä.

J.J 27.07.2011 21:18

Quote:

auto on -97. muistaakseni marraskuussa ensirekistöröity englannissa ja mukana tuli vanha kaukosäädin joka oli ilman tuota passive nappulaa.
Liian vaikeeta,olkoon paska ilman kaukosäätöä.

Onhan siihen jo voitu vaihtaa uudemman mallin / usa mallin vastaanotin ,jos innostus vielä iskee niin katso vastaanottimen osanumero niin etsitään siihen sopivan kaukosäätimen osanumero, vastaanotinhan löytyy takaluukusta kuskinpuolelta.

Rami.l 03.08.2011 19:27

En tiedä onkos tämä nyt oikean boxin nro?. vasemmallapuolella takakontissa oli kaksi boxia päällekkäin ja tässä ylemmässä oli merkitty tälläiset nrot:
pin 10404636 ja dc 91223

J.J 03.08.2011 21:03

Quote:

En tiedä onkos tämä nyt oikean boxin nro?. vasemmallapuolella takakontissa oli kaksi boxia päällekkäin ja tässä ylemmässä oli merkitty tälläiset nrot:
pin 10404636 ja dc 91223

Kyllä tuo oikealta vaikuttaa ,ne kaksi boxia kuuluu samaan osakokonaisuuteen.
Katson lähipäivinä mitä tuolla osanumerolla selviää.

JussiR 10.08.2011 23:54

Lisätäänpä tähän ketjuun vielä omia kokemuksia (ongelmia)
tuon kaukosäätimen temppuilun osalta:

- "tuplapainallus" kuittaa välillä töötillä mutta silti lukitus / avaus ei toimi

- fob training menee läpi (auto kuittaa 1st fob jne...) ja ovet lukittuu
kerran mutta ei aukea, samoin takaluukku avautuu pari kertaa ja sitten
onkin taas sama tilanne, ovet ei mene lukkoon eikä aukea eikä myöskään
takaluukku aukea, fob training auttaa toimimaan tuon 1-2 kertaa

- kokeiltu auton sisällä, ulkona autoa kiertäen mutta ei toimi ei ... :(

Voiko tuohon ongelmaan auttaa uusi kaukosäädin (toinen minulla oleva
on ihan mykkä, molemmissa uudet patterit)

Mikähän lie on patterin malli ? (käsikirjassa mainittu patterimalli ei mahdu
kyseiseen säätimeen edes paikalleen vaan on liian iso)

Jarmo79 11.08.2011 21:09

Quote:

Originally Posted by JussiR
Voiko tuohon ongelmaan auttaa uusi kaukosäädin (toinen minulla oleva
on ihan mykkä, molemmissa uudet patterit)

Mikähän lie on patterin malli ? (käsikirjassa mainittu patterimalli ei mahdu
kyseiseen säätimeen edes paikalleen vaan on liian iso)

No halpa se on ainakin testata. Käsikirjan mallia en ole katsonut, mutta avasin oman ja sisällä möllöttää CR2450.

Jarmo

Yly 01.05.2015 15:32

Jatketaas tähän ketjuun.

Minulla ei toimi apukuskin puolella keskuslukko.

Se musta laatikko siinä ovessa naksuu, mutta lukkosalpa ei liiku.

Kahlasin jenkkifoorumeita läpi, mutta mitään ahaa elämystä ei tullut.

Onko kellään muutenkaan kokemusta mainitunlaisesta viasta ?

Yly 01.05.2015 16:15

Oven ulkoreunassa olevaan accuaattorin pistokkeeseen tulee virta, kun painaa aukaisunappia

Siis tähän:

http://www.parts123.com/corvettecent...50c&ukey=28546

Vika lienee tuossa ?

Mikä lie logiikka, kun lukitusnappia painamalla virtakynä ei puhu mitään ?

Yly 03.05.2015 15:38

Haluaisiko joku sähköguru, jolla olisi kytkentäkaaviot, tutkia mitä pitäisi tapahtua, lukitusnappia painamalla, tuolle accuattoorille menevälle pistokkeelle ?

Oireet on edellisessä viestissä !

Juhatee 03.05.2015 16:38

DCM (door control module) ovessa vaihtaa lukolle menevän virran napaisuutta sen mukaan ajetaanko lukkomoottoria lukkoon vai auki. Jännite on 12V. Piuhojen värit harmaa ja vaaleanruskea.

Yly 03.05.2015 17:34

Quote:

Originally Posted by Juhatee
DCM (door control module) ovessa vaihtaa lukolle menevän virran napaisuutta sen mukaan ajetaanko lukkomoottoria lukkoon vai auki. Jännite on 12V. Piuhojen värit harmaa ja vaaleanruskea.

Kiitos !

Voi kakka !

Eli mulla on sitten varmaan kaksi vikaa.....

Mitähän tuolla DCM:ssä sitten tapahtuu, kun rele kuitenkin naksahtaa :confused:

Edit !! Voisikohan se vaikuttaa, että ovi oli auki, kun testailin sitä ?

Kasasin jo oven.....kele !

Voisiko joku testata mitä tapahtuu, kun yrittää laittaa ovea lukkoon, kun se on auki...please ?

hartsup 04.05.2015 12:45

JussiR:n nykyisessä, mun edellisessä oli ongelma että toinen ovi meni lukkoon muttei auennut ja toinen päinvastoin. Loppujen lopuksi ongelma oli ovimodulien releissä jotka vaihdettiin, releitä kävin hakemassa Haagassa olevasta jostain sähkötukusta ja vaihdon teki vanha tv- ja pienkonekorjaamo Käpylässä.. ja toimi..
P.S Jussilla voisi olla niitä releitä jäljellä, muistaaksieni ostin muutamia yli..

Yly 04.05.2015 13:35

Quote:

Originally Posted by hartsup
JussiR:n nykyisessä, mun edellisessä oli ongelma että toinen ovi meni lukkoon muttei auennut ja toinen päinvastoin. Loppujen lopuksi ongelma oli ovimodulien releissä jotka vaihdettiin, releitä kävin hakemassa Haagassa olevasta jostain sähkötukusta ja vaihdon teki vanha tv- ja pienkonekorjaamo Käpylässä.. ja toimi..
P.S Jussilla voisi olla niitä releitä jäljellä, muistaaksieni ostin muutamia yli..

Oukei !

Lueskelin jenkkifoorumeilta noita juttuja ja kävi tosiaan ilmi, että vaihtaminen ei ole rakettitiedettä.

Pelkäsin vain, että sopivia releitä pitää alkaa tilailemaan Ameriiiikasta ?

Mulla näyttää olevan tuollainen monivamma tuossa, mutta kun en hoksannut testata ovi kiinni :(

Eli voisiko joku C5:n omistaja kokeilla kuinka lukitus käyttäytyy, jos yrittää laittaa keskuslukkoa päälle ja vänkärinovi on auki. Mitä tapahtuu ? Releiden naksahdukset yms yms

Juke 04.05.2015 15:42

Quote:

Originally Posted by Yly
Oukei !

Lueskelin jenkkifoorumeilta noita juttuja ja kävi tosiaan ilmi, että vaihtaminen ei ole rakettitiedettä.

Mulla näyttää olevan tuollainen monivamma tuossa, mutta kun en hoksannut testata ovi kiinni :(

Eli voisiko joku C5:n omistaja kokeilla kuinka lukitus käyttäytyy, jos yrittää laittaa keskuslukkoa päälle ja vänkärinovi on auki. Mitä tapahtuu ? Releiden naksahdukset yms yms

Meinasin testata eilen, mutta unohdin...
Koitan muistaa tänään.

Juke 08.05.2015 14:50

Quote:

Originally Posted by Yly
Oukei !

Kokeilin jo toissapäivänä, mutta unohdin vastata... :(

Ovi auki tai kiinni rele naksahtaa molempiin suuntiin ja naksahdus kuuluu voimakkaampana aina siihen suuntaan, mihin lukko liikkuu. Siis kun lukko auki, naksahtaa voimakkaammin kiinnipäin, kun kiinn voimakkaammin auki päin.

Naksahduksissa ei mitään eroa onko ovi auki tai kiinni.
En ainakaan huomaa oven takareunan lukossa mitään liikettä ovi avoimena, eli kyllä se liike tapahtuu vain siellä sisällä.

.

Yly 12.05.2015 07:57

Onkohan -99:ssä ja -02:ssa sama lukkomoottori ja ovimoduuli ?

The:llä olisi käytetty ovimoottori sekä ovimoduuli myynnissä.....

P.S: The ! Joko olet testannut ;)

Yly 18.11.2015 17:56

Palataan tähän ongelmaan :(

-Apukuskinpuoleinen lukko ei toimi sähköllä.
-Releet naksuu ovimoduulissa ihan loogisesti ( lukittaessa naksahtaa heti ja avatessa vasta toisella painalluksella.
- Avausnappia painaessa virtakynä reakoi vain toiseen liittimen napaan jos maa otetaan muualta autosta
- Jos virtakynä laitetaan liittimen napojen väiin niin silloinkaan ei kynä reakoi avaus nappiin.
- Ulkopuolisella virtalähteellä testatessa lukkomoottori toimii ( eli liikkuu kahteen erisuuntaan riippuen napaisuudesta.
- Toinenkaan ( on kotoisin -99 mallin autosta ) lukkomoottori ei reakoi mitenkään autoon kytkettynä.

Mikäköhän tuota vaivaa ???

Yly 18.11.2015 18:44

Menee entistä mystisemmäksi :confused:

Yleismittarilla mitattuna liittimeen tulee jännite, jonka napaisuus vaihtuu painettaessa aukaisu ja lukutus nappia ?!?!?!

Onko tässä joku tehon puute kyseessä ?

Ei ymmärrä :(

Teme_76 18.11.2015 18:53

Jos otat - akulta suoraan lukolle ja otat + liittimestä, niin toimiiko? Vähän haiskahtaisi että maa puuttuu/on huono.

All times are GMT +3. The time now is 15:26.